AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #41 Skrevet 16. desember 2018 Hahaha, den siklinga! Jeg trodde det bare var meg 😆 og våkner av min egen tungpust og rare lyder - stønner visstnok før jeg sovner. Mannen begynner å bli gærn av bbHugme-puta som tar opp 75% av senga, men han får beskjed om at han kan bare klappe igjen 😂 Jeg begynte å grine fordi jeg brente maten (plutselig kan jeg ikke å lage mat, og jeg glemmer at plater er varme og er skikkelig klumsete - aldri hatt så mye brannsår). Måtte løfte opp noe her om dagen og føltes som om magen var en vannmelon, aldri kjent den så knallhard før. Ungen tror den skal ut navlen og jeg får plutselig angstfølelse som skyller over meg, type «hva faen har jeg gjort, fy faen det kommer en unge snart, FUCK FUCK FUCK». Når jeg ser ned på magen ser den liten og søt ut, men når jeg ser meg i speilet er den GIGANTISK! 1 mnd igjen, hjelpes så fort tida går. Jeg gleder meg til å gå mer enn 10 meter uten å se ut som Happy Feet. Anonymkode: 4d0e0...03c
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #42 Skrevet 16. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hahaha, den siklinga! Jeg trodde det bare var meg 😆 og våkner av min egen tungpust og rare lyder - stønner visstnok før jeg sovner. Mannen begynner å bli gærn av bbHugme-puta som tar opp 75% av senga, men han får beskjed om at han kan bare klappe igjen 😂 Jeg begynte å grine fordi jeg brente maten (plutselig kan jeg ikke å lage mat, og jeg glemmer at plater er varme og er skikkelig klumsete - aldri hatt så mye brannsår). Måtte løfte opp noe her om dagen og føltes som om magen var en vannmelon, aldri kjent den så knallhard før. Ungen tror den skal ut navlen og jeg får plutselig angstfølelse som skyller over meg, type «hva faen har jeg gjort, fy faen det kommer en unge snart, FUCK FUCK FUCK». Når jeg ser ned på magen ser den liten og søt ut, men når jeg ser meg i speilet er den GIGANTISK! 1 mnd igjen, hjelpes så fort tida går. Jeg gleder meg til å gå mer enn 10 meter uten å se ut som Happy Feet. Anonymkode: 4d0e0...03c Haha, åneida, her sikles det i bøtter og spann - puta blir jo helt våt gjennom natta! Jeg har også noen rare lyder under innsovning, som et slags snork, blandet med et høyt kremt! Tror alt oppover i systemet er tettere enn vanlig for tida, og det pluss litt pustevansker gjør jo sitt til at diverse lyder dukker opp....😂😂 Anonymkode: 61472...8f2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #43 Skrevet 16. desember 2018 Sparking. Herregud. De som sier at sparkingen til babyen er koselig etter uke 33 kan ta deg en bolle. AU. Og blæra mi. Åååh. Anonymkode: 1253f...373 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #44 Skrevet 16. desember 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Sparking. Herregud. De som sier at sparkingen til babyen er koselig etter uke 33 kan ta deg en bolle. AU. Og blæra mi. Åååh. Anonymkode: 1253f...373 Enig! Og så sykt vondt det er når ungen spenner seg ned fra ribbeina og presser hodet så langt ned den klarer slik at det kjennes ut som nåler helt nederst i magen mens blæra di roper på hjelp, AAAAAU! Anonymkode: 4d0e0...03c
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #45 Skrevet 28. desember 2018 Denne tråden er fortsatt særdeles aktuell. Uke 37 nå og det holder på å tørne for meg. Det værste akkurat nå; URINLEKKASJER. Og jeg kan ikke bruke truseinnlegg fordi hele underlivet mitt hovner opp og klør 😞 Hadde STERK bekkenmusklatur før jeg ble gravid (drev med styrkeidrett), men nå så lekker jeg etter dobesøk.. Ingenting før, kun rett etter jeg har tisset, som om jeg ikke får tømt meg skikkelig og st det kommer når jeg reiser meg opp... Å snu seg i senga er et MARERITT. Alle spark er et mareritt. Babyen er stor til tross for normal til lav vektoppgang. SUKK. Anonymkode: 1253f...373
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #46 Skrevet 29. desember 2018 På 11.12.2018 den 23.49, AnonymBruker skrev: "for ikke å snakke om hvor fælt han har det som ,"ikke får seg noe" fordi jeg bare snur ryggen til" Dette sliter jeg med selv. Er i andre trimester nå og sliter med stikking i underliv og vondt rygg og mage. Det siste jeg tenker på nå er sex. Men det er jo så synd på han fordi han ikke får seg noe?? Men hva faen? Hva med meg som ligger her og kunne ønske at jeg ville ha sex? Men alt er bare så jævlig at jeg ikke orker tanken på å ha sex nå?? Andre kompiser av han som skal ha barn de har seg masse? Men faen! Jeg er da ikke dem og heldig de da om de ikke plages av alt det jeg sliter med😬 Anonymkode: 66fa1...919 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #47 Skrevet 29. desember 2018 Litt annen type sutring, men jeg har plutselig fått MASSIV sexlyst men vi må vente til 1.januar fordi det kan trigge fødsel og vi er innenfor termin nå 😆 Så her er vi begge seksuelt frustrerte og teller ned dagene Anonymkode: 4d0e0...03c
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #48 Skrevet 29. desember 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt annen type sutring, men jeg har plutselig fått MASSIV sexlyst men vi må vente til 1.januar fordi det kan trigge fødsel og vi er innenfor termin nå 😆 Så her er vi begge seksuelt frustrerte og teller ned dagene Anonymkode: 4d0e0...03c Når er terminen? Er også redd for å føde før 1. Januar så tar det veldig med ro nå. Termindatoen vår er 23. Januar, så er jo en stund til, men er allikevel redd for det. Når det gjelder mine plager: må konstant tisse, må stå opp flere ganger i løpet av natta for å tisse, har veldig vondt i lårene og nederst i magen når jeg reiser meg opp, veldig slitsomt å gå, ellers er formen grei. Har hatt svært lite sexlyst i svangerskapet, og mannen viser stor forståelse for det. Anonymkode: f7cad...b5a
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #49 Skrevet 29. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Litt annen type sutring, men jeg har plutselig fått MASSIV sexlyst men vi må vente til 1.januar fordi det kan trigge fødsel og vi er innenfor termin nå 😆 Så her er vi begge seksuelt frustrerte og teller ned dagene Anonymkode: 4d0e0...03c Haha vi og dropper sex til nyåret for å ikke risikere desemberbarn 😛 Har begynt å få veldig sterke kynnere/maserier og de er ganske regelmessige etter sex, så her holdes det langt unna. Nå er samboeren uansett på vakt til nyttårsaften da så det blir ikke noe problem 😛 Anonymkode: 1253f...373
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #50 Skrevet 29. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Når er terminen? Er også redd for å føde før 1. Januar så tar det veldig med ro nå. Termindatoen vår er 23. Januar, så er jo en stund til, men er allikevel redd for det. Når det gjelder mine plager: må konstant tisse, må stå opp flere ganger i løpet av natta for å tisse, har veldig vondt i lårene og nederst i magen når jeg reiser meg opp, veldig slitsomt å gå, ellers er formen grei. Har hatt svært lite sexlyst i svangerskapet, og mannen viser stor forståelse for det. Anonymkode: f7cad...b5a Har termin nesten samtidig som deg Det å gå må jeg også bare gi opp, spesielt med kulda nå så trekker livmoren seg sammen slik at jeg kan finne på å hyle ut i smerte midt blant folk... 1 time siden, AnonymBruker skrev: Haha vi og dropper sex til nyåret for å ikke risikere desemberbarn 😛 Har begynt å få veldig sterke kynnere/maserier og de er ganske regelmessige etter sex, så her holdes det langt unna. Nå er samboeren uansett på vakt til nyttårsaften da så det blir ikke noe problem 😛 Anonymkode: 1253f...373 Jeg tenker og å holde meg helt i ro i morgen og nyttårsaften - men så raskt vi bikker 1.januar skal jeg bli aktiv både på den ene og andre måten, for nå er jeg lei og vil bare bli ferdig Livet er jo satt på vent etter at jeg gikk ut i permisjon, skal jeg nå bare gå hjemme og surre mens jeg venter i alt fra 3-5 uker? Kommer til å gå fra forstanden. Anonymkode: 4d0e0...03c
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #51 Skrevet 29. desember 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har termin nesten samtidig som deg Det å gå må jeg også bare gi opp, spesielt med kulda nå så trekker livmoren seg sammen slik at jeg kan finne på å hyle ut i smerte midt blant folk... Jeg tenker og å holde meg helt i ro i morgen og nyttårsaften - men så raskt vi bikker 1.januar skal jeg bli aktiv både på den ene og andre måten, for nå er jeg lei og vil bare bli ferdig Livet er jo satt på vent etter at jeg gikk ut i permisjon, skal jeg nå bare gå hjemme og surre mens jeg venter i alt fra 3-5 uker? Kommer til å gå fra forstanden. Anonymkode: 4d0e0...03c Jeg har gått hjemme og surret siden uke 6......... Du kan TRO jeg begynner å bli lei! 🙈 Eller, har ikke surret så mye, har ligget og spydd med hyperemesis 🙄 men likevel, tiden har gått såååå sakte. Har termin 26, så har lang tid igjen 🙄 men kommer ikke til å holde tilbake på sexen på nyåret ihvertfall 😅 Anonymkode: 1253f...373
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #52 Skrevet 3. januar 2019 Ble ingen 2018-baby, så nå er jeg motivert for å få vesenet UT! Må sutre ang nylig oppdaget symptom - RUMPESVETTE! Våkner om natta av at jeg er klam og må tørke meg, skikkelig heslig. Jeg blir bare varmere og varmere, ovnen hjemme er avskrudd og jeg sitter med vinduet åpent. I går var bena mine blå av kulde, men jeg satt i t-skjorte og holdt på å daue Anonymkode: 4d0e0...03c
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #53 Skrevet 3. januar 2019 Jeg må le litt av disse innleggene her. Måten dere skriver på er bare hærlig 😊 Misforstå meg rett, dere har min fulle sympati! Jeg er i mitt andre svangerskap i uke 19, og jeg har hatt mine plager jeg og- og av erfaring fra forrige svangerskap så kommer snart halsbrann, bekkenproblemer og hvalrossen fram for fult, gleder meg ikke akkurat til det 😅 Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det det meste deres skriver 🙈 Anonymkode: 93084...f25
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #54 Skrevet 3. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ble ingen 2018-baby, så nå er jeg motivert for å få vesenet UT! Må sutre ang nylig oppdaget symptom - RUMPESVETTE! Våkner om natta av at jeg er klam og må tørke meg, skikkelig heslig. Jeg blir bare varmere og varmere, ovnen hjemme er avskrudd og jeg sitter med vinduet åpent. I går var bena mine blå av kulde, men jeg satt i t-skjorte og holdt på å daue Anonymkode: 4d0e0...03c Sister I feel you. Sover med en håndduk mellom beina 😂 Anonymkode: 1253f...373
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #55 Skrevet 3. januar 2019 MODNINGSRIER.. I går hadde jeg 2 runder på 3-4 timer med regelmessige rier, 4 min mellom hver. Svake, men tar seg aldri opp og dabber av etter rundt 4 timer... Våknet av sammentrekninger i morges IGJEN kl 0620. Hatt de jevnlig siden da. Er så sliten og lei, og skal i begravelse i dag så det passer sykt dårlig med modningsrier. Har 3 uker igjen og risikerer å gå sånn til termin 🙄 Klikker. Anonymkode: 1253f...373
Rosewood Skrevet 3. januar 2019 #56 Skrevet 3. januar 2019 Jeg begynte plutselig å gråte 😶🥺 Haha og jeg aner ikke hvorfor. Ingenting som provoserte det - jeg så ikke noe trist, jeg tenkte ikke på noe trist, var ingenting som skjedde som gjorde meg trist. Ingenting skjedde overhodet. Jeg bare skrudde på tven, skulle ta frem netflix, også bare kjente jeg at tårene begynte å presse på og at jeg fikk en klump i halsen. Plutselig begynte tårene å strømme og jeg hulket til og med 😂😭 Også begynte jeg å le fordi herregud så latterlig 🙈 Jeg er i uke 11 og merker at mange symptomer har forsvunnet. Kvalmen, suget etter spesielle ting, brystene er ikke like ømme - litt, men ikke som før - så begynte jo å lure på om det gikk gale, men... Jammen fikk jeg en bekreftelse nå 🤭 Appetitten (husker aldri hvordan det ordet staves, gjerne rett meg fordi jeg syntes alle stavelsene så helt feil ut) er også helt på jordet. Det er liksom ingen mellomting mellom skrubbsulten der magen rumler noe så hinsides, og fullstendig stappmett. Blir fort sulten og fort mett.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #57 Skrevet 3. januar 2019 Å gud så deilig det var for meg å lese denne tråden her. Det finnes gravide som har det so meg! Alle de (vakre) gravide jeg ser gående rundt, struttende med magen og jeg tenker i et øyeblikk av misunnelse "hvordan greier de å holde seg så slanke på resten av kroppen!" Jeg har de fleste plager. Bekkenløsning, ekstrem kvalme, hemorider, svangerskapskløe. Våkner hver eneste natt, lys våken og får ikke sove på timer. Må tisse hele tiden. Når jeg kaster opp, som er flere ganger om dagen, tisser jeg også på meg! Jeg vet ikke med dere, men jeg blir så enormt isolert. Må takke nei til ting som skjer, orker ikke kjøreturen pga kvalmen, klarer ikke sitte å snakke i lang tid av gangen. I dag prøvde jeg meg på husarbeid, noe som endte med at all middagen kom rett opp. Foran samboeren min. Som rømte vekk. Belønningen er enorm, men i tillegg skal jeg gjennom en voldsom og vond fødsel, før jeg blir kvitt alt dette. Anonymkode: 45f72...df8
kvinne35+ Skrevet 3. januar 2019 #58 Skrevet 3. januar 2019 (endret) På 13.12.2018 den 2.09, AnonymBruker skrev: Takk og lov for denne tråden! Er nå 39+1, førstegangsfødende og venter spent på lillegutt som ikke har festa seg ennå.. Jeg tror jeg har hatt omtrent alt (!) av svangerskapsubehag. Ikke til det ekstreme, men samlet sett så synes jeg litt synd på meg selv akkurat nå Det begynte med 1 mnd med kvalme og oppkast hver natt som førte til sykemelding. Så fikk jeg vel rundt 1 mnd med svangerskapskløe. Deretter gikk det over i halsbrann og sure oppstøt Jeg lå etter en tøff dag på jobb (sykepleier), rett ut på gjesterommet og sov, hvor jeg da pustet inn magesyre 2-3 ganger før jeg orket heve overkroppen. Endte med kjemisk bronkitt i fire mnd. Hosteanfallene var innimellom så kraftig at oppkasten stod rett i veggen og jeg tissa ut den ene buksa etter den andre..Halsbrannen har uten tvil vært den kjipeste plagen. Føler meg som en drage. Så fikk jeg jernmangelanemi og måtte ta jerntilskudd som gav forstoppelse og hemorroider.. AU!! Men pga anemien så hadde jeg 160 i hvilepuls og var veldig tungpusten, for ikke å snakke om den ekstremt høye "guttemagen" som tidlig forstyrra lungekapasiteten.. Hvalrosspust halve svangerskapet.. Så fikk jeg bekkenløsning, og siste dag på jobb, før jeg kastet inn håndkle (ca en mnd før permisjon) så slepte jeg det ene beinet etter meg mens jeg støttet meg til prekestol (så skikkelig bra ut når jeg møtte pasientene mine i korridoren som hilste og humra). Nå fikk jeg konstantert mild men økende svangerskapsforgitning, og hodepinen øker på. Siste halvannen mnd har jeg gått opp 13 kg. Bare siste halve uken har jeg gått opp 3 kg i vann. Man kan ikke se på overkropp og ansikt at jeg har gått mye opp i vekt, men beina er ugjenkjennelige. Jeg har kjøpt tre par nye vintersko i tre omganger. Beina er tømmerstokker og anklene er borte. Og de er vonde! Eneste lyspunkt er at jeg ikke har fått et eneste strekkmerke, og selvsagt lille nurket som sparker i magen! I tillegg er jeg superheldig å ha en utrolig samboer som varter opp og sier de fineste ting hver dag 😍 Anonymkode: 312a8...3a6 woooow, det hørtes hardt ut. Men du.. Jeg arbeider også i helsevesenet og så for meg en høygravid pleier som sleper seg rundt med prekestolen for å hjelpe pasientene.. Huffa meg. Håper det går bra i forhold til svangerskapsforgiftningen og da altså deg og babyen din. Endret 3. januar 2019 av kvinne35+
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #59 Skrevet 3. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Å gud så deilig det var for meg å lese denne tråden her. Det finnes gravide som har det so meg! Alle de (vakre) gravide jeg ser gående rundt, struttende med magen og jeg tenker i et øyeblikk av misunnelse "hvordan greier de å holde seg så slanke på resten av kroppen!" Jeg har de fleste plager. Bekkenløsning, ekstrem kvalme, hemorider, svangerskapskløe. Våkner hver eneste natt, lys våken og får ikke sove på timer. Må tisse hele tiden. Når jeg kaster opp, som er flere ganger om dagen, tisser jeg også på meg! Jeg vet ikke med dere, men jeg blir så enormt isolert. Må takke nei til ting som skjer, orker ikke kjøreturen pga kvalmen, klarer ikke sitte å snakke i lang tid av gangen. I dag prøvde jeg meg på husarbeid, noe som endte med at all middagen kom rett opp. Foran samboeren min. Som rømte vekk. Belønningen er enorm, men i tillegg skal jeg gjennom en voldsom og vond fødsel, før jeg blir kvitt alt dette. Anonymkode: 45f72...df8 Velkommen til klageklubben, her er det som det er! Har vært sykemeldt med hyperemesis hele svangerskapet og det værste har vært ensomheten. Skjønner GODT hva du mener 🙏🏻🙌🏻 Anonymkode: 1253f...373
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå