Gå til innhold

Pappas siste feiring, kjæreste vil ikke være med


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

har fått vite at foreldrene mine har bestilt billetter til hele familien til utlandet for at vi skal være der på nyttårsaften. Dette gjør vi, fordi pappa har kreft, og dette kan, med stor sannsynlighet, bli hans siste feiring sammen med oss.

jeg og pappa har ikke noe godt forhold, og det er tusen andre ting jeg heller vil gjøre enn å være med på denne turen. Nå har det seg slik at jeg er under 18, og har ikke noe annet valg enn å bli med.

så til problemet: kjæresten min har også blitt invitert, men vil ikke være med. Han vil heller være ute med gutta og drikke, fordi mange av vennene hans drar i militæret i januar. Jeg synes dette er trist og dumt, fordi han er min eneste støttespiller og hvis han hadde vært med, hadde turen blitt mye mye bedre. I tillegg, så er det jo tross alt kanskje pappa sin siste nyttårsaften. 

Hvordan kan jeg få kjæresten min til å bli med? Vil ikke presse han, men han har ikke sagt direkte at han ikke vil. Han har fortalt meg om de andre planene, og da jeg nevnte det jeg skrev ovenfor, var svaret jeg fikk «hvorfor får du meg til å føle meg så dritt?»

Anonymkode: 87dc7...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aksepter at han ikke er med på denne turen. Reis, og tenk på det faktum at faren din skal dø. Det er viktigere. Har dere ikke et godt forhold, er dette mulighet til å finne ut av ting. 

Anonymkode: 7d74c...6f8

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren din betyr nok ikke så mye for kjæresten din, så han ser ikke poenget med å bli med. For ham er gutta viktigst og de han ønsker å prioritere. Det er forståelig. Dere er unge og har sannsynligvis ikke vært sammen så lenge, heller?

Har du fortalt ham hva det vil bety for deg at han blir med dere? 

Anonymkode: 28594...9be

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er under 18 så synes jeg det er for tidlig å feire jul og nyttår med hverandres familier. Hadde vært noe annet dersom dere var gift og/eller har barn sammen. Skjønner godt at han prioriterer vennene sine ettersom de skal i militæret. Det er bra at du drar på denne turen slik at du kanskje kan få et siste godt minne med faren din. 

Anonymkode: 210ff...106

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette viser hvor lite empati han har.. kommer han til å nedprioritere deg i fremtiden ? Skjønner han ikke hvor sårt dette er for deg?

Finn deg noen bedre...

Anonymkode: d0e5d...f5a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei alle sammen!

har fått vite at foreldrene mine har bestilt billetter til hele familien til utlandet for at vi skal være der på nyttårsaften. Dette gjør vi, fordi pappa har kreft, og dette kan, med stor sannsynlighet, bli hans siste feiring sammen med oss.

jeg og pappa har ikke noe godt forhold, og det er tusen andre ting jeg heller vil gjøre enn å være med på denne turen. Nå har det seg slik at jeg er under 18, og har ikke noe annet valg enn å bli med.

så til problemet: kjæresten min har også blitt invitert, men vil ikke være med. Han vil heller være ute med gutta og drikke, fordi mange av vennene hans drar i militæret i januar. Jeg synes dette er trist og dumt, fordi han er min eneste støttespiller og hvis han hadde vært med, hadde turen blitt mye mye bedre. I tillegg, så er det jo tross alt kanskje pappa sin siste nyttårsaften. 

Hvordan kan jeg få kjæresten min til å bli med? Vil ikke presse han, men han har ikke sagt direkte at han ikke vil. Han har fortalt meg om de andre planene, og da jeg nevnte det jeg skrev ovenfor, var svaret jeg fikk «hvorfor får du meg til å føle meg så dritt?»

Anonymkode: 87dc7...805

Dere er barn. Altså han er for ung til å måtte ha slike forpliktelser ovenfor kjærestens far altså. Ønsker han ikke så skal han få slippe syns jeg. Det hadde vært noe annet om dere var vonsne og etablerte.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at dette viser hvor lite empati han har.. kommer han til å nedprioritere deg i fremtiden ? Skjønner han ikke hvor sårt dette er for deg?

Finn deg noen bedre...

Anonymkode: d0e5d...f5a

Han er 17 år...

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne turen handler faktisk ikke om kjæresten din, men om din far. Og du bør bruke tiden han har igjen på å forsøke å bedre forholdet mellom dere to. Å ha med kjæresten din som «buffer» mellom deg og din far er rett og slett en dårlig ide. 

Anonymkode: 8ac98...8cc

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at dette viser hvor lite empati han har.. kommer han til å nedprioritere deg i fremtiden ? Skjønner han ikke hvor sårt dette er for deg?

Finn deg noen bedre...

Anonymkode: d0e5d...f5a

Han er en liten valp, ikke en voksen mann. Skjerp deg! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at dette viser hvor lite empati han har.. kommer han til å nedprioritere deg i fremtiden ? Skjønner han ikke hvor sårt dette er for deg?

Finn deg noen bedre...

Anonymkode: d0e5d...f5a

Sårt fort henne? Hun skriver jo at hun helst ville droppet turen selv?

Anonymkode: cba0f...7f8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En siste farveltur utenlands med en døende far og dårlige familiefohold er mildt sagt tunge saker - langt forbi det man kan forvente at en tenåringskjæreste skal være med på.

Anonymkode: afd9d...886

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Maleficenta said:

Han er 17 år...

Også? 

13 minutter siden, HalldirV2 said:

Han er en liten valp, ikke en voksen mann. Skjerp deg! 

Nei, skjerp deg selv, når man er 17 så vet man bedre og man støtter de som står deg nær. Hvertfall slik jeg ble oppdratt, vet ikke med deg.

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Sårt fort henne? Hun skriver jo at hun helst ville droppet turen selv?

Anonymkode: cba0f...7f8

Hennes far har kreft og skal dø, selv om de ikke akkurat er bestevenner så er det ett sårt tema og er nok vondt å tenke på at dette er noe de kanskje aldri får fikset før han dør.Og hvis kjærestens støtte kan gjøre turen lettere for alle parter så burde han ha tilbudt uten å klage på at han ikke får drikke seg drita en helg.

Min sønn på 15 vet bedre enn dette og han sier han aldri ville ha prioritert slik kjæresten til ts har gjort.

Jeg er sjokkert at dere syns dette i det heletatt er greit. Jeg håper virkelig ikke dere har sønner selv og oppdrar de til å behandle kjærestene sine slik.

Anonymkode: d0e5d...f5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner begge sider veldig godt. Alt bunner jo ned i hva du vil ha i en kjæreste. En som prioriterer gutta eller deg? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er 17 år, så skjønner han veldig godt. Reis og bruk tiden på faren din. Skap gode minner du vil ha resten av livet. Du kommer til å være glad for det senere.

Hilsen ei som mista sin far brått da jeg var 15

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må være eldre enn TS hvis vennene hans drar i millitæret i Januar

Anonymkode: abf19...a13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, det går ikke an å først si at du ikke har lyst å dra fordi du og faren ikke har et spesielt tett bånd, og så bruke nøyaktig motsatt argument for å få med kjæresten din, nemlig at han er døende og det er trolig hans siste nyttårsfeiring.

La han nå få feire med kompisene sine

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Først vil jeg si at det var trist å høre om situasjonen din TS! Det å ha et dårlig forhold til en far som er kreftsyk er en vanskelig sak. Mye blandede og forvirrende følelser. Ting som er uoppgjort, ting som burde vært sagt og ting som vil være vanskelig å ta opp, nettopp fordi han er syk. Du vil kanskje føle på et ubehag fordi du har et dårlig forhold til han, men han er i en såpass sårbar situasjon at konfrontasjon vil være vanskelig. 
Prøv å stå i det vanskelige og kjenn på det du føler, prøv å sett ord på ting. Du har rett til å føle på det du føler og det du føler er ikke feil. Nå vet jeg ikke hva din far har gjort som gjør at dere har et dårlig forhold. Det er ikke alt man kan tilgi, men det kan hjelpe å få en forklaring.

Når det gjelder kjæresten din... Erfaring kommer med alderen, han er fortsatt ung. Han forstår nok ikke alvoret og har kanskje vanskeligheter med å sette seg inn i din situasjon. Har dere et godt og stabilt forhold så prøv å forklar hvor mye det betyr for deg. Hør hva han har og si. Hvis svaret forblir guttetur fremfor deg så får du heller ta den biten senere. Første prioritet nå er familien.

Håper alt ordner seg for deg TS, sender deg gode tanker og en klem 🤗😊 

 

Anonymkode: 6952a...cf4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne turen handler faktisk ikke om kjæresten din, men om din far. Og du bør bruke tiden han har igjen på å forsøke å bedre forholdet mellom dere to. Å ha med kjæresten din som «buffer» mellom deg og din far er rett og slett en dårlig ide. 

Anonymkode: 8ac98...8cc

Veldig enig. Nå er det tid for å tenke på din far. Du skriver dere ikke har noe godt forhold. Veldig leit. Hvis det er alvorlige ting som mishandling/incest så forstår jeg veldig godt dette er vanskelig. Hvis det er fordi han har vært lite til stede, for streng, kranglete, irriterende etc... så tenker jeg det er fint at du drar uten kjæreste og kanskje får litt ny kontakt og gode minner. 

Masse lykke til. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei alle sammen!

har fått vite at foreldrene mine har bestilt billetter til hele familien til utlandet for at vi skal være der på nyttårsaften. Dette gjør vi, fordi pappa har kreft, og dette kan, med stor sannsynlighet, bli hans siste feiring sammen med oss.

jeg og pappa har ikke noe godt forhold, og det er tusen andre ting jeg heller vil gjøre enn å være med på denne turen. Nå har det seg slik at jeg er under 18, og har ikke noe annet valg enn å bli med.

så til problemet: kjæresten min har også blitt invitert, men vil ikke være med. Han vil heller være ute med gutta og drikke, fordi mange av vennene hans drar i militæret i januar. Jeg synes dette er trist og dumt, fordi han er min eneste støttespiller og hvis han hadde vært med, hadde turen blitt mye mye bedre. I tillegg, så er det jo tross alt kanskje pappa sin siste nyttårsaften. 

Hvordan kan jeg få kjæresten min til å bli med? Vil ikke presse han, men han har ikke sagt direkte at han ikke vil. Han har fortalt meg om de andre planene, og da jeg nevnte det jeg skrev ovenfor, var svaret jeg fikk «hvorfor får du meg til å føle meg så dritt?»

Anonymkode: 87dc7...805

Du har spurt din kjæreste om han vil være med og han har sagt nei. Ikke spør han noe mer om dette, men aksepter hans valg.

Svaret på ditt spørsmål kunne vært en helt annen vis dere var eldre og i et etablert samboerskap, men du er under 18 og han er vel under 19, så svaret sier seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...