Gå til innhold

Mobbing av kjendiser


nordnorsk

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Du har selv nevnt en blogger som fronter kroppspress, botox og plastisk kirurgi og dradd parallellen opp mot disse tvilligene som ikke har noe med kommersiell bloggvirksomhet å gjøre. 

En enkel regel som kommersielle bloggere MÅ lære seg: ikke selg deg selv som et objekt i sosiale medier!! Repeter til det er blitt oppfattet!

Hva babler du om? Jeg har aldri skrevet noe om noen tvillinger på tråden heVis svarr? Og jeg forstår ikke hva du prater om.

Jeg trakk frem Sohie Elise for jeg ser på henne som en kjendis som opplever mobbing i sitt kommentarfelt.

 

Endret av Lambigirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

De har ikke valgt å bli uthengt og ydmyket på det groveste.

Nei, det tror ikke jeg heller at de ønsker. Men disse store aktørene evner ikke å ta imot saklig kritikk heller. Herr Eriksen har for eksempel hevdet at kritikk mot deres virksomhet er mobbing..  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Lambigirl skrev:

Eksempelet til @Carina Maria er i aller høyeste grad relevant i tråden. Hun viser til et konkret eksempel med Sophie Elise og hvordan hun opplever netthets. Det er relevant i mine øyne.

..,

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Eksempelet til @Carina Maria er i aller høyeste grad relevant i tråden. Hun viser til et konkret eksempel med Sophie Elise og hvordan hun opplever netthets. Det er relevant i mine øyne.

Det mener jeg. Eksempelet til Carina Maria er relevant.

Det gir ingen rett til å hetse Sophie Elise på hennes blogg.

Endret av Lambigirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lambigirl skrev:

Det gir ingen rett til å hetse henne.

Det har jeg aldri hevdet! Men saklig kritikk er velfortjent da bloggeren er et dårlig forbilde. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Du hevdet at bloggeren og tvillingene var relevant for denne diskusjonen.. Det stemmer ikke.

Jeg vet ikke hvem de tvillingene er men jeg mener det var et bra eksempel som Carina Maria kom med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kjærlighetsbarn98
3 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Nei, det tror ikke jeg heller at de ønsker. Men disse store aktørene evner ikke å ta imot saklig kritikk heller. Herr Eriksen har for eksempel hevdet at kritikk mot deres virksomhet er mobbing..  

Jeg tror det er lett å drukne i all kritikken, og jeg synes også kritikerne er litt for raske til å kommentere. Det er greit å være uenig, men det finnes grenser for hva som er greit å si til et annet menneske. En tommelfingerregel, «Kunne du sagt det samme til personen face to face?» Hvis ikke, så er det viktig å tenke på hvordan man ordlegger seg. Noen ønsker oppriktig å hjelpe, mens andre kommenterer kun for å sverte og ødelegge. Jeg tenker litt som så, har man ikke gode intensjoner med det man kommenterer, så trenger man ikke å gjøre det. Jeg har tidligere vært aktiv noen av trådene om bloggerne, og slettet mye etterhvert som jeg så på som krast. Og jeg tenker nå at om jeg ikke har noe godt å si, så trenger jeg ikke kommentere så mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Det har jeg aldri hevdet! Men saklig kritikk er velfortjent da bloggeren er et dårlig forbilde. 

Jeg tolker TS sin tråd å gjelde mobbintg. Saklig kritikk har aldri vært mobbing. Det er forskjell på saklig kritikk og mobbing.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lambigirl skrev:

Jeg vet ikke hvem de tvillingene er men jeg mener det var et bra eksempel som Carina Maria kom med.

Nei, det er ikke et godt eksempel da disse tvilingene ikke er kommersielle bloggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Nei, det er ikke et godt eksempel da disse tvilingene ikke er kommersielle bloggere.

Det Carina Maria skrev var og er et got eksempel på hva mobbing på nett er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Jeg tror det er lett å drukne i all kritikken, og jeg synes også kritikerne er litt for raske til å kommentere. Det er greit å være uenig, men det finnes grenser for hva som er greit å si til et annet menneske. En tommelfingerregel, «Kunne du sagt det samme til personen face to face?» Hvis ikke, så er det viktig å tenke på hvordan man ordlegger seg. Noen ønsker oppriktig å hjelpe, mens andre kommenterer kun for å sverte og ødelegge. Jeg tenker litt som så, har man ikke gode intensjoner med det man kommenterer, så trenger man ikke å gjøre det. Jeg har tidligere vært aktiv noen av trådene om bloggerne, og slettet mye etterhvert som jeg så på som krast. Og jeg tenker nå at om jeg ikke har noe godt å si, så trenger jeg ikke kommentere så mye. 

Bloggere som til stadighet bryter lovverket og eksponerer egne barn fortjener saklig kritikk. Jeg håper virkelig at disse rosabloggerne blir regulert via lovverket på lik linje som andre kommersielle virksomheter snarest!

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lambigirl skrev:

Det Carina Maria skrev var og er et got eksempel på hva mobbing på nett er.

Nei. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Bloggere som til stadighet bryter lovverket og eksponerer egne barn er fortjener saklig kritikk. Jeg håper virkelig at disse rosabloggerne blir regulert via lovverket på lik linje som andre kommersielle virksomheter snarest!

Jeg håper også de blir regulert, selvsagt enig i det, men jeg mener også at veldig mye av kritikken de får fra mange folk er usaklig.

Endret av Kjærlighetsbarn98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Jeg håper også de blir regulert, selvsagt enig i det, men jeg mener også at veldig mye av kritikken de får fra mange folk er usaklig.

Det vil dessverre alltid finnes mennesker som ikke skjønner at hetsing ikke er ok. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lambigirl skrev:

Jeg tolker TS sin tråd å gjelde mobbintg. Saklig kritikk har aldri vært mobbing. Det er forskjell på saklig kritikk og mobbing.

Ts har ikke definert mobbing. Saklig kritikk har også blitt omtalt som mobbing tidlig i tråden.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Det vil dessverre alltid finnes mennesker som ikke skjønner at hetsing ikke er ok. 

Ja😞 Det er mange mennesker som aldri skulle vært på nettet. Jeg kan sette meg inn i hvor tøft det må være å bli kritisert daglig. I lengden blir det nesten psykisk mishandling. 

Jeg tror nok mange undervurderer hvilken påvirkningskraft det har på dem i lengden. Å bli dømt nord og ned hele tiden er veldig tungt. Selvfølgelig gjør det noe med humøret og selvtilliten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Ja😞 Det er mange mennesker som aldri skulle vært på nettet. Jeg kan sette meg inn i hvor tøft det må være å bli kritisert daglig. I lengden blir det nesten psykisk mishandling. 

Jeg tror nok mange undervurderer hvilken påvirkningskraft det har på dem i lengden. Å bli dømt nord og ned hele tiden er veldig tungt. Selvfølgelig gjør det noe med humøret og selvtilliten. 

Ja, det er helt forferdelig for de som opplever nettmobbing og netthets.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
2 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Ja, det er helt forferdelig for de som opplever nettmobbing og netthets.

😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

De har ikke valgt å bli uthengt og ydmyket på det groveste.

Deres definisjon av dette er ikke alltid i tråd med resten av befolkningens definisjon på dette. De har valgt å gjøre kritikkverdige ting på nett, når kritikken kommer kalles det mobbing og hets. Selv om det ikke stemmer overens med virkeligheten. Blogglesere bør være kritiske til det de får servert, slik man er kritisk til all kommersiell virksomhet. Reklame er reklame, uansett hvilken innpakning den kommer i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Emmy_H skrev:

Deres definisjon av dette er ikke alltid i tråd med resten av befolkningens definisjon på dette. De har valgt å gjøre kritikkverdige ting på nett, når kritikken kommer kalles det mobbing og hets. Selv om det ikke stemmer overens med virkeligheten. Blogglesere bør være kritiske til det de får servert, slik man er kritisk til all kommersiell virksomhet. Reklame er reklame, uansett hvilken innpakning den kommer i. 

Enig i dette. Det blir helt forkastelig og kvalmende at en person bak en bloggerbedrift som tjener millioner på gråsoner påberoper seg hets, nettrolling og mobbing når hun/ han får legitim kritikk for shady forretningsdrift. Dette når man vet at det finnes uskyldige ungdommer og barn som virkelig blir hetset og mobbet hver eneste dag uten å kunne slippe unna. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...