Gå til innhold

En mann som lever i samboerskap er ikke mann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest theTitanic
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

i all verden.. prøvde du å sitere TS men siterte feil person? gud bevares. at en ekte mann ikke bryr seg om hva andre mener er ofte sant. samboeren min har endel typisk "feminine" hobbyer. Han er heller ikke redd for å vise følelser. Det var vel det personen du siterte mente- ekte menn bryr seg ikke om hva alle andre mener om forholdet, så lenge begge i forholdet er lykkelige. gift eller ikke. ikke alle lever a4 og du er ganske arrogant om du tror du sitter på fasiten for alle. Du virker utrolig bitter! 

Anonymkode: 3ab23...842

Men i alle dager..  jeg er da ikke bitter. Så mye missforståelser kan det altså bli. Jeg tolket ts til å syntes alle menn i forhold til å være siderompa tøfler mens han selv levde livet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, theTitanic skrev:

Men i alle dager..  jeg er da ikke bitter. Så mye missforståelser kan det altså bli. Jeg tolket ts til å syntes alle menn i forhold til å være siderompa tøfler mens han selv levde livet

Nå var det ikke ts du siterte.

Anonymkode: de8f2...4c6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan vi sette to streker under svaret på at en mann som lever i samboerskap ikke er en ordentlig mann. 

Anonymkode: 3bd53...b92

Og da kan ein vel sette tre streker under på at kvinner som lever i samboerskap ikkje er ordentlige kvinner ?    Eller har eg missforstått ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym Bruker skrev:

Og da kan ein vel sette tre streker under på at kvinner som lever i samboerskap ikkje er ordentlige kvinner ?    Eller har eg missforstått ?

det er mannen som frir, så han må være mann nok til å fri til henne, for å være en sunn og god samfunnsborger. Kvinnene venter å bli fridd til. Og kommer virkelig i klemm når de involverer seg i forhold, og deretter flytter sammen før dem har bestemt seg for å bli et ektefolk. Så, ja, kvinner bør selvsagt ikke flytte inn til en mann før hun vet at han kommer til å fri en dag, ellers ebber det ut til at dem starter på en reise som aldri blir som det skulle være. Det blir som det blir, til slutt går kvinnen lei.

TS

Anonymkode: 3bd53...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

En ekte mann lever slik han vil og bryr seg ikke hva andre måtte mene hva en ekte mann er.

Sant nok, men Norske menn er jo veldig kuet av Norske kvinner da. Er kvinnen som styrer forholdene i dag som regel, bruker hersketeknikk mot mannen.

Anonymkode: 4304b...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

ingenting heter må, men en mann som vil ha hustru, velger å fri til henne, som et signal hvor mye hun betyr for han, og omverden at dem har tatt en standpunkt for å bli ektefolk. 

Anonymkode: 3bd53...b92

Oj da, skulle tro morra di gikk gravid i 300 år jo, for holdningen din hører fortiden til

Anonymkode: f9283...ff3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

En ekte mann lever slik han vil og bryr seg ikke hva andre måtte mene hva en ekte mann er.

Du beskriver en gutt, ikke en mann. 

Anonymkode: 9db73...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sant nok, men Norske menn er jo veldig kuet av Norske kvinner da. Er kvinnen som styrer forholdene i dag som regel, bruker hersketeknikk mot mannen.

Anonymkode: 4304b...1c6

har du eksempel på hersketeknikk kvinnen kan bruke mot mannen?

TS

Anonymkode: 3bd53...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

personlig elsker jeg denne tråden, fordi dette setter fokus på virkelige menn. 

Anonymkode: 3bd53...b92

Føles det ikke litt... uekte å skryte av sin egen tråd?

Hvorfor koser du deg ikke med ektefellen på en søndag, og lar samboerne være samboere?

Det er da ingen av dem som plager deg, er det vel?

Anonymkode: ff198...f4c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du beskriver en gutt, ikke en mann. 

Anonymkode: 9db73...b39

Her ser vi enda en som ikke forstår hva jeg mente. Da var det to stykk

 

Heldigvis er de fleste smarte nok til å forstå hva poenget mitt var.

Endret av Aragorn ll Elessar
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oj da, skulle tro morra di gikk gravid i 300 år jo, for holdningen din hører fortiden til

Anonymkode: f9283...ff3

ok, du mener jeg har feil holdning? hvor mange barn ønsker vel ikke at foreldre planlegger sitt eget standpunkt før dem blir født? og ikke ved en tilfeldighet.

Anonymkode: 3bd53...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Føles det ikke litt... uekte å skryte av sin egen tråd?

Hvorfor koser du deg ikke med ektefellen på en søndag, og lar samboerne være samboere?

Det er da ingen av dem som plager deg, er det vel?

Anonymkode: ff198...f4c

men dette er et forum for å si sine meninger, og gi det et liv slik at mange andre kan komme på andre tanker, som: shit, jeg skulle fridd til henne for lenge siden, er det for sent? Nei, det er ikke for sent, det vil gi en bedre retning for dere alle om mannen endelig forstår jeg må fri til henne. Det vil si, du (mann) må gå på kne (har skjedd i alle århundrer dette)

TS

Anonymkode: 3bd53...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, theTitanic skrev:

Kanskje du bør uttrykke deg bedre neste gang. Innlegget kunne tolkes på flere måter og jeg tolket det til at du ville leve uten å ta hensyn til en partner. 

Du tolker veldig merkelig, må jeg si. Etter min mening ligger problemet i din oppfattelsesevne, ikke hans evner til å uttrykke seg. For de er fullt utviklet, og han uttrykte seg ganske så klart. 

Anonymkode: f05e8...ebb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men dette er et forum for å si sine meninger, og gi det et liv slik at mange andre kan komme på andre tanker, som: shit, jeg skulle fridd til henne for lenge siden, er det for sent? Nei, det er ikke for sent, det vil gi en bedre retning for dere alle om mannen endelig forstår jeg må fri til henne. Det vil si, du (mann) må gå på kne (har skjedd i alle århundrer dette)

TS

Anonymkode: 3bd53...b92

Folk har blitt mindre mindre høytidelig av seg, man innser det at man ikke elsker en person noe mer av å være gift, og man er glad i personen for den den er og ikke det som følger med. Giftmål er ikke lenger noe stort.

Anonymkode: f9283...ff3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

tenk hvor heldig og trygge barn er under mor og far som er gift. Dem har et fantastisk utgangspunkt i livet.

Anonymkode: 3bd53...b92

Barn av foreldre som er gift, kan faktisk leve i et sant helvete. 

Anonymkode: 3bb60...5b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

men dette er et forum for å si sine meninger, og gi det et liv slik at mange andre kan komme på andre tanker, som: shit, jeg skulle fridd til henne for lenge siden, er det for sent? Nei, det er ikke for sent, det vil gi en bedre retning for dere alle om mannen endelig forstår jeg må fri til henne. Det vil si, du (mann) må gå på kne (har skjedd i alle århundrer dette)

TS

Anonymkode: 3bd53...b92

For sent for hva da?

Hva er etter din mening "en bedre retning"?

Nei, menn har ikke knelt og fridd "i alle århundrer" og det bør du som voksen vite når du ønsker å diskutere ekteskap.

Selvfølgelig kan du skrive dine meninger, men det kan også andre selv om de er uenige med deg - og da bør du ha noen saklige argumenter for å underbygge påstanden din, som er at menn i samboerskap ikke er ordentlige menn.

Du virker å mene at samboende menn plager deg siden du har slik imot dem - isåfall hvordan?

Anonymkode: ff198...f4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 hours ago, AnonymBruker said:

Kanskje ikke for noen men for oss som er troende så har ekteskapet alt med Gud å gjøre og det å gå gjennom en hellig seremoni for å love troskap og ære til evig tid til sin partner under vitne av Gud, noe som på en måte forsterker de løftene og låses med et ringrituale. 

Anonymkode: be4f4...8c2

Har lest mange trolletråder her inne, men første gang jeg har støtt på et religiøst troll....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke for noen men for oss som er troende så har ekteskapet alt med Gud å gjøre og det å gå gjennom en hellig seremoni for å love troskap og ære til evig tid til sin partner under vitne av Gud, noe som på en måte forsterker de løftene og låses med et ringrituale. 

Anonymkode: be4f4...8c2

Da vet du ikke at ekteskapet rett og slett er en juridisk kontrakt. Man må ikke være religiøs eller ha en religiøs seremoni for å gifte seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange som ikke forstår på juridisk kontrakter, og glemmer det elementære i et liv sammen. 

Anonymkode: 3bd53...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

TS må bli vesentlig bedre i rettskriving før han har noen som helst troverdighet som mann. Det holder ikke med giftering om du ikke vet forskjell på subjekt og objekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...