Gå til innhold

Kan jeg ta med møblene mine fra kollektiv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bodd i kollektiv i ett år men nå har jeg endelig kjøpt en leilighet med typen. Kollektivet var helt umøblert og det var kun jeg som hadde ting fra før, som oppvaskmaskin, gryter, glass, vaffeljern, blender (som jeg fikk av mamma som julegave både vaffeljern og blenderen), osv... Det eneste de andre har kjøpt sjøl var kjøleskapet, komfyr, et spisebord og vaskemaskin, resten hadde de tatt me sjøl (bestikk og tallerkener).

siden jeg skal flytte ut vil jeg veldig gjerne ta med tingene mine da jeg har ingenting i den nye leiligheten og det var jo jeg som brukte pengene mine på å kjøpe alt det for å starte med, men de som bor sammen med meg lager Big deal av det og sier jeg kan ikke ta med alt, og klager på at jeg ikke hjalp å kjøpe kjøleskap og komfyr..

Har jeg rett til å ta med tingene mine og de klager for ingenting eller bør jeg la tingene være her og kjøpe alt på nytt med penger jeg ikke har? Skjønner virkelig ikke problemet 

Anonymkode: a87ee...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina1975

Det er jo dine ting, kan skjønne du kan ta de med deg igjen. De som har kjøpt kjøleskap og komfyr tar jo det med seg når de flytter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart du skal ta med deg tingene dine. 

I en slik situasjon er det eneste de kan forvente/be om at du gir beskjed om at du skal flytte innen rimelig tid, så de kan skaffe seg sine egne ting. 

Anonymkode: c1297...33a

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er dine møbler som du har kjøpt for dine egne penger så kan du selvsagt ta dem med deg.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, selvfølgelig. Hvis de andre nekter deg dette, er de jo tyver.

Anonymkode: b0b33...5e0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bodd i kollektiv i ett år men nå har jeg endelig kjøpt en leilighet med typen. Kollektivet var helt umøblert og det var kun jeg som hadde ting fra før, som oppvaskmaskin, gryter, glass, vaffeljern, blender (som jeg fikk av mamma som julegave både vaffeljern og blenderen), osv... Det eneste de andre har kjøpt sjøl var kjøleskapet, komfyr, et spisebord og vaskemaskin, resten hadde de tatt me sjøl (bestikk og tallerkener).

siden jeg skal flytte ut vil jeg veldig gjerne ta med tingene mine da jeg har ingenting i den nye leiligheten og det var jo jeg som brukte pengene mine på å kjøpe alt det for å starte med, men de som bor sammen med meg lager Big deal av det og sier jeg kan ikke ta med alt, og klager på at jeg ikke hjalp å kjøpe kjøleskap og komfyr..

Har jeg rett til å ta med tingene mine og de klager for ingenting eller bør jeg la tingene være her og kjøpe alt på nytt med penger jeg ikke har? Skjønner virkelig ikke problemet 

Anonymkode: a87ee...e5f

Men du tar jo ikkje med deg kjøleskap og komfyr? Dei hjalp jo ikkje med å kjøpe dine greier heller, så eg ser ikkje problemet? Ta med deg tinga dine med god samvittighet, det er tross alt dine ting. 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du ta med dine ting! De er dine, du har kjøpt dem, du kan gå ut på gata og knuse alle glassene dine bare på gøy - hvis du vil :) 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er urimelige. Du skal selvsagt ta med deg dine ting! Den som kjøpte komfyren tar jo med seg den når hen flytter. Her er du i din fulle rett. Du får heller si at de skal være glad de fikk låne alt dette av deg!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, boblevann skrev:

Selvfølgelig kan du ta med dine ting! De er dine, du har kjøpt dem, du kan gå ut på gata og knuse alle glassene dine bare på gøy - hvis du vil :) 

Nei, det er forsøpling, og er ikke lov. :P

Anonymkode: 53549...732

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er forsøpling, og er ikke lov. :P

Anonymkode: 53549...732

Ikke hvis hun koster opp glasset og kaster det i riktig container etterpå ;) 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig har ikke de noe krav på dine ting! De er frekke og prøver å herske med deg (og tingene dine) for å slippe å bruke sine egne penger på å kjøpe det de trenger.  Men at de ikke har gryter og oppvaskmaskin er virkelig ikke ditt problem og det kan du godt si til de.. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bodd i kollektiv i ett år men nå har jeg endelig kjøpt en leilighet med typen. Kollektivet var helt umøblert og det var kun jeg som hadde ting fra før, som oppvaskmaskin, gryter, glass, vaffeljern, blender (som jeg fikk av mamma som julegave både vaffeljern og blenderen), osv... Det eneste de andre har kjøpt sjøl var kjøleskapet, komfyr, et spisebord og vaskemaskin, resten hadde de tatt me sjøl (bestikk og tallerkener).

siden jeg skal flytte ut vil jeg veldig gjerne ta med tingene mine da jeg har ingenting i den nye leiligheten og det var jo jeg som brukte pengene mine på å kjøpe alt det for å starte med, men de som bor sammen med meg lager Big deal av det og sier jeg kan ikke ta med alt, og klager på at jeg ikke hjalp å kjøpe kjøleskap og komfyr..

Har jeg rett til å ta med tingene mine og de klager for ingenting eller bør jeg la tingene være her og kjøpe alt på nytt med penger jeg ikke har? Skjønner virkelig ikke problemet 

Anonymkode: a87ee...e5f

Er det ting du har kjøpt alene så tar du det med. Evt tilbyr de å kjøpe det 🙂

Anonymkode: 141f0...462

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så forsto jeg ikke argumentet om at du ikke var med å kjøpte komfyr og kjøleskap. Det tar du vel ikke med deg? 

Anonymkode: 141f0...462

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, boblevann skrev:

Ikke hvis hun koster opp glasset og kaster det i riktig container etterpå ;) 

Knuste drikkeglass skal faktisk i restavfall. Containeren er for glass- og metallemballasje :) 

Anonymkode: 25e2d...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart, hva mener de er alternativ? Merkelig folk, du skal jo fjerne ditt før lage plass til neste som flytter inn kollektivet 

Anonymkode: 08575...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Knuste drikkeglass skal faktisk i restavfall. Containeren er for glass- og metallemballasje :) 

Anonymkode: 25e2d...b6c

Herregud. 

Anonymkode: 141f0...462

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...