Gå til innhold

Tråden for oss introverte


Gjest AthenaRavenLuna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

                                                         Helt sant det. :) :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som egentlig irriterer meg mest er folk som ikke forstår forskjellen på alene og ensom.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og som kan uoppfordret begynne å gi en "gode råd" om hvordan en skal endre seg og bli som dem. :vetikke: 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Eugene Onegin skrev:

Det som egentlig irriterer meg mest er folk som ikke forstår forskjellen på alene og ensom.

Du har et godt poeng, det er vel der roten til misforståelsene ligger. Har hørt mye av denne type utsagn: "Er du alene, vil du ikke være sosial - men stakkars deg, så ensomt, ikke sitt alene da vel.." 

Jo takk! Alene er gull!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

...og som kan uoppfordret begynne å gi en "gode råd" om hvordan en skal endre seg og bli som dem. :vetikke: 

Ja akkurat. Synes heller fokuset bør være på de som ufrivillig er ensomme. Og hvis man sier det er selvvalgt bør det aksepteres, på lik linje som vi aksepterer at noen vil være rundt mennesker hele tiden. Blir jo feil at vi skal be dem roe seg ned om vi snur litt på den.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte rett og slett le litt da jeg så filmen i innlegg #62 da jeg kom til sekvensen 0:21. Jeg elsker å lese - og jeg har to hengekøyer :ler: . 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/26/2018 at 6:58 PM, Devilheart said:

The struggle is real... Sukk. PB skal liksom være nesten like stor kjede som Peppes, og de har endelig fått inn online-bestilling, men kun for henting. WHY????😒

image.png.2b950728f0a2357c89ec2736ade089f6.png

oO
"Vår" Pizzabaker-filial har ikke det problemet, jeg bestiller online og betaler online.

(kontakten er dermed redusert til at pizzabudet ringer og sier fra at de er framme. Hvorpå jeg spør om ikke ringeklokka virker, for vi har ikke hørt den, og det viser seg at de sitter ute i bilen og det virker som de forventer at vi skal komme ut og hente pizzaen..?? Dette skjedde for øvrig ikke før de begynte med online betaling.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer sikkert fra filial til filial antar jeg. Bor på lite sted så mulig det har noe med det å gjøre. Endte opp med at jeg bestilte over telefon, og akkurat samme skjedde meg. Bor litt krøkkete til og ga beskjed de kunne ringe hvis de ikke fant fram, og når telefonen ringte, så stod han jaggu meg nedenfor trappa.  Umulig å si om det er egen instruks, eller bare latskap 🤨

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin tråd :) det er fint å se nyansene. 

Jeg er innadvendt selv. (Og sier det i stedet for 'introvert'. Sånn er det bare. Jeg gjør det bra sosialt og har mange venner, men på slutten av dagen er det så godt å lukke døren og legge verden bak seg for kvelden. Tørrprat er ikke min greie, og når folk begynner å sladre om hvor feit kusina til mora til venninna har blitt, trykker jeg på 'slumre' 😄

Samboer har jeg aldri hatt, og det siste forholdet mitt tok slutt for fem år siden. Ser ærlig talt ikke poenget med hverken forhold eller treff. Folk går fra det ene til det andre og er aldri fornøyd. De er forelska som fjortiser i en måned eller så og så er det bare drittslenging, surmuling og baksnakking. Kanskje det er fordi disse er mer synlige enn de som kommer overens. Men det spiller ingen rolle. Jeg trives best som enslig. Jeg kjeder meg aldri :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å skrive de numrene som jeg relaterte mest til, men ble såppass mange at holder å si det er nesten halvparten. :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad for at jeg har en jobb der det ikke gjør noe at jeg er introvert. Ved julelunsjen ifjor delte sjefen ut noen marsipangriser til noen av oss hun mente fortjente det av forskjellige grunner, og jeg som prøvde å gjøre meg så usynlig som mulig som vanlig, fikk plutselig en marsipangris i handa og en applaus av kollegene mine fordi jeg "går stille i gangene og bare gjør jobben sin". Det var koslig å høre :) 

 

Endret av princeofithilien
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag spiste jeg lunsj alene i en stor kantine. Ble sittende og lytte til samtalen mellom de tre som satt ved nabobordet. To av dem , en mann og en kvinne, snakket på inn og utpust og lo så høyt at de tiltrakk seg mye oppmerksomhet. Den tredje sa ikke så mye. Hun gjorde et par forsøk på å kommentere noe men ble raskt avbrutt av de to andre som tok tilbake ordet og viste null interesse for å finne ut hva hun mente om ting. En gang stilte den andre kvinnen henne et spørsmål og hun rakk bare å si et par ord før hun brøt henne av fordi hun kom på noe som åpenbart var så interessant at det måtte sies med det samme, og så var det ny runde med kakling og latter mellom de to ekstrovertene. Den stille damen takket pent for seg og gikk da hun hadde spist ferdig, og da begynte de andre to å snakke om henne. De syntes det var så nitrist med mennesker som bød så lite på seg selv og ikke tok del i samtalen rundt bordet! :ler: Kjære vene. Hva ER det med slike? Jeg hadde uten noen som helst tvil valgt den stille og rolige damen både som venninne eller ansatt hvis jeg skulle velge en av dem, men jeg er brennsikker på at de tror at alle mennesker ville valgt henne bort. Jeg ble faktisk litt sliten i hodet bare av å sitte ved siden av dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, hind skrev:

I dag spiste jeg lunsj alene i en stor kantine. Ble sittende og lytte til samtalen mellom de tre som satt ved nabobordet. To av dem , en mann og en kvinne, snakket på inn og utpust og lo så høyt at de tiltrakk seg mye oppmerksomhet. Den tredje sa ikke så mye. Hun gjorde et par forsøk på å kommentere noe men ble raskt avbrutt av de to andre som tok tilbake ordet og viste null interesse for å finne ut hva hun mente om ting. En gang stilte den andre kvinnen henne et spørsmål og hun rakk bare å si et par ord før hun brøt henne av fordi hun kom på noe som åpenbart var så interessant at det måtte sies med det samme, og så var det ny runde med kakling og latter mellom de to ekstrovertene. Den stille damen takket pent for seg og gikk da hun hadde spist ferdig, og da begynte de andre to å snakke om henne. De syntes det var så nitrist med mennesker som bød så lite på seg selv og ikke tok del i samtalen rundt bordet! :ler: Kjære vene. Hva ER det med slike? Jeg hadde uten noen som helst tvil valgt den stille og rolige damen både som venninne eller ansatt hvis jeg skulle velge en av dem, men jeg er brennsikker på at de tror at alle mennesker ville valgt henne bort. Jeg ble faktisk litt sliten i hodet bare av å sitte ved siden av dem. 

Enig med deg. Hun stille har nok mye kloke og dype ord på hjertet, men kun for de som faktisk lytter. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...