Gå til innhold

En mann som lever i samboerskap er ikke mann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Alterego666 skrev:

TS må bli vesentlig bedre i rettskriving før han har noen som helst troverdighet som mann. Det holder ikke med giftering om du ikke vet forskjell på subjekt og objekt.

hva er krisen nå?

Anonymkode: 3bd53...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle kvinner vil ha ring på fingeren, hun vil bli elsket og verdsatt!

Anonymkode: 3bd53...b92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff glemte helt at jeg ikke bor med en ekte mann siden vi er samboere... må slutte å blande ken-dukkene (samboere) med ekte menn hele tiden 🤦🏼‍♀️ Det går jo ikke an at man regnes som en ordentlig person bare fordi vi ikke vil gifte oss ennå.... 

men jeg skjønner poenget ditt, men for de som ikke er religiøse blir jo dette en helt annen sak. Det handler ikke om rett eller galt om hva som er ekte menn, fordi en ordentlig mann er et menneske som lever og regner seg selv som en mann 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 7416e...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke for noen men for oss som er troende så har ekteskapet alt med Gud å gjøre og det å gå gjennom en hellig seremoni for å love troskap og ære til evig tid til sin partner under vitne av Gud, noe som på en måte forsterker de løftene og låses med et ringrituale. 

Anonymkode: be4f4...8c2

og for alle oss andre som ikke er troende har det ingenting med gud å gjøre...

Anonymkode: 3ab23...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle kvinner vil ha ring på fingeren, hun vil bli elsket og verdsatt!

Anonymkode: 3bd53...b92

mhm.. snakk for alle kvinner du. Jeg har ingen behov for å gifte meg og vært sammen med kjæresten i mange år. Vi er gift- i hjertet! 

Anonymkode: 3ab23...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle kvinner vil ha ring på fingeren, hun vil bli elsket og verdsatt!

Anonymkode: 3bd53...b92

Åh, så fint at du vet hva jeg ønsker... Eller, nei det gjør du ikke! Tullete kommentar, vi kvinner kan da bli like mye elsket å verdsatt uten ring på fingeren. Eller er vi veike da som velger å være sammen med en "uekte mann"? (ble det rett?) 

Å mente du virkelig at man skulle forlove og gifte seg FØR man flytter sammen? Tviler på at det er så lurt.. Fundamentet til ett forhold bygges jo mens man blir kjent sammen, å da starte me det som bør komme etterhvert høres bakvendt ut. 

Anonymkode: 0760e...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

det er mannen som frir, så han må være mann nok til å fri til henne, for å være en sunn og god samfunnsborger. Kvinnene venter å bli fridd til. Og kommer virkelig i klemm når de involverer seg i forhold, og deretter flytter sammen før dem har bestemt seg for å bli et ektefolk. Så, ja, kvinner bør selvsagt ikke flytte inn til en mann før hun vet at han kommer til å fri en dag, ellers ebber det ut til at dem starter på en reise som aldri blir som det skulle være. Det blir som det blir, til slutt går kvinnen lei.

TS

Anonymkode: 3bd53...b92

At det er mannen som frir er en relativt antikvarisk holdning. Historisk sett har det vært mannen som frir på grunn av forsørgeransvaret som følger med ekteskapet. I dag kan kvinner fint fri. Det er mange kvinner som ikke forventer å bli fridd til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Åh, så fint at du vet hva jeg ønsker... Eller, nei det gjør du ikke! Tullete kommentar, vi kvinner kan da bli like mye elsket å verdsatt uten ring på fingeren. Eller er vi veike da som velger å være sammen med en "uekte mann"? (ble det rett?) 

Å mente du virkelig at man skulle forlove og gifte seg FØR man flytter sammen? Tviler på at det er så lurt.. Fundamentet til ett forhold bygges jo mens man blir kjent sammen, å da starte me det som bør komme etterhvert høres bakvendt ut. 

Anonymkode: 0760e...9da

Det forsvant en sitering innimellom der.. Det siste var rettet mot innlegget som omhandlet dette

Anonymkode: 0760e...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

mhm.. snakk for alle kvinner du. Jeg har ingen behov for å gifte meg og vært sammen med kjæresten i mange år. Vi er gift- i hjertet! 

Anonymkode: 3ab23...842

det blir å leke i voksen alder.

Anonymkode: 3bd53...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal begynne å besvare poster med kontroversielle meninger når personen bak tør å stå for meningene og ikke poster som anonym. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

det er mannen som frir, så han må være mann nok til å fri til henne, for å være en sunn og god samfunnsborger. Kvinnene venter å bli fridd til. Og kommer virkelig i klemm når de involverer seg i forhold, og deretter flytter sammen før dem har bestemt seg for å bli et ektefolk. Så, ja, kvinner bør selvsagt ikke flytte inn til en mann før hun vet at han kommer til å fri en dag, ellers ebber det ut til at dem starter på en reise som aldri blir som det skulle være. Det blir som det blir, til slutt går kvinnen lei.

TS

Anonymkode: 3bd53...b92

Samboeren min har fridd, jeg vil forbli samboer. Er han en ekte mann og jeg en uekte kvinne?

Anonymkode: b229d...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

det blir å leke i voksen alder.

Anonymkode: 3bd53...b92

Det er gøy å leke - også som voksen.

Anonymkode: b229d...1cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...