Gå til innhold

Vær forsiktig med å legge ut om deg selv på Kg!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er så mange tråder som får så frekke svar. Flere tror de har rett til å fortelle ts hvor egoistisk, ond, dum og ustabil han/hun er kun på bakgrunn av hovedinnlegget. Mange mennesker blir tråkket ned i gjørma fremfor å få forståelse; mange blir møtt med fordømmende, nedsettende og hetsende innlegg. En del mennesker blir også «forfulgt» i tråder, og tidligere informasjon blir brukt mot en hvorfor en ikke burde få barn, kjæreste eller ta en spesiell utdannelse. Jeg blir helt lei meg på deres vegne!

Jeg blir helt matt av alle svarene som kommer i enkelte tråder. Hvorfor kan ikke folk diskutere uten å gå til personangrep eller uten å trekke slutninger om hvordan en annen person er på bakgrunn av et innlegg? 

Vær forsiktig med hva du skriver. Ikke alle vil alle godt her. Dessverre. Skulle personlig ønske jeg kunne klemme alle som har opplevd så mye vondt❤️❤️  Jeg prøver å gjøre mitt for å oppmuntre, trøste og hjelpe de som skriver her. Det er så vondt å se alle som kommer inn her bare for å tråkke ned på de som skriver noe sårbart om helse, familiesituasjon, samliv, sexliv eller personlige erfaringer. Er det ikke viktig å tenke at vi alle har en grunn til å reagere, tenke og føle slik vi gjør? Hva med å heller prøve å forstå selv om noe kanskje ikke gir helt mening for deg?

Anonymkode: f1784...2c6

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 Dersom noen ikke tåler såpass, så burde de kanskje la være å henge her på Kvinneguiden i det hele tatt...    

Anonymkode: a2309...3c9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok

Anonymkode: feb23...7ab

Du er en av de 😅🤣

Anonymkode: 0010a...f4d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Dersom noen ikke tåler såpass, så burde de kanskje la være å henge her på Kvinneguiden i det hele tatt...    

Anonymkode: a2309...3c9

Du er OG en av de 😅 

Anonymkode: 0010a...f4d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettvett gjelder jo her også. Man bør ikke åpne seg om noe for mye.

Anonymkode: fa0b0...c90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke måte på hva man skal måtte tåle av dårlig oppførsel over nett. Folkeskikk eksisterer ikke se å lenge man har mulighet til å være anonym. 

Anonymkode: 9c17e...0f8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Dersom noen ikke tåler såpass, så burde de kanskje la være å henge her på Kvinneguiden i det hele tatt...    

Anonymkode: a2309...3c9

Hvorfor skal man måtte tåle hets? Hvis man ikke har noe fint å si så kan man holde det for seg selv. Eller gi konstruktiv tilbakemelding som kan komme Ts til gode. Lurer på om folk her inne snakker slik til andre mennesker i virkeligheten. Grøss 

Anonymkode: c4b13...560

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et diskusjonsforum hvor mennesker kommer sammen for å diskutere sine meninger og tanker om diverse emner. Med andre, dersom man utelukkende er ute etter å hanke inn forståelse og/eller sympati i stedet for å være åpen for å høre andres synsvinkler, er dette feil medium å bruke.

Med det sagt er jeg enig i at folk har en tendens til å være frekke og usaklige til tider, dét støtter jeg naturligvis ikke. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal man måtte tåle hets? Hvis man ikke har noe fint å si så kan man holde det for seg selv. Eller gi konstruktiv tilbakemelding som kan komme Ts til gode. Lurer på om folk her inne snakker slik til andre mennesker i virkeligheten. Grøss 

Anonymkode: c4b13...560

Konstruktive tilbakemeldinger kan også bli stemplet som "hets" eller "mobbing" fordi enkelte medlemmer her ikke har lyst til å høre på folk som forsøker å fortelle dem sannheten...    

Anonymkode: a2309...3c9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Konstruktive tilbakemeldinger kan også bli stemplet som "hets" eller "mobbing" fordi enkelte medlemmer her ikke har lyst til å høre på folk som forsøker å fortelle dem sannheten...    

Anonymkode: a2309...3c9

Helt sant. 

Anonymkode: 35c0e...862

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Konstruktive tilbakemeldinger kan også bli stemplet som "hets" eller "mobbing" fordi enkelte medlemmer her ikke har lyst til å høre på folk som forsøker å fortelle dem sannheten...    

Anonymkode: a2309...3c9

Det er nok av eksempler det ikke akkurat er konstruktivt det som skrives til et annet menneske. Så bare slutt, TS mener jo ikke disse tilfellene. 

Anonymkode: 9c17e...0f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Konstruktive tilbakemeldinger kan også bli stemplet som "hets" eller "mobbing" fordi enkelte medlemmer her ikke har lyst til å høre på folk som forsøker å fortelle dem sannheten...    

Anonymkode: a2309...3c9

Ja, og det er også av og til en rørende mangel på å skille sak og person. Alt tas personlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest supernova_87

Jeg er så enig. 

Og det er så tydelig på hvor mange som velger å bruke AB, det virker som foll ikke synes det er trygt å bruke brukernavnet sitt (som er anonymt) en gang. Om jeg oppretter en tråd får jeg surmaga svar bare fordi det er meg. 

Jeg tåler det, jeg bare fatter ikke hva folk får ut av å være rasshøl, og tidvis med mennesker som er i fæle og vanskelige situasjoner.  Jeg "trøster" meg med at folk som holder på sånn er de som har det verst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bedre erfaring med å skrive ting slik det faktisk er, enn å pynte på ting. Merkelig egentlig. Er jeg brutalt ærlig om mine følelser så blir jeg møtt med mer forståelse, men sitter jeg og pynter på det så blir jeg møtt med kjefting. 
Jeg skriver ikke så jeg gjenkjennes.

Anonymkode: 19d6f...eff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at man bør være forsiktig med å legge ut ting om seg selv. Det er noen syke folk her som antakelig ville begynt å oppsøke folk utenfor forumet hvis de visste hvem det var.

Men det er stor forskjell på å krangle på et forum, og å ta det ut i det virkelige liv. Litt krangling og noen mindre pene kommentarer her og der må man nesten tåle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Rainstorm skrev:

Jeg er så enig. 

Og det er så tydelig på hvor mange som velger å bruke AB, det virker som foll ikke synes det er trygt å bruke brukernavnet sitt (som er anonymt) en gang. Om jeg oppretter en tråd får jeg surmaga svar bare fordi det er meg. 

Jeg tåler det, jeg bare fatter ikke hva folk får ut av å være rasshøl, og tidvis med mennesker som er i fæle og vanskelige situasjoner.  Jeg "trøster" meg med at folk som holder på sånn er de som har det verst. 

Jeg syns du er en av de som er hyggeligst her. Du svarer ofte utfyllende, gir gode råd og jeg tror du hjelper mange. Det burde vært flere som deg, på forumet. 😊

Anonymkode: 35c0e...862

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns du er en av de som er hyggeligst her. Du svarer ofte utfyllende, gir gode råd og jeg tror du hjelper mange. Det burde vært flere som deg, på forumet. 😊

Anonymkode: 35c0e...862

Så enig! Rainstorm har så mange gode og saklige innlegg❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg syns du er en av de som er hyggeligst her. Du svarer ofte utfyllende, gir gode råd og jeg tror du hjelper mange. Det burde vært flere som deg, på forumet. 😊

Anonymkode: 35c0e...862

Tusen takk! Jeg setter så pris på det akkurat nå. For det er jammen mange som av en eller annen grunn blir provosert av nettopp dette. Og ser det som en grunn til å skrive piss og nedlatende (avsporende) kommentarer i alle tråder jeg måtte opprette (om de uskyldigste ting).  

Det er stor forskjell på krasse, kritiske kommentarer som handler om temaet, og direkte smålige, nedlatende og ekle svar. Og sistnevnte ødelegger hele klimaet her inne, f.eks som "ok" i øverste kommentar. Hva er poenget? Det er disse TS sikter til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Konstruktive tilbakemeldinger kan også bli stemplet som "hets" eller "mobbing" fordi enkelte medlemmer her ikke har lyst til å høre på folk som forsøker å fortelle dem sannheten...    

Anonymkode: a2309...3c9

Det hender også at moderator heller ikke skjønner forskjellen. 

Anonymkode: 2b44d...133

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...