Gå til innhold

Hva bør jeg velge av bensin eller diesel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 14.12.2018 den 1.00, Sirah skrev:

TS vil ha en liten BMW med masse lyd i og kommer fra et miljø hvor diesel er det kuleste.... Tviler på at en model S er noe for TS.

Kommentaren var rettet til vår kjære BMW tilhenger lenger ned. Ikke TS.

Anonymkode: fb77c...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommentaren var rettet til vår kjære BMW tilhenger lenger ned. Ikke TS.

Anonymkode: fb77c...c44

Ok da misforsto jeg bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2018 den 16.21, BMW 5-serie 535D skrev:

For å ligge i venstre felt må bilen ha toppfart på 200 eller høyere. En hvilken som helst bil kan ligge i midtre felt men ikke i venstre! 

 

Er dette noe du kan dokumentere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Whistler skrev:

Er dette noe du kan dokumentere?

Er alltid det jeg har hørt hvertfall, men mye mulig jeg tar feil på akkuratt dette punktet. Men det burde hvertfall være det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare bullshit, gurrimalla. Har bare nylig leid en liten Škoda Fabia som såvidt rakk 180 km/t i nedoverbakke og med medvind, for det meste greide den rundt 160 på bånn gass. Gikk helt fint og vi var i venstre fil mesteparten av tida. Bensinbil med 1 liters motor som ved slik bruk endte på 0,85 l/mila, sikkert det dobbelte av kjøring under norske forhold. 

Anonymkode: 85dd1...9d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo bare bullshit, gurrimalla. Har bare nylig leid en liten Škoda Fabia som såvidt rakk 180 km/t i nedoverbakke og med medvind, for det meste greide den rundt 160 på bånn gass. Gikk helt fint og vi var i venstre fil mesteparten av tida. Bensinbil med 1 liters motor som ved slik bruk endte på 0,85 l/mila, sikkert det dobbelte av kjøring under norske forhold. 

Anonymkode: 85dd1...9d3

Hvilken årsmodell er det? 1985? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var en 2017 modell leiebil. Fabia fantes ikke i 1985.

Anonymkode: 85dd1...9d3

Dæven, lager de slike biler enda som ikke har toppfart på over 160? Det er en grunn for at jeg ikke kan noe om Skoda tydeligvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du noe annet enn å trolle også? Som sagt, så var vi tidvis opp i over 180. Det føltes trygt og det er en ganske imponerende ingeniørmessig brakt i en slik liten bil. Dessuten er det ikke noe behov for at biler skal kunne kjøre så fort. Richtgeschwindigkeit i Tyskland er 130 km/t, i de fleste andre land er dette den totale tillate toppfarten. Jeg bor på Vestlandet og må kjøre over 20 mil om jeg skal finne en vei med tillatt toppfart over 80 km/t. Å påstå at alle biler bør klare å bikke 200 er så meningsløs at jeg ikke har ord.

Anonymkode: 85dd1...9d3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.12.2018 den 0.55, Whistler skrev:

Javel, kan du legge en link til en lov eller en forskrift som viser dette?

Gjeldene regelverk tilsier at minstekravet for å kjøre på Autobahn er at fabrikktoppfart fullastet skal være mer enn 60 Km/t.  Den eneste begrensningen som ligger på venstrefeltet gjelder for lastebiler.  Sogar ved trefelts så gjelder forbudet mot alle lastebiler over 3,5t og alle biler som kjører med tilhenger så lenge de ikke skal svinge av til venstre.  (Noe som er en minimal teoretisk mulighet)

 

Jeg har limt inn de aktuelle lovtekstene under, og siden jeg bor i Tykland imøteser jeg dokumentasjon på påstanden din slik at jeg eventuelt kan la være å bruke en av bilene mine på tur.
 

Straßenverkehrs-Ordnung (StVO)
§ 18 Autobahnen und Kraftfahrstraßen

(1) Autobahnen (Zeichen 330.1) und Kraftfahrstraßen (Zeichen 331.1) dürfen nur mit Kraftfahrzeugen benutzt werden, deren durch die Bauart bestimmte Höchstgeschwindigkeit mehr als 60 km/h beträgt; werden Anhänger mitgeführt, gilt das Gleiche auch für diese. Fahrzeug und Ladung dürfen zusammen nicht höher als 4 m und nicht breiter als 2,55 m sein. Kühlfahrzeuge dürfen nicht breiter als 2,60 m sein.
......................
(11) Lastkraftwagen mit einer zulässigen Gesamtmasse über 7,5 t, einschließlich ihrer Anhänger, sowie Zugmaschinen dürfen, wenn die Sichtweite durch erheblichen Schneefall oder Regen auf 50 m oder weniger eingeschränkt ist, sowie bei Schneeglätte oder Glatteis den äußerst linken Fahrstreifen nicht benutzen.
 
......................
Den linken Fahrstreifen dürfen außerhalb geschlossener Ortschaften Lastkraftwagen mit einer zulässigen Gesamtmasse von mehr als 3,5 t sowie alle Kraftfahrzeuge mit Anhänger nur benutzen, wenn sie sich dort zum Zwecke des Linksabbiegens einordnen.

Hvorfor bor du i Tyskland? Bor du helt i nord? Hva jobber du med der? Savner du Norge? Vanskelig å lære seg språket? Hva slags biler har du? Billigere enn i Norge?

Anonymkode: 161b5...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.12.2018 den 16.24, BMW 5-serie 535D skrev:

Er alltid det jeg har hørt hvertfall, men mye mulig jeg tar feil på akkuratt dette punktet. Men det burde hvertfall være det

Jasså du.  En vaskeekte "urban legend" som du skulle ønske var sann.  Hvor mange autobahntimer har du i året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.12.2018 den 4.21, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bor du i Tyskland? Bor du helt i nord? Hva jobber du med der? Savner du Norge? Vanskelig å lære seg språket? Hva slags biler har du? Billigere enn i Norge?

Anonymkode: 161b5...f7b

Jeg bor mot grensa til Nederland.  Jobber i en internasjonal organisasjon, uten at jeg vil gå nærmere inn på hva det er .  Språket er ganske enkelt så lenge de snakker langsomt selv om gramatikken er betraktelig tyngre enn i Norge.  Heldigvis er det langt mellom de gangene man må skrive noe.

Jeg har tre biler, en V50 jeg tok med fra Norge, en XC-60 og en liten BMW cabrio.  Bil i Tyskland er kun utsatt for moms på 19% som avgift.  Veiavgift er basert på en kombinasjon av motorstørrelse og CO2 utslipp.  For en dieselmotor omtrent det samme som i Norge og betraktelig mindre for en bensinmotor.  Start/stopp automatikk gjør underverker for avgiften.

Det er stor variasjon i pris på biler, og mye avhenger av utstyrsnivå, kjørelengde og om den har vært utsatt for skader eller ikke.  MEN i hovedsak er det gode tilbud på biler som er ett-to-tre år gamle. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Whistler skrev:

Jasså du.  En vaskeekte "urban legend" som du skulle ønske var sann.  Hvor mange autobahntimer har du i året?

Kan ikke si at det er hvert år engang, men sånn i gjennomsnitt er det kanskje 4-5 timer. Det er heller ikke lenge siden jeg kjøpte BMW'en så før det hadde jeg bare søppelbiler som såvidt klarte 200, hadde også en Subaru som kun kom opp i 180, den bilen var aldri i tyskland. Har vært 2 turer i tyskland nå etter jeg skaffet meg BMW'en, den er hvertfall rask nok, den kommer opp i 260. Tester farten også her i Norge på øde landeveier, jeg trenger ikke en tysk vei for å gi på litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.12.2018 den 10.01, BMW 5-serie 535D skrev:

Kan ikke si at det er hvert år engang, men sånn i gjennomsnitt er det kanskje 4-5 timer. Det er heller ikke lenge siden jeg kjøpte BMW'en så før det hadde jeg bare søppelbiler som såvidt klarte 200, hadde også en Subaru som kun kom opp i 180, den bilen var aldri i tyskland. Har vært 2 turer i tyskland nå etter jeg skaffet meg BMW'en, den er hvertfall rask nok, den kommer opp i 260. Tester farten også her i Norge på øde landeveier, jeg trenger ikke en tysk vei for å gi på litt

Blodharry og farlig.

Anonymkode: fb77c...c44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Blodharry og farlig.

Anonymkode: fb77c...c44

hele bmw greie hans stinker av narsissistiske holdninger.  

Anonymkode: 51518...ace

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

hele bmw greie hans stinker av narsissistiske holdninger.  

Anonymkode: 51518...ace

På hvilken måte kan det det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.11.2018 den 20.12, AnonymBruker skrev:

Skal gå til innkjøp av min første bil og lurer på om jeg bør gå for bensin eller diesel? 

Har hørt mye positivt og negativt om begge, men hva er best til mitt bruk?

Jeg skal ha en BMW 1 eller 3 serie, liker fart og akserelasjon og i mitt miljø er det diesel som er mest inn. Men det viktigste for meg er at bilen må ha toppfart på over 200 kmt da jeg vil ha mulighet til å kjøre med den på autobanen. Sier heller ikke nei takk til om bensin også har litt bedre comfort.

Hvilken har tøffest motorlyd og påttelyd av diesel eller bensin, god lyd er viktig! 

Anonymkode: b84e6...99f

Slå et slag for miljøet, få utrolig mye bedre ytelse, og bestill en Tesla Model 3.

Lyden? Når du først har kjørt en Tesla så driter du i motorlyd. Det vil si, du vil begynne å hate det.

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På Sunday, December 23, 2018 den 21.31, jabx skrev:

 Slå et slag for miljøet, få utrolig mye bedre ytelse, og bestill en Tesla Model 3.

 Lyden? Når du først har kjørt en Tesla så driter du i motorlyd. Det vil si, du vil begynne å hate det.

Tesla ja? lol! 

En svinesti for miljøet å produsere, og du er kanskje ikke klar over hvor elektrisiteten fra alle ladingene kommer fra? I tillegg er batteri, og alle andre deler, så skrøpelige at det risikeres å må byttes med få års mellomrom.                    

Anonymkode: 4815f...b15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...