Gå til innhold

Hvordan få oppmerksomhet fra RETT type menn på Tinder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lang historie kort: jeg får FOR mye oppmerksomhet på tinder, og sliter med å plukke ut de rette å takke ja til dates med. Jeg blir overveldet av at jeg får for mange meldinger, og ikke vet hvilke jeg skal prioritere å svare på. Har vært på mange første dates, men føler nesten aldri at jeg er nok interessert i dem til å gå på date nr. 2. Mange virker umodne og har lite til felles med meg irl, selv om de virker okay på chat.

Jeg har prøvd å gå for en "søt" og jordnær look på bildene, uten noe skimpy antrekk eller mye sminke, men dette har ikke hjluplet for å få de useriøse/overfladiske til å velge meg vekk. Jeg blocker alle som starter med å kommentere utseendet eller tar kontakt om natten. Likevel er det for mange, og jeg føler at det er de "dårligste" av matchene mine som tar kontakt. Har ikke funnet en eneste en som er min type.

Jeg ser på nettet at mange anbefaler å skrive en kort bio der man fremstår ekstremt glad og leken og med ekstremt interessante og innholdsrike liv. MEN: helt ærlig så er jeg ikke de tingene, og ser heller ikke etter en mann som er sånn. Jeg vil ha en trygg, stabil og frisk mann som vil prioritere familie og er god til å kommunisere. Jeg driter i hvor mye han har binge-reist, festet med gutta, raftet og hoppet i fallskjerm, for å si det sånn. 

Jeg føler ikke at jeg kan skrive rett ut i bioen hva jeg ser etter i en mann, fordi da kommer jo folk til å bli skremt. 

Jeg vet heller ikke hva jeg skal skrive om meg selv, fordi jeg rett og slett er en ganske standard person som ikke orker å fly rundt og gjøre "spennende" aktiviteter hele tiden. Det meste andre synes er gøy, finner jeg slitsomt og ja, kjedelig. Jeg bryr meg mest om familien, lese bøker og å følge med på dagsaktuelle tema. Jeg ønsker å tiltrekke meg min like både på attraktivitet og interesser. 

Noen tips? 

 

 

Anonymkode: 157db...2fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler ikke at jeg kan skrive rett ut i bioen hva jeg ser etter i en mann, fordi da kommer jo folk til å bli skremt. 

Anonymkode: 157db...2fe

her har du selv forklart problemet.

Anonymkode: fb26a...951

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, blomaden skrev:

Vær mer kresen før du sveiper til høyre? 

Kan jo det, men vet ikke om det løser problemet. Da ender jeg fort opp med de menne som får match med alle og som ikke tar kontakt. Dessuten er det vanskelig å velge ut folk etter kun utseendet når jeg egentlig ikke bryr meg så mye om det. Er mer opptatt av personlighet så lenge de ser ok ut. 

Anonymkode: 157db...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurdert sukker og lignende hvor man i større grad oppfordres til profiltekst? Ser du ikke liker å skrive om deg selv, nettdating er kvinnenes marked så du kan jo sikkert få respons selv om du ikke skriver spesielt mye om deg selv på Sukker.  Samtidig kan du lese mer om de andre og sjekke om noen der virker å være samme type mann som du søker. 

Anonymkode: f1b5a...eba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jo det, men vet ikke om det løser problemet. Da ender jeg fort opp med de menne som får match med alle og som ikke tar kontakt. Dessuten er det vanskelig å velge ut folk etter kun utseendet når jeg egentlig ikke bryr meg så mye om det. Er mer opptatt av personlighet så lenge de ser ok ut. 

Anonymkode: 157db...2fe

Men hva med å teste ut å skrive i bioen hvilken type menn du er ute etter? At du er på utkikk etter noe seriøst og ikke bare et ons?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Hva med å skrive det du skriver her: 

Jeg er familiekjær og liker best å følge med på dagsaktuelle tema, og elsker bøker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje prøv andre apper enn tinder? Er jo den mest useriøse sjekkearena du finner.

Anonymkode: 0b0c1...afc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann som vil det samme som deg (familie, seriøst og alt det der) blir da vel ikke skremt av at du sier det rett ut at du leter etter det. Tinder er kjent som kjøttmarked og hooke-app, så kanskje et lite aber med å være der i det hele tatt.

Anonymkode: 6a89f...d2a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv hva slags livsstil og liv du vil ha, hva slags forhold og mann du vil ha og hva slags person du selv er. Start teksten med at du kun er ute etter noe seriøst. 

Bruk bilder med lite sminke og for eksempel fra når du er i skogen eller hvertfall i naturlige posisjoner og ikke poseringsbilder fra gran Canaria med vennindene dine. 

Det er mange useriøse på tinder og mange som ikke leser profil teksten før de sveiper men før jeg fant min mann der så opplevde jeg at det var flest seriøse som faktisk skrev til meg , fordi de leste teksten i det minste etter vi matchet. Fikk kommentar én gang om at jeg var kravstor, men vet jo hvordan egenskaper jeg ser etter og personligheter jeg klikker med og da er det bortkastet å bruke tid på menn som ikke har samme verdier eller livsstil som meg, bortkastet både for meg og dem. 

Kan også nevne at på match.com er ca alle ute etter forhold, kanskje du finner noen der? En del snålinger er det men det er det overalt 

Anonymkode: afb17...ef6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også svært mange henvendelser, men har hittil vært utrolig heldig med de jeg har møtt. Jeg har hverken tekst eller særlig mange bilder. Mulig det er fordi jeg selv er 26 men foretrekker menn som er litt eldre enn meg; mellom 31 og 36, og at de da er mer seriøse. Tror også jeg er flink til å se personlighet gjennom bilder, i alle fall til en viss grad. 

For øyeblikket dater jeg en veldig kjekk, høyt utdannet mann på 35, og i følge han falt han for profilen min fordi jeg fremstod så naturlig på bildene mine. 

Nei altså, gudene vet 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 10387...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, det er ingen Menn på tinder. De som er der, har funnet veien til appen for en grunn. Enten er de så feige og tafatte at de ikke mester å snakke til kvinner i virkeligheten eller så er de bare ute etter underholdning/kjappe løsninger. Kutt ut appen, du er på jakt etter noe helt annet. 

Anonymkode: 73b07...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker said:

TS, det er ingen Menn på tinder. De som er der, har funnet veien til appen for en grunn. Enten er de så feige og tafatte at de ikke mester å snakke til kvinner i virkeligheten eller så er de bare ute etter underholdning/kjappe løsninger. Kutt ut appen, du er på jakt etter noe helt annet. 

Anonymkode: 73b07...54b

Her må du nok gå i deg selv. Vi lever i 2018 og dating foregår faktisk via apper, internett mm. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet heller ikke hva jeg skal skrive om meg selv, fordi jeg rett og slett er en ganske standard person som ikke orker å fly rundt og gjøre "spennende" aktiviteter hele tiden. Det meste andre synes er gøy, finner jeg slitsomt og ja, kjedelig. Jeg bryr meg mest om familien, lese bøker og å følge med på dagsaktuelle tema. Jeg ønsker å tiltrekke meg min like både på attraktivitet og interesser.  

De mennene som passer din beskrivelse henger ikke på Tinder.

Det er bedre at du skriver det du skriver her i bion din og får 0 matcher enn å få 100 irrelevante matcher.

Anonymkode: 4c688...47d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør deg ikke spesiell at du får mange henvendelser på tinder, det forteller bare at du sveiper alt for mye til høyre. Sier ikke det for å være frekk, men for å påpeke én åpenbar endring du kan gjøre. Være mer kresen!

Dessuten ville jeg mye heller ha skrevet rett ut hva jeg ser etter og få fire seriøse matcher, enn å ikke skrive det og få 50 useriøse.

Anonymkode: a4342...bc9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg føler ikke at jeg kan skrive rett ut i bioen hva jeg ser etter i en mann, fordi da kommer jo folk til å bli skremt. 

Dette fikser jo alle problemer slik jeg ser det. du fjerner de som ikke er ute etter noe seriøst og du kutter ned matchene til de som vil ha det samme som deg. Bare skriv ærlig at du er introvert og trenger ikke gå for å oppleve livet. Du finner sikkert mange likesinnede etterhvert. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, det er ingen Menn på tinder. De som er der, har funnet veien til appen for en grunn. Enten er de så feige og tafatte at de ikke mester å snakke til kvinner i virkeligheten eller så er de bare ute etter underholdning/kjappe løsninger. Kutt ut appen, du er på jakt etter noe helt annet. 

Anonymkode: 73b07...54b

Det er da mange som finner kjærligheten gjennom tinder 

Anonymkode: afb17...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg anbefaler er at du tar en tar en god gammeldags telefonsamtale med de før du møter de eller enda bedre en Videochat. Angående Bio kan du jo heller liste opp interessene og litt av egenskapene dine istedenfor å lage en liste over hva du ønsker ut av en mann.

Angående om folk ser litt "Badboy" ut eller whatever hadde jeg gitt noen av de mennene en sjanse også, man er ikke automatisk snill og god selv om man ser sånn ut og vice versa. Det er mye ulv i fåreklær der ute.                                                          

Jeg ville også tatt initiativ om du finner en på tinder du liker veldig godt og for all del hjelp de litt i starten med å holde flyt i samtalen. Jeg syntes egentlig initiativ burde være mannens jobb, men vi setter stor pris på om en kvinne tar kontakt også. (kommenter noe på bildet hans fks) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg får så mye meldigner" - alle jenter får det når de er ukritiske til hvem de sveiper til høyre på.

Jeg har utelukkende hatt gode dater på tinder, og nå har funnet en fantastisk fyr. 

For min del:

Min profil er 5-6 ulike bilder av meg selv, der jeg ser bra ut men i ulike settinger. Noen med venner, noen litt mer sexy, nok til at du ser helfigur men ingenting veldig avkledd. Smiler så og si på alle, i det minste et vennlig blikk.

Har oppgitt yrke og utdannelse i profilen, og det i seg selv sier jo noe om meg. Profilen er ganske kort og snerten - den kommuniserer at jeg er opptatt av kultur, uten at det er noe utbroderende. Hovedpoenget med bioen er jo at menn skal ha noe å ta utgangspunkt i når de skriver til deg, så de faktisk kan skrive noe annet enn "hei hva skjer".

Jeg er veldig kresen på hvem jeg sveiper til høyre på. Har vel i siste runde over noen måneder hatt maks 8 matcher, og da har jeg fått match på alle jeg selv har valgt, hvorav 4-5 har skrevet til meg ganske raskt. Vi har hatt noen fine chats der de spør om meg og mitt, hva jeg leser for tiden osv.

Jeg velger stort sett men noen år eldre enn meg, da jeg vet vi ofte passer bedre sammen mtp. kjemi. Jeg ser på yrke og utdannelse og om det står noe morsomt i bioen. Utover det har jeg en grei feeling fra bildene om han ser oppegående ut og om det er noe interessant ved ham. 

Anonymkode: 2f44a...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...