Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Glem at «graviditet ikke er en sykdom», her kan du få sutre så mye du bare vil!!!

Jeg begynner: Hyperemesis. Herregud jeg er så lei. Hatt veldig mange gode perioder den siste tiden, men i dag har jeg vært så kvalm.. Igjen.. Samboer er på øvelse og jeg er alene hjemme med barn som skal følges opp på fritidsaktiviteter og lekser og middag og blæææææø... 🤢🤮🤢🤮

Føler meg som en hval. 6 dager igjen til jeg er offesielt høygravid og jeg kan ikke fatte at ungen enda skal vokse 1,5 kilo til inni magen...!!!

BEKKENET, nedpress, kynnere, hjertebank og puls på 130 helt uten grunn.. 😑

Sånn, værsegod. Ut med det!

Anonymkode: 1253f...373

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk!!!!!!! Trenger denne nå!!!😭

Én mnd igjen til termin,nydumpet... kynnere så harde at de lugger i bakhauet og krøller tærne. Sover maks en time før jeg våkner av smerter i hoften og må snu meg,våkner neste gang av halsbrann,så kraftig at det bobler sur galle opp i munn når jeg våkner. Klarer snart ikke stå rett opp og ned mer enn tre minutter av gangen før det kjennes som en tennisball vil bli skutt ut av ræva.

Mageskinnet klør og jeg er så forstoppa at jeg vil gråte. 

Kløe og eksem i ansiktet,og kan ikke bruke produktene jeg vanligvis bruker mot det. Tærne jeg ikke har sjans til å få tak på har så lange negler at det er vondt å ha på sko. Mat smaker ikke og jeg er på grinern hele tiden. Det eneste som får meg til å smile er når baby sparker. Så lenge han sparker i siden da,ikke i ribbeina,for da gjør det så vondt at jeg må bite meg i leppa.

Have kids,they say, it will be fun,they say...... det BØR være verdt det når lille elsklingklumpen kommer😩 jeg har hørt om fødselsdepresjon,men kan man få svangerskapsdepresjon? Alt gjør vondt og jeg er lei av å synes synd på meg selv🙄

Phu....godt å få det ut noe sted,kunne aldri sagt dette høyt....

Anonymkode: 7b98e...032

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk!!!!!!! Trenger denne nå!!!😭

Én mnd igjen til termin,nydumpet... kynnere så harde at de lugger i bakhauet og krøller tærne. Sover maks en time før jeg våkner av smerter i hoften og må snu meg,våkner neste gang av halsbrann,så kraftig at det bobler sur galle opp i munn når jeg våkner. Klarer snart ikke stå rett opp og ned mer enn tre minutter av gangen før det kjennes som en tennisball vil bli skutt ut av ræva.

Mageskinnet klør og jeg er så forstoppa at jeg vil gråte. 

Kløe og eksem i ansiktet,og kan ikke bruke produktene jeg vanligvis bruker mot det. Tærne jeg ikke har sjans til å få tak på har så lange negler at det er vondt å ha på sko. Mat smaker ikke og jeg er på grinern hele tiden. Det eneste som får meg til å smile er når baby sparker. Så lenge han sparker i siden da,ikke i ribbeina,for da gjør det så vondt at jeg må bite meg i leppa.

Have kids,they say, it will be fun,they say...... det BØR være verdt det når lille elsklingklumpen kommer😩 jeg har hørt om fødselsdepresjon,men kan man få svangerskapsdepresjon? Alt gjør vondt og jeg er lei av å synes synd på meg selv🙄

Phu....godt å få det ut noe sted,kunne aldri sagt dette høyt....

Først: DUMPA? HÆ? Fortell.... 😵

Halsbrannen ja, den glemte jeg og nevne. Tåresprettende. Herregud er så gale.

Svangerskapsdepresjon er definitivt en greie. Jeg scoret ganske høyt på det og fikk «diagnosen» av jordmor, men når hyperemesisen roet seg og jeg fikk snakket jevnlig med jordmor om hvordan jeg hadde det så gikk det faktisk litt mer over. Var nok veldig nede pga at jeg var så dårlig. Hjalp også å få bekreftet at det var svangerskapsdepresjon, for da lettet det all dårlig samvittighet for at jeg ikke gledet meg til barnet kommer og alle de vonde tankene rundt det.

Har du snakket med jordmor eller noen andre? 💕

TS

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Først: DUMPA? HÆ? Fortell.... 😵

Halsbrannen ja, den glemte jeg og nevne. Tåresprettende. Herregud er så gale.

Svangerskapsdepresjon er definitivt en greie. Jeg scoret ganske høyt på det og fikk «diagnosen» av jordmor, men når hyperemesisen roet seg og jeg fikk snakket jevnlig med jordmor om hvordan jeg hadde det så gikk det faktisk litt mer over. Var nok veldig nede pga at jeg var så dårlig. Hjalp også å få bekreftet at det var svangerskapsdepresjon, for da lettet det all dårlig samvittighet for at jeg ikke gledet meg til barnet kommer og alle de vonde tankene rundt det.

Har du snakket med jordmor eller noen andre? 💕

TS

Ja,du skjønner det at han gadd meg ikke mer,for jeg tar aldri hensyn til han,jeg har blitt kald og ufølsom og tenker kun på meg selv og det jeg vil,for ikke å snakke om hvor fælt han har det som ,"ikke får seg noe" fordi jeg bare snur ryggen til. Babyen har ødelagt mellom oss,så han føler sorg over å skulle bli far,ikke glede.

Og jeg bare ... really? Er det sånn han oppfatter situasjonen av et ræva svangerskap?  Kan han virkelig få seg til å si sånt til ei gravid dame? (Ikkje rart man får høyt blodtrykk) 

Når han kan være så stygg å si sånt er det forsåvidt greitt at han dumpa meg altså,en sånn en trenger jeg ikke. Rettelse: VI trenger ikke det. Baby og jeg. Klarer oss selv vi.

Går ikke til JM , helsestasjonen ligger utenfor allfarvei så kom meg aldri dit. Til legen beskriver jeg hvordan jeg har det,så skriver han "god form - noe svangerskapsplager" så smiler jeg og takker for idag og drar hjem...

• Liker 1
Skrevet

Ååååå som jeg elsker å skulle få vårt høyt ønskede barn.

åååååååå som jeg HATER å være gravid!

Jeg var av typen "graviditet er ingen sykdom". Men den holdningen har jeg måtte bite i meg. Har ligget strekk ut i 7 mnd. Nå er det kun 1 mnd til termin Wohoo! Men ALT gjør vondt. Jeg må tisse hele tiden, hoftene er ubrukelige, jeg kjenner ikke personen som kikker tilbake på meg i speilet grunnet en enorm vektøkning. Jeg har fått store akne problemer. Svangerskapskløe som holder meg våken hver natt. Har ikke kunnet ha sex siden juni pga morkaken ligger foran. Er konstant kvalm, samtidig som jeg er konstant sulten. Oh the irony!

Og halsbrann fra helvete.

Takk for at jeg fikk lov til å klage.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja,du skjønner det at han gadd meg ikke mer,for jeg tar aldri hensyn til han,jeg har blitt kald og ufølsom og tenker kun på meg selv og det jeg vil,for ikke å snakke om hvor fælt han har det som ,"ikke får seg noe" fordi jeg bare snur ryggen til. Babyen har ødelagt mellom oss,så han føler sorg over å skulle bli far,ikke glede.

Og jeg bare ... really? Er det sånn han oppfatter situasjonen av et ræva svangerskap?  Kan han virkelig få seg til å si sånt til ei gravid dame? (Ikkje rart man får høyt blodtrykk) 

Når han kan være så stygg å si sånt er det forsåvidt greitt at han dumpa meg altså,en sånn en trenger jeg ikke. Rettelse: VI trenger ikke det. Baby og jeg. Klarer oss selv vi.

Går ikke til JM , helsestasjonen ligger utenfor allfarvei så kom meg aldri dit. Til legen beskriver jeg hvordan jeg har det,så skriver han "god form - noe svangerskapsplager" så smiler jeg og takker for idag og drar hjem...

HÆÆÆÆ. Går det an! Hvordan går det med deg? Er sinnsykt lett for meg å si at han der klarer du deg bedre uten, men fyfaen for et svik.. Hvordan kan han leve med seg selv. Har du lenge igjen? Hvor gammel er du?

Jeg fikk et tilbud igjennom kommunen da jordmor kartla svangerskapsdepresjon hos meg. De har visstnok flere typer tilbud for samtaler. Kan du kontakte dem kanskje, slik at du slipper å stå helt på bar bakke? Hvis du har behov for det såklart.

Jeg var alene med min første fra han var 4 mnd gammel. Det gikk veldig bra det også 😊💕

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Hverdagsfrue skrev:

Ååååå som jeg elsker å skulle få vårt høyt ønskede barn.

åååååååå som jeg HATER å være gravid!

Jeg var av typen "graviditet er ingen sykdom". Men den holdningen har jeg måtte bite i meg. Har ligget strekk ut i 7 mnd. Nå er det kun 1 mnd til termin Wohoo! Men ALT gjør vondt. Jeg må tisse hele tiden, hoftene er ubrukelige, jeg kjenner ikke personen som kikker tilbake på meg i speilet grunnet en enorm vektøkning. Jeg har fått store akne problemer. Svangerskapskløe som holder meg våken hver natt. Har ikke kunnet ha sex siden juni pga morkaken ligger foran. Er konstant kvalm, samtidig som jeg er konstant sulten. Oh the irony!

Og halsbrann fra helvete.

Takk for at jeg fikk lov til å klage.

Få det ut, jente! Føler deg og kjenner meg så igjen 🙏🏻

Vi har sex av og til da, og som samboer sier: det er et administrativt helvete. Ingenting er så sexy som når jeg drar fram bbhugme-puta for å støtte opp under kroppen. Hei hvor det går! SNART I MÅL.

• Liker 6
Skrevet

Kom på en ting til jeg vil klage på:

Har fårt så jævelsk til cellulitter på beina..?!!!! Har gått opp 7 kilo totalt som ca høygravid så har ikke langt på meg noe særlig med fett, men beina og ræva ser jo ikke ut..!

Skrevet

Ja ikke sant,hææææ... en "voksen mann" det der...

En måned igjen,baby kommer rundt min egen bursdag,32 år. Tviler på det blir noe selskap i år foråsidetsånn;) 

4mnd ja,ikke lett stadie å bli aleine det heller da! 

Jeg får si som Pippi at dette har jeg aldri gjort før,så jeg kan det helt sikkert. Jeg skal neile det! Bare baby kommer så jeg blir kvitt disse vondtene...han kunne tatt med seg dem når han gikk i det minste hahahuff..

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja ikke sant,hææææ... en "voksen mann" det der...

En måned igjen,baby kommer rundt min egen bursdag,32 år. Tviler på det blir noe selskap i år foråsidetsånn;) 

4mnd ja,ikke lett stadie å bli aleine det heller da! 

Jeg får si som Pippi at dette har jeg aldri gjort før,så jeg kan det helt sikkert. Jeg skal neile det! Bare baby kommer så jeg blir kvitt disse vondtene...han kunne tatt med seg dem når han gikk i det minste hahahuff..

Virkelig vondt å høre at det finnes slike mannfolk.. Men du blir ikke alene. Det er så mye fantastisk med å ha barn.

Min er 8,5 nå og er bare blitt et helt fantastisk lite menneske. Han satt i armkroken min i dag og ladet opp til treningen sin, koste på gravidmagen min og fortalte meg at han elsket meg og lillesøster. Du har utrolig mye å se fram til! 💕 Så dette vinner du heldigvis på, selv om det må være helt forferdelig å bli sveket på den måten! Kan ikke forestille meg engang 😵😟

Han kunne tatt 20% av plagene dine med seg og hadde sikkert ikke taklet det uansett  😛

• Liker 3
Skrevet

Åh blir ikke det verdens søteste storebror så vet ikke jg! Så søtt og koselig!!

Ja...det er kjipt,men heller nå enn senere å finne ut hvordan han var...sånn som det blir nå vet jo ikke baby av annet enn at vi aldri har vært en familie..det trøster meg.

Og gode ord fra deg,takk! Det gjorde jo underverker denne sutretråden haha;) 

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig vondt å høre at det finnes slike mannfolk.. Men du blir ikke alene. Det er så mye fantastisk med å ha barn.

Min er 8,5 nå og er bare blitt et helt fantastisk lite menneske. Han satt i armkroken min i dag og ladet opp til treningen sin, koste på gravidmagen min og fortalte meg at han elsket meg og lillesøster. Du har utrolig mye å se fram til! 💕 Så dette vinner du heldigvis på, selv om det må være helt forferdelig å bli sveket på den måten! Kan ikke forestille meg engang 😵😟

Han kunne tatt 20% av plagene dine med seg og hadde sikkert ikke taklet det uansett  😛

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh blir ikke det verdens søteste storebror så vet ikke jg! Så søtt og koselig!!

Ja...det er kjipt,men heller nå enn senere å finne ut hvordan han var...sånn som det blir nå vet jo ikke baby av annet enn at vi aldri har vært en familie..det trøster meg.

Og gode ord fra deg,takk! Det gjorde jo underverker denne sutretråden haha;) 

ALLTID godt å få sutret litt, men må si du virkelig har grunn til det også 😫

Og tråden står her videre, i tilefelle du kommer på noe mer eller bare vil fortsette der du slapp 😉

Nå har jeg drukket samarin, det burde holde halsbrannen borte i ca 5 min 😂 kanskje jeg får sove også, hvem vet! 😛

• Liker 1
Skrevet

😂lykke til oggodnatt🤗

Skrevet

Kvalme.

Skrevet

Jeg er lei av å tro at jeg bare skal rape, men så fylle hele munnen opp av spy 👌 

Jeg er lei av å drite harebæsj èn gang i uka. 

Jeg er lei av å bli anpusten bare jeg går opp trappa

Jeg er lei av å våkne annenhver time om natta.

To mnd til baby kommer! 💪

Anonymkode: 95347...755

• Liker 5
Skrevet

Svangerskap #2. Bekkenløsning fra uke 5. Den hang igjen fra forrige svangerskap for 2.5 år siden. Uke 10 nå og kvalmen har endelig roet seg ned litt :hoppendeglad: Kjempetrøtt og sliten på kvelden. 

Det som plager meg mest er at jeg gruer meg til hvordan det blir. Var nesten sengeliggende forrige gang 3 siste mnd pga bekken, vondt å bli sparket innenfra og sykehusmaraton pga svangerskapsdiabetes.. 

Kjempegod ide å bli gravid igjen! Helt til jeg kom på at jeg ikke liker det :fnise: koko!

Anonymkode: 607f1...d3e

• Liker 1
Skrevet

Jeg gikk inn på denne tråden fordi jeg skulle sutre litt over kvalmen som kommer og går hele dagen og et par andre småplager, men tar meg i det. 

Føler med dere damer! Jammen ikke lett å være gravid alltid! ❤️

• Liker 3
Skrevet

Detta var dråpen!!! Eg får halsbrann av .... sjokolaaade!!😭 tenkte det var en av fordelene med at legen kommenterte vektnedgang og synkende SFmål sist,at jeg kunne kose meg litt utenom maten... 🙄men neiiiiiiidaaaaaa.......grr...

Skrevet
13 minutter siden, ~white lady~ skrev:

Jeg gikk inn på denne tråden fordi jeg skulle sutre litt over kvalmen som kommer og går hele dagen og et par andre småplager, men tar meg i det. 

Føler med dere damer! Jammen ikke lett å være gravid alltid! ❤️

INGEN plage er for liten for denne tråden, her skal det sutres ivei 😄

• Liker 3
Skrevet

Jeg eier ikke krefter. Får ikke gjort noe. Ligger på sofaen hele dagen. Eller så sover jeg hele dagen. Huset er bare kaos. Dusjer vel en gang i uka fordi jeg ikke orker oftere. Er 14 uker på vei, eller var det 15, og var gjennom det samme forrige gang. Gleder meg sånn til juni. 

Anonymkode: 346af...16c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...