Gå til innhold

Kan jeg ta med møblene mine fra kollektiv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Kontormus skrev:

TS benyttet seg av goder ANDRE har betalt for. Det er poenget mitt! Og jeg snakker om hvitevarene. Hva som faktisk er nødvendig - og ikke.

Å de andre har benyttet seg av alt Ts har kjøpt og betalt for! Skal Ts måtte ut med masse penger for nye ting fordi det ikke skal gå ut over de andre? Vettu hva.

Anonymkode: 6e865...b58

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Kontormus skrev:

TS benyttet seg av goder ANDRE har betalt for. Det er poenget mitt! Og jeg snakker om hvitevarene. Hva som faktisk er nødvendig - og ikke.

De andre har samtidig benyttet seg av goder TS har betalt for eller fått i gave. Tror ikke TS mor kjøpte blender og vaffeljern som en felles gave til kollektivet.

Anonymkode: a4612...7bd

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Amantheia skrev:

Og dei andre hadde oppvaskmaskin og koppar og kar dei ikkje betalte for. Kva er poenget ditt? Dei andre i kollektivet har vore heldig å få låne TS sine kvitevarer gratis i ein periode, men no er den perioden over, så då får dei anten vaske opp for hand, eller kjøpe nytt. Fins mykje brukt på finn billig og gratis. Er verkeleg ikkje TS sitt problem. Ho sjølv står no utan kjøleskap, og må kjøpe det. 

 

Akkurat nå, Amantheia skrev:

Oppvaskmaskin er ikkje nødvendig, dei andre i kollektivet kan ta oppvasken for hand. Ja, det er kjipt, men det er TS si oppvaskmaskin. TS har fått bruke kjøleskap gratis den tida ho har budd i kollektivet, men må kjøpe nytt fordi det er nokon andre som eig det. Det går opp i opp, og TS har all rett i verda til å ta med seg oppvaskmaskina si, og eventuelle andre eigendelar ho har hatt med seg inn i kollektivet.

Nei, det går ikke opp i opp. TS har brukt kjøleskap, komfyr og vaskemaskin. Som andre har betalt for. Det kunne vært slik at hun hadde trengt og kjøpe disse hvitevarene selv om de ikke valgte å dele. Men det er ganske vanlig å dele, i kollektiv. 

Men at oppvaskmaskin er den minst viktige hvitevaren er jeg enig i.

Og så er det forresten veldig dårlig debattskikk og spørre om hva som er poenget, når du utmerket godt vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kontormus skrev:

 

Nei, det går ikke opp i opp. TS har brukt kjøleskap, komfyr og vaskemaskin. Som andre har betalt for. Det kunne vært slik at hun hadde trengt og kjøpe disse hvitevarene selv om de ikke valgte å dele. Men det er ganske vanlig å dele, i kollektiv. 

Men at oppvaskmaskin er den minst viktige hvitevaren er jeg enig i.

Og så er det forresten veldig dårlig debattskikk og spørre om hva som er poenget, når du utmerket godt vet.

Du mener ærlig talt at Ts skal sette igjen sine ting fordi det i dine øyne bare skulle mangle siden hu har brukt kjøleskap, komfyr og vaskemaskin? Hvilken verden bor du i egentlig? Aldri om jeg hadde satt igjen mine ting og tapt masse penger på grunn av noe sånt. 

Anonymkode: 6e865...b58

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å de andre har benyttet seg av alt Ts har kjøpt og betalt for! Skal Ts måtte ut med masse penger for nye ting fordi det ikke skal gå ut over de andre? Vettu hva.

Anonymkode: 6e865...b58

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De andre har samtidig benyttet seg av goder TS har betalt for eller fått i gave. Tror ikke TS mor kjøpte blender og vaffeljern som en felles gave til kollektivet.

Anonymkode: a4612...7bd

Legg merke til at jeg fremdeles snakker om hvitevarer. Mangel på Vaffeljern og blendere tror jeg ikke de i kollektivet går inn i depresjon for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Alt du har betalt for skal du ta med deg igjen. De som blir boende er sikkert bare sure fordi de må ut å kjøpe nytt, men det er sånn det er å bo i kollektiv. Med mindre dere har kjøpt ting sammen og kan kjøpe hverandre ut har de ingenting å klage på. Dine penger, dine eiendeler. Gjerne finn frem kvitteringer eller annet kjøpebevis om de gjør seg vanskelige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Kontormus skrev:

 

Legg merke til at jeg fremdeles snakker om hvitevarer. Mangel på Vaffeljern og blendere tror jeg ikke de i kollektivet går inn i depresjon for

Fryktelig opptatt av de hvitevarene du. 

Anonymkode: 6e865...b58

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du mener ærlig talt at Ts skal sette igjen sine ting fordi det i dine øyne bare skulle mangle siden hu har brukt kjøleskap, komfyr og vaskemaskin? Hvilken verden bor du i egentlig? Aldri om jeg hadde satt igjen mine ting og tapt masse penger på grunn av noe sånt. 

Anonymkode: 6e865...b58

Ja, det mener jeg. Ærlig talt.

Jeg syns ikke man skal snylte på andre bare fordi en kan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fryktelig opptatt av de hvitevarene du. 

Anonymkode: 6e865...b58

Ja, det kan kanskje virke sånn. Men de er kjekke og ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kontormus skrev:

Ja, det mener jeg. Ærlig talt.

Jeg syns ikke man skal snylte på andre bare fordi en kan. 

Det er jo de andre som er snyltere om de krever at ts skal sette igjen ting hun har betalt for! 

Anonymkode: 6e865...b58

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kontormus skrev:

 

Nei, det går ikke opp i opp. TS har brukt kjøleskap, komfyr og vaskemaskin. Som andre har betalt for. Det kunne vært slik at hun hadde trengt og kjøpe disse hvitevarene selv om de ikke valgte å dele. Men det er ganske vanlig å dele, i kollektiv. 

 Men at oppvaskmaskin er den minst viktige hvitevaren er jeg enig i.

 Og så er det forresten veldig dårlig debattskikk og spørre om hva som er poenget, når du utmerket godt vet.

Jeg forstår fortsatt ikke jeg, Kontormus. TS eier noen ting, som de andre har fått bruke gratis. Til gjengjeld har hun fått bruke deres ting gratis. Hvordan går det ikke opp i opp? Nå skal TS flytte, og tar da med seg sine ting. De har delt på tingene, nå flytter den ene, og tar med seg sitt. Den som eier det andre beholder det. 

Det er da ganske vanlig i kollektiv at "alle bidrar med noe". Det er ikke praktisk (eller mulig) at alle skal ha hver sin kaffekoker, mikrobølgeovn og oppvaskmaskin. Selvsagt må man få ta med seg sine ting når man drar? 

Anonymkode: e37e4...a5a

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kontormus skrev:

 

Nei, det går ikke opp i opp. TS har brukt kjøleskap, komfyr og vaskemaskin. Som andre har betalt for. Det kunne vært slik at hun hadde trengt og kjøpe disse hvitevarene selv om de ikke valgte å dele. Men det er ganske vanlig å dele, i kollektiv. 

Men at oppvaskmaskin er den minst viktige hvitevaren er jeg enig i.

Og så er det forresten veldig dårlig debattskikk og spørre om hva som er poenget, når du utmerket godt vet.

Det endrer ikkje det faktum at TS eig sine kvitevarer, og kan gjere kva ho vil med dei. Og ja, det er vanleg å dele i kollektiv, ofte fordi det ikkje er plass til 4 komfyrer på kjøkkenet. TS må som sagt kjøpe nytt kjøleskap og ny komfyr. Ein utgift ho er nødt til å ta, sjølv om ho har fått bruke dei andre sine kvitevarer gratis fram til no. 

Dei andre har fått bruke TS sine kvitevarer gratis fram til no, men må kjøpe nytt fordi det er TS sine kvitevarer, og ho flyttar! Kor vanskeleg er det å forstå det eigentleg? Eigaren av kjøleskapet har brukt oppvaskmaskina, eigaren av oppvaskmaskina har brukt kjøleskapet. Korleis går ikkje dette opp i opp?

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kontormus skrev:

Ja, det mener jeg. Ærlig talt.

Jeg syns ikke man skal snylte på andre bare fordi en kan. 

Skal TS tape penger, mens de andre får en gratis oppvaskmaskin? Hvordan er det rettferdig? La oss si at de er tre andre i kollektivet, og de eier hver sin av de andre hvitevarene. Den dagen eieren av vaskemaskinen så flytter, vil nok vedkommende enten ha den med seg, eller selge den til de gjenboende. 

Anonymkode: a4612...7bd

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Amantheia skrev:

Det endrer ikkje det faktum at TS eig sine kvitevarer, og kan gjere kva ho vil med dei. Og ja, det er vanleg å dele i kollektiv, ofte fordi det ikkje er plass til 4 komfyrer på kjøkkenet. TS må som sagt kjøpe nytt kjøleskap og ny komfyr. Ein utgift ho er nødt til å ta, sjølv om ho har fått bruke dei andre sine kvitevarer gratis fram til no. 

Dei andre har fått bruke TS sine kvitevarer gratis fram til no, men må kjøpe nytt fordi det er TS sine kvitevarer, og ho flyttar! Kor vanskeleg er det å forstå det eigentleg? Eigaren av kjøleskapet har brukt oppvaskmaskina, eigaren av oppvaskmaskina har brukt kjøleskapet. Korleis går ikkje dette opp i opp?

Aha! Så du er lisensiert bedreviter og den som sitter på fasiten?

Nei, jeg ser det slik at når man tar, så gir man litt også. Med mindre vi ikke snakker om toppmodellen til Miele, så kan oppvaskmaskinen stå igjen. Eller, hun kan erstatte den med en annen brukbar en. Det er min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kontormus skrev:

Aha! Så du er lisensiert bedreviter og den som sitter på fasiten?

Nei, jeg ser det slik at når man tar, så gir man litt også. Med mindre vi ikke snakker om toppmodellen til Miele, så kan oppvaskmaskinen stå igjen. Eller, hun kan erstatte den med en annen brukbar en. Det er min mening.

De andre kan jo kjøpe den. Helt latterlig at du mener at Ts skal tape penger fordi hu har kjøpt oppvaskmaskinen. Regner med at de andre har fått bruke den, og ikke stått å vasket opp alt mulig de har brukt for hånd. 

Anonymkode: 6e865...b58

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal TS tape penger, mens de andre får en gratis oppvaskmaskin? Hvordan er det rettferdig? La oss si at de er tre andre i kollektivet, og de eier hver sin av de andre hvitevarene. Den dagen eieren av vaskemaskinen så flytter, vil nok vedkommende enten ha den med seg, eller selge den til de gjenboende. 

Anonymkode: a4612...7bd

TS har ikke tapt penger. Hun har spart på å slippe og kjøpe øvrige maskiner. De er betalt av andre, enten bare én eller flere. Spleis altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Kontormus skrev:

TS har ikke tapt penger. Hun har spart på å slippe og kjøpe øvrige maskiner. De er betalt av andre, enten bare én eller flere. Spleis altså.

Å nå er det plutselig spleis? Så hvorfor skal ikke Ts da kunne ta med seg sin del? 

Anonymkode: 6e865...b58

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kontormus skrev:

Aha! Så du er lisensiert bedreviter og den som sitter på fasiten?

Nei, jeg ser det slik at når man tar, så gir man litt også. Med mindre vi ikke snakker om toppmodellen til Miele, så kan oppvaskmaskinen stå igjen. Eller, hun kan erstatte den med en annen brukbar en. Det er min mening.

Korleis får du det til at eg er ein betrevitar? Det er ingen i tråden her som er enig med deg. Dei andre i kollektivet kan erstatte TS sin oppvaskmaskin med ein anna brukbar oppvaskmaskin, eller ta oppvasken for hand. Det er TS si oppvaskmaskin. 

2 minutter siden, Kontormus skrev:

TS har ikke tapt penger. Hun har spart på å slippe og kjøpe øvrige maskiner. De er betalt av andre, enten bare én eller flere. Spleis altså.

Og dei andre har fått bruke oppvaskmaskina. Gratis. Dei har spart pengar på å sleppe å kjøpe oppvaskmaskin. No må dei kjøpe det, og TS må kjøpe øvrige maskiner. 

Endret av Amantheia
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De andre kan jo kjøpe den. Helt latterlig at du mener at Ts skal tape penger fordi hu har kjøpt oppvaskmaskinen. Regner med at de andre har fått bruke den, og ikke stått å vasket opp alt mulig de har brukt for hånd. 

Anonymkode: 6e865...b58

Jo, de kan vel kjøpe den. Spleise. Men har forståelse for om de vil at TS andel i f.eks det nevnte kjøleskapet skal trekkes fra. Litt avhengig av når dette ble skaffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Amantheia skrev:

Korleis får du det til at eg er ein betrevitar? Dei andre i kollektivet kan erstatte TS sin oppvaskmaskin med ein anna brukbar oppvaskmaskin, eller ta oppvasken for hand. Det er TS si oppvaskmaskin. 

Og dei andre har fått bruke oppvaskmaskina. Gratis. Dei har spart pengar på å sleppe å kjøpe oppvaskmaskin. No må dei kjøpe det, og TS må kjøpe øvrige maskiner. 

Fordi du 2 ganger har spurt om hva som er poenget mitt. Og 1 gang om "hva det er jeg ikke forstår". Som om det kun finnes et riktig svar. Ditt.

Og TS har fått bruke kjøleskapet gratis. Og komfyren. Og vaskemaskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...