nordnorsk Skrevet 9. desember 2018 #1 Del Skrevet 9. desember 2018 Hvorfor er det greit? Man lærer barn å ikke dømme andre etter utseendet, vise respekt selv om man er forskjellig, være generelt snill mot andre mennesker. Men hvis det gjelder kjendiser, da er det greit å si hva som helst. For de har valgt rampelyset, så da må de jo tåle at folk er stygge i kjeften. Jeg forstår det jo veldig godt hvis det er snakk om kjente mennesker som står for grusomme budskap eller handlinger. Men når det kommer til kjendiser man bare ikke helt har sansen for, klarer jeg ikke å helt å se hvorfor man absolutt må være så hatefull. Hjelp meg å forstå 😊 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 9. desember 2018 #2 Del Skrevet 9. desember 2018 Akkurat nå, nordnorsk skrev: Hvorfor er det greit? Man lærer barn å ikke dømme andre etter utseendet, vise respekt selv om man er forskjellig, være generelt snill mot andre mennesker. Men hvis det gjelder kjendiser, da er det greit å si hva som helst. For de har valgt rampelyset, så da må de jo tåle at folk er stygge i kjeften. Jeg forstår det jo veldig godt hvis det er snakk om kjente mennesker som står for grusomme budskap eller handlinger. Men når det kommer til kjendiser man bare ikke helt har sansen for, klarer jeg ikke å helt å se hvorfor man absolutt må være så hatefull. Hjelp meg å forstå 😊 Jeg forstår det ikke og jeg reagerer på hvorfor dem følger kjendisene på snap og instagram hvis dem gjør det for og henge dem ut på nettsider som her på rampe lyset. Dem står fritt til og velge om dem vil følge dem eller ikke. Dem unnskylder seg med at dem må tåle såpass at folk sier meningene sine om dem når dem har valgt og være offentlige personer men men jeg mener dem skal ikke tåle det og det er den dummeste unnskyldningen og gjemme seg bak bare for å ytre seg negativt om en kjendis p nettet. Kjendisene er også mennesker med følelser men i forhold til andre har de lært og late som at slike sider som for eksempel rampe lyset ikke eksisterer. Jeg kommer ikke til og forstå hvorfor den trangen til og rakke ned på alt dem gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 9. desember 2018 #3 Del Skrevet 9. desember 2018 Hva er det å forstå? Folk kommer med hatefulle ytringer og meninger også når det ikke gjelder kjendiser. Om det så gjelder at folk har feil hudfarge, er overvektige, stemmer på feil politisk parti eller har feil seksuell legning. Mener du at kjendiser bør ha et ekstra vern som ikke andre har? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordnorsk Skrevet 9. desember 2018 Forfatter #4 Del Skrevet 9. desember 2018 2 minutter siden, Emmy_H skrev: Hva er det å forstå? Folk kommer med hatefulle ytringer og meninger også når det ikke gjelder kjendiser. Om det så gjelder at folk har feil hudfarge, er overvektige, stemmer på feil politisk parti eller har feil seksuell legning. Mener du at kjendiser bør ha et ekstra vern som ikke andre har? Nei, jeg mener at mobbing ikke er greit uansett om det er snakk om en offentlig person eller ikke. Men folk som ellers fremstår som snill og grei, blir plutselig monstre når det kommer til kjendiser de ikke liker. Synes bare det er rart. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 9. desember 2018 #5 Del Skrevet 9. desember 2018 (endret) Du skrev dette @Emmy_H Hva er det å forstå? Folk kommer med hatefulle ytringer og meninger også når det ikke gjelder kjendiser. Om det så gjelder at folk har feil hudfarge, er overvektige, stemmer på feil politisk parti eller har feil seksuell legning. Mener du at kjendiser bør ha et ekstra vern som ikke andre har? Du har den typiske tanken om at når dem er kjendiser har man en viss rett til og rakke ned på kjendisene. Det og gjemme seg bak et nick på nettsider og skrive nedlatende og stygge ytringer om kjendiser er en feig ting og gjøre det på. Ta for eksempel Sophie Elise, Helene Drage og Anne Brith. Mange følger dem på insta og snap men sitter på sin høye hest på rampe lyset og rakker ned på alt dem sier og gjør for den minste lille ting. I helv.... slutt og følg dem på sosiale medier da. Vi som følger med dem på sosiale medier velger det selv og blir vi provosert får vi heller slutte og følge dem. Vi har to valg enten og la vær og følge dem eller fortsette og følge dem. Blir vi provosert når vi følger dem på sosiale medier er det vår egen feil og vi kan takke oss sel for det. Logikken lenge leve. Nei. At vi følger med kjendisene på sosiale medier gir ingen rett til og sitte på forum og rakke ned på dem selv om dem har valgt og vere i offentlighetens lys. Kjendisene er mennesker med følelser på samme måte som oss men dem har klart noe vi andre ikke kan og skape seg et navn. Endret 9. desember 2018 av Carina Maria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terteskjell Skrevet 9. desember 2018 #6 Del Skrevet 9. desember 2018 46 minutter siden, Carina Maria skrev: Du skrev dette @Emmy_H Hva er det å forstå? Folk kommer med hatefulle ytringer og meninger også når det ikke gjelder kjendiser. Om det så gjelder at folk har feil hudfarge, er overvektige, stemmer på feil politisk parti eller har feil seksuell legning. Mener du at kjendiser bør ha et ekstra vern som ikke andre har? Du har den typiske tanken om at når dem er kjendiser har man en viss rett til og rakke ned på kjendisene. Det og gjemme seg bak et nick på nettsider og skrive nedlatende og stygge ytringer om kjendiser er en feig ting og gjøre det på. Ta for eksempel Sophie Elise, Helene Drage og Anne Brith. Mange følger dem på insta og snap men sitter på sin høye hest på rampe lyset og rakker ned på alt dem sier og gjør for den minste lille ting. I helv.... slutt og følg dem på sosiale medier da. Vi som følger med dem på sosiale medier velger det selv og blir vi provosert får vi heller slutte og følge dem. Vi har to valg enten og la vær og følge dem eller fortsette og følge dem. Blir vi provosert når vi følger dem på sosiale medier er det vår egen feil og vi kan takke oss sel for det. Logikken lenge leve. Nei. At vi følger med kjendisene på sosiale medier gir ingen rett til og sitte på forum og rakke ned på dem selv om dem har valgt og vere i offentlighetens lys. Kjendisene er mennesker med følelser på samme måte som oss men dem har klart noe vi andre ikke kan og skape seg et navn. Du synes det er helt greit at AB henger ut 15 personer på sin blogg med fullt navn og fødselsdato fordi de har gjort en ting som er fullt lovlig her i Norge? 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 9. desember 2018 #7 Del Skrevet 9. desember 2018 (endret) 10 minutter siden, terteskjell skrev: Du synes det er helt greit at AB henger ut 15 personer på sin blogg med fullt navn og fødselsdato fordi de har gjort en ting som er fullt lovlig her i Norge? Du synes det er greit og sitte og slenge dritt om Anne Brith som person men skjuler det med og si at det er Anne Brith som bedrift? Ikke så mye bedrift når det kommer til stykket når hun får kritikk for det hun gjør på snap chat og instagram og at flere kommenterer utseende hennes. Til og med barna hennes blir hengt ut. Vet du den mobbingen og hatet hun har blitt utsatt for er det på sin plass at hun henger fødselsdato og navn. Til pass for nett mobberne som tror dem er perfekte selv 😄 Endret 9. desember 2018 av Carina Maria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oktnxbye Skrevet 9. desember 2018 #8 Del Skrevet 9. desember 2018 Kan vi være enige om at 2018 er det siste året vi misbruker ordet mobbing, og lærer oss forskjellen på mobbing og kritikk? Nei, det er ikke konstruktivt å kommentere utseende, og det er slettes ikke ok å snakke dritt om barn. Det blir rapportert på sekundet, i alle fall av oss som prøver å holde debatten på et seriøst nivå. 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 9. desember 2018 #9 Del Skrevet 9. desember 2018 (endret) 8 minutter siden, Oktnxbye skrev: Kan vi være enige om at 2018 er det siste året vi misbruker ordet mobbing, og lærer oss forskjellen på mobbing og kritikk? Nei, det er ikke konstruktivt å kommentere utseende, og det er slettes ikke ok å snakke dritt om barn. Det blir rapportert på sekundet, i alle fall av oss som prøver å holde debatten på et seriøst nivå. Det er mobbing det mange skriver om kjendiser og bloggere på rampe lyset men skjuler det bak og være kritikk. Når det handler om utseende på kjendisene/bloggerne er det ikke snakk om kritikk men mobbing og person hets. Les tråden om Sophie Elise ser man mange eksempler på dette. I tråden om henne er folk stygge mot henne fordi hun er ærlig om at hun sliter psykisk. Det er ikke greit synes jeg. Når dem som kommenterer på tråder om kjendiser/bloggere synser og antar uten og ha rot i virkeligheten som om dem skulle kjenne dem privat er det ikke greit. Dem glemmer at det er mye vi ikke får se av livet til kjendisene og mye holder dem skjul. Jeg synes heller ikke det er greit når dem som engasjerer seg i trådene truer for eksempel bloggerne med og kontakte barne vernet. Det er ondsinnet spør du meg. Eksempelet på det er Anna Rasmussen når noen lesere har kontaktet barne vernet med bekymrings melding. Endret 9. desember 2018 av Carina Maria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terteskjell Skrevet 9. desember 2018 #10 Del Skrevet 9. desember 2018 16 minutter siden, Carina Maria skrev: Du synes det er greit og sitte og slenge dritt om Anne Brith som person men skjuler det med og si at det er Anne Brith som bedrift? Ikke så mye bedrift når det kommer til stykket når hun får kritikk for det hun gjør på snap chat og instagram og at flere kommenterer utseende hennes. Til og med barna hennes blir hengt ut. Vet du den mobbingen og hatet hun har blitt utsatt for er det på sin plass at hun henger fødselsdato og navn. Til pass for nett mobberne som tror dem er perfekte selv 😄 Kan du være snill og fortelle meg om hvor jeg har slengt dritt OM Anne brith? Det er Eksponering av mindreårige jeg er stor motstander av. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 9. desember 2018 #11 Del Skrevet 9. desember 2018 (endret) 3 minutter siden, terteskjell skrev: Kan du være snill og fortelle meg om hvor jeg har slengt dritt OM Anne brith? Det er Eksponering av mindreårige jeg er stor motstander av. Jeg har aldri skrevet at du har det. Les kommentaren min en gang til. Mange skrev jeg. Så får du tolke svaret mitt som du vil. Tråden handler ikke om eksponering av mindreårige den handler om mobbing av kjendiser og det finnes egne tråder om eksponering av barn. Endret 9. desember 2018 av Carina Maria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 9. desember 2018 #12 Del Skrevet 9. desember 2018 Sjalusi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terteskjell Skrevet 9. desember 2018 #13 Del Skrevet 9. desember 2018 19 minutter siden, Carina Maria skrev: Du synes det er greit og sitte og slenge dritt om Anne Brith Hva står det her da Carina Maria? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 9. desember 2018 #14 Del Skrevet 9. desember 2018 (endret) 6 minutter siden, terteskjell skrev: Hva står det her da Carina Maria? Det er myntet på flere som kommenterer på trådene om bloggerne/kjendiser og ikke noen spesielle for det virker på meg som om holdningene til mange her inne handler om at så lenge dem har valgt og være i offentligheten skal dem tåle og få høre stygge kommentarer og usaklig kritikk og særlig når noen sier at det må dem tåle når dem er kjendiser. Det må dem ikke tåle. Dessuten var det på tråden om Anne Brith og tråden her handler ikke om henne. Tråden her handler om mobbing av kjendiser og da kan jeg fritt forsvare Anne Brith så mye jeg vil for jeg blir rasende når jeg leser stygge kommentarer om kjendiser. Endret 9. desember 2018 av Carina Maria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terteskjell Skrevet 9. desember 2018 #15 Del Skrevet 9. desember 2018 5 minutter siden, Carina Maria skrev: Det er myntet på flere som kommenterer på trådene om bloggerne/kjendiser og ikke noen spesielle for det virker på meg som om holdningene til mange her inne handler om at så lenge dem har valgt og være i offentligheten skal dem tåle og få høre stygge kommentarer og usaklig kritikk og særlig når noen sier at det må dem tåle når dem er kjendiser. Det må dem ikke tåle. Så skriv dere da🤨 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 9. desember 2018 #16 Del Skrevet 9. desember 2018 1 minutt siden, terteskjell skrev: Så skriv dere da🤨 Er det virkelig så fælt at noen velger og si i mot mobbing av kjendiser/bloggere? Jeg synes det er tøft gjort for mobbing av kjendiser/bloggere skal ikke skje og ingen har rett til og mobbe/rakke ned på kjendiser. Dem er mennesker dem også med følelser bare at dem må stenge ute og distansere seg fra dritt kastingen som foregår. Jeg synes det er trist at det har blitt slik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest no. 72 Skrevet 9. desember 2018 #17 Del Skrevet 9. desember 2018 Det er ingen mennesker med vettet i behold som mener det er greit å mobbe andre. Kjendiser eller andre personer. Noen gjør det så klart. Det er alltid idioter, men brorparten av oss mener at dette ikke er greit. Hvem sikter du til TS egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terteskjell Skrevet 9. desember 2018 #18 Del Skrevet 9. desember 2018 2 minutter siden, Carina Maria skrev: Er det virkelig så fælt at noen velger og si i mot mobbing av kjendiser/bloggere? Jeg synes det er tøft gjort for mobbing av kjendiser/bloggere skal ikke skje og ingen har rett til og mobbe/rakke ned på kjendiser. Dem er mennesker dem også med følelser bare at dem må stenge ute og distansere seg fra dritt kastingen som foregår. Jeg synes det er trist at det har blitt slik Jeg har ikke mobbet noen kjendiser,jeg skriver kun kritiske ting når det kommer til eksponering av barna.. en stor forskjell 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 9. desember 2018 #19 Del Skrevet 9. desember 2018 3 minutter siden, terteskjell skrev: Jeg har ikke mobbet noen kjendiser,jeg skriver kun kritiske ting når det kommer til eksponering av barna.. en stor forskjell Les hva jeg skriver og jeg har aldri sagt at du har mobbet kjendiser. Kritikk kan helle mot mobbing uten at man er klar over det og det gjelder alle sammen av oss. Tråden handler ikke om eksponering av barn. Det finne tråder om mamma bloggerne hvor du kan diskutere mamma bloggerne og det skrives mye stygt som kan være mobbing av mamma bloggerne også. Mye av det som skrives på trådene om Sophie Elise, Anna Rasmussen, Pilotfrue og Anne Brith stygt og nedverdigende skrevet som det går an og bli når ting som skrives går på person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oktnxbye Skrevet 9. desember 2018 #20 Del Skrevet 9. desember 2018 Ingen mener mobbing er greit. Men begrepet har dessverre blitt så vannet ut av influensere som ikke tåler kritikk, at det nesten ikke har verdi lengre. Og det - DET er skummelt. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg