Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svangerskap #2. Bekkenløsning fra uke 5. Den hang igjen fra forrige svangerskap for 2.5 år siden. Uke 10 nå og kvalmen har endelig roet seg ned litt :hoppendeglad: Kjempetrøtt og sliten på kvelden. 

Det som plager meg mest er at jeg gruer meg til hvordan det blir. Var nesten sengeliggende forrige gang 3 siste mnd pga bekken, vondt å bli sparket innenfra og sykehusmaraton pga svangerskapsdiabetes.. 

Kjempegod ide å bli gravid igjen! Helt til jeg kom på at jeg ikke liker det :fnise: koko!

Anonymkode: 607f1...d3e

Hehhehehee samboer maser allerede om både 1 og 2 barn til etter dette. Det gjorde han til og med da jeg var innlagt på sykehuset og lå med venflon i den ene armen og spyposen i den andre.

HURRA FOR Å VÆRE MANN 😛

Anonymkode: 1253f...373

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gravid i uke 26 og begynner å bli jævla lei til tider 😅 

Står og går 7 timer på jobben hvor tia går innmari sakte og bekkenløsninga har begynt å hilse på meg. Er for det meste utslitt og blir sittende i soffaen på ettermiddagen etter å ha kjempet en kamp med 2-åringen om å legge seg. 2-åringen er også i den flotteste trassalderen 👌🏼. Orker ikke husarbeid, lite sosial, og orker ikke alltid å komme meg på den ene gravidtreninga i uka = sitter igjen med dårlig samvittighet og hendene oppi godteriskåla fordi jeg er tross alt gravid og fortjener å kose meg med noe i hverdagen 😂

Blir godt å få ut denne babyen om noen måneder! 😍

Anonymkode: 15b99...bd1

• Liker 1
Skrevet

Har hatt småkaker i forhold til dere, men nå i uke 36 er jeg lei, kvalm (kung fu i ribbeina, anyone?) og må sove 10-12 timer om dagen. Jobber  enda, så blir stort sett jobb + søvn.

Er heldig som har en forlovede som ikke vet hva godt han kan gjøre for meg, men jeg kan ikke si jeg ser frem til en hektisk jul med masse folk rundt oss hele tiden, men skal prøve ikke tenke negativt, det blir sikkert koselig også :) 

Anonymkode: 4d0e0...03c

• Liker 1
Skrevet

Jeg er bare 10 uker på vei men hater å være gravid! Jeg fatter ikke at noe som "alle" Har gjort i alle år kan sette meg så ut av spill! Jeg føler meg så utrolig ubrukelig.... Jeg orker nesten ingenting, vil bare sove, sove, sove. 

Anonymkode: 8297f...0c9

• Liker 2
Skrevet

Er 10 uker jeg også. Føler jeg har mistet en måned av livet mitt allerede etter å bare kunne ligge i ro på sofaen for å kanskje klare å holde på maten. Håper bare det blir bedre framover, hadde virkelig håpt at jeg ble en av de "spreke gravide" som kunne fortsette med gode styrkeøkter og fulltidsjobb, men neida. Jeg er gått i hi og ser ut til å bli her en stund..

Rareste er at jeg er blitt så vant til kvalmen og oppkast at hvis jeg skulle ha en god dag hvor den uteblir deler av dagen så blir jeg livredd for at noe er galt. 

Opplever det som positivt at jeg går ned i vekt pga oppkast, men vet jo at jeg i utgangspunktet ikke burde glede meg over det. 

Godt å få delt tankene et sted hvor ingen blir belastet, takker TS for et bra initiativ 😅.

Anonymkode: ea2ff...8c9

• Liker 3
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er 10 uker jeg også. Føler jeg har mistet en måned av livet mitt allerede etter å bare kunne ligge i ro på sofaen for å kanskje klare å holde på maten. Håper bare det blir bedre framover, hadde virkelig håpt at jeg ble en av de "spreke gravide" som kunne fortsette med gode styrkeøkter og fulltidsjobb, men neida. Jeg er gått i hi og ser ut til å bli her en stund..

Rareste er at jeg er blitt så vant til kvalmen og oppkast at hvis jeg skulle ha en god dag hvor den uteblir deler av dagen så blir jeg livredd for at noe er galt. 

Opplever det som positivt at jeg går ned i vekt pga oppkast, men vet jo at jeg i utgangspunktet ikke burde glede meg over det. 

Godt å få delt tankene et sted hvor ingen blir belastet, takker TS for et bra initiativ 😅.

Anonymkode: ea2ff...8c9

Ah føler deg sånn med kvalmen.. Uke 35 her nå og holder på fortsatt. Heldigvis er jo ikke det vanlig, så håper det gir seg hos deg ganske snart!

Har ei venninne som reppet på 100 kilo i knebøy 3 dager før termin 😂 100 kilo er ingen vekt for henne da, hun er på landslag, men likevel 😂 her sitter jeg som en hval liksom, og har bestilt pizza til kommende storebror fordi jeg ikke klarer å gjøre noe annet enn å bare ligge langflat uten å spy 🤢 blir godt å få hjem samboer på fredag gitt!!

• Liker 2
Skrevet

Bekkenløsning fra uke 14 og har det fortsatt (uke 17)😭

Kan nesten ikke spise noe før jeg er mett.

Alt av fysisk aktivitet er drittungt.

Takk for denne tråden ❤

• Liker 2
Skrevet

Ah, skulle gjerne hatt denne tråden da jeg gikk høygravid i sommer.. Sommervarme fra helvete! 😂 Ble nesten mannevond til slutt.. Toppet det hele med en torturfødsel.. Huff. Men nå er lille gullklump 5 mnd og verdens fineste lillesøster ♥️

Anonymkode: a23ec...b7f

• Liker 3
Skrevet

Hemoroider og vondt å gå på do. Bare i uke 8. Off. 😂 

Anonymkode: 190d3...d16

• Liker 1
Skrevet

"Bare" i uke 8 her, men guuuud! 

Nesa mi tettes helt igjen om natta, så jeg sover med munnen åpen. Dette tørker ut leppene mine, som igjen sprekker opp og blir blodige sår 😱 Smører stadig med div lypsyler/lip ball/tilsvarende, men det hjelper ikke!

Og blodtrykket mitt er så lavt at hver gang jeg reiser meg så snurrer hele verden. Tør ikke gå noen steder alene lenger, sliter med å komme meg gjennom huset liksom. Og kvalme.. Og redsel! Redselen er kanskje det verste.. Total angst hele tiden 😛

Anonymkode: a85ef...22e

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ah, skulle gjerne hatt denne tråden da jeg gikk høygravid i sommer.. Sommervarme fra helvete! 😂 Ble nesten mannevond til slutt.. Toppet det hele med en torturfødsel.. Huff. Men nå er lille gullklump 5 mnd og verdens fineste lillesøster ♥️

Anonymkode: a23ec...b7f

Ååhh  fælt!! Var nygravid i sommer og det var helt forferdelig.

Anonymkode: 7b98e...032

Skrevet

Så kvalm.. Så sinnsykt kvalm. Ser i kryss nesten. Er så lei av å spy, orker ikke kaste opp 🤢😭😭😭

• Liker 1
Skrevet

Jeg er sulten, mett, kvalm og har halsbrann på samme tid, og med dundrende hodepine på toppen. Sitter oppe klokka kvart på ett fordi alt det der gjør det umulig å sove. Skal opp om mindre enn fem timer for å fungere på jobb. Blæææ.

Anonymkode: d2ec1...fda

• Liker 2
Skrevet

Takk og lov for denne tråden!

Er nå 39+1, førstegangsfødende og venter spent på lillegutt som ikke har festa seg ennå..

Jeg tror jeg har hatt omtrent alt (!) av svangerskapsubehag. Ikke til det ekstreme, men samlet sett så synes jeg litt synd på meg selv akkurat nå :(  Det begynte med 1 mnd med kvalme og oppkast hver natt som førte til sykemelding. Så fikk jeg vel rundt 1 mnd med svangerskapskløe. Deretter gikk det over i halsbrann og sure oppstøt  Jeg lå etter en tøff dag på jobb (sykepleier), rett ut på gjesterommet og sov, hvor jeg da pustet inn magesyre 2-3 ganger før jeg orket heve overkroppen. Endte med kjemisk bronkitt i fire mnd. Hosteanfallene var innimellom så kraftig at oppkasten stod rett i veggen og jeg tissa ut den ene buksa etter den andre..Halsbrannen har uten tvil vært den kjipeste plagen. Føler meg som en drage.

Så fikk jeg jernmangelanemi og måtte ta jerntilskudd som gav forstoppelse og hemorroider.. AU!! Men pga anemien så hadde jeg 160 i hvilepuls og var veldig tungpusten, for ikke å snakke om den ekstremt høye "guttemagen" som tidlig forstyrra lungekapasiteten.. Hvalrosspust halve svangerskapet..

Så fikk jeg bekkenløsning, og siste dag på jobb, før jeg kastet inn håndkle (ca en mnd før permisjon) så slepte jeg det ene beinet etter meg mens jeg støttet meg til prekestol (så skikkelig bra ut når jeg møtte pasientene mine i korridoren som hilste og humra).

Nå fikk jeg konstantert mild men økende svangerskapsforgitning, og hodepinen øker på. Siste halvannen mnd har jeg gått opp 13 kg. Bare siste halve uken har jeg gått opp 3 kg i vann. Man kan ikke se på overkropp og ansikt at jeg har gått mye opp i vekt, men beina er ugjenkjennelige. Jeg har kjøpt tre par nye vintersko i tre omganger. Beina er tømmerstokker og anklene er borte. Og de er vonde! 

Eneste lyspunkt er at jeg ikke har fått et eneste strekkmerke, og selvsagt lille nurket som sparker i magen! I tillegg er jeg superheldig å ha en utrolig samboer som varter opp og sier de fineste ting hver dag 😍

Anonymkode: 312a8...3a6

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk og lov for denne tråden!

Er nå 39+1, førstegangsfødende og venter spent på lillegutt som ikke har festa seg ennå..

Jeg tror jeg har hatt omtrent alt (!) av svangerskapsubehag. Ikke til det ekstreme, men samlet sett så synes jeg litt synd på meg selv akkurat nå :(  Det begynte med 1 mnd med kvalme og oppkast hver natt som førte til sykemelding. Så fikk jeg vel rundt 1 mnd med svangerskapskløe. Deretter gikk det over i halsbrann og sure oppstøt  Jeg lå etter en tøff dag på jobb (sykepleier), rett ut på gjesterommet og sov, hvor jeg da pustet inn magesyre 2-3 ganger før jeg orket heve overkroppen. Endte med kjemisk bronkitt i fire mnd. Hosteanfallene var innimellom så kraftig at oppkasten stod rett i veggen og jeg tissa ut den ene buksa etter den andre..Halsbrannen har uten tvil vært den kjipeste plagen. Føler meg som en drage.

Så fikk jeg jernmangelanemi og måtte ta jerntilskudd som gav forstoppelse og hemorroider.. AU!! Men pga anemien så hadde jeg 160 i hvilepuls og var veldig tungpusten, for ikke å snakke om den ekstremt høye "guttemagen" som tidlig forstyrra lungekapasiteten.. Hvalrosspust halve svangerskapet..

Så fikk jeg bekkenløsning, og siste dag på jobb, før jeg kastet inn håndkle (ca en mnd før permisjon) så slepte jeg det ene beinet etter meg mens jeg støttet meg til prekestol (så skikkelig bra ut når jeg møtte pasientene mine i korridoren som hilste og humra).

Nå fikk jeg konstantert mild men økende svangerskapsforgitning, og hodepinen øker på. Siste halvannen mnd har jeg gått opp 13 kg. Bare siste halve uken har jeg gått opp 3 kg i vann. Man kan ikke se på overkropp og ansikt at jeg har gått mye opp i vekt, men beina er ugjenkjennelige. Jeg har kjøpt tre par nye vintersko i tre omganger. Beina er tømmerstokker og anklene er borte. Og de er vonde! 

Eneste lyspunkt er at jeg ikke har fått et eneste strekkmerke, og selvsagt lille nurket som sparker i magen! I tillegg er jeg superheldig å ha en utrolig samboer som varter opp og sier de fineste ting hver dag 😍

Anonymkode: 312a8...3a6

SNART I MÅL NÅ!! ❤️❤️ Høres helt forjævli ut - svangerskap er gøy eller hva? 😅

Åhhh den tiden man går og venter.. Så fæl og så spennende samtidig!

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Bare" i uke 8 her, men guuuud! 

Nesa mi tettes helt igjen om natta, så jeg sover med munnen åpen. Dette tørker ut leppene mine, som igjen sprekker opp og blir blodige sår 😱 Smører stadig med div lypsyler/lip ball/tilsvarende, men det hjelper ikke!

Og blodtrykket mitt er så lavt at hver gang jeg reiser meg så snurrer hele verden. Tør ikke gå noen steder alene lenger, sliter med å komme meg gjennom huset liksom. Og kvalme.. Og redsel! Redselen er kanskje det verste.. Total angst hele tiden 😛

Anonymkode: a85ef...22e

Kan hende du har prøvd det, men hvit vaselin skal visst være bra på tørre lepper :)

Anonymkode: ce524...53b

Skrevet (endret)

Kan ikke klage så mye altså, men er i uke 31 nå og nå har virkelig halsbrannen, trøttheten tatt meg. Blir også fort andpusten og tungpust og har sikkert en respirasjonsfrekvens på 30 bare jeg skal en tur på do.. og natta er et mareritt for jeg vokner hver time, minst! 

Den tette nesa er nesten verst, for jeg ligger å gaper på natta fordi jeg får ikke puste hvis ikke. Er den store nesespraysynderen for tiden da..... 🙈

Kvalm er jeg også blitt. NÅ liksom...?? Why? 

😂

Endret av Sizz-
  • Liker 1
Skrevet

Har vært sykemeldt siden uke 7, på grunn av kvalme og oppkast. Gått ned 3 kg på 3 uker. Er nå uke 11, og krysser at jeg har at det blir bedre etter jul😔 Blir Første barnet etter å ha mistet 2 ganger👶🏽 Så egentlig så er dette en kjempe godt tegn❤️

• Liker 2
Skrevet

Den kvalmen!!! 🤢🤢 Det MÅ gi seg snart! Fungerer hverken i jobb eller på hjemmebane. Stakkars ettåringer min som ikke forstår hvorfor mammaen løper på do og lager rare lyder (brekker meg) hver gang hun slipper en fjert. Kvalmestillende hjalp ikke. Ble bare ENDA trøttere. 

Jeg har notert meg at julen er på vei, men her er det ikke pyntet med en eneste adventsstake eller kjøpt inn julegaver. Prøvde meg på julegaveshopping i går. Klarte én gave, og så måtte jeg løpe ut og brekke meg. Lå strak ut resten av dagen, og fikk meg ikke på jobb før til lunsj i dag. Lurt. 

Heldigvis har jeg en fantastisk mann som trør til, men han er også rimelig utslitt, og huset ser ikke ut for tiden! I morgen kommer svigers. De har fått beskjed om å lukke øynene for rot og støv, og evt hjelpe til litt med ettåringen, eller la være å komme 🙈

Føler med dere alle! 

Skrevet

38+5, og selv om jeg har hatt det forholdsvis enkelt gjennom svangerskapet, begynner jeg nå å bli leeeeeeei.

Vært i svangerskapspermisjon siden juli, med rygg- og bekkenplager, og tasser bare rundt hjemme.

Men nå begynner hender og bein å bli så hovne, jeg får kynnere kasta på meg så jeg nesten går i bakken, alt av bevegelser er bare vondt og å skulle bøye meg ned retning bakken fører til åndenød og kvalme.

Det stikker i underliv og bekken, og innimellom skyter det fra ryggen og ned i ett av beina, så det nesten svikter helt.

Våkner opp hele natta, og bare snur og vender på meg. Og som jeg sikler....! Og snorker!

Går gjennom ei pakke truseinnlegg om dagen - det føles i hvert fall sånn - med all den utfloden jeg har. 

Blir tungpustet bare av tanken på å dusje og kle på meg. Og hjertet kan føles som det er på vei ut av brystet til tider, selv om jeg sitter stille i sofaen.

Det er kjempekoselig å kjenne på bevegelsene i magen, men gud bedre hvor godt det skal bli å bli ferdig.

Anonymkode: 61472...8f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...