Gå til innhold

Mobbing av kjendiser


nordnorsk

Anbefalte innlegg

Gode til å kverulere skal KG-brukere i hvert fall ha!

Nå får jeg sikkert som svar at dette ikke er kverulering, med link til definisjon 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, nordnorsk skrev:

Sjansen er stor for at noen her føler seg truffet, og kanskje de da vil forsvare seg med å forklare hvordan de tenker. Kanskje hvis de forklarer tankegangen sin, vil jeg endre oppfatningen min😊 

  

Hvorfor i all verden skulle noen ha behov for å endre meningen din? Hvor kommer det fra? Eller at noen skulle føle seg truffet av hva? Skulle det da plutselig dukke opp en erkjennelse av at man er en mobber av kjendiser? Nei dette var noe av det merkeligste jeg har lest her inne. Du antar at folk på KG er mobbere, er ikke det mobbing kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, nordnorsk skrev:

Gode til å kverulere skal KG-brukere i hvert fall ha!

Nå får jeg sikkert som svar at dette ikke er kverulering, med link til definisjon 😂

Nææ, humor er til for å brukes, helst av alle😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
5 minutter siden, nordnorsk skrev:

Gode til å kverulere skal KG-brukere i hvert fall ha!

Nå får jeg sikkert som svar at dette ikke er kverulering, med link til definisjon 😂

😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, nordnorsk skrev:

Gode til å kverulere skal KG-brukere i hvert fall ha!

Nå får jeg sikkert som svar at dette ikke er kverulering, med link til definisjon 😂

Så overse kveruleringen og diskuter det du opprettet tråden for å diskutere.

1 minutt siden, Carina Maria skrev:

😄 

Du er klar over at du er KG-bruker du også? ;)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ardwinna skrev:

Så overse kveruleringen og diskuter det du opprettet tråden for å diskutere.

Du er klar over at du er KG-bruker du også? ;)

:skratte::popcorn:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse


Mobbing er når en person gjentatte ganger over en viss tid blir utsatt for negative handlinger fra en eller flere personer. Det er en viss ubalanse i styrkeforholdet. Den som blir utsatt for de negative handlingene, har problemer med å forsvare seg og er ofte nesten hjelpeløs overfor den eller dem som plager ham eller henne.

(Olweus)

Sitat tatt fra  http://toril.blogg.no/1403468322_hva_er_mobbing.html

@Carina Maria kan du forklare HVA som er feil i denne teksten?? Jeg forstår ikke hva du mener?? 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Emmy_H skrev:

Hvorfor i all verden skulle noen ha behov for å endre meningen din? Hvor kommer det fra? Eller at noen skulle føle seg truffet av hva? Skulle det da plutselig dukke opp en erkjennelse av at man er en mobber av kjendiser? Nei dette var noe av det merkeligste jeg har lest her inne. Du antar at folk på KG er mobbere, er ikke det mobbing kanskje? 

Jeg siterte noen som sa at det kunne hende jeg oppfattet det på en annen måte enn andre. Og hvis det er tilfelle, så er jeg åpen for å se det fra en annen side. 

Vi ble enig tidligere i tråden om at vi ikke skulle kalle det mobbing, i og med at kjendiser har muligheten til å forsvare seg. Jeg var ikke klar over at det var en del av definisjonen. 

Så nei, jeg antar ikke at folk her inne er mobbere. Men at det er folk her inne som skriver mye dritt om andre, er det lite tvil om. De finnes på alle nettsider, KG er nok intet unntak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ardwinna skrev:

Så overse kveruleringen og diskuter det du opprettet tråden for å diskutere.

Du er klar over at du er KG-bruker du også? ;)

Jeg har ikke så mye mer å si egentlig, er mer interessert i andre sine synspunkter. Hvis jeg føler for å kommentere noe så gjør jeg det😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Carina Maria skrev:

Det skjer ofte og det skal lite til for og få slengt etter seg at en er mobber og nett troll. Jeg ble kalt nett troll da jeg skrev jeg stemte venstre. 

Siden du påpekte at min mening om eksponering av barn ikke hørte hjemme i denne tråden om «mobbing av kjendiser » synes jeg heller ikke  egne politiske meninger bør komme frem her 😉

Endret av Zenhouse
Mente kjendiser- ikke bloggere
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98

Jeg tenker at det er synd at så mange tar seg friheten til å skrive virkelig hatefulle innlegg. Det gjør meg vondt langt inni hjerterota, og fakta er at mange faktisk gjør det; de sender drapstrusler, voldtektstrusler og oppfordring til vold. Så skylder de på kjendisen eller bloggeren for dødsfall, for å ødelegge jorda og for det ene og det andre. Dette mener jeg er helt feil! Og veldig veldig trist!

Men- det må være greit å diskutere eksponering av barn, selvdiagnostisering, påvirkningen på unge når det kommer til kosmetiske operasjoner f.eks. Det må være lov til å snakke om det, ta det opp som tema- uten å gå til personangrep på den det gjelder. Istedenfor å skrive, «Hun er en hore, ser så jævla billig ut», så kan man skrive, «Jeg stiller meg kritisk til eksponeringen av kosmetiske operasjoner, det forandret utseendet, og er ikke en god påvirkningskraft for unge jenter»

Det handler om hvordan man bruker ordene sine. Tenk at vi alle har en stemme, og at det er vårt ansvar hvordan vi omfavner den rollen i samfunnet. Det er lov til å debattere, men ikke å angripe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
9 minutter siden, Zenhouse skrev:

Siden du påpekte at min mening om eksponering av barn ikke hørte hjemme i denne tråden om «mobbing av kjendiser » synes jeg heller ikke  egne politiske meninger bør komme frem her 😉

Kjære deg da. Det var jo et selv opplevd eksempel jeg kom med og det må da være lov for hvor liten terskelen er og bli kalt for mobber og nett troll. 

Jeg vil ikke ta for meg diskusjonen om eksponering av unger nå i tråden her som handler om mobbing av kjendiser. 

Endret av Carina Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Jeg tenker at det er synd at så mange tar seg friheten til å skrive virkelig hatefulle innlegg. Det gjør meg vondt langt inni hjerterota, og fakta er at mange faktisk gjør det; de sender drapstrusler, voldtektstrusler og oppfordring til vold. Så skylder de på kjendisen eller bloggeren for dødsfall, for å ødelegge jorda og for det ene og det andre. Dette mener jeg er helt feil! Og veldig veldig trist!

Men- det må være greit å diskutere eksponering av barn, selvdiagnostisering, påvirkningen på unge når det kommer til kosmetiske operasjoner f.eks. Det må være lov til å snakke om det, ta det opp som tema- uten å gå til personangrep på den det gjelder. Istedenfor å skrive, «Hun er en hore, ser så jævla billig ut», så kan man skrive, «Jeg stiller meg kritisk til eksponeringen av kosmetiske operasjoner, det forandret utseendet, og er ikke en god påvirkningskraft for unge jenter»

Det handler om hvordan man bruker ordene sine. Tenk at vi alle har en stemme, og at det er vårt ansvar hvordan vi omfavner den rollen i samfunnet. Det er lov til å debattere, men ikke å angripe. 

JA, så godt skrevet! Det er akkurat det det handler om. Det er så mange som går rett til personangrep. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Carina Maria skrev:

Kjære deg da. Det var jo et selv opplevd eksempel jeg kom med og det må da være lov for hvor liten terskelen er og bli kalt for mobber og nett troll, 

Du er jo selv ganske flink til å kalle folk for mobbere da..

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Carina Maria
3 minutter siden, Ellenn skrev:

Du er jo selv ganske flink til å kalle folk for mobbere da..

Når jeg leser en tråd hvor noen rakker stygt ned på Sophie Elise sitt utseende så er det mobbing i mine øyne for. 

Jeg følger et tvilling par på you tube og der skal jeg hilse og si dem to er utsatt for den groveste mobbingen som finnes. De blir kalt for så mye stygge ting at det gjør meg vondt :( Jeg har lyst til og hoppe gjennom skjermen og riste tak i mobberne for det er mobbing i ordets rette forstand :( Kommentarene går på du er feit, du er stygg, begynn og tren. Ondsapdfult er det. 

Dem to you tuberne er ikke kjendiser men det er et eksempel på hva mobbing er og hvor stygt det er :(

 

Endret av Carina Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Carina Maria skrev:

Når jeg leser en tråd hvor noen rakker stygt ned på Sophie Elise sitt utseende så er det mobbing i mine øyne for. 

Jeg følger et tvilling par på you tube og der skal jeg hilse og si dem to er utsatt for den groveste mobbingen som finnes. De blir kalt for så mye stygge ting at det gjør meg vondt :( Jeg har lyst til og hoppe gjennom skjermen og riste tak i mobberne for det er mobbing i ordets rette forstand :( Kommentarene går på du er feit, du er stygg, begynn og tren. Ondsapdfult er det. 

Dem to you tuberne er ikke kjendiser men det er et eksempel på hva mobbing er og hvor stygt det er :(

 

Jeg tviler på at NOEN oppegående mennesker synes at det eksempelet der er greit!! Kjære vene... 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
5 minutter siden, Ellenn skrev:

Du er jo selv ganske flink til å kalle folk for mobbere da..

Når jeg også ser at noen kaller Helene Drage for feit og skriver negative ting om henne mener jeg det er nett mobbing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
Akkurat nå, Leselusa skrev:

Jeg tviler på at NOEN oppegående mennesker synes at det eksempelet der er greit!! Kjære vene... 

Det gjør meg så vondt at noen sitter på you tube og slenger om seg med slike tankeløse kommentarer :( Jeg tok hun ene jenta i forsvar og det gjør jeg gladelig når jeg ser mobbing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...