Gå til innhold

Hvilken kalender får ditt barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså, nå får det være nok. Det er folk her som bare svarer i tråden som OJ spurte om, og så renner det inn med unødvendig kritikk! At det går an. Helt utrolig. Det er greit at dere gir mindre til deres barn, eller fikk mindre som barn og derfor føler en trang til å kritisere andre som gir mye. Det er da absolutt ikke et problem. Jeg har tre barn på 7, 9 og 13. Barna mine får velge en kalender, enten lego eller playmobil. Vi kjøper de på salg når de koster 100/150, altså rett etter jul året før. Mormoren deres har ikke så mye penger til julegaver, og ville derfor kjøpe de sjokoladekalendere til 10kr. Bestemoren deres bor langt unna, og de ser henne ca. 3 ganger i året. Hun har sendt dem en flax-kalender. Barna mine er ikke bortskjemte. I fjor så hadde de alle spart opp penger og lagde en julekalender til meg. Min 13-årige datter ønsket seg i fjor en julegave som gikk ut på at vi skulle donere pengene våre til de som ikke har rent vann. Hun fikk det, og ble veldig glad. Jeg vil tørre å si at mine barn ikke er bortskjemte, og slutt med å kritisere andre uten å vite situasjonen deres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min gutt på tre år får gavekalender. Har kjøpt små leker og spill, såpebobler, litt julepynt osv. 

Gir det som en del av julegaven, han setter mer pris på å få en ting hver dag i desember, enn å få alle gavene den 24. 

Dessuten synes jeg det er veldig koselig å holde på med 😊

Anonymkode: 4b3ee...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år, på grunn av dårlig økonomi, lager jeg aktiviteter for hver dag i advent. Alt fra å lage kakao til grilltur, baking og pynte til jul og reise på juleferie. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Elán skrev:

I år, på grunn av dårlig økonomi, lager jeg aktiviteter for hver dag i advent. Alt fra å lage kakao til grilltur, baking og pynte til jul og reise på juleferie. 

Det er jo kjempefint 💜

Anonymkode: 4b3ee...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Elán skrev:

I år, på grunn av dårlig økonomi, lager jeg aktiviteter for hver dag i advent. Alt fra å lage kakao til grilltur, baking og pynte til jul og reise på juleferie. 

Men hvor reiser man på juleferie med dårlig økonomi?

Anonymkode: f0d91...875

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo kjempefint 💜

Anonymkode: 4b3ee...c5c

Takk ❤️

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvor reiser man på juleferie med dårlig økonomi?

Anonymkode: f0d91...875

Kjører til besteforeldrene som bor 7 timer unna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym333333 skrev:

Altså, nå får det være nok. Det er folk her som bare svarer i tråden som OJ spurte om, og så renner det inn med unødvendig kritikk! At det går an. Helt utrolig. Det er greit at dere gir mindre til deres barn, eller fikk mindre som barn og derfor føler en trang til å kritisere andre som gir mye. Det er da absolutt ikke et problem. Jeg har tre barn på 7, 9 og 13. Barna mine får velge en kalender, enten lego eller playmobil. Vi kjøper de på salg når de koster 100/150, altså rett etter jul året før. Mormoren deres har ikke så mye penger til julegaver, og ville derfor kjøpe de sjokoladekalendere til 10kr. Bestemoren deres bor langt unna, og de ser henne ca. 3 ganger i året. Hun har sendt dem en flax-kalender. Barna mine er ikke bortskjemte. I fjor så hadde de alle spart opp penger og lagde en julekalender til meg. Min 13-årige datter ønsket seg i fjor en julegave som gikk ut på at vi skulle donere pengene våre til de som ikke har rent vann. Hun fikk det, og ble veldig glad. Jeg vil tørre å si at mine barn ikke er bortskjemte, og slutt med å kritisere andre uten å vite situasjonen deres.

Mine 3 barn på 5,7,og 9 får pakkekalender hvert år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Elán skrev:

Takk ❤️

Kjører til besteforeldrene som bor 7 timer unna :)

Oi! Langt! Men lange kjøreturer kan bli ganske koselige og :)

Anonymkode: f0d91...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine jenter på 4 og 6 får sjokoladekalender. Det fikk de i fjor og, og det var helt toppers. De ble kjempeglade da vi kjøpte inn to nye sjokoladekalendere nå i november. I tillegg har jeg kjøpt Snøsøsteren (barnebok) som er en slags kalender. Ett kapittel leses hver dag i desember fram mot julaften. Tidligere har jeg hatt pakkekalender, men syns de ble veldig kravstore og bortskjemte med all gavehysteriet som var i desember. De maste om gaver langt ut i januar🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ane_luise87 skrev:

Mine jenter på 4 og 6 får sjokoladekalender. Det fikk de i fjor og, og det var helt toppers. De ble kjempeglade da vi kjøpte inn to nye sjokoladekalendere nå i november. I tillegg har jeg kjøpt Snøsøsteren (barnebok) som er en slags kalender. Ett kapittel leses hver dag i desember fram mot julaften. Tidligere har jeg hatt pakkekalender, men syns de ble veldig kravstore og bortskjemte med all gavehysteriet som var i desember. De maste om gaver langt ut i januar🙈 

Det er så bra med sjokoladekalendere! Har vokst opp med det selv. Syntes det var stas hver dag å se hva slags sjokolade jeg fikk. Liker generelt lukekalendere! Har også kjøpt Snøsøsteren og gleder meg til å lese den med barna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Appelsin med nelliker + hjemmelaget aktivitetskalender. Det blir mer enn nok gaver til jul så har ikke lyst til å måtte styre med en pakkekalender, syns det rett og slett blir alt for mye. I kalenderen jeg laget blir det aktiviteter som pepperkakebaking, juleverksted, vi lager julegaver, vi skal invitere kusinen hans på overnatting og forhåpentligvis lage snølykter og snømann. Folk får bruke tid og penger som dem vil, men for oss fungerer det fint med aktiviteter fremfor leker og nips. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,5 år: Disneykalender med en bok i hver luke. Fenger den ikke i år, legges den unna til neste år.

Flaxloddkalender både til 2,5-åringen og babyen på 2 mnd. 

Anonymkode: 5727e...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jegskulleønskeat

Har ikke barn, men har hatt ulike kalendere opp igjennom årene. alt fra pakkekalender til sjokoladekalender

Endret av Jegskulleønskeat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Friday, November 23, 2018 den 14.56, Elán skrev:

I år, på grunn av dårlig økonomi, lager jeg aktiviteter for hver dag i advent. Alt fra å lage kakao til grilltur, baking og pynte til jul og reise på juleferie. 

Sånn sjokolade-kalender med en liten bit sjokolade hver dag, det koster vel bare 10 kroner hos for eksempel Europris eller Nille. 

Anonymkode: eb896...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn sjokolade-kalender med en liten bit sjokolade hver dag, det koster vel bare 10 kroner hos for eksempel Europris eller Nille. 

Anonymkode: eb896...bdf

Ja, men synes også det er for mye godt i julen, så da er det litt mer kos å gjøre noe sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mine barn får en slags hjemmelaget pakkekalender. Det er litt forskjellig oppi fra dag til dag, alt fra helt ordinære ting de uansett hadde fått som sokker, tannbørster og dusjsåpe, noen opplevelser som å lage middag på bål, bake pepperkaker, tur i badeland (vi har årskort fra før, så ingen ekstra kostnad), småting som ballonger, tusjer og såpebobler, og godteri noen av dagene.

Gidder ikke å styre med å pakke inn og sånn, vi har papirposer fra nille som henger på en snor med klesklyper. De synes det er mer stas med en kalender som jeg har laget, enn en sånn ferdigkjøpt. Men det trenger jo ikke å være fancy greier likevel, en bit melkerull før frokost er helt topp.

Anonymkode: e2f6f...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og far (bor ikke sammen) spleiser på legokalender til alle tre. I tillegg får de sjokoladekalender fra meg☺️

 

De er 6, 8 og 10:)

Anonymkode: 11ba8...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...