Gå til innhold

Hvilken kalender får ditt barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg lager pakkekalender til de, hvert år. Også til hun eldste som bor på hybel og studerer i en annen by...hun har det travelt nå i desember med flere eksamener og ikke tid til å komme hjem ei helg, så da er det koselig med en liten pakke fra mamsen hver morgen :) 

Det er ikke snakk om dyre og unødvendig dill som hoper seg opp, men ting og tang som jentene har bruk for likevel. Har pakket inn truser, sokker, snop, lipsyl, noe sminke, duftlys, hårstrikk, notatbok, hansker, engangs ansiktsmasker.....forbruksvarer. 

Da de var små så leste jeg Julemysteriet av Jostein Gaarder til de hver kveld i desember. Good times, savner den tida! 

Lurer litt på å kjøpe snøsøsteren av Maja Lunde til meg selv, lese litt hver kveld. Kanskje 15-åringen ikke er for gammel til høytlesning likevel.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8-åringen vil gjerne ha legokalender, så da blir det sånn. Jeg kjemper hvert år i mot lysten til å ordne med gavekalender, for hun har virkelig mer enn nok og på julaften kommer det jo enda mer. 

Anonymkode: f7bd2...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godterikalender fra Haribo. De får ikke så mye godteri ellers i hverdagen, så dette var det de ønsket seg mest av alt, over alle andre alternativer. Helt OK for meg, slipper mye rot av småtteri som bare blir liggende rundt og slenge i stua...

Anonymkode: b1a0d...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

4-åring får pakkekalender med ulike nyttige ting som bøker, matboks, drikkeflaske og innholdet i tre ulike playmobil-esker. I tillegg får hun sjokoladekalender og en enkel pyntekalender fra HM.

Anonymkode: 46872...f49

Hun trenger definitivt en til.

Anonymkode: b406b...951

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutter på 2 og 5, får pakkekalender. Litt småleker, litt julepynt til rommet sitt og litt godteri på lørdagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine to er 7 og 6 år.

Vi har juletrekalender her hos oss, for tredje året på rad. De har altså hvert sitt plasttre på rommene sine, og i kalenderen får de én julekule hver dag til å henge på treet. I helgene kan de i tillegg få en film, eller noe hobbystæsj som det er gøy å holde på med. (Julekulene blir selvsagt pakket ned og brukt igjen til neste år)

I år skal de i tillegg få hver sin sjokoladekalender til en tier, og vi har allerede begynt på Snøsøsteren. :lol: 

Jeg har selv vokst opp med pakkekalender, og synes det er en utrolig fin tradisjon. Våre jenter får ellers groteskt mye gaver både til jul og bursdag (av andre enn oss foreldre), så julekalendertre syntes vi var en fin måte å videreføre tradisjonen på uten å bli overveldet av nips og ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutt, 15 får denne verktøykalenderen.  Det er kvalitetsverktøy fra Tyskland, og de kommer med nytt verktøysett i kalender hvert år.   24 luker, med en verktøydel i hver.  Det følger med mappe til alle delene. 

Tidligere hadde vi hjemmelaget kalender, men etter at jeg fant denne, ble det så suksess at vi har fortsatt.   

Wera-Adventskalender-2018.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bestandig hatt mange kalendere til mine to gutter. Nå er eldstemann voksen, så han har ikke kalender lenger. Men til informasjon, så er han en trygg og stødig voksen,med mange venner, høy arbeidsmoral og en veldig godt betalt jobb. Jeg gjør det på min måte, så får andre gjøre det på sin.

Anonymkode: fda57...b46

Det går veldig bra med de aller fleste som vokser opp i Norge, og det er nok verre ting et barn kan oppleve enn å få for mange kalendere. 

Det er bare noen som elsker å gjenta ordet  "bortskjemt", for det får dem til å føle seg så bra selv. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to skal dele Peppa Gris kalenderen med små bøker i, kjøpt på Coop. Da har vi en ny liten bok å lese sammen hver dag i romjulen. 

Kalenderen kan brukes igjen  til neste år, eller gis bort til familie som kan bruke den til neste år, eller vi kan beholde den og lese bøkene jevnlig selv🙂

Anonymkode: ef9d7...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn på 2,5 år og 4 år. Begge får LEGO, som vi kjøpte på salg kr 125 på OBS i september. De koster nå fra kr 250 til  kr 279.

 

Jeg hadde planlagt noe annet, men sa ikke noe da mannen min ikke var tankeleser å kom meg i forkjøpet...

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Pakkekalender til hver av mine gutter på 3 og 6 år 😊🎁 Noen småleker og noe godteri. Men neste år vurderer jeg å kjøpe de hver sin sjokoladekalender heller.. Mye jobb med 48 pakker, og blir fort dyrt selv om man kjøper svært billig siden det er så mange. 

Anonymkode: c8362...a4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer sjokoladekalender eller ingen, ungene sier det ikke er så viktig. Pleier å ha omvendt julekalender, legger en 10-kroning i en boks hver dag. Til jul gir vi pengene til en veldedig organisasjon! 

Anonymkode: 59cc8...c08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten på 4 skal få pakkekalender for første gang, det blir nok stas 🎉

Anonymkode: 7799c...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste på 20 ønsket seg bare en flax kalender, men hun får en kinderkalender som de 2 andre har også. 

De to andre gutt og jente, hver sin lego kalender og kinderkalender

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...