Gå til innhold

I hvilken uke delte du graviditeten på sosiale medier?


Larsii

Anbefalte innlegg

Har ikke delt noe om graviditeten på Facebook. De som burde vite, som familie, kolleger og venner har fått vite på den vanlige måten. Altså enten i telefon eller i møte med personene.

Vi har en lukket familiegruppe på messenger da, og der har de jeg ikke har ringt eller møtt, fått sett bilde av ultralyden. 

Gidder ikke utlevere livet mitt på sosiale medier. Ikke faren til barnet heller gidder det :) 

Endret av Sizz-
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uke 33 og fortsatt ikke delt. Førstegangs. Kommer til å dele ett bilde av ungen etter fødsel og annonsere da. Ellers blir det ikke noe særlig eksponering på sosiale media. Bryr meg ikke noe særlig om likes og ultralydbilder er bare ekkelt for alle andre enn foreldrene. Spesielt de i 3D! Æsj!

Ser ikke årsaken til at klassekamerater fra ungdomsskolen som jeg aldri snakker med lenger eller naboer jeg hadde for 15 år siden skal trenge vite så innmari mye om at jeg er gravid. Samtidig er det ingen hemmelighet, jeg bare lar jungeltelegrafen spre det. 

Vi fortalte face 2 face til de vi brydde oss om i uke 12. De som bodde for langt unna fikk tekstmelding. Har inntrykk av at de som deler mye på fb om graviditetene sine og ungene sine nå er den eldre garde på 30+ Hadde en x kollega på 34 år for noen mnd tilbake som kom med oppdateringer fra føden hver forbanna time. Alt ifra hvor mange cm åpning hun hadde til når hun kunne presse. Hun må ha ligget på mobilen hele veien... hun har nesten 700 venner på fb liksom.. Siden ble det så mye babybilder at jeg bare unfrienda. Det ble for mye.

Unge gravide viser litt mer nettvett har jeg inntrykk av. 

 

Anonymkode: 061a0...420

30+ er den eldre garde? 😅

Anonymkode: 2d0c0...b4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I uke 13,etter ultralyd.

Ca. 40 % av de jeg er venn med på facebook hadde fått vite det face2face,resten ble skikkelig overrasket og glade på våres vegne. Har bare folk jeg kjenner på facebook,så når de skriver de er glad på våres vegne og vil se bilder og få oppdateringer tror jeg på dem,så har lagt ut små snutter av info gjennom svangerskapet etter det. Bare koselige tilbakemld..

 

Hilsen "eldre garde"

Anonymkode: 6c16d...8a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første delte vi etter OUL, da var vi ung og facebook var bare noen år gammel. Nå i slutten av 20-årene føles det ikke like stas å dele graviditeten på Facebook, fordi SoMe er ikke det samme som det engang var :) 

Anonymkode: c0551...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstemann kom før Facebook så det ble ikke annonsert 😂 andremann annonserte vi etter 12 uker i forbindelse med digitaltjulekort 🎅🏻🎁🎄 og tredjemann kommer neste uke uten å være annonsert i det hele tatt på some. Så litt forskjellig fra gang til gang her. 

Anonymkode: 1e5b7...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis vi skulle være så heldig å få vårt første barn en gang i fremtiden kommer vi ikke til å dele.
Det er ingen andre en deg selv og nærmeste familie som synes dette er gøy og spennende. 
Man har sikkert lyst til å vise hele verden "se hva jeg har laget". Men virkelig, det er ikke mange som synes det er så innmari gøy å finne ut av. 
Mulig det blir et nyfødtbilde, da jeg sikkert er stolt av å vise frem det jeg har laget. Men vet jo inni meg at andre liker av "sympati" :P 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Palme skrev:

Hvis vi skulle være så heldig å få vårt første barn en gang i fremtiden kommer vi ikke til å dele.
Det er ingen andre en deg selv og nærmeste familie som synes dette er gøy og spennende. 
Man har sikkert lyst til å vise hele verden "se hva jeg har laget". Men virkelig, det er ikke mange som synes det er så innmari gøy å finne ut av. 
Mulig det blir et nyfødtbilde, da jeg sikkert er stolt av å vise frem det jeg har laget. Men vet jo inni meg at andre liker av "sympati" :P 

Tja, jeg synes det er veldig hyggelig når venner eller andre kjente venter barn. 

Anonymkode: 2d0c0...b4f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

30+ er den eldre garde? 😅

Anonymkode: 2d0c0...b4f

Oioi noen ble tråkket på tærne 🙈

I fødselssammenheng er det jo det. Etter 30  begynner det å bli sent å få barn. Snittalder på førstegangsfødende ligger på 30 år. Det er gammelt. Enten man liker å høre det eller ei. :) 

Anonymkode: 061a0...420

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

. Har bare folk jeg kjenner på facebook,så når de skriver de er glad på våres vegne og vil se bilder og få oppdateringer tror jeg på dem,så har lagt ut små snutter av info gjennom svangerskapet etter det.

Anonymkode: 6c16d...8a1

Ikke for å være pessimist men. 

De fleste liker og kommenterer for å være hyggelige altså. Når folk spør hvordan det går og sånn så er det for å være hyggelig, ikke fordi de er veldig interesserte i å høre om at du har hatt bekkenløsning fra uke 17 og at morgenkvalmen bare blir verre og verre. Og å se en babymage som vokser bittelitt hver uke er heller ikke spennende tredje og fjerde gang det deles. Eller ukentlige screenshots fra preglife-appen. Besteforeldre og tanter synes det er gøy med unger med smoothie og spagetti i trynet, men barndomsvenninner og kolleger trenger ikke se det annenhver dag:) De liker for at det ikke skal bli dårlig stemning. Ikke fordi de vil se mer :) 

Heldigvis har fb en "ta en pause"-funksjon 🙈🙈

Anonymkode: 061a0...420

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Oioi noen ble tråkket på tærne 🙈

I fødselssammenheng er det jo det. Etter 30  begynner det å bli sent å få barn. Snittalder på førstegangsfødende ligger på 30 år. Det er gammelt. Enten man liker å høre det eller ei. :) 

Anonymkode: 061a0...420

30+ er ikke "den eldre garde", uansett hvordan du vrir og vender på det. Du trenger heller ikke anta at folk blir tråkket på tærne fordi de er uenige med deg, jeg var ferdig med barn for lengs da jeg var 30, og du vet ikke noe om situasjonen til brukeren du siterte heller :)

Til TS - vi delte ikke i sosiale medier, både gravidtet og nyfødtbilder ble delt med de nærmeste enten ansikt til ansikt eller per telefon/SMS. Nå er jeg ganske privat av meg uansett og har ikke et behov for å dele personlige ting med alle, men jeg har heller ikke noe problem med at andre legger ut om graviditeten sin eller liknende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, viren skrev:

30+ er ikke "den eldre garde", uansett hvordan du vrir og vender på det. Du trenger heller ikke anta at folk blir tråkket på tærne fordi de er uenige med deg, jeg var ferdig med barn for lengs da jeg var 30, og du vet ikke noe om situasjonen til brukeren du siterte heller :)

Til TS - vi delte ikke i sosiale medier, både gravidtet og nyfødtbilder ble delt med de nærmeste enten ansikt til ansikt eller per telefon/SMS. Nå er jeg ganske privat av meg uansett og har ikke et behov for å dele personlige ting med alle, men jeg har heller ikke noe problem med at andre legger ut om graviditeten sin eller liknende. 

I fødselssammemheng så er det det jo.. Du må gjerne ikke like det, men det er fortsatt sant. 

Anonymkode: cdab9...b50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 år er ungt i de fleste sammenhenger. Men ikke når det gjelder barn og fødsel. Fruktbarheten går bare mer og mer ned etter fylte 30 og når man bikker 35 løper man langt større risiko for sykdom og diagnoser på fosteret også enn feks i 20-årene. 

Anonymkode: 061a0...420

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delte ikke før ungen var født. ;) Ikke noe fan av å utlevere meg for mye på sosiale medier. Deler sjelden bilder av ungene og livet vårt der. :) 

Anonymkode: 73e4d...d46

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, jeg synes det er veldig hyggelig når venner eller andre kjente venter barn. 

Anonymkode: 2d0c0...b4f

Koselig at det er flere av oss😊

Anonymkode: 6c16d...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oioi noen ble tråkket på tærne 🙈

I fødselssammenheng er det jo det. Etter 30  begynner det å bli sent å få barn. Snittalder på førstegangsfødende ligger på 30 år. Det er gammelt. Enten man liker å høre det eller ei. :) 

Anonymkode: 061a0...420

Ble overhodet ikke tråkket på tærne, det er bare ikke en begrepsbruk jeg bruker om 30+ men snarere 60-70+ 🙏 

Anonymkode: 2d0c0...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble overhodet ikke tråkket på tærne, det er bare ikke en begrepsbruk jeg bruker om 30+ men snarere 60-70+ 🙏 

Anonymkode: 2d0c0...b4f

Ja men når man er 60-70 år har vel eggstokkene vært tørrlagte i ganske mange år allerede for de aller fleste! 😅😅

Anonymkode: 061a0...420

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

I uke 13,etter ultralyd.

Ca. 40 % av de jeg er venn med på facebook hadde fått vite det face2face,resten ble skikkelig overrasket og glade på våres vegne. Har bare folk jeg kjenner på facebook,så når de skriver de er glad på våres vegne og vil se bilder og få oppdateringer tror jeg på dem,så har lagt ut små snutter av info gjennom svangerskapet etter det. Bare koselige tilbakemld..

 

Hilsen "eldre garde"

Anonymkode: 6c16d...8a1

Så koselig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...