Gå til innhold

Tråden for oss introverte


Gjest AthenaRavenLuna

Anbefalte innlegg

Gjest tooquiet
5 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Kjeder meg ikke sjeldent , faktisk så kjeder jeg meg fortere blant folk, enn jeg gjør når jeg er alene.

Jeg er introvert og liker å pusle med mitt, men merker jeg kjeder meg med og uten folk, dager som blir lange.

Endret av tooquiet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner dere igjen følelsen av å måtte dra ut på noe i helger/høytider fordi alle andre er ute og man må jo ha gjort noe. Stresset med å finne steder å være nyttårskveld og andre lignende dager. . Og lettelsen når alt er i boks, så man ikke må sitte alene. Fordi alene føles ikke greit slike dager, enda det er egentlig det du har lyst til? (Være hjemme med evt samboere/familie) og ta det helt med ro!  På en måte at man må jo ut på noe og man er sosialt looser om man ikke drar på noe så derfor gjør man det, selv om man ikke egentlig har lyst. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.12.2018 den 11.22, Catliner skrev:

En ting har jeg aldri skjønt. Hvordan klarer dere å uttrykke dere når dere er er sinte, sure ell føler for å tale deres sak? Noen introverte bare observerer og sier ikke en shit når de er uenige. Hva skjer i hodene deres i sånne tilfeller?  

 

En interessant observasjon og sannsynligvis en feilslutning.  Forskjellen på de fleste ekstroverte og introverte er at introverte ikke har et behov for å tenke med munnen åpen.  Det er en praksis som hos ekstroverte gjør at det kommer en masse ord ut som er på kladdestadiet.  Introverte venter til de har noe fornuftig å komme med.  Det er ingen ting i veien med evnen til å formulere seg (eller uttrykke seg som du sier) hos introverte.  Vi har bare ikke behov for å ha publikum i selve tankeprosessen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Klink skrev:

Kjenner dere igjen følelsen av å måtte dra ut på noe i helger/høytider fordi alle andre er ute og man må jo ha gjort noe. Stresset med å finne steder å være nyttårskveld og andre lignende dager. . Og lettelsen når alt er i boks, så man ikke må sitte alene. Fordi alene føles ikke greit slike dager, enda det er egentlig det du har lyst til? (Være hjemme med evt samboere/familie) og ta det helt med ro!  På en måte at man må jo ut på noe og man er sosialt looser om man ikke drar på noe så derfor gjør man det, selv om man ikke egentlig har lyst. 

Spot on.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tooquiet skrev:

Har andre introverte lett for å kjede seg som meg?

Kjeder meg aldri.

Endret av Aragorn ll Elessar
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følte meg veldig introvert på fredag. 

Var på vei hjem. T-banevogna var nesten tom. Jeg sitter på en treseter alene. Inn kommer inn ei dame, og setter seg kliss oppå meg (altså på midtsetet, i stedet for sette seg på alle de andre setene, eventuelt på ytterste sete, slik at det er ett sete i midten).

Bare jeg som synes slikt er rart? 

Jeg valgte å reise meg og sette meg et annet sted, mens jeg sendte henne et litt rart blikk. Synes det er skikkelig merkelig oppførsel så lenge det nesten bare er ledige seter i hele vogna. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, SPOCA skrev:

Følte meg veldig introvert på fredag. 

Var på vei hjem. T-banevogna var nesten tom. Jeg sitter på en treseter alene. Inn kommer inn ei dame, og setter seg kliss oppå meg (altså på midtsetet, i stedet for sette seg på alle de andre setene, eventuelt på ytterste sete, slik at det er ett sete i midten).

Bare jeg som synes slikt er rart? 

Jeg valgte å reise meg og sette meg et annet sted, mens jeg sendte henne et litt rart blikk. Synes det er skikkelig merkelig oppførsel så lenge det nesten bare er ledige seter i hele vogna. 

Det er litt rart, men trenger ikke å ha noe med å være introvert å gjøre. 

Endret av Klink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tooquiet
10 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Kjeder meg aldri.

Dere er heldige. For meg føles alt som sirup uansett hva jeg gjør. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Klink skrev:

Det er litt rart, men trenger ikke å ha noe med å være introvert å gjøre. 

Det har jeg heller ikke påstått, og ikke helt mitt poeng.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...