Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Paramount
Skrevet
1 minutt siden, hocane skrev:

En ting mange, selv politikere ikke snakker nok om er befolkningsveksten, noe som jeg ser på som det største problemet i vesten.

Selv om du sender alle innvandrere hjem og vi kun har norske igjen har vi fortsatt store, store problemer. Norge har en fødselsrate langt unna erstatningsnivå og vi kommer til å være vår egen fiende dersom ingenting endrer seg.

Helt enig. Det som faktisk skjer i dag, er at politikerne kjøper utlendinger for våre penger, penger som kunne blitt brukt til å gjøre det mer attraktivt å få barn i Norge.

Norske politikere legger mer penger på bordet for at du skal kjøpe el-bil, enn at du skal få barn. Norske politikere er tilbakestående dessverre.

Videoannonse
Annonse
Gjest Rosetelys
Skrevet
2 minutter siden, Vera skrev:

Ah, så det du sier er; folk med samme hudfarge som oss trenger IKKE å integreres i det norske samfunnet, de kan holde på sin tro, kultur og levemåte, selv om de bor i Norge. Folk som IKKE har samme hudfarge som oss: SKAL integreres og leve på nøyaktig samme måte som vi nordmenn. Alt av tro, kultur og levemåte fra deres opprinnelsesland skal forkastes. 

Er det ikke litt stusselig å være så høy på egen hudfarge? 

Jeg har ikke nevnt hudfarge med et eneste ord jeg. 

Det jeg sier er at det trengs ikke så mye integreringsarbeid for å få en amerikaner eller en svenske til å skli rett inn i det norske samfunnet. De passer naturlig inn her fordi kulturen og samfunnet de kommer fra i stor grad er veldig likt vårt. 

Skrevet

Jeg stemmer for å stenge ALLE grenser i hele verden. Også for handel. Det betyr null niks klimaflyktninger fra Norge til feks Spania, eller handelsvarer fra China til Norge. Det blir også stopp av arbeidsinnvandring - så da må Ola Nordmann igjen begynne å vaske dassene på sykehuset selv. Det vil også regulere antallet som velger akademisk utdannelse, men allikevel velger jobber innen helt andre felt - fordi det ikke finnes jobber til alle med akademisk utdannelse. 

Alle sykepleiere/helsearbeidere med utenlandsk opprinnelse må reise hjem, det samme med leger. Fra nå av pleier vi våre egne - hjemme. Fordi vi ikke har nok nordmenn til å drive et sykehjem/sykehus/bolig for psykisk utviklingshemmede osv. 

Jeg som hele tiden har trodd at det er religionen til muslimene som er så skremmende, så har jeg tatt så feil! Det er jo hele folkeslag vi vil ha bort 👏🏻 Vi finner nok mange gode tips til fremgangsmåte i historiebøkene. 

Det er så mange skaprasister på dette forumet at jeg blir kvalm. Stå nå for faen for det dere mener, og ikke kamufler dere bak «men vi vil jo bare landet vårt vel». Og, bruk 10 minutter på å tenke over konsekvensen om alle med utenlandsk opprinnelse måtte ha flyktet fra landet vårt. Og tenk over om du vil føde 10 barn i slengen - for det er det som må til om vi skal drifte dette landet selv. 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Rosetelys skrev:

Det jeg sier er at det trengs ikke så mye integreringsarbeid for å få en amerikaner eller en svenske til å skli rett inn i det norske samfunnet. De passer naturlig inn her fordi kulturen og samfunnet de kommer fra i stor grad er veldig likt vårt. 

Så om amerikaneren og svensken er en kullsvart muslim, så er det helt greit? Ja så lenge de har amerikansk statsborgerskap. For de er jo oppvokst i dine «godkjente» land. 

• Liker 1
Gjest Rosetelys
Skrevet (endret)
2 minutter siden, Vera skrev:

Så om amerikaneren og svensken er en kullsvart muslim, så er det helt greit? Ja så lenge de har amerikansk statsborgerskap. For de er jo oppvokst i dine «godkjente» land. 

Muslimsk og kristen kultur er vidt forskjellige. Den vestlige verden er i stor grad kulturelt sett tuftet på kristne verdier. Så for å spesifisere for de som har litt tungt for det så er det kultur som er det viktige her. Man kan vokse opp i et vestlig land uten å delta i den vestlige kulturen i det hele tatt, dessverre.

Endret av Rosetelys
Skrevet
2 minutter siden, Vera said:

Jeg stemmer for å stenge ALLE grenser i hele verden. Også for handel. Det betyr null niks klimaflyktninger fra Norge til feks Spania, eller handelsvarer fra China til Norge. Det blir også stopp av arbeidsinnvandring - så da må Ola Nordmann igjen begynne å vaske dassene på sykehuset selv. Det vil også regulere antallet som velger akademisk utdannelse, men allikevel velger jobber innen helt andre felt - fordi det ikke finnes jobber til alle med akademisk utdannelse. 

Alle sykepleiere/helsearbeidere med utenlandsk opprinnelse må reise hjem, det samme med leger. Fra nå av pleier vi våre egne - hjemme. Fordi vi ikke har nok nordmenn til å drive et sykehjem/sykehus/bolig for psykisk utviklingshemmede osv. 

Jeg som hele tiden har trodd at det er religionen til muslimene som er så skremmende, så har jeg tatt så feil! Det er jo hele folkeslag vi vil ha bort 👏🏻 Vi finner nok mange gode tips til fremgangsmåte i historiebøkene. 

Det er så mange skaprasister på dette forumet at jeg blir kvalm. Stå nå for faen for det dere mener, og ikke kamufler dere bak «men vi vil jo bare landet vårt vel». Og, bruk 10 minutter på å tenke over konsekvensen om alle med utenlandsk opprinnelse måtte ha flyktet fra landet vårt. Og tenk over om du vil føde 10 barn i slengen - for det er det som må til om vi skal drifte dette landet selv. 

du overdriver nå veldig her.

Skrevet
Akkurat nå, Vera skrev:

Du vet godt hva hun mente med "amerikansk" nå spille du bare dum.

Kristendom er den klart største religionen i USA. Islam er en minoritet i USA. Det er innlysende at hun mente vestlige amerikanere.

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, Rosetelys said:

Jeg vet at adoptivbarn, og også svarte innvandrere fra vestlig bakgrunn har hatt minimalt med rasistiske opplevelser de siste 40 årene.

Dette er virkeligheten til medlemmer i min egen familie og omgangskrets. Jeg personlig kjener til mange, som igjen har fått barn, så da snakker vi enda flere. 

Jeg støtter deg @Rosetelys, i at det var unødvendig av @Vera å dra inn hudfarge/rasisme. 

Jeg lurer på hvorfor du gjorde det @Vera

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Rosetelys skrev:

Muslimsk og kristen kultur er vidt forskjellige. 

Javisst er det det! Men en amerikaner og en svenske er hjertelig velkommen til Norge sier du jo. Så hvordan har du tenkt å sile ut dem som har muslimsk tro? For du er selvsagt klar over at det er en ganske stor andel amerikanske statsborgere som er muslimer? 

• Liker 1
Gjest Rosetelys
Skrevet
Akkurat nå, Vera skrev:

Javisst er det det! Men en amerikaner og en svenske er hjertelig velkommen til Norge sier du jo. Så hvordan har du tenkt å sile ut dem som har muslimsk tro? For du er selvsagt klar over at det er en ganske stor andel amerikanske statsborgere som er muslimer? 

Jeg utvidet det originale svaret mitt. Om du fortsatt ikke skjønner hva jeg mener så kan jeg ikke forklare det tydeligere.

Skrevet (endret)
4 minutter siden, Vera said:

Ser ikke helt problemet? jeg regner med majoriteten av muslimer i USA er godt integrert i samfunnet og bidrar til å gjøre landet de bor i til et bedre land.

Endret av megda
Skrevet (endret)
3 timer siden, Nevod skrev:

Fike land som Norge pg Sverige bør og skal ha et ansvar for mindre ressurssterke land og dets innbyggere. For meg er det helt opplagt at alle som har behov for det bør få innpass i Norge umiddelbart.

Si meg, hvor lenge tror du vi vil være "rike" da?

Snakk om å miste gangsynet totalt!

Endret av Missfitness
skrivefeil
  • Liker 2
Skrevet

Det dreier seg heller ikke om å sile ut muslimer av britene som kommer, eller franskmennene som kommer som del av EU avtalen.

Det dreier seg om å ikke gi oppholdstillatelse og statsborgerskap til store mengder mennesker som kommer rett fra Midtøsten og Afrika. 

Om den negative samfunnsutvikling vi har sett de senere år, stammet fra for eksempel Franske muslimer så hadde vi måttet se på hva vi kunne gjøre med å begrense antall innvandrere fra den gruppen. 

• Liker 1
Gjest Kendall
Skrevet

Hvorfor gjør ikke politikerne noe med dette?

Skrevet
4 hours ago, Nevod said:

Si en million årlig. Det er ikke verre enn at vi hogger litt trær og sprenger fjell så åpner det seg enorme mengder plass for nye storbyer i Norge. Da åpner det seg også ekstremt mange nye jobber tilgjengelig for å få til dette.

Selvsagt så skal migrantene bygge opp byene sine selv, uten at staten Norge betaler. Og skape arbeidsplasser.

Med en fødselsrate på 4-8 pr kvinne, så blir det ganske trangt her om 5 år med 5 millioner nye nordmenn pluss flere millioner barn som skal ha barnetrygd.

Jeg lurer litt på hva migrantene skal arbeide med. Men staten oppretter vel arbeidsplasser. Hvor får staten pengene fra? De vokser vel på trær i Norges Banks pengetre-farm.

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Nevod skrev:

Si en million årlig. Det er ikke verre enn at vi hogger litt trær og sprenger fjell så åpner det seg enorme mengder plass for nye storbyer i Norge. Da åpner det seg også ekstremt mange nye jobber tilgjengelig for å få til dette.

Kjekt med litt trær så vi kan få oss litt oksygen også, da.

Skrevet
4 timer siden, Rosetelys skrev:

Muslimsk og kristen kultur er vidt forskjellige. Den vestlige verden er i stor grad kulturelt sett tuftet på kristne verdier. Så for å spesifisere for de som har litt tungt for det så er det kultur som er det viktige her. Man kan vokse opp i et vestlig land uten å delta i den vestlige kulturen i det hele tatt, dessverre.

Muslimsk kultur er ikke lik overalt. Kristen kultur er også forskjellig; vi har både protestantisme, katolisisme og gresk-ortodokse.

Jeg ser f.eks at syrere lettere integrerer seg enn somaliere. Men Syria var jo et veldig fungerende land før borgerkrigen, og mange har utdannelse. Somalisk kultur er noe helt annet. Noen har lettere for å integrere seg enn andre.

Men ja, Islam og kristendom er vidt forskjellige, og jeg er positiv til streng innvandringspolitikk.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, æøå* skrev:

Muslimsk kultur er ikke lik overalt. Kristen kultur er også forskjellig; vi har både protestantisme, katolisisme og gresk-ortodokse.

Jeg ser f.eks at syrere lettere integrerer seg enn somaliere. Men Syria var jo et veldig fungerende land før borgerkrigen, og mange har utdannelse. Somalisk kultur er noe helt annet. Noen har lettere for å integrere seg enn andre.

Men ja, Islam og kristendom er vidt forskjellige, og jeg er positiv til streng innvandringspolitikk.

Hvor velfungerende syrerne er absolutt noe som kan diskuteres. Vel, absolutt mer enn analfabeter vokst opp uten en fungerende statsmakt, men de høyt utdannede syrerne man snakket om har uteblitt. Husker ikke tallene helt i hodet, men var en undersøkelse i Sverige som viste at det var rundt kun 10% av de syriske innvandrerne som hadde noe høyere skolegang enn grunnskolen. Det har ikke flommet inn med leger og ingeniører, som man fikk inntrykk av i 2015.

• Liker 4
Skrevet
7 timer siden, Rosetelys skrev:

Og så er det nå sånn at vi bare har en befolkning på 5,2 millioner. Det er ikke mulig for oss å ta imot så mange!

Vi kan ikke ta imot en million imorgen, men over lang nok tid er det mulig. Og med dagens tempo i innvandringen vil vi ha tatt inn en million til om 50 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...