Gå til innhold

''Dukkebarna'' - Aftenposten


Drizzt

Anbefalte innlegg

Mange av brukerne av slike dukker er psykisk syke. Paret i filmen er strengt tatt frivillig barnløse - de er psykisk syke og vet at de ikke er i stand til å ta vare på et ekte barn. 

Klart det er merkelig for psykisk friske folk å se, men hvis det er noe så uskyldig som skal til for at dette paret finner mening i sin hverdag, og muligens sparer samfunnet for penger til annen behandling, så er det vel ikke annet enn BRA? Behandling av psykisk syke er ikke en dans på roser, ikke all sorg kan behandles eller håndteres på politisk korrekte måter. 

Jeg syns vi skal være rause med folk som sliter. La de beholde gleden sin, uten å dømme eller mene at de heller bør finne andre måter, når vi ikke en gang kan fortelle dem HVA disse andre måtene er. Så fint at deres sorg kan lindres av noe så enkelt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 12/22/2018 at 11:39 PM, BettyCooper said:

Oh lord.. Orker ikke engang🙄

DET var for mye for deg...så grunt var ditt synspunkt fundamentert. Regner med du kanskje er litt mer forbeholden neste gangvei observerer damen du snakker om, feks innser at hun har en historie du ikke kjenner og at hun mest sannsynlig vet hun har med en dukke å gjøre. Og de som «spiller med», sier vel bare at dukken er nydelig, de later jo ikke som den lever, så det er ikke så mye mer dramatisk enn å gå med en lett gjenkjennelig tupé, mht «virkelighetsforståelse». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei :) så flott at så mange liker dokumentaren og forstår viktigheten av vårt valg om å skaffe oss reborn! Vil bare si litt om meg selv..jeg var psykisk syk i mange år og ble behandlet i mange år. Var lagt inn sammenhengende på avd i 10 år (sier litt om hvor syk jeg var),men har nå vært symptomfri i 10 år..lever som en hvilken som helst frisk person. Jobber i ordinær jobb,kjører bil og holder foredrag landet rundt (om hvordan jeg ble frisk). Mange tenker sikkert at jeg må være helt skrullete som steller sånn med en dukke..kanskje ikke mer merkelig enn voksne menn som lever ut guttedrømmen med Lego og radiostyrte biler? Jeg må takke dere som virkelig forstår at dette ikke dreier seg om en sykdom men om en hobby vi trives med. Vi savner ingen barn og min samboer og meg trives i hverandres selskap. Men forstå meg rett..vi er glad i barn men det er ikke alle som trenger barn for å være lykkelige. Noen (som oss) er faktisk lykkeligere uten barn😊 

Hilsen Mia

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...