Gå til innhold

Drit lei uhøflige folk som ikke svarer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor blir det av folkeskikken! Får du et spørsmål på messenger enten i en gruppe eller i en privat melding, hva er det som går av dere som ikke gidder å svare gang etter gang?? Jeg opplever andre som tror de er så veldig mye viktigere enn resten av verden. Når jeg eller enkelte andre skriver melding i en gruppe så kan alle se hvem som har lest meldingen. Det kan være konkrete ting som neste jentetreff eller hva som helst. MEN hvis de som ikke gidder å svare plutselig tar initiativ til et spørsmål, DA skal de ha svar med en gang og blir usikre og sutrete hvis de får samme mynt tilbake. 

Jeg savner god gammal folkeskikk. Dagens utblåsning! Skulle gjerne bytta ut halvparten av venninnene mine. Bare så synd det er så pes å finne nye når en er voksen. 

Anonymkode: 7ee8c...b4c

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er med i en chat med en del folk, tror det er rundt 50 personer med. Der er det en uskreven regel at man svarer enten ved direkte spørsmål (tagging) eller bekrefter at man er med.

Anonymkode: 23a4d...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er med i en chat med en del folk, tror det er rundt 50 personer med. Der er det en uskreven regel at man svarer enten ved direkte spørsmål (tagging) eller bekrefter at man er med.

Anonymkode: 23a4d...b05

Så utrolig slitsomt. Denne chatten ville ikke jeg ha vært med i. 50 nye meldinger per forespørsel er drøyt. 

Anonymkode: 50539...17f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.. folkeskikk er for gammeldags og vi lever trossalt i 2018. Folk er kommet lenger og nå er det bare meg meg meg 

Anonymkode: 08662...708

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

To år gammel tråd, men fortsatt aktuell. Drittlei jeg også. 

Anonymkode: 0e790...c22

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100-300....Mail, telefoner, meldinger, messenger, snap, insta, chat, whatsap+++++  Hver dag. 

Har ikke sjans... 

Anonymkode: 3c0a3...4ad

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

100-300....Mail, telefoner, meldinger, messenger, snap, insta, chat, whatsap+++++  Hver dag. 

Har ikke sjans... 

Anonymkode: 3c0a3...4ad

Bullshit! Man har tid til det man ønsker.

Anonymkode: 0e790...c22

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bullshit! Man har tid til det man ønsker.

Anonymkode: 0e790...c22

Kan hende jeg ser melding, når jeg er på jobb, og sjekker klokken. Har ikke kov å bruke mobilen i arbeidstiden. Jeg har da ikke mulighet til å svare. Så da må jeg vente til jeg er ferdig, og som regel når jeg kommer hjem og har spist middag. 

Anonymkode: 81ff3...96d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Bullshit! Man har tid til det man ønsker.

Anonymkode: 0e790...c22

Det er det bare uføretrygda eller arbeidsledige som tror...

Anonymkode: 995b0...4f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med i noen vennegrupper på FB, men syntes det etterhvert ble masete at det stadig klikket inn meldinger på Messenger.  Så også med PM.  Følte at folk forventet at jeg svarte dem straks.  

Nå har jeg endret innstillingene på telefonen slik at jeg kun leser meldinger på Messenger og PM når jeg logger meg på FB .  Det gjør jeg sånn cirka annen hver måned.  Jeg regner med at om noe er viktig så ringer folk meg på telefonen.  

Synes ikke jeg er uhøflig når jeg har valgt å ikke være tilgjengelig til enhver tid.  

.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med ts. Uhøflig å ikke svare. 
på jobben har vi en gruppechat.. om jeg foreslår noe sosialt eller deler en video som er relevant for jobben vår er det kanskje 2 liker og en kommentar.. er det den mest «populære» på jobben som foreslår noe er det 30 likes og masse svar.. 

har sluttet å foreslå ting 

Anonymkode: 8d467...e07

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med ts. Uhøflig å ikke svare. 
på jobben har vi en gruppechat.. om jeg foreslår noe sosialt eller deler en video som er relevant for jobben vår er det kanskje 2 liker og en kommentar.. er det den mest «populære» på jobben som foreslår noe er det 30 likes og masse svar.. 

har sluttet å foreslå ting 

Anonymkode: 8d467...e07

Hva med å slutte å måle verdien din i likes og kommentarer 

Anonymkode: 20cb6...f6e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er en uting å skulle være tilgjengelig hele tiden. Jeg ønsker ikke å svare på alt mulig gjennom hele dagen, jeg ønsker å være tilstede i nuet. Ikke stirre ned i mobilen!

 

Anonymkode: 20e60...f00

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er en uting å skulle være tilgjengelig hele tiden. Jeg ønsker ikke å svare på alt mulig gjennom hele dagen, jeg ønsker å være tilstede i nuet. Ikke stirre ned i mobilen!

 

Anonymkode: 20e60...f00

Forståelig det. Er det noen som tror at noen skal være tilgjengelig hele tiden? Er det noen som ønsker at andre skal stirre ned på mobilen hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Grunnen til at jeg hater Messenger, skulle ønske det var et valg å slå den helt av. Blir stressa av meldinger som popper opp i hytt og pine, mye av det er bare tull og fjas men likevel tråkker man folk på tærne om man ikke svarer. 

Anonymkode: 66309...c49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller det enn å sitte med nesa ned i mobilen 24/7 for å svare alle på alle plattformer med én gang det tikker inn noe. Kjenner nok av slike mennesker, de kan gjerne plutselig være midt i en chat med noen mens du som sitter der blir ignorert mens du prøver å fortelle dem noe. Syns det er langt frekkere. 

Svarer når jeg har tid, sånn er det bare. Mye annet som er viktigere enn å chatte og snappe hele tiden. 

Svarer selvsagt hvis det er noe viktig da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bullshit! Man har tid til det man ønsker.

Anonymkode: 0e790...c22

Kanskje det. Men jeg har 100% jobb, barn og en syk mann, og livet er en konstant kamp mot klokka. Og som den du siterte påpeker, så renner det inn med henvendelser, mailer/Teams-chatter på jobb og fra skole og barnehage, telefoner, sms'er, kommentarer på FB og Insta (har bevisst valgt bort snap og Twitter, vil ikke ha flere plattformer å holde styr på). Det plinger i telefonen jevnt fra morgen til kveld. Skal man lese og respondere på alt med en gang får man jo knapt gjort annet.

Anonymkode: 66309...c49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...