Gå til innhold

Min prøvedagbok <3


Safira07

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Ååh, da er du jo gravid da 😍❤️👶🏻 Ovitrelle er meget meget sannsynlig ute av kroppen nå, jeg har ingen tro på at det er den som gir deg positiv test. ❤️❤️

Jeg håper virkelig det❤️ Jeg tror jo at den er ute av kroppen jeg også, men er likevel skeptisk🙈 Jeg tenker at jeg er gravid nå❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, bondekone skrev:

Grstuleter! Så fantastisk!❤

Takk❤️ Har nok ikke helt gått opp for meg enda😄

Endret av Safira07
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!! ❤️ Så deilig start på helgen 😊

Om du skulle hatt rester av Ovitrelle nå, ville det nok vært som en supersvak skygge, så en tydelig positiv i dag må bare bety 👶-strek 🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok denne i dag tidlig, 14 dager etter Ovitrelle. Begynner å tro på at jeg er gravid nå😍 Jeg har litt ømme bryster og kvalme kommer i ny og ned, ellers føler jeg meg fin. Ingen blødninger heller, noe jeg er veldig fornøyd med😊

Jeg håper virkelig at denne klamrer seg fast og klarer å vente 9 måneder❤️ Er så veldig uvirkelig enda😄

20190223_091231.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har det snart gått 1 uke siden jeg testet positivt, og det er enda litt uvirkelig😄 Har hatt en del murringer, ømme bryster og litt kvalme. Jeg er fremdeles veldig redd for at ting skal gå gærent, men jeg prøver å holde meg positiv. Likevel er det dager jeg blir mer usikker og jeg prøver å kjenne etter på kroppen😆

Den 14.mars får jeg svaret om det er et bankende hjerte, men kjenner nå at tiden går veeeeldig sakte. Jeg prøver å si til meg selv at som regel så går det bra med de som er gravide. Får bare vente å se🙈

Venter litt på at jeg skal få 3+ på clerblue digital, for da vet jeg at hcg stiger. Har nå kun fått 2-3. Har i dag kommer til uke 5+0❤️ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Safira07 skrev:

Nå har det snart gått 1 uke siden jeg testet positivt, og det er enda litt uvirkelig😄 Har hatt en del murringer, ømme bryster og litt kvalme. Jeg er fremdeles veldig redd for at ting skal gå gærent, men jeg prøver å holde meg positiv. Likevel er det dager jeg blir mer usikker og jeg prøver å kjenne etter på kroppen😆

Den 14.mars får jeg svaret om det er et bankende hjerte, men kjenner nå at tiden går veeeeldig sakte. Jeg prøver å si til meg selv at som regel så går det bra med de som er gravide. Får bare vente å se🙈

Venter litt på at jeg skal få 3+ på clerblue digital, for da vet jeg at hcg stiger. Har nå kun fått 2-3. Har i dag kommer til uke 5+0❤️ 

Kan forstå at man er rede for at ting skal gå galt, spesielt før man ser et bankende hjerte. Er «bare» to uker til ❤️ Men hurra for at det er liten spireliten inni deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Kan forstå at man er rede for at ting skal gå galt, spesielt før man ser et bankende hjerte. Er «bare» to uker til ❤️ Men hurra for at det er liten spireliten inni deg ❤️

Takk for oppmuntrende ord❤️ Jeg håper den klandrer seg fast🤞☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene går og jeg venter på den 14.mars hvor jeg skal ha TUL og jeg får vite om det går bra eller ikke. Jeg får mer og mer ømme bryster og kvalmen kommer i ny og ned, Den er verst om morgenen og hvis jeg spiser for fort. Det er ikke så ille faktisk :) Det som bekymrer meg er at jeg får litt brunt/rosa ish på papiret når jeg har vært i aktivitet. Ikke mye, men blir likevel bekymret. Altså jeg har en aktiv jobb og hver dag så er det noe. Når jeg kommer hjem så stopper det 😕 

Prøver å ikke tenke så altfor mye på det, men jeg blir jo minnet på det hver dag. Er usikker på om dette er vanlig eller om det er et tegn på at noe er galt. Når jeg hadde min første SA så begynte jeg å blø, og det ble sterkere + at jeg hadde veldig til magesmerter. Den andre gangen blødde jeg også, men da var det ikke blødningen som var grunnen til at jeg mistet. Off la meg tenke positive tanker😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da prøver jeg å gå over til en graviditetsdagbok :) Takk til alle som har vært innom og lest, og som har gitt meg gode råd og oppmuntrende ord i all ventingen❤️

Les gjerne videre på graviditetsdagbok: ❤️Ventetiden<3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Da er jeg tilbake her igjen, da vi mistet vår lille jente i uke 22, den 29/6-19❤️

Vi mistet igjen i midten av svangerskapet og ingen kan forklare oss hvorfor det kun går halvveis😩 Det virker som det er noe med livmorhalsen som gjør at livmorhalsen blir mindre og at den åpnes for tidlig. Denne gangen fikk jeg rier før vannavgang og det ble også vist senere at jeg hadde en urinveisinfeksjon. Om noen uker skal jeg til sjekk på sykehuset, og da håper jeg på en plan videre på om det er trygt og om det går at jeg blir gravid til termin. 

Vi vil gjerne prøve igjen, samtidig som jeg er livredd for at dette skal fortsette, da dette er noe helt forferdelig å oppleve. Men samtidig ønsker vi oss barn. Jeg får nå ordentlig utredning, da jeg har mistet 3 ganger, og det har vært i uke 12, 20 og 22. Da vil det forhåpentligvis bli gjort en plan fra starten av. Jeg gikk på Letrozol og Ovitrelle for dette svangerskapet, så vi er redde for å vente for lenge med å prøve, siden det kan ta tid. Det er jo ingen som kommer til å erstatte de små englene vi har fått:smilyblomst:

Nå er jeg veldig spent på hva legene fra sykehuset sier, og i mellomtiden skal vi flytte så da går forhåpentlig tiden litt fortere og man har et prosjekt så man ikke tenker på dette hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, så utrolig fælt alt dette dere må gå gjennom ❤️ Jeg er veldig glad for at dere blir skikkelig utredet. Jeg håper dere ikke må gå gjennom dette igjen! Er du forespeilet lang ventetid for utredning eller er du «inne i systemet» etter det som skjedde sist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper på at utredningen gir noen konkrete svar og at du får en god plan på hvordan det er mulighet for at dere kan lykkes hele veien frem til termin. Kan skjønne at du/dere er livredd for å prøve igjen, samtidig som ønsket om å bli foreldre er så stort ❤️ Jeg skjønner ikke helt selv hvordan jeg skal unngå høye skuldre til langt uti svangerskapet neste gang, i frykt for å miste igjen ☹️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Neutral90 skrev:

Kjære deg, så utrolig fælt alt dette dere må gå gjennom ❤️ Jeg er veldig glad for at dere blir skikkelig utredet. Jeg håper dere ikke må gå gjennom dette igjen! Er du forespeilet lang ventetid for utredning eller er du «inne i systemet» etter det som skjedde sist?

❤️ Jeg er på en måte inne i systemet nå pga det har skjedd 2 ganger så sent i svangerskapet. Sist gang sa de at det kunne være tilfeldig, men nå er det jo noe. Jeg fikk mer oppfølging det siste svangerskapet, men likevel visste de jo ikke hva de skulle se etter.

Det eneste de kan gjøre før svangerskapet er å ta blodprøver som de ikke kan ta når man er gravid. Ellers så er det Cerclage (ring rundt livmorhalsen), tabletter, ro og ofte oppfølging. Men får nok mer svar når jeg skal inn igjen på sykehuset i august en gang. Får håpe at jeg får litt mer svar og eventuelt legger en plan da😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Patriotpaula skrev:

Håper på at utredningen gir noen konkrete svar og at du får en god plan på hvordan det er mulighet for at dere kan lykkes hele veien frem til termin. Kan skjønne at du/dere er livredd for å prøve igjen, samtidig som ønsket om å bli foreldre er så stort ❤️ Jeg skjønner ikke helt selv hvordan jeg skal unngå høye skuldre til langt uti svangerskapet neste gang, i frykt for å miste igjen ☹️ 

Ja håper man får en svar, men likevel er det aldri en garanti😕 For hvis det skulle være urinveisinfeksjonen jeg fikk, så kan de ikke gjøre noe annet enn å følge med neste gang. Tror ikke det er det, da veldig mange gravide har urinveisinfeksjon og jeg hadde ikke det 2 dager før riene begynte. Det å bli foreldre veier tyngre enn risikoen❤️

Jeg skjønner det. Når man har mistet blir man automatisk bekymret neste gang. Jeg har prøvd å si til meg selv at graviditet kan man ikke kontrollere. Tror man må tenke at for de aller fleste så går det jo bra❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Da har jeg fått time til etterkontroll og planen videre, og skal på sykehuset 18. september. Noen ganger tenker jeg at timen ikke kommer fort nok, men andre ganger gruer jeg meg til hva de kommer til å si😕

Jeg fikk mensen 6 uker etter fødselen og trodde jeg hadde kommet tilbake til normalen, men brått 2 uker etter mensen fikk jeg en liten blødning igjen. Jeg har aldri hatt noe særlig mellomblødninger, så vet ikke hva som skjer. Men det tar vel kanskje litt tid før kroppen kommer tilbake til normalen. Har ikke noen tro på at jeg blir gravid uten eggløsningstabletter, så vil ikke vente for lenge med prosessen, men er veldig delt emosjonelt. Skal man vente eller ikke. De kan ikke gjøre så mye mer før jeg blir gravid igjen unntatt prøver som de har tatt. 

Blir både skummelt og spennende😅❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har fått en dato sånn at du har noe konkret å forholde deg til 😊 Kan tenke meg at det er litt delte følelser rundt det hele... Håper det ordner seg på en måte  💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 27.8.2019 den 22.45, Patriotpaula skrev:

Så bra du har fått en dato sånn at du har noe konkret å forholde deg til 😊 Kan tenke meg at det er litt delte følelser rundt det hele... Håper det ordner seg på en måte  💛

Tusen takk😊❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da har jeg fått vært på etterkontroll på sykehuset etter fødselen, og jeg blir nå mer undersøkt av hva dette kan være. Legen jeg har er også helt fantastisk og har drevet med dette i mange år, og det gjør at jeg får litt håp igjen😊 

Jeg har tatt en del blodprøver og jeg fikk telefon fra lege i går. Fikk beskjed at de viste at jeg har litt for høye verdier innen stoffskifte. Altså at jeg kan ha høyt stoffskifte og dette kan være grunner til senabortene. Hun snakket også om revmatiske antistoffer. Jeg må ta nye blodprøver som fokuserer på disse to gruppene. 

Kjenner at jeg ikke helt vet hva dette vil si , men samtidig er jeg glad for at de har funnet noe som kanskje forklarer alt og som kan gjøres noe med. Jeg bør jo ikke bli gravid før dette er under kontroll og kjenner at det er tøft å måtte vente og vente, men det er jo det beste, så jeg kan gjennomføre et svangerskap.

Nå krysser jeg bare fingrene for at de finner ut av dette🤞❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...