Gå til innhold

I hvilken uke delte du graviditeten på sosiale medier?


Larsii

Anbefalte innlegg

Er noe usikker på om jeg ønsker å dele på sosiale medier. Men er nysgjerrig på hvor tidlig/sent dere delte det med andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke delt enda, er i uke 31. Sist delte jeg etter ordinær ul (9 år siden).

Anonymkode: 2e056...9fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mitt første barn delte vi når det var igjen to måneder av svangerskapet. Føltes trygt å vente lengst mulig. Nå er sosiale medier noe helt annet føler jeg. Ingen deler slikt mer på Facebook eller Instagram, hvertfall ikke i min aldersgruppe(30ish). Så vi kommer ikke til å dele denne gangen. Det føles helt greit da all familie og venner vet det, og jeg trenger ikke at de andre 300 på vennelista vet det. Men forstår at hvis det er ditt første barn så er det kanskje mer stas å dele?

Anonymkode: c5574...fe9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Med mitt første barn delte vi når det var igjen to måneder av svangerskapet. Føltes trygt å vente lengst mulig. Nå er sosiale medier noe helt annet føler jeg. Ingen deler slikt mer på Facebook eller Instagram, hvertfall ikke i min aldersgruppe(30ish). Så vi kommer ikke til å dele denne gangen. Det føles helt greit da all familie og venner vet det, og jeg trenger ikke at de andre 300 på vennelista vet det. Men forstår at hvis det er ditt første barn så er det kanskje mer stas å dele?

Anonymkode: c5574...fe9

For meg er det ikke såå viktig. Er mer for han jeg bor sammen med som føler det er mer stas sånn sett. Jeg har verken stort behov for å dele bilder eller noe på sosiale medier selv om jeg har både facebook og instagram. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første svangerskap delte vi i uke 12, i andre svangerskap etter den ordinære ultralyden. 

Anonymkode: 2d0c0...b4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Larsii skrev:

For meg er det ikke såå viktig. Er mer for han jeg bor sammen med som føler det er mer stas sånn sett. Jeg har verken stort behov for å dele bilder eller noe på sosiale medier selv om jeg har både facebook og instagram. 

Jeg ville latt han dele etter ordinær ul. Så vet dere at alt er bra :)

Anonymkode: c5574...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville latt han dele etter ordinær ul. Så vet dere at alt er bra :)

Anonymkode: c5574...fe9

Blir vell ikke noe før den tid uansett, greit å vite at alt er bra som du sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ut bilde av magen på Instagram i uke 24, men har ikke delt noe på Facebook ennå. Vil vel ikke gjøre det før han er ute, om jeg kommer til å gjøre det i det hele tatt.

Anonymkode: 116bf...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg la ut bilde av magen på Instagram i uke 24, men har ikke delt noe på Facebook ennå. Vil vel ikke gjøre det før han er ute, om jeg kommer til å gjøre det i det hele tatt.

Anonymkode: 116bf...e0c

Er der sjæl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delte ikke graviditeten, men la ut et enkelt babybilde og dato for fødsel et par dager etter fødselen åpent for venner å se på Facebook, for å gjøre det enkelt. 

For nervøs av meg i graviditeten til å tørre å dele noe særlig da.

Anonymkode: b92e8...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt uke 20 første graviditet, andre gangen delte jeg bare litt tekst + bilde av hånda til babyen etter fødsel, ingenting underveis i graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri delt graviditeten på sosiale medier. De nærmeste får jo vite det personlig. Folk flest er jo ikke så interessert. 

Anonymkode: 41f46...fe9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 33 og fortsatt ikke delt. Førstegangs. Kommer til å dele ett bilde av ungen etter fødsel og annonsere da. Ellers blir det ikke noe særlig eksponering på sosiale media. Bryr meg ikke noe særlig om likes og ultralydbilder er bare ekkelt for alle andre enn foreldrene. Spesielt de i 3D! Æsj!

Ser ikke årsaken til at klassekamerater fra ungdomsskolen som jeg aldri snakker med lenger eller naboer jeg hadde for 15 år siden skal trenge vite så innmari mye om at jeg er gravid. Samtidig er det ingen hemmelighet, jeg bare lar jungeltelegrafen spre det. 

Vi fortalte face 2 face til de vi brydde oss om i uke 12. De som bodde for langt unna fikk tekstmelding. Har inntrykk av at de som deler mye på fb om graviditetene sine og ungene sine nå er den eldre garde på 30+ Hadde en x kollega på 34 år for noen mnd tilbake som kom med oppdateringer fra føden hver forbanna time. Alt ifra hvor mange cm åpning hun hadde til når hun kunne presse. Hun må ha ligget på mobilen hele veien... hun har nesten 700 venner på fb liksom.. Siden ble det så mye babybilder at jeg bare unfrienda. Det ble for mye.

Unge gravide viser litt mer nettvett har jeg inntrykk av. 

 

Anonymkode: 061a0...420

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Delte etter OUL i 2015. Nå er jeg 20 uker og det er ikke delt. Mulig det blir på julebildet :)

Anonymkode: f4359...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både mannen og jeg deler lite på sosiale medier, så det var ikke naturlig for oss. Hvis vi skulle delt det noe sted, ville jeg også tenkt at det var fint å gjøre det etter ordinær ultralyd.

En fordel hvis dere ikke deler det med det første, er at dere kan får muligheten til å fortelle det personlig til folk. Jeg hadde ikke trodd jeg skulle bry meg om sånt, men det var veldig stas 😄

Anonymkode: 7e396...7a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 14, har ikke delt noe som helst enda. Tror ikke jeg kommer til å dele nyheten i det hele tatt. De nærmeste vet og det holder. 

Anonymkode: c744b...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke til å annonsere graviditeten eller fødsel på sosiale medier. De som trenger vite det får beskjed.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...