Gå til innhold

Min prøvedagbok <3


Safira07

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg bestemte meg for å skrive dagbok, da det er mye følelser ute og går når man er prøver. Det er også mange med ulike erfaringer inne på forumet :) 

Jeg er 28 år og er gift med verdens beste mann som er 31 år. Vi har vært sammen i 9 år og gift i 4. Jeg sluttet med p-piller i begynnelsen av 20-årene, og det tok lang tid før jeg fikk regelmessig mens. I 2016 ble jeg gravid 2 ganger, men jeg mistet i SA i uke 12, og deretter i uke 20. Jeg har ikke klart å blitt gravid igjen etter 2 år, så nå har vi gått et steg videre. Jeg har fått henvisning til gynekolog og jeg har begynt på Femar som skal hjelpe eggløsningen. Var på ultralyd og jeg fikk vite at det var 2 egg på 12mm og at jeg ville mest sannsynlig få eggløsning søndag/mandag. Veldig spent på denne syklusen og jeg krysser fingrene for at dette skal fungere. Jeg vet også at det kanskje ikke går, men må være optimist :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tatt eggløsningstester fra CD 10, for å se om jeg fikk positiv test (dette var da før jeg fikk ultralyd). I morgen eller mandag sier  gynekologen at jeg skal få eggløsning, så er spent på testen i morgen :)  Har følt stikkninger i brystene og murriner siden mensen, men vet ikke om dette er bivirkning fra Femar eller noe. Kanskje jeg innbiller meg det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kommet til dag 17 i syklusen og i følge GU skulle jeg ha hatt eggløsning i går eller i dag. Har tatt eggløsningstester hele veien, men kan ikke si de er positive 😕 Strekene blir sterke, men de blir aldri så sterke eller sterkere enn kontroll streken. Merker jeg blir litt engstelig for dette. Kan jeg kanskje ikke hatt eggløsning likevel?? Jeg har hatt murringer helt siden mensen stoppet, så jeg kan ikke si det er et spesielt tegn for eggløsning heller. Ellers er jeg potte tett! Altså jeg har blitt veldig forkjøla 😆 Har hatt kraftigere murringer i dag og sterkest eggløsnings test, så prøver å si at jeg er i DPO land i morgen, for å holde meg til det GU sa. Kan hende jeg har gått glipp av LH toppen. Håper jeg hvert fall. Har aldri fått positive tester før heller, og har jo vært gravid 2 ganger tidligere :) 

Hvis noen titter innom setter jeg pris på råd og erfaringer :) 

 

Endret av Safira07
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Følger med her😊 

Har du kun tatt test en gang pr. Dag? Kan jo være at du har gått glipp av lh toppen. Du har ikke prøvd å tempe da, så du får du litt mer tydelig kontroll over EL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, bondekone skrev:

Hei. Følger med her😊 

Har du kun tatt test en gang pr. Dag? Kan jo være at du har gått glipp av lh toppen. Du har ikke prøvd å tempe da, så du får du litt mer tydelig kontroll over EL?

Hei, så koselig du titter innom :) 

Ja begynte med en test per dag, men i helgen tok jeg morgen og kveld. Tok en test i dag når jeg kom hjem fra jobb, og vet du hva, for første gang fikk jeg positiv eggløsningstest! Så om 24 -48 timer så skal det komme. Det kom jo til slutt😀 Når det gjelder temping har jeg aldri prøvd dette, men det er mulig jeg gjør hvis det ikke klaffer denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er altså mine EL- tester og ut fra hva jeg har sett så er den nederste positiv. Like sterke streker. Den var hvert fall det når jeg tok den i går 😀😊 Syklus dag 18

20181211_165222.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si at jeg har noen tegn til EL da 😕 Jeg har murringer hver dag, som kommer til og fra. Jeg er spent på om dette fører til noe. Fikk negativ test i dag, så da vil jeg regne med at jeg er i DPO land i morgen :) Det blir lange dager til jeg da kan begynne å teste, så må vel prøve å tenke på noe annet :P Jeg merker at det blir mange tanker på temaet, men vil ikke la det styre hverdagen. Heldigvis er det desember og mer enn nok å tenke på :) 

Krysser fingrene for en fin julegave ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i dpo land og det blir spennende å se om det klaffer denne måneden :) Skriver opp symptomer/ikke symptomer for hver dpo dag. Noen har sikkert ikke sammenheng, men da ser jeg hvordan ting utvikler seg.

1 DPO:

-Murringer i lysken, men dette har jeg hatt i over en uke. Nå føler jeg det har blitt mer "nedpress" og er blitt litt kraftigere.

-Forskjøla, men dette har jeg vært en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 DPO: Syklusdag 21 

- Fremdeles murringer, spesielt på venstre side

-Tett i nesa

Endret av Safira07
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 DPO: Syklusdag 22

-Fremdeles murringer. Mye kraftigere, Har hatt murringer hele denne syjkusen som bare blir sterkere og sterkere. Ikke hele dagen, men variert hver dag, Som regel har jeg murringer rett før jeg skal få mens. Vet ikke om det har noe med at jeg har gått på Provera og Femar.

-Fremdeles tett i nesa. Som en evig forkjølelse. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at i dpo-land blir dagene så veldig lange! Denne syklusen har jeg fått mer tro på at det fungerer, pga dette er første pp`en med hjelp av eggløsningstabletter og oppfølging av gynekolog med ultralyd. Tror kanskje jeg har for høye forhåpninger og at jeg kommer til å bli veldig skuffa hvis det ikke går bra denne gangen 😕 Jeg har hørt at det klaffer med mange på første forsøk med Femar, men også de som må ta flere runder.

Denne gange har jeg også fått positiv EL-test, som jeg ikke har fått før. Det kan hende det at jeg har fått mye senere eggløsning før også eller ikke noen i det hele tatt. Jeg har veldig regelmessig syklus, og syntes det er da rart og eggløsning skal komme så mye senere og at jeg likevel får mens til riktig tid.

Jeg får bare holde positiviteten oppe, men likevel være realistisk hvis det ikke fungerer :)  Krysser for symptomer på graviditet lenger ute i dpo land🤞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 DPO: Syklusdag 23

-Murringene fortsetter og jeg kjenner det godt på begge sider. Skjønner ikke hvorfor dette blir så mye kraftigere. Da jeg var hos gyn sa hun at egget mest sannsynlig ville slippe på høyre side.

-Nesa er fremdeles tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har dagen gått så fort, og klokka har bare vært 9 på morgenen og nå er den over 22 på kvelden😮 Jeg merker på kroppen at den er annerledes enn andre sykluser jeg har hatt. Jeg har fått mye mer murringer og smerter, og det kommer og går i løpet av dagen. Jeg gikk på Provera for å rette om mensen, slik at jeg fikk den til riktig tid, og deretter tabletter for eggløsning. Da jeg var hos gyn sa hun at jeg mest sannsynlig fikk eggløsning den 9 eller den 10,desember, men fikk eggløsning i følge EL-testene den 12.desember. Er usikker på hvem jeg skal gå etter, for gyn så med ultralyd😕 Jeg syntes det også er rart at jeg skal få disse symptomene så tidlig. Selv om jeg skal ha mensen, så har ikke murringene vært så ille.

5 DPO: Syklusdag 24

-Mye murringer og føler mer ut på sidene på magen. Jeg føler også mer murringer/nedpress nederst på magen.

-Har hatt litt vondt i korsryggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 DPO: Syklusdag 25

-Har fremdeles mye murringer og nå veksler det veldig mye på venstre og høyre side. 

- Kjenner det også mer i korsryggen

Man blir så usikker om dette er ønsketenkning om symptomer om graviditet eller ikke. Det er også vanskelig å vite forskjellen mellom mens og graviditet. Tror jeg blir gal 😆 Det jeg vet er at murringene er mye kraftigere og jeg kjenner det hver dag, så det vet jeg at jeg ikke har innbilt meg. Når det gjelder vondt i korsryggen, kan det jo være så enkelt at jeg har sittet feil eller noe :P 

Jeg kjenner at jeg vil veldig gjerne teste allerede nå, men jeg får prøve å klare å vente litt til :P :) Kanskje bra at jeg skal på jobb i morgen så jeg får litt annet å tenke på😊

Vet mange får svake tester allerede 8dpo, men det er vel fåtallet?? Jeg har babyplan graviditetstest i skapet, for jeg fikk en med når jeg bestilte eggløsningstester :P Håper veldig denne måneden merker jeg, men vet at det ikke alltid klaffer med de som prøver Letrozol, så får bare ta det litt som det kommer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha ventet til nærmest mulig IKM, du gir deg selv bare en unødvendig skuffelse hvis den skulle være blank fordi du potensielt ikke produserer nok HCG for å få utslag på prøvetidpunktet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

43 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Jeg ville ha ventet til nærmest mulig IKM, du gir deg selv bare en unødvendig skuffelse hvis den skulle være blank fordi du potensielt ikke produserer nok HCG for å få utslag på prøvetidpunktet :) 

Ja jeg vet det så godt, men vanskelig å la være😆 Jeg får vente hvert fall til julaften☺️ Jeg har hatt kjemisk før, pga jeg tok for tidlig test. Fikk en skikkelig gledes tur, som brått ble knust da mensen kom. Beste er jo å vente å se om mensen faktisk ikke dukker opp. Jeg håper bare ikke Femar gjør så mensen blir krøll. er jo hormoner😑

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Kanskje får du ditt største ønske oppfylt på julaften? 👶🏻❤️

Ja det hadde vært noe❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 DPO: Syklusdag 26

-Har murringer som blir sterkere og sterkere, og i dag er det vondt på begge sider i lysken og det sprer seg litt nedover lårene 😕 Det må ha skjedd noe etter jeg begynte med tablettene, for har ikke hatt det sånn før. Jeg merker det som verst når jeg er i ro, og bedre når jeg er i bevegelse. Kjenner noen ganger stikk i siden, som er vonde men det går over etter bare noen sekunder. Kan virke som jeg overanalyserer det, men det er så plagsomt at det påvirker hverdagen. Men heldigvis har jeg en aktiv jobb og det hjelper :) 

- Kan kjenne litt ømhet i puppene, sånn nærmere armhulene, hvis det hele tatt er mulig😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...