Gå til innhold

Mobbing av kjendiser


nordnorsk

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, nordnorsk skrev:

Så trenger vi ikke kalle det mobbing da, hvis det er sånn at det ikke går an å mobbe noen som har mulighet til å forsvare seg.

Uansett hva det heter per definisjon, så synes jeg ikke det er greit. Poenget med denne tråden var å finne ut av hva som får enkelte mennesker til å tenke at det er greit å komme med gjentatte hatefulle ytringer mot offentlige personer man ikke har sansen for. Kvinneguiden er absolutt ikke verstingen der, så sikter ikke til noen her, men på Internett generelt. I kommentarfeltet på sosiale medier er det fullt av voksne mennesker som bare elsker å rakke ned på bloggere/youtubere/artister/komikere. Ikke på en konstruktiv måte heller. Neida, de er rett og slett så frekke de bare klarer som om de ønsker å såre vedkommende så mye som overhodet mulig. 

 

Hvordan kan vi på KG vite hva andre mennesker tenker? Kan du ikke spørre de du ser skriver negative ting i diverse kommentarfelt rundt omkring? Og hva du oppfatter som mobbing/trakkasering kan være noe annet enn hva  andre mener og tenker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Carina Maria
3 minutter siden, nordnorsk skrev:

Så trenger vi ikke kalle det mobbing da, hvis det er sånn at det ikke går an å mobbe noen som har mulighet til å forsvare seg.

Uansett hva det heter per definisjon, så synes jeg ikke det er greit. Poenget med denne tråden var å finne ut av hva som får enkelte mennesker til å tenke at det er greit å komme med gjentatte hatefulle ytringer mot offentlige personer man ikke har sansen for. Kvinneguiden er absolutt ikke verstingen der, så sikter ikke til noen her, men på Internett generelt. I kommentarfeltet på sosiale medier er det fullt av voksne mennesker som bare elsker å rakke ned på bloggere/youtubere/artister/komikere. Ikke på en konstruktiv måte heller. Neida, de er rett og slett så frekke de bare klarer som om de ønsker å såre vedkommende så mye som overhodet mulig. 

 

Det er ikke greit i det hele tatt og det kan ikke forsvares på noen måte og jeg blir sint når jeg ser at en eller annen kjendis får hat kommentarer slengt etter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Carina Maria skrev:

Hallo jeg forstår veldig godt hva jeg har lest.

Du kan snu teorien begge veier både at det gjelder bloggere og dem som diskuterer på forum. 

Viss du snur det til rampe lyset er det alle dem som sitter på rampe lyset og uttaler seg negativt og rakker ned på kjendiser/bloggere som er den sterkeste gruppen. Bloggeren får ikke forsvart seg. 

Ta trådene om Sophie Elise og Helene Drage. Trådene er så stygge til tider full av nedrakking og stygge person beskrivelser om dem to og det er skjevhet i makt forholdet. 

Det ser veldig ut som du ikke forstår det du har lest for du hevder stadig det motsatte av det du har linket til. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Emmy_H skrev:

Hvordan kan vi på KG vite hva andre mennesker tenker? Kan du ikke spørre de du ser skriver negative ting i diverse kommentarfelt rundt omkring? Og hva du oppfatter som mobbing/trakkasering kan være noe annet enn hva  andre mener og tenker. 

Sjansen er stor for at noen her føler seg truffet, og kanskje de da vil forsvare seg med å forklare hvordan de tenker. Kanskje hvis de forklarer tankegangen sin, vil jeg endre oppfatningen min😊 

  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
8 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Det ser veldig ut som du ikke forstår det du har lest for du hevder stadig det motsatte av det du har linket til. 

Jeg forstår godt hva jeg har lest men en teori kan snus på også.  

Endret av Carina Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, nordnorsk skrev:

Sjansen er stor for at noen her føler seg truffet, og kanskje de da vil forsvare seg med å forklare hvordan de tenker. Kanskje hvis de forklarer tankegangen sin, vil jeg endre oppfatningen min😊 

  

Tror du virkelig folk som er slik, evner å se lengre enn egen nese ? Man ser samme adferd hos de som støtter sin "kjendis" i ett og alt, de går rett til angrep på de som sier i mot. Så de er jo ofte ikke bedre enn de de angriper, men evner enda ikke å se det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Carina Maria skrev:

Jeg forstår godt hva jeg har lest men at du ikke liker mine svar er ikke mitt problem. 

Så er det du eller hun du linker til du mener tar feil?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shadowofthewind

Mobber og nettroll skal det være veldig lite til å bli kalt. I hvert fall nettroll. Nettroll er de som går til personangrep og er bevisst på det. Det er slik jeg har forstått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Så er det du eller hun du linker til du mener tar feil?

Det har jeg aldri sakt og slutt og legg ting i munnen på meg 🤬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Carina Maria skrev:

Det har jeg aldri sakt og slutt og legg ting i munnen på meg 🤬

Jeg har ikke lagt noen ting i munnen på deg. Du linker til en som har en annen definisjon av mobbing enn deg og påstår at dette støtter din påstand. Noe det ikke gjør.

Endret av Husholdning1
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, shadowofthewind skrev:

Mobber og nettroll skal det være veldig lite til å bli kalt. I hvert fall nettroll. Nettroll er de som går til personangrep og er bevisst på det. Det er slik jeg har forstått det.

Det skjer ofte og det skal lite til for og få slengt etter seg at en er mobber og nett troll. Jeg ble kalt nett troll da jeg skrev jeg stemte venstre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shadowofthewind
Akkurat nå, Carina Maria skrev:

Det skjer ofte og det skal lite til for og få slengt etter seg at en er mobber og nett troll. Jeg ble kalt nett troll da jeg skrev jeg stemte venstre. 

Huff, ja, det er synd at slike uttrykk blir stadig mer utvasket. Ikke rart folk blir sure og forvirret. Noen har en tendens bare for å slenge dritt bare for å være barnslig, også, uten tanke på hva det gjør med en annen person, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Carina Maria jeg er veldig uenig med deg i noe og enig i andre ting. Noe vektlegger jeg mer enn andre ting, jeg kritiserer bloggere som eksponerer barn og de som blir tatt i direkte løgner. Jeg savner i dine innlegg litt mer nyansering, jeg leser bare totalt forsvar av alle bloggere. Jeg skjønner at du synes de får mye dritt, men skjer det aldri at du kan tenke selv «at dette la de opp til selv» for nettopp å provosere og å trekke lesere? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Carina Maria skrev:

Nei, nei, nei, nei, Feil. Det er denne som gjelder for nettet http://toril.blogg.no/1403468322_hva_er_mobbing.html

Det er det som skjer på tråder som for eksempel når kjendiser og bloggere blir diskutert for da er det flere mot en enkelt blogger. 

Har du i det hele tatt lest innlegget du linker til??  🤔

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
Akkurat nå, Zenhouse skrev:

@Carina Maria jeg er veldig uenig med deg i noe og enig i andre ting. Noe vektlegger jeg mer enn andre ting, jeg kritiserer bloggere som eksponerer barn og de som blir tatt i direkte løgner. Jeg savner i dine innlegg litt mer nyansering, jeg leser bare totalt forsvar av alle bloggere. Jeg skjønner at du synes de får mye dritt, men skjer det aldri at du kan tenke selv «at dette la de opp til selv» for nettopp å provosere og å trekke lesere? 

Dette er ikke tråden for å ta dette opp! Tråden handler om mobbing av kjendiser. Ikke eksponering av barn vær så snill og respekter dette for tråd starter. 

Gå heller til tråden som handler om mamma bloggerne så kan du diskutere det der. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Carina Maria
3 minutter siden, Leselusa skrev:

Har du i det hele tatt lest innlegget du linker til??  🤔

Ja det har jeg og jeg tror en teori kan sees begge veier og jeg tenker at den teorien om skjev fordeling gjelder både bloggeeren, på et diskusjonsforum, på kommentar felt på youtube hvor en eller annen blir rakket ned på av mange andre. 

Endret av Carina Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Carina Maria skrev:

Ja det har jeg og jeg tror en teori kan sees begge veier. 

Innlegget du linker til er ikke en teori, men den riktige definisjonen på mobbing. Både på nett og utenfor nett, siden definisjonen er den samme.

Endret av Husholdning1
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Carina Maria skrev:

Ja det har jeg og jeg tror en teori kan sees begge veier. 

definisjonen på teori: En teori er et system eller kompleks av antagelser som er fremsatt som forklaring på en rekke kjensgjerninger eller fenomener. Ordet 'teori' kan også beskrive et system av allmenne prinsipper eller regler som gjelder for, eller danner grunnlaget for en virksomhet (for eksempel undervisningens teori); brukes ofte i motsetning til praksis.

 

Så nei, en teori kan ikke sees på flere måter, da er det flere teorier.

 

Endret av Senil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Carina Maria skrev:

Jeg forstår godt hva jeg har lest men en teori kan snus på også.  

Er du enig med det som står i linken din fra bloggen Toril G, eller mener du at hun tar feil? Blogger Toril G siterer psykolog Dan Olweus (også kalt mobbeforskningens Gudfar), og sitatet støtter det andre sier her i tråden om mobbing, ikke det du påstår.

Hvilken teori er det du mener kan snus på?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...