Gå til innhold

Tråden for oss introverte


Gjest AthenaRavenLuna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Annonse

                                                                                                                                            Stikker innom litt bare... :ninja: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

På 22.11.2018 den 23.16, Dr. Ops skrev:

Jeg tror mange misforstår betydningen av innadvendt og introvert, spesielt de som sier det du siterer. Har til gode å oppleve noen som sier de er introverte, men ikke innadvendte.

Men en introvert kan utfordre seg selv i sosiale sammenhenger og utad virke utadvendt. Ikke for å være en annen enn seg selv, men for egen mestringsfølelse. For du kan ikke leve helt uten sosial kontakt, og hva er bedre enn å øve på å gjøre situasjonen så god som mulig. 

Jeg er introvert, men også utadvendt. Jeg liker å være sosial, bli kjent med nye mennesker og kan egentlig ha en samtale med hvem som helst. God i smalltalk. Tror ingen som ikke kjenner meg veldig godt opplever meg som introvert, men jeg er det. Det vil si at jeg trenger mye alenetid for å lade batteriene, og koser meg i eget selskap. Blir helt utslitt av å ha flere sosiale avtaler i løpet av en uke, i tillegg til jobb. På jobben er jeg en som prater og ler, stort sett, uten at dette er tilgjort - derav utadvendt. Og jeg liker også å feste og andre sosiale sammenkomster, og kan gjerne holde på til langt på natt. Det viktigste er at jeg får tid til å lade batteriene etterpå :) I ferien var egentlig planen å først besøke noen i X, for deretter å dra direkte til neste besøk i Y. Men dette er en typisk ting jeg dropper, da jeg kjenner jeg allerede nå blir sliten av tanken på å være konstant sosial i 1,5 uke. 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.11.2018 den 23.16, Dr. Ops skrev:

Jeg tror mange misforstår betydningen av innadvendt og introvert, spesielt de som sier det du siterer. Har til gode å oppleve noen som sier de er introverte, men ikke innadvendte.

Men en introvert kan utfordre seg selv i sosiale sammenhenger og utad virke utadvendt. Ikke for å være en annen enn seg selv, men for egen mestringsfølelse. For du kan ikke leve helt uten sosial kontakt, og hva er bedre enn å øve på å gjøre situasjonen så god som mulig. 

Klart du kan

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...