ops2 Skrevet 6. desember 2018 #1 Skrevet 6. desember 2018 (endret) Det er sjelden at en svensk vanlig avis tar inn et innlegg som dette: https://www.sydsvenskan.se/2018-12-03/david-ahlin-invandringen-har-forandrat-sveriges-befolkning-i-grunden Innvandringen har forandret Sveriges befolkning. Det sies nå åpent. Noen punkter: 24,1% av svenskene er født i utlandet eller har to foreldre født i utlandet. Det er grovt regnet en fjerdedel. Statistikken viser at en stor del av innvandringen skjer fra muslimske land i Afrika, Midtøsten og Asia. Mange mennesker som innvandrer, vil fortsette å leve som de gjorde i sine hjemland. Han som har skrevet denne artikkelen, viser til at vi ser detaljene, men ikke helheten. Som at det rapporteres at hver sjette elev i niendeklassene lever under hedersundertrykkelse. Det rapporteres i nyhetene, man sier at det er beklagelig, og så skjer det ikke mer. Han stiller også spørsmålet, om politikerene er villige til å snakke om de neste årene. Skal innvandringen fortsette i like stor grad? Hvor stor innflytelse skal religion ha i Sverige? Jeg tenker vi vet svaret på det, svensker flest vil ikke tenke på dette, og alt fortsetter på samme måte. I Norge har vi litt debatt, men våre politikere vil ikke svare på slike spørsmål. Det blir bare noen flosker om "bærekraftig innvandring". Edit: Det er ikke tatt med de som har en svenskfødt forelder, heller ikke de som har besteforeldregenerasjonen født i et annet land enn Sverige. Endret 6. desember 2018 av ops2 3
megda Skrevet 6. desember 2018 #2 Skrevet 6. desember 2018 Svaret er jo å kutte ned, få kontroll og få integrert de som allerede er i landet. Du kan ikke redde hele verden på en gang. 6
Gjest Rosetelys Skrevet 6. desember 2018 #3 Skrevet 6. desember 2018 3 minutter siden, megda skrev: Svaret er jo å kutte ned, få kontroll og få integrert de som allerede er i landet. Du kan ikke redde hele verden på en gang. Svaret er innvandringsstopp og remigrasjon. Jeg er for å gi de som er her penger for å etablere seg i hjemlandet. Det må selvfølgelig være slik at vi ikke gir dette til alle som kommer, men de som allerede er her og er fra land som ansees som trygge burde sendes hjem.
ops2 Skrevet 6. desember 2018 Forfatter #4 Skrevet 6. desember 2018 Men hvorfor stemmer ikke folket på de partier som vil ha full innvandringsstopp, og nekte å etterleve alle "Global Compacts" fra FN? 4
ops2 Skrevet 6. desember 2018 Forfatter #5 Skrevet 6. desember 2018 For å vise hvor mange som har to foreldre født i Sverige: Utrikes födda : 18,55% Inrikes födda med två utrikes födda föräldrar : 5,55% Inrikes födda med en inrikes och en utrikes född förälder : 7,45% Inrikes födda med två inrikes födda föräldrar : 68,45% https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/befolkning/befolkningens-sammansattning/befolkningsstatistik/#_TabelleriStatistikdatabasen Mindre enn 70% , tall fra desember 2017. Når det blir mindre enn 50%, er svenskene en minoritet. 1
Nevod Skrevet 6. desember 2018 #6 Skrevet 6. desember 2018 Fike land som Norge pg Sverige bør og skal ha et ansvar for mindre ressurssterke land og dets innbyggere. For meg er det helt opplagt at alle som har behov for det bør få innpass i Norge umiddelbart.
Gjest Rosetelys Skrevet 6. desember 2018 #7 Skrevet 6. desember 2018 4 minutter siden, Nevod skrev: Fike land som Norge pg Sverige bør og skal ha et ansvar for mindre ressurssterke land og dets innbyggere. For meg er det helt opplagt at alle som har behov for det bør få innpass i Norge umiddelbart. Så du mener 68 millioner mennesker skal få komme til Norge nå og med en gang? Hvordan har du tenkt at det skal gå til?
ops2 Skrevet 6. desember 2018 Forfatter #8 Skrevet 6. desember 2018 12 minutter siden, Nevod said: Fike land som Norge pg Sverige bør og skal ha et ansvar for mindre ressurssterke land og dets innbyggere. For meg er det helt opplagt at alle som har behov for det bør få innpass i Norge umiddelbart. Glimrende. Hvor mange millioner vil du ha? 6
hocane Skrevet 6. desember 2018 #9 Skrevet 6. desember 2018 29 minutter siden, Rosetelys skrev: Svaret er innvandringsstopp og remigrasjon. Jeg er for å gi de som er her penger for å etablere seg i hjemlandet. Det må selvfølgelig være slik at vi ikke gir dette til alle som kommer, men de som allerede er her og er fra land som ansees som trygge burde sendes hjem. Jeg mener det kan funke å ta inn folk fra samme kultur f eksempel briter, andre skandinaviske, spanske. Men med en gang du tar inn f eksempel muslimer blir det en uunngåelig kulturklæsj og vi får dagens realitet. 4
Gjest Rosetelys Skrevet 6. desember 2018 #10 Skrevet 6. desember 2018 Akkurat nå, hocane skrev: Jeg mener det kan funke å ta inn folk fra samme kultur f eksempel briter, andre skandinaviske, spanske. Men med en gang du tar inn f eksempel muslimer blir det en uunngåelig kulturklæsj og vi får dagens realitet. Selvfølgelig, folk fra vestlige land kan komme. De som kommer fra vestlige land har en del like tradisjoner som vi har, mye lik kultur og de forsørger seg selv. De får jo ikke lov til å komme hit uten at de kan forsørge seg selv. Dessuten har de ikke noe intenst ønske om å "bli norsk". Alle svensker, øst-europeere, amerikanere osv. jeg kjenner som har bodd her lenge, de er IKKE norske. De kommer ikke til å bli norske og vil heller ikke være norske.
ops2 Skrevet 6. desember 2018 Forfatter #11 Skrevet 6. desember 2018 Men en majoritet av svensker stemmer for dette. Og ikke si at valget var hacket. Selv om OSSE kritiserer hvordan valget ble gjenomført, så hadde de ikke klart å stanse en folkebevegelse som stemte mot innvandring. 3
megda Skrevet 6. desember 2018 #12 Skrevet 6. desember 2018 15 minutter siden, Rosetelys said: Fike land som Norge pg Sverige bør og skal ha et ansvar for mindre ressurssterke land og dets innbyggere. For meg er det helt opplagt at alle som har behov for det bør få innpass i Norge umiddelbart. Hvorfor mener du Norge og Sverige skal bære dette ansvaret? hva legger du i ordet - behov? sikker på at du har tenkt nøye gjennom problemstillingen. dette er et ganske så komplekst problem slik jeg oppfatter det. 1
Gjest Rosetelys Skrevet 6. desember 2018 #13 Skrevet 6. desember 2018 1 minutt siden, megda skrev: Hvorfor mener du Norge og Sverige skal bære dette ansvaret? hva legger du i ordet - behov? sikker på at du har tenkt nøye gjennom problemstillingen. dette er et ganske så komplekst problem slik jeg oppfatter det. Hvordan fikk du til å sitere meg med det sitatet der? Det har da ikke jeg skrevet!
ops2 Skrevet 6. desember 2018 Forfatter #14 Skrevet 6. desember 2018 Jeg må innrømme at jeg ikke forsto dette først. Men etter å ha tenkt litt, så må det vise hvordan overrepresentasjon fungerer i praksis, når en del av befolkningen øker. Det venstre kakediagrammet starter med at 10% av befolkningen er innvandrere og innvandreres barn. Det er det grønne kakestykket. Det høyre kakestykket viser hvordan deres kriminalitet øker. 1
Nevod Skrevet 6. desember 2018 #15 Skrevet 6. desember 2018 12 minutter siden, ops2 skrev: Glimrende. Hvor mange millioner vil du ha? Si en million årlig. Det er ikke verre enn at vi hogger litt trær og sprenger fjell så åpner det seg enorme mengder plass for nye storbyer i Norge. Da åpner det seg også ekstremt mange nye jobber tilgjengelig for å få til dette.
hocane Skrevet 6. desember 2018 #16 Skrevet 6. desember 2018 En ting mange, selv politikere ikke snakker nok om er befolkningsveksten, noe som jeg ser på som det største problemet i vesten. Selv om du sender alle innvandrere hjem og vi kun har norske igjen har vi fortsatt store, store problemer. Norge har en fødselsrate langt unna erstatningsnivå og vi kommer til å være vår egen fiende dersom ingenting endrer seg. 1
Gjest Paramount Skrevet 6. desember 2018 #17 Skrevet 6. desember 2018 Noen tror Norge er et ressurssterkt land. Mennesket er et lands viktigste ressurs, i Afrika er det 1,2 milliarder mennesker. Vi kan og bør hjelpe andre, ja, men emigrasjon er ingen god løsning for noen, maks en midlertidig nødløsning.
Margo Skrevet 6. desember 2018 #18 Skrevet 6. desember 2018 8 minutter siden, Rosetelys skrev: Selvfølgelig, folk fra vestlige land kan komme. De som kommer fra vestlige land har en del like tradisjoner som vi har, mye lik kultur og de forsørger seg selv. De får jo ikke lov til å komme hit uten at de kan forsørge seg selv. Dessuten har de ikke noe intenst ønske om å "bli norsk". Alle svensker, øst-europeere, amerikanere osv. jeg kjenner som har bodd her lenge, de er IKKE norske. De kommer ikke til å bli norske og vil heller ikke være norske. Ah, så det du sier er; folk med samme hudfarge som oss trenger IKKE å integreres i det norske samfunnet, de kan holde på sin tro, kultur og levemåte, selv om de bor i Norge. Folk som IKKE har samme hudfarge som oss: SKAL integreres og leve på nøyaktig samme måte som vi nordmenn. Alt av tro, kultur og levemåte fra deres opprinnelsesland skal forkastes. Er det ikke litt stusselig å være så høy på egen hudfarge? 3
megda Skrevet 6. desember 2018 #19 Skrevet 6. desember 2018 (endret) 8 minutter siden, Rosetelys said: Hvordan fikk du til å sitere meg med det sitatet der? Det har da ikke jeg skrevet! haha, ja ser det. aner helt ærlig ikke hvordan det skjedde. sorry, det var nok en glitch in the matrix. Du må gjerne svare likevel Endret 6. desember 2018 av megda
Gjest Rosetelys Skrevet 6. desember 2018 #20 Skrevet 6. desember 2018 Akkurat nå, Nevod skrev: Si en million årlig. Det er ikke verre enn at vi hogger litt trær og sprenger fjell så åpner det seg enorme mengder plass for nye storbyer i Norge. Da åpner det seg også ekstremt mange nye jobber tilgjengelig for å få til dette. Hvem mener du skal gjøre disse jobbene? Man trenger kunnskap og utdanning for å skape infrastruktur. Det hjelper ikke å hogge litt trær og sprenge litt fjell. Skal vi bosette de i telt? Det trengs vann og avløp, strøm, helsetjenester, skoletjenester, veier, hus osv. Og så er det nå sånn at vi bare har en befolkning på 5,2 millioner. Det er ikke mulig for oss å ta imot så mange!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå