Gå til innhold

Myndighetene og elbillureriet! Går som med dieselen!


BMW 5-serie 535D

Anbefalte innlegg

Ingenting er så dyrt som å kjøre diesel. Elbil koster fra gratis til noen kroner per kWh. 1-2 kWh holder for en mil. Da snakker vi 1-2 kr pr mil. Diesel er ca. 5-6 ganger dyrere.

Anonymkode: 9df0b...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 1.12.2018 den 23.14, BMW 5-serie 535D skrev:

Når skal dere lære og gå i fellen gang på gang? Om et par år blir garantert elbil svartelistet og de som kjører det blør stemplet som miljøsvin som det vi dieseleiere blir den dag i dag. 

Se å våkn opp eleiere og dere som vurderer å anskaffe dere en, allerede nå forsvinner godene en elbil har, nå må elbiler betale i bomstasjoner, parkering +++ og ikke minst er det dyrere å fylle på drivstoff altså en (strøm) og vanvittig lang tid på å få full "tank" mens vi med diesel er ferdigfylt på 4 minutter til billigere pris enn dere får etter flere timer på fylla!

Hvilke grunner har dere til å kjøpe elbil når dieselbiler blir billigere og billigere mens elbiler blir dyrere og dyrere? 

Uansett om dere bor midt i Oslogryta eller ute i bygda der undertegnende (meg) bor så har elbil null hensikt, i byene blir snart all bilbruk forbudt også el, bomstasjoner som sakt må dere også betale før bilbruk blir totalt forbudt! Så hvilke grunner har dere for å kjøpe en strømbil til flere hundre tusen kr da dere kan få en mye bedre dieselbil til den prisen?

En arbeidskollega har kjøpt seg en Zoe eller hva den heter for noen mnd siden og har 10 mil til jobb, forrige kuldeperiode så kom hen kun 8,5 mil før den stoppet og var rett og slett tom for strøm! Var ikke spesielt kaldt heller, var 15-16 minus bare! Jeg advarte hen før kjøpet og har ledd og tullet litt med hen etter stoppet, rett og slett gni det inn! Hen angrer nok på kjøpet uten å tilstå det, men blir en spennende og morsom vinter i sikte å se hvor mange ganger dritten stopper i vinter! 

Er rett og slett bare å kjøre den rett på skroten eller sende den rett til Syden der det aldri blir kulde, her oppe i nord passer de absolutt ikke, hvertfall ikke så langt nord her på Østlandet hvor vi bor!

Er nok ikke mange elbiler i Karasjok og Kautokeino, ei heller Røros, Tynset, Folldal, Drevsjø osv, det er rett og slett ren idioti med elbil på slike steder!

Og på toppen av kransekaka så er elbiler myyyye mindre miljøvennlige enn det min 535Diesel er!

Men det er jo slik som MDG sier, produksjonen skjer ikke i Norge dermed ødelegges ikke klimaet for det er visstnok bare vi i Norge og Norden som ødelegger miljøet om det produseres her hjemme! Hvor faen er logikken??

 

Førs av alt må jeg bare si at her er det en som er totalt blottet for kunnskaper om elektriske biler. 

Finnes mange gode grunner for å velge elektrisk bil fremfor en bil med fossilt brennstoff, hvorfor ødelegge både sin egen lommebok og ikke minst miljøet med å kjøre diesel når det finnes like gode og billigere alternativer? Jeg også har kjørt diesel i mange herrens år, men ingen kan sammenlignes med en ordentlig kraftpakke av en EL-bil.

Jeg er fra lillestrøm og kjører til Oslo hver dag, hvordan kan du si at EL-bil har null hensikt til det? Ta deg en tur til Oslo å kjør rundt der en dag, da hadde også du savnet å brukt EL-bil om du ikke liker å få tynn lommebok da!

Mener du virkelig at en liten 535 er en bedre bil enn en Tesla x  ?

Kan så absolutt ikke sammenligne en Zoe og en Tesla x, hvis ikke Tesla hadde vært så hadde sannsynligvis jeg kjørt bensin, men min bil kommer seg minst like langt som det din miljøbombe av en bil kommer. Mens du da må fylle diesel for tett opptil eller over 1000 kroner har jeg full for mellom 3 og 400 kroner på hurtigladestasjon og enda rimeligere hjemmelading.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha bmw-5-serie-535d finnes det virkelig sånne mennesker som deg? 😂 

Alle, absolutt alle, som har vært bort i elbil, til og med Nissan Leaf, den billigste av den, skjønner umiddelbart at det er overlegent teknologi, og man går ikke frivillig tilbake til bensin- eller dieselbil. Tenker det føles litt som å få IPhone etter Nokia, eller å bytte fra hest til en bil. Ja, det er deilig å slippe bomavgifter, her i Oslo er de høye, men det deiligste er uansett å lade bilen hjemme, og å ha en bil som er stille og stabil. 

Du må prøve en elbil, så snakkes vi.

Anonymkode: 0210d...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS!

Mitt beste råd til deg hvis du skal drive folkeopplysning er å dokumentere påstandene dine.

Du kommer med et hav av synsing og påstander som i beste fall kan oppfattes som å slippe ut litt personlig frustrasjon.

Når det er sagt tror jeg også en god del av frustrasjonen din bunner i at du enten ikke har noe særlig greie på det du snakker om, eller at du tror du har god greie på det, men har hentet all visdommen din blant andre sinte og uopplyste som sprer om seg med udokumentert og ofte usant fjas.

Lykke til som folkeopplyser - med forhåpentligvis litt større troverdighet i budskapet neste gang.

 

Anonymkode: b45b2...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha bmw-5-serie-535d finnes det virkelig sånne mennesker som deg? 😂 

Alle, absolutt alle, som har vært bort i elbil, til og med Nissan Leaf, den billigste av den, skjønner umiddelbart at det er overlegent teknologi, og man går ikke frivillig tilbake til bensin- eller dieselbil. Tenker det føles litt som å få IPhone etter Nokia, eller å bytte fra hest til en bil. Ja, det er deilig å slippe bomavgifter, her i Oslo er de høye, men det deiligste er uansett å lade bilen hjemme, og å ha en bil som er stille og stabil. 

Du må prøve en elbil, så snakkes vi.

Anonymkode: 0210d...8b6

Og her har vi den andre...og minst like ukritiske siden representert.

Er du åpen for at valg av energikilde eksempelvis kan være forskjellig ut fra geografiske forhold?

Anonymkode: b45b2...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha bmw-5-serie-535d finnes det virkelig sånne mennesker som deg? 😂 

Alle, absolutt alle, som har vært bort i elbil, til og med Nissan Leaf, den billigste av den, skjønner umiddelbart at det er overlegent teknologi, og man går ikke frivillig tilbake til bensin- eller dieselbil. Tenker det føles litt som å få IPhone etter Nokia, eller å bytte fra hest til en bil. Ja, det er deilig å slippe bomavgifter, her i Oslo er de høye, men det deiligste er uansett å lade bilen hjemme, og å ha en bil som er stille og stabil. 

Du må prøve en elbil, så snakkes vi.

Anonymkode: 0210d...8b6

Alle, velger ikke å fortsette med batteribil etter å ha kjøpt sin første, der tar du grådig feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fossilt brensel synger uansett på siste verset i Norge da stortinget har vedtatt at sluttstrekken på kreftbilene er 2025.

flere av bilprodusentene har varslet at de ikke lenger kommer til å utvikle kreftbiler på omtrent samme tid.

Framtiden har med ett blitt mye rene i Norge uansett hva dieselfanatikerne klarer å koke sammen av fake news.

Anonymkode: 9df0b...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

fossilt brensel synger uansett på siste verset i Norge da stortinget har vedtatt at sluttstrekken på kreftbilene er 2025.

 

Akkurat det er det neppe mange som tror kommer til å skje!

Anonymkode: a6f56...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

fossilt brensel synger uansett på siste verset i Norge da stortinget har vedtatt at sluttstrekken på kreftbilene er 2025.

flere av bilprodusentene har varslet at de ikke lenger kommer til å utvikle kreftbiler på omtrent samme tid.

Framtiden har med ett blitt mye rene i Norge uansett hva dieselfanatikerne klarer å koke sammen av fake news.

Anonymkode: 9df0b...286

Det er et MÅL, ikke et forbud!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, tdm900 skrev:

Det er et MÅL, ikke et forbud!! 

Korrekt. Dette er en som tydeligvis liker å spre propaganda.

Anonymkode: 6505d...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...