Gå til innhold

Fikk dere juling som barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, i den skalaen at ingen av søskene har nært forhold til foreldrene i dag, riktig noke litt flere faktorer spiller inn og.. 90-tallet

Anonymkode: 5d2a3...35d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg og mine søsken fikk aldri lett ros.. Her vr det å kle seg ned til naken hud og glemmer aldri hylene til mine andre søsken. Her var det slåing på hardeste nivå. 

Anonymkode: c0632...f22

Noe som ikke trenger å være feil, så lenge man ikke snakker om barn...

For ris er jo forskjellig, og forskjellig tilpasset voksne og barn, og barn skal selvfølgelig ikke ha ris på den måten..

Eller, jeg lener meg vel kanskje mot at barn ikke skal ha ris i det hele tatt, tydeligvis, men det finnes både gode og dårlige måter å gjøre det på...

Anonymkode: 92871...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe vold var det. Ikke juling/bank. Hva jeg hadde gjort var varierende/tilfeldig. Pappa hadde alltid drukket for mye når det skjedde. 

Anonymkode: 50263...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noe som ikke trenger å være feil, så lenge man ikke snakker om barn...

For ris er jo forskjellig, og forskjellig tilpasset voksne og barn, og barn skal selvfølgelig ikke ha ris på den måten..

Eller, jeg lener meg vel kanskje mot at barn ikke skal ha ris i det hele tatt, tydeligvis, men det finnes både gode og dårlige måter å gjøre det på...

Anonymkode: 92871...178

Hva er dette for vrøvl??  Her prates om barn som har fått juling, ikke om voksnes seksuelle preferanser. Det siste kan du heller lage en tråd om i sexunderforumet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Jerry Lee said:

Hva er dette for vrøvl??  Her prates om barn som har fått juling, ikke om voksnes seksuelle preferanser. Det siste kan du heller lage en tråd om i sexunderforumet.

Ikke vrøvl, men heller ikke underlagt sexforumet.

Vi snakket uansett om "juling", som kan bety så mye forskjellig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, 282_NaughtySpark skrev:

Ikke vrøvl, men heller ikke underlagt sexforumet.

Vi snakket uansett om "juling", som kan bety så mye forskjellig..

Ok.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nina1975

Ja, alt for mye. Ørefiker, knyttnever, pappa satt oppå meg og slo med knyttnevene, ris på rompa så jeg hadde vondt å sitte i dagevis. Fiket til med våte filler, kastet i veggen, innelåst i ett lite kott uten lys. Mamma hylte og kjeftet og fortalte oss hvor dumme og slitsomme vi var, og at alle andre barn var så snille og høflige og at vi var noen jævler. Fiket til meg og slo med våte filler. At hun skulle ønske at hun ikke hadde fått oss. Osv osv.  Var alltid stiv og støl etter volden og full av blåmerker. Gråt mye. Ente med at jeg sprang etter pappa med en hammer så han måtte låse seg inne, sa så at om han rørte meg igjen så drepte jeg han. Siden rørte han meg aldri. 

De godtok også at min bror slo, sto oppå meg og trampet på hodet mitt, slo dører i fjeset mitt, hev katten i veggen, hev buret med hamsteren inni, i veggen, spente hunden min vegg i mellom i ett lite kott. Jeg har idag ingen kontakt med bror, men før vi brøt kontakten så jeg hvordan han oppførte seg med samboeren, så har en mistanke om at han har fortsatt volden.

Som en foran her skrev, så unnskylte jeg alltid volden med at jeg var ett utfordrende barn. Måtte bli over 40 før jeg skjønte ordentlig at dette her ikke var greit og at mitt oppvekstmiljø ikke var noe bra. Hadde dette skjedd i dag hadde nok vi barna blitt tatt ut av hjemmet. 

Noe av det verste var at mange visste hvordan jeg hadde det hjemme men ingen gjorde noe. Selv om mamma også var ufin, så skulle hun hatt grepet inn når pappa og broren min var såpass voldelige som de var. 

Endret av Nina1975
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det egentlig  det?? Hverken skole eller helsepersonell reagerte på det, så jeg går ut i fra at dette er rimelig normalt? 

Anonymkode: e201c...591

Da skjønte de nok ikke hva som foregikk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri. Er helt rystet over dere som synes at dette er greit, og håper at deres egne barn slipper slikt

Anonymkode: fb209...368

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, 282_NaughtySpark skrev:

Ja, ok.

Du bør lese trådtittel 3 ganger til.  Din seksuelle preferanse å bli riset hører ikke hjemme i denne tråden. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokste opp på 70/80-tallet. Fikk aldri noen form for fysisk avstraffelse. Ei heller klaps på baken. Har heller aldri opplevd kjefting eller andre straffemetoder som husarrest. Strengt tilsnakk er vel det eneste jeg kan huske å ha opplevd.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Jerry Lee said:

Du bør lese trådtittel 3 ganger til.  Din seksuelle preferanse å bli riset hører ikke hjemme i denne tråden. 

 

Det er ikke en seksuell preferanse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Jegskulleønskeat

Hufff. Dette var en forferdelig tråd synes jeg. Så trist at dere har opplevd dette. Ingen barn fortjener å bli slått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 282_NaughtySpark skrev:

Det er ikke en seksuell preferanse.

Nei, vel, nei.

 

Men tråden handler like fordømt om  BARN  som fikk juling hjemme i barndom og oppvekst. Et par av dere prater om "voksenris" som bare blir kvalmt i en tråd som dette.

Og nå gidder jeg ikke mer. Ha en fin kveld.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Jerry Lee said:

Nei, vel, nei.

 

Men tråden handler like fordømt om  BARN  som fikk juling hjemme i barndom og oppvekst. Et par av dere prater om "voksenris" som bare blir kvalmt i en tråd som dette.

Og nå gidder jeg ikke mer. Ha en fin kveld.

Det finnes egentlig ingen forskjell på "voksenris" og "barneris", ris er ris, og flere enn noen få voksne kunne hatt bruk for det, til og med den dag i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 282_NaughtySpark skrev:

Ikke vrøvl, men heller ikke underlagt sexforumet.

Vi snakket uansett om "juling", som kan bety så mye forskjellig..

Juling i denne tråden er barn som har opplevd vold i hjemmet. Juling på soverommet handler om seksuelle preferanser og tillit. Det er noe helt annet.

Anonymkode: 59226...4c0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...