Gå til innhold

Hva syns dere om 3,5-3,75 i snitt fra VGS


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

tatt i betraktning av at personen har slitt psykisk hele sin ungdom, tatt alle fag som privatist uten undervisning i form av å møte lærer/medelever OG har hatt opp til full jobb eller være fulltids aleneforelder for et barn samtidig. Også tatt i betraktning at jeg har lærevansker i matematikk og skal utredes for adhd pga konsentrasjonsproblemer. 

Jeg har nemlig nettopp fullført VGs i denne situasjonen. Og forstår virkelig at jeg ikke har et forbløffende bra snitt. 

Men det er vel gjennomsnittelig? 

Anonymkode: a5578...206

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Under gjennomsnittet, men mulig du kan komme inn på høyere utdannelse. Jeg vet ikke? 

Anonymkode: 26ec2...6b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint for deg at du har bestått, og forhåpentligvis er snittet høyt nok til å komme inn på studiet du ønsker. Utover det spiller det vel ikke noen rolle? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

tatt i betraktning av at personen har slitt psykisk hele sin ungdom, tatt alle fag som privatist uten undervisning i form av å møte lærer/medelever OG har hatt opp til full jobb eller være fulltids aleneforelder for et barn samtidig. Også tatt i betraktning at jeg har lærevansker i matematikk og skal utredes for adhd pga konsentrasjonsproblemer. 

Jeg har nemlig nettopp fullført VGs i denne situasjonen. Og forstår virkelig at jeg ikke har et forbløffende bra snitt. 

Men det er vel gjennomsnittelig? 

Anonymkode: a5578...206

Bra jobba! Uansett karakterer så er det bra du klarte å gjennomføre :) 

Hva skal du gjøre videre nå? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ettersom karakterene går fra 1 til 6 er jo 3,5 akkurat på gjennomsnittet. Så det er jo uansett ikke dårlig. Og hvis du har hatt en del utfordringer mens du gikk på skole er det jo et godt resultat :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Under gjennomsnittet, men mulig du kan komme inn på høyere utdannelse. Jeg vet ikke? 

Anonymkode: 26ec2...6b3

Og hva mener du gjennomsnittet ligger på?

Anonymkode: 478fa...241

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonymus Notarius skrev:

Ettersom karakterene går fra 1 til 6 er jo 3,5 akkurat på gjennomsnittet. Så det er jo uansett ikke dårlig. Og hvis du har hatt en del utfordringer mens du gikk på skole er det jo et godt resultat :) 

Øøh nei? Er ikkje sånn gjennomsnitt er reknet ut..

Anonymkode: 2b410...4f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et imponerende snitt relativt sett, men ut ifra situasjonen du beskriver, så vil jeg si godt jobbet 😊 du kommer ikke inn på hva som helst av studier med det snittet, men du kommer inn på noe 😊 hva er det som er drømmen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Øøh nei? Er ikkje sånn gjennomsnitt er reknet ut..

Anonymkode: 2b410...4f4

En god eksamen vil ha et snitt som ser slik ut

Bilderesultat for gaussian curve of gradesDermed vil de fleste havne på 3 eller 4. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med alderspoeng vil jeg tro du kommer veldig greit ut av det! Kommer selvsagt an på hva du tenker å studere videre, men ser vel ikke for meg at du tenker siv.ing. med det snittet kanskje?

 

Anonymkode: e05d0...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke det er et imponerende karaktersnitt. Uansett spiller jo ikke det noen rolle. Det som er viktig er hva du skal bruke det til. Hvis du kan komme inn på det du vil med dette karaktersnittet er det jo godt nok. Det er ingen som bryr seg om karakterene man fikk på videregående etter man har kommet inn på høyere utdanning. 

Anonymkode: 90be0...e5e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var psykisk frisk igjennom vgs, måtte ta opp flere fag noen år etterpå, og hadde vel 3,4 i snitt. Kan ikke skylde på noe annet en latskap. 
Russ 05, fikk vitnemål 09, og ferdig utdannet ingeniør i 14. 

Anonymkode: a6799...ed4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Ettersom karakterene går fra 1 til 6 er jo 3,5 akkurat på gjennomsnittet. Så det er jo uansett ikke dårlig. Og hvis du har hatt en del utfordringer mens du gikk på skole er det jo et godt resultat :) 

Gjennomsnittet er dårlig, synes jeg. Gjennomsnittlig er ikke godt nok i dag. Hesten min er ikke høy den hellet altså. 

Anonymkode: ce114...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde rundt det samme, og jeg er ikke psykisk syk. Jeg må innrømme at jeg var litt lat i perioder da, og skulket det ene faget en del så jeg bare fikk 2. 

Sitter nå her med en bachelor likevel. 

Anonymkode: fc0f1...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Takk for masse svar, folkens! 

Har lyst til å studere sosialantropologi. Tror dessverre jeg ligger et par poengkarakterer under dessverre, men jeg får med alle alderspoengene, så med ekstra poeng ligger jeg på over 4 i snitt . 

Har nemlig flere 6’ere fra VGs, men like mange 2’ere.. Har som sagt vansker med tall. 

Anonymkode: a5578...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Duff skrev:

Du skal være stolt av deg selv. 

Åå tusen takk🤗

 

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med alderspoeng vil jeg tro du kommer veldig greit ut av det! Kommer selvsagt an på hva du tenker å studere videre, men ser vel ikke for meg at du tenker siv.ing. med det snittet kanskje?

 

Anonymkode: e05d0...235

Takk. Nei absolutt ikke. Har muligens en mild dyskalkuli, så kunne ikke ha jobbet så nært med tall som ingeniør. 

Ts

58 minutter siden, altflyter skrev:

Det er ikke et imponerende snitt relativt sett, men ut ifra situasjonen du beskriver, så vil jeg si godt jobbet 😊 du kommer ikke inn på hva som helst av studier med det snittet, men du kommer inn på noe 😊 hva er det som er drømmen? 

Takk. Nei er ikke et veldig fremragende snitt- det er jeg enig i. Sosialantropologi. 

Ts

Anonymkode: a5578...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonymus Notarius skrev:

Ettersom karakterene går fra 1 til 6 er jo 3,5 akkurat på gjennomsnittet. Så det er jo uansett ikke dårlig. Og hvis du har hatt en del utfordringer mens du gikk på skole er det jo et godt resultat :) 

Takk. :) Har hatt en del utfordringer ja, og ingen undervisning fordi jeg har jobbet/ hatt det så hektisk ved siden av. Har bare vært nødt til å lese meg opp på egenhånd. 

ts

Anonymkode: a5578...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...