Gå til innhold

Myndighetene og elbillureriet! Går som med dieselen!


BMW 5-serie 535D

Anbefalte innlegg

Når skal dere lære og gå i fellen gang på gang? Om et par år blir garantert elbil svartelistet og de som kjører det blør stemplet som miljøsvin som det vi dieseleiere blir den dag i dag. 

Se å våkn opp eleiere og dere som vurderer å anskaffe dere en, allerede nå forsvinner godene en elbil har, nå må elbiler betale i bomstasjoner, parkering +++ og ikke minst er det dyrere å fylle på drivstoff altså en (strøm) og vanvittig lang tid på å få full "tank" mens vi med diesel er ferdigfylt på 4 minutter til billigere pris enn dere får etter flere timer på fylla!

Hvilke grunner har dere til å kjøpe elbil når dieselbiler blir billigere og billigere mens elbiler blir dyrere og dyrere? 

Uansett om dere bor midt i Oslogryta eller ute i bygda der undertegnende (meg) bor så har elbil null hensikt, i byene blir snart all bilbruk forbudt også el, bomstasjoner som sakt må dere også betale før bilbruk blir totalt forbudt! Så hvilke grunner har dere for å kjøpe en strømbil til flere hundre tusen kr da dere kan få en mye bedre dieselbil til den prisen?

En arbeidskollega har kjøpt seg en Zoe eller hva den heter for noen mnd siden og har 10 mil til jobb, forrige kuldeperiode så kom hen kun 8,5 mil før den stoppet og var rett og slett tom for strøm! Var ikke spesielt kaldt heller, var 15-16 minus bare! Jeg advarte hen før kjøpet og har ledd og tullet litt med hen etter stoppet, rett og slett gni det inn! Hen angrer nok på kjøpet uten å tilstå det, men blir en spennende og morsom vinter i sikte å se hvor mange ganger dritten stopper i vinter! 

Er rett og slett bare å kjøre den rett på skroten eller sende den rett til Syden der det aldri blir kulde, her oppe i nord passer de absolutt ikke, hvertfall ikke så langt nord her på Østlandet hvor vi bor!

Er nok ikke mange elbiler i Karasjok og Kautokeino, ei heller Røros, Tynset, Folldal, Drevsjø osv, det er rett og slett ren idioti med elbil på slike steder!

Og på toppen av kransekaka så er elbiler myyyye mindre miljøvennlige enn det min 535Diesel er!

Men det er jo slik som MDG sier, produksjonen skjer ikke i Norge dermed ødelegges ikke klimaet for det er visstnok bare vi i Norge og Norden som ødelegger miljøet om det produseres her hjemme! Hvor faen er logikken??

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leste en artikkel om folk i Hordaland som føler seg lurt, på grunn av at de nå må begynne å betale bompenger. Selv om det bare er halv pris i forhold til de som kjører fossilbil. Det sier kanskje litt om den gjenge borgers motiv for å kjøpe elbil. Handler ikke det grann om at de tenker på miljøet eller at elbil har så gode kjøreegenskaper, det er utelukkende lommeboken og antall sparte kroner som teller.

At elbilistene også må begynne å betale for seg, har ligget i kortene hele tiden. Når det blir mange nok av denne gruppen kjøretøy, er det klart at det merkes ganske godt på statsbudsjettet. Hvordan skal man ellers få inn nok veirelaterte inntekter? Et lokketilbud varer definitivt ikke evig. På sikt blir også fordelene med kollektivfeltkjøring osv også borte. Blir ganske dårlig trafikkflyt for yrkessjåførene og reisende med buss, når såpass mange skal trenge seg inn i dette feltet etter hvert.

De større elbilene er for øvrig også miljøverstinger når det kommer til stykket, som du nevner i HI. Når bileksperter som Benny i Broom hevder at slike biler i miljøvennlige, vil jeg si at det er å villede folk ganske kraftig. I beste fall kan man betegne det som en sannhet med store modifikasjoner. Når det gjelder lokalt utslipp scorer elbilen veldig bra, men produksjonen av elbilbatterier er langt fra miljøvennlig.

Skitten strøm fra kullkraftverk er noe man også må huske på, som det er mye av nedover i Europa. Når det gjelder svevestøv kommer heller ikke elbilen godt ut. Den sliter minst like mye på veien som andre biler. Man kan for øvrig forvente langt dyrere strømregninger i hjemmet, hvis det blir for mange elbiler ute på veiene. På vinteren vil også rekkevidden reduseres betraktelig.

Har også hørt en bilselger si til en kunde at han ikke umiddelbart ville anbefale elbil, og at det var flere problemer knyttet opp mot disse som man ikke ser på andre kjøretøy. De som har kjøpt seg f. eks Tesla, må jo finne seg i å vente lenge på verkstedtimer og diverse knyttet opp mot service på bilen. Flesteparten skryter voldsomt av disse bilene, men regner med at en god del ikke tør si noe annet når de har brukt en formue på et slikt deformert eggeskall, som det er ganske mye usikkerhet rundt.

For øvrig har jeg sett at en relativt stor andel av Teslaene, spesielt Model X, har mye gjeld knyttet opp mot seg. Rene billån, hvor omtrent hele kjøpesummen er inkludert. Det kan umulig være særlig gunstig sett fra et økonomisk perspektiv. Når mange i tillegg skryter av hvor mye de sparer, virker det pussig at en såpass stor andel velger denne løsningen. Ser at en del også har bilen i svært kort tid, flere bare noen få måneder. For noen ser det også ut til gå sport i å ha flest mulig slike biler på kortest mulig tid.  Da tenker jeg fort at motivet er å tøffe seg, og det noe så grønnjævlig.

Med mindre det skjer noe revolusjonert innen elbilindustrien i løpet av kort tid, hva være seg miljø, rekkevidde, kjøreegenskaper, pris og utvalg, i tillegg til at fordelene stadig minskes, tror jeg ikke det vil bli særlig populært lenger. Salget vil stupe så drastisk at man nesten er tilbake på start. De som er hjernevasket av denne elbilpropagandaen vil da få seg en kraftig overraskelse.

Anonymkode: 6505d...618

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan også nevne at fossilmotorene stadig blir bedre, og slipper ut mindre skadelige stoffer ut i atmosfæren. Dessuten har vi et klart problem hva gjelder ladeinfrastruktur. For mennesker ute i distriktene vil dette bli et stort problem. Som nevn i HI, så er steder som Tynset og Engerdal plasser med klare utfordringer. Hvis mange nok også skulle stått i kø for å lade på veien hjem, ville det vært en jævlig stor tidstyv.

Anonymkode: 6505d...618

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, BMW 5-serie 535D said:

det dyrere å fylle på drivstoff altså en (strøm) og vanvittig lang tid på å få full "tank" mens vi med diesel er ferdigfylt på 4 minutter til billigere pris enn dere får etter flere timer på fylla!

En tank(50L) diesel koster hva nå, 800 kr? Full "tank" på et 75kwh batteri er rundt 75kr. Rekkevidde 41.6km EPA. Så hvordan er dette dyrere? 

Om ikke mange år så lanseres også solid state batterier. "Tre ganger så høy energitetthet, lading på minutter i stedet for timer, marginale endringer i indre motstand etter 1200 ladesykluser og liten brannfare" 

https://www.tu.no/artikler/i-2022-skal-toyota-slippe-elbiler-som-kan-kjore-mye-lengre-og-lades-opp-pa-noen-fa-minutter/398251

Elektrisk er fremtiden, om du vil det eller ikke. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, herremann skrev:

En tank(50L) diesel koster hva nå, 800 kr? Full "tank" på et 75kwh batteri er rundt 75kr. Rekkevidde 41.6km EPA. Så hvordan er dette dyrere? 

Sitat

 

Om ikke mange år så lanseres også solid state batterier. "Tre ganger så høy energitetthet, lading på minutter i stedet for timer, marginale endringer i indre motstand etter 1200 ladesykluser og liten brannfare" 

https://www.tu.no/artikler/i-2022-skal-toyota-slippe-elbiler-som-kan-kjore-mye-lengre-og-lades-opp-pa-noen-fa-minutter/398251

Elektrisk er fremtiden, om du vil det eller ikke. 

Lykke til med å "fylle" full tank på en hurtigladestasjon for 75 kr. Hadde du skrevet 1075 så hadde du vært litt nærmere!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, BMW 5-serie 535D said:

Lykke til med å "fylle" full tank på en hurtigladestasjon for 75 kr. Hadde du skrevet 1075 så hadde du vært litt nærmere!

Du vet at de fleste lader bilene sine hjemme til den prisen. 

Og vennligst slutt med tøv som "1075kr". Bare fordi du er partisk så trenger du ikke lyve. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Lykke til med å "fylle" full tank på en hurtigladestasjon for 75 kr. Hadde du skrevet 1075 så hadde du vært litt nærmere!

Som vanlig aner du ikke hva du snakker om.

Sett deg ned å regn på det. Prisene ligger på nett.

Anonymkode: 1d4ff...316

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Sett deg ned å regn på det. Prisene ligger på nett.

Anonymkode: 1d4ff...316

Hurtiglading koster i dag typisk 2,50 kroner pr. minutt, eller 3−5 kroner per  kilowattime (kWh), sier senior kommunikasjonsrådgiver Ståle Frydenlund i Norsk elbilforening

Ved hjemmelading er prisen normalt under 1 krone

https://elbil.no/dette-vil-elbilister-betale-for-lading-og-sa-mye-koster-det/

Endret av herremann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, BMW 5-serie 535D said:

Lykke til med å "fylle" full tank på en hurtigladestasjon for 75 kr. Hadde du skrevet 1075 så hadde du vært litt nærmere!

Vennligst kom med litt kilder. Mye prat og mye tull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎01‎.‎12‎.‎2018 den 23.14, BMW 5-serie 535D skrev:

Når skal dere lære og gå i fellen gang på gang? Om et par år blir garantert elbil svartelistet og de som kjører det blør stemplet som miljøsvin som det vi dieseleiere blir den dag i dag. 

Se å våkn opp eleiere og dere som vurderer å anskaffe dere en, allerede nå forsvinner godene en elbil har, nå må elbiler betale i bomstasjoner, parkering +++ og ikke minst er det dyrere å fylle på drivstoff altså en (strøm) og vanvittig lang tid på å få full "tank" mens vi med diesel er ferdigfylt på 4 minutter til billigere pris enn dere får etter flere timer på fylla!

Hvilke grunner har dere til å kjøpe elbil når dieselbiler blir billigere og billigere mens elbiler blir dyrere og dyrere? 

Uansett om dere bor midt i Oslogryta eller ute i bygda der undertegnende (meg) bor så har elbil null hensikt, i byene blir snart all bilbruk forbudt også el, bomstasjoner som sakt må dere også betale før bilbruk blir totalt forbudt! Så hvilke grunner har dere for å kjøpe en strømbil til flere hundre tusen kr da dere kan få en mye bedre dieselbil til den prisen?

En arbeidskollega har kjøpt seg en Zoe eller hva den heter for noen mnd siden og har 10 mil til jobb, forrige kuldeperiode så kom hen kun 8,5 mil før den stoppet og var rett og slett tom for strøm! Var ikke spesielt kaldt heller, var 15-16 minus bare! Jeg advarte hen før kjøpet og har ledd og tullet litt med hen etter stoppet, rett og slett gni det inn! Hen angrer nok på kjøpet uten å tilstå det, men blir en spennende og morsom vinter i sikte å se hvor mange ganger dritten stopper i vinter! 

Er rett og slett bare å kjøre den rett på skroten eller sende den rett til Syden der det aldri blir kulde, her oppe i nord passer de absolutt ikke, hvertfall ikke så langt nord her på Østlandet hvor vi bor!

Er nok ikke mange elbiler i Karasjok og Kautokeino, ei heller Røros, Tynset, Folldal, Drevsjø osv, det er rett og slett ren idioti med elbil på slike steder!

Og på toppen av kransekaka så er elbiler myyyye mindre miljøvennlige enn det min 535Diesel er!

Men det er jo slik som MDG sier, produksjonen skjer ikke i Norge dermed ødelegges ikke klimaet for det er visstnok bare vi i Norge og Norden som ødelegger miljøet om det produseres her hjemme! Hvor faen er logikken??

 

Har blitt meg fortalt at det var mye motstand mot fargefjernsyn også, for ikke snakke om telefon og internett. Dette var ting som ikke kom til å vare.

Jeg skjønner ikke grunnen din til at du stadig kommer med synsinger og usannheter om elbiler.

Det er mye billigere å fylle strøm på bilen enn fossilt bensin, med unntak av to eller tre ladestasjoner i Norge.

Jeg kjenner ikke Zoe men det må da være veldig spesielt at den gikk kun 8,5 mil og kollegaen din bør nok kreve ny bil på garantien. Selv har jeg en Ioniq som går ca 23 mil på sommer og jeg har vært nede i 16 mil på det kaldeste. Bilen er to år gammel og jeg har i alle fall ikke registrert noen endring på disse to årene. Jeg bor på bygda og kjører stort sett til og fra jobben, men vi har også brukt bilen på ferie i sommer. 8 timers kjøring og med tre stopp underveis er ikke mer enn jeg bruker dersom vi tar bensinbilen.

Les gjerne en litt balansert fremstilling av miljøeffekt av elbiler her https://www.tu.no/artikler/12-myter-og-fakta-om-elbiler-og-forurensing/367894

Kjør nå dieselbilen din så mye du vil for meg men ikke skyt meg for at jeg gjerne kunne tenke meg at ungene mine kunne sluppet å trekke partiklene fra eksosen i lungene sine.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd el-bileier, men det betyr ikke at jeg benytter en hver anledning på å snakke ned diesel-bilene. 
Hva er greia med at mange som ikke ønsker seg el-bil på død og liv må spy ut masse drit om el-biler?

Jeg innrømmer glatt at den viktigste årsaken til at valget falt på el-bil var økonomiske hensyn. Ikke på grunn av hverken parkering eller bomavgifter, for dette finnes ikke i det hele tatt her ute på bygda hvor jeg bor, men rett og slett fordi bilen var kjempebillig i innkjøp. 
Jeg betalte 300.000,- for en splitter ny bil med alt av utstyr. I prisen fulgte også med hjemmelader og ekstrautstyr som takstativ og ekstra lydanlegg. I tillegg så er servicekostnadene på el-biler mye lavere enn på fossile biler. Når jeg i tillegg kun lader hjemme så ser vi en klar besparelse på bunnlinjen i husstanden. 
Jeg brukte bilen på ferie i sommer og brukte ikke noe lengre tid på reisen enn det vi vanligvis gjør. Med barn i bilen bør man uansett ta en mat/do/drikkepause etter et par-tre timers kjøring, så dette passet fint ut med ladebehovet. 
At bilen i tillegg er så og si støyfri, ikke spyr ut eksos og har mange behagelige finesser som rattvarme, adaptiv cruise control og parkeringsassistent gjorde valget veldig lett for oss og vi kommer helt klart ikke gå tilbake til diesel-bil som førstebil i familien. 
Det er ikke dermed sagt at jeg disser de som fortsatt velger fossil-bil. Alle har sine behov og ønsker og jeg syns det skal være helt opp til en hver hvilke valg de gjør på bilfronten som på alt annet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Illuminatum skrev:

Har blitt meg fortalt at det var mye motstand mot fargefjernsyn også, for ikke snakke om telefon og internett. Dette var ting som ikke kom til å vare.

Jeg skjønner ikke grunnen din til at du stadig kommer med synsinger og usannheter om elbiler.

Det er mye billigere å fylle strøm på bilen enn fossilt bensin, med unntak av to eller tre ladestasjoner i Norge.

Jeg kjenner ikke Zoe men det må da være veldig spesielt at den gikk kun 8,5 mil og kollegaen din bør nok kreve ny bil på garantien. Selv har jeg en Ioniq som går ca 23 mil på sommer og jeg har vært nede i 16 mil på det kaldeste. Bilen er to år gammel og jeg har i alle fall ikke registrert noen endring på disse to årene. Jeg bor på bygda og kjører stort sett til og fra jobben, men vi har også brukt bilen på ferie i sommer. 8 timers kjøring og med tre stopp underveis er ikke mer enn jeg bruker dersom vi tar bensinbilen.

Les gjerne en litt balansert fremstilling av miljøeffekt av elbiler her https://www.tu.no/artikler/12-myter-og-fakta-om-elbiler-og-forurensing/367894

Kjør nå dieselbilen din så mye du vil for meg men ikke skyt meg for at jeg gjerne kunne tenke meg at ungene mine kunne sluppet å trekke partiklene fra eksosen i lungene sine.

Det med data og TV osv er en helt annen sak. Men i starten på 2000 tallet så myndighetene at man skulle kjøpe diesel og ikke bensin, da var bensinen verstingen. Så gikk det noen år så ble plutselig dieselen bannlyst av idiotene og mente de som kjører diesel gir regelrett faen i miljøet osv. Hvem pokker kjøper seg en ny bil og vraker den etter noen få år da suppegjøkene muligens har funnet ut at den er hakket dårligere enn bensin? Om det så skulle være så skulle staten kjøpt alle dieselbiler til gode priser og hogget de opp selv, men hvor er miljøet i det? Knusing av nye biler og produksjon av el eller bensinbiler?

Har lest at det er dyrere å fylle elbil enn full tank på en dieselbil, men såklart så vil ikke dere elere lese eller forstå at dere blir totalt lurt, ender med dere som det endte med oss dieselbrukere, dere blir snart flådd når biler med hydrogen kommer! 😉 

Kan ikke noe mer om Zoe jeg heller enn at det er en liten og stygg bil. Det jeg vet er at vedkommende som kjørte bilen også som meg er glad i fart, så mye mulig han er litt for hard på gasspedalen enn det strømmen orker, også hadde han helt sikkert på varmeanlegget i bilen. Det er hva jeg tror kan ha gjort så den strøk med etter 8,5 mil kombinert med kulde og litt bakker.

Respekterer deg for at du ikke vil ha dieselbil langs veien. 

Dette var en tråd som advarsel for at dere en vakker dag får en sjokkbeskjed om at dere er miljøverstinger og vi dieselbrukere er mye mer miljøvennlige. Dere skjønner nok ikke dette før det skjer i virkeligheten, men kom ikke å si at jeg ikke advarte dere!

Men det som irriterer meg mest men elbiler er at deres fylling også går ut over oss andre uten lekebil pga at strømprisen snart fyker i værer etter de må bygge ut masse, for dagens strømnett er allerede overbelastet! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Angelheart2 skrev:

Jeg er fornøyd el-bileier, men det betyr ikke at jeg benytter en hver anledning på å snakke ned diesel-bilene. 
Hva er greia med at mange som ikke ønsker seg el-bil på død og liv må spy ut masse drit om el-biler?

Jeg innrømmer glatt at den viktigste årsaken til at valget falt på el-bil var økonomiske hensyn. Ikke på grunn av hverken parkering eller bomavgifter, for dette finnes ikke i det hele tatt her ute på bygda hvor jeg bor, men rett og slett fordi bilen var kjempebillig i innkjøp. 
Jeg betalte 300.000,- for en splitter ny bil med alt av utstyr. I prisen fulgte også med hjemmelader og ekstrautstyr som takstativ og ekstra lydanlegg. I tillegg så er servicekostnadene på el-biler mye lavere enn på fossile biler. Når jeg i tillegg kun lader hjemme så ser vi en klar besparelse på bunnlinjen i husstanden. 
Jeg brukte bilen på ferie i sommer og brukte ikke noe lengre tid på reisen enn det vi vanligvis gjør. Med barn i bilen bør man uansett ta en mat/do/drikkepause etter et par-tre timers kjøring, så dette passet fint ut med ladebehovet. 
At bilen i tillegg er så og si støyfri, ikke spyr ut eksos og har mange behagelige finesser som rattvarme, adaptiv cruise control og parkeringsassistent gjorde valget veldig lett for oss og vi kommer helt klart ikke gå tilbake til diesel-bil som førstebil i familien. 
Det er ikke dermed sagt at jeg disser de som fortsatt velger fossil-bil. Alle har sine behov og ønsker og jeg syns det skal være helt opp til en hver hvilke valg de gjør på bilfronten som på alt annet. 

Snakker ikke ned elbil men kan ikke nekte for at jeg synes strøm på bil er helt idiotisk nei. Det er også ekstra irriterende å tenke på at vi fossileiere også må betale strøm til deres biler da strømprisene snart fyker i været. Dagens strømnett er allerede overbelastet så er ikke mange fler biler som må lade før alt av strøm må byttes, og da får vi som ikke har noe med det å gjøre også en prissmell.

Kan ikke selv si at jeg hater elbiler, men kan med hånden på hjertet si at jeg hadde forbydd all bruk av elbil om jeg hadde stått ved makta og bestemt 😉 men da såklart kjøpt alle elbiler til gode priser og sendt de på hue og ræva ut fra landet  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Kan ikke selv si at jeg hater elbiler, men kan med hånden på hjertet si at jeg hadde forbydd all bruk av elbil om jeg hadde stått ved makta og bestemt 😉

Jo, du hater elbiler. Alle dine innlegg oser av hat mot elbiler. Slutt å lyve.

Anonymkode: 9df0b...286

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, du hater elbiler. Alle dine innlegg oser av hat mot elbiler. Slutt å lyve.

Anonymkode: 9df0b...286

Nei hater de ikke, men er en stor motstander av de. Hvis jeg skulle hatet de så måtte jeg vært en miljøverner, de er som kjent miljøverstinger!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

 Men i starten på 2000 tallet så myndighetene at man skulle kjøpe diesel og ikke bensin, da var bensinen verstingen. Så gikk det noen år så ble plutselig dieselen bannlyst av idiotene og mente de som kjører diesel gir regelrett faen i miljøet osv. Hvem pokker kjøper seg en ny bil og vraker den etter noen få år da suppegjøkene muligens har funnet ut at den er hakket dårligere enn bensin? Om det så skulle være så skulle staten kjøpt alle dieselbiler til gode priser og hogget de opp selv, men hvor er miljøet i det? Knusing av nye biler og produksjon av el eller bensinbiler?

Det er faktisk 11 år siden avgiftsreduksjonen ble gitt på diesel og det tok ikke så lang tid før de negative effektene av dieselbiler ble oppdaget. De som har kjøpt diesel de 7-8 årene må ha fått med seg dette.

38 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Har lest at det er dyrere å fylle elbil enn full tank på en dieselbil, men såklart så vil ikke dere elere lese eller forstå at dere blir totalt lurt, ender med dere som det endte med oss dieselbrukere, dere blir snart flådd når biler med hydrogen kommer! 😉 

Det var to eller tre ladestasjoner det var snakk om med veldig få som fyller. Har selv kjørt til Kristiansund i sommer og totalt kostet det meg under 300 kroner i strøm. Ellers er en hydrogenbil en elbil hvor ladingen skjer i bilen. Det er ekstremt dyrt og kronglete å få distribuert ut over landet infrastruktur for fylling. Det å produsere hydrogen krever MYE strøm.

38 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Kan ikke noe mer om Zoe jeg heller enn at det er en liten og stygg bil. Det jeg vet er at vedkommende som kjørte bilen også som meg er glad i fart, så mye mulig han er litt for hard på gasspedalen enn det strømmen orker, også hadde han helt sikkert på varmeanlegget i bilen. Det er hva jeg tror kan ha gjort så den strøk med etter 8,5 mil kombinert med kulde og litt bakker.

Respekterer deg for at du ikke vil ha dieselbil langs veien. 

Dette var en tråd som advarsel for at dere en vakker dag får en sjokkbeskjed om at dere er miljøverstinger og vi dieselbrukere er mye mer miljøvennlige. Dere skjønner nok ikke dette før det skjer i virkeligheten, men kom ikke å si at jeg ikke advarte dere!

Men det som irriterer meg mest men elbiler er at deres fylling også går ut over oss andre uten lekebil pga at strømprisen snart fyker i værer etter de må bygge ut masse, for dagens strømnett er allerede overbelastet! 

Om det blir 1,5 millioner elbiler i Norge vil strømforbruket i Norge økes med 3%. Det er nok andre årsaker til at strømprisen fyker i været.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Elbil eller ikke, det som er usmakelig er myndighetenes bruk av økonomisk tvang. Bare for å tilfredsstille noen latterlig krav fra en latterlig internasjonal avtale, som ikke tar hensyn til oss som bor i et iskaldt ødeland. Det blir som å slå ned på vedfyring i Alaska, for å skaffe frisk luft i Peking. Og disse tåredryppende og "alarmerende" rapportene om luftkvaliteten i norske byer er like latterlige. Det er snakk om spesielle omstendigheter 4-5 iskalde vinterdager i året. For det skal vi plages og mobbes hele året med avgifter og tull fra politikerne.

Anonymkode: b6a2d...b61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg er det slik at alle "miljø"-avgifter som tas inn fra stakkars nordmenn blir vi ALDRI kvitt. Straks avgiftene er borte, sammen med dieselbilen, da kommer politikerne med alvorsord om at bortfall av disse avgiftene vil få store konsekvenser for gamle, syke, skoler, sykehus, barnefamilier, velferden er truet, alarm alarm osv. Så da må vi betale mer skatt alle sammen, andre steder. Dette er en bombesikker spådom. 

Anonymkode: b6a2d...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2018 den 23.14, BMW 5-serie 535D skrev:

En arbeidskollega har kjøpt seg en Zoe eller hva den heter for noen mnd siden og har 10 mil til jobb, forrige kuldeperiode så kom hen kun 8,5 mil før den stoppet og var rett og slett tom for strøm! Var ikke spesielt kaldt heller, var 15-16 minus bare! Jeg advarte hen før kjøpet og har ledd og tullet litt med hen etter stoppet, rett og slett gni det inn! Hen angrer nok på kjøpet uten å tilstå det, men blir en spennende og morsom vinter i sikte å se hvor mange ganger dritten stopper i vinter! 



Ja du høres ut som et prakteksemplar av en arbeidskollega. 

Anonymkode: 1d4ff...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, BMW 5-serie 535D said:

Har lest at det er dyrere å fylle elbil enn full tank på en dieselbil, men såklart så vil ikke dere elere lese eller forstå at dere blir totalt lurt 

Igjen, kom med kilder. Har spurt deg tidligere i tråden, noe du har valgt å ignorere. 

Kan det være fordi du ikke har noen kilder mon tro? 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...