Gå til innhold

Fikk dere juling som barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mamma hev tøffelen etter oss også hadde hun en pinne som hun slo bena våre med. Hun er fra Asia så jeg sa alltid at jeg skulle si det videre for det er ikke lov å slå i Norge 😜 Men gjorde det ikke..Husket vi søsken gjemte pinnen slik at hun ikke kunne slå oss med den 😆 Det eneste jeg lærte av å bli slått var at hun ikke kunne uttrykke seg på en ordentlig måte når hun var sint på oss, så derfor så slo hun..Jeg smekket til andre barn selv når jeg var liten, nok fordi det var "lært" av mamma.

Anonymkode: ab661...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

ikke normalt, langt over normalen og ikke rett verken da eller nå

Det var trist at ingen fanget det opp!!! Jeg håper ikke du har fått varige men og jeg håper aldri du gjentar noe som helst av det på egne barn!

Anonymkode: c1022...915

Jeg husker en gang i gymmen, må ha vært i 4-5 klasse... fikk spørsmål av lærern om merkene på baksiden av lårene, etter en runde med pisk,  vedkommende lærer trakk på skuldrene og sa bare OK... så etterhvert lærte jeg jo at dette var normalt siden ingen av de voksne rundt oss brydde seg om dette.

Anonymkode: e201c...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk Knips på hånden. Sikkert titt og ofte. Alltid vært en som snakker først og tenker etterpå. Kommer mye rart ut da.

 

Anonymkode: 74899...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg husker en gang i gymmen, må ha vært i 4-5 klasse... fikk spørsmål av lærern om merkene på baksiden av lårene, etter en runde med pisk,  vedkommende lærer trakk på skuldrene og sa bare OK... så etterhvert lærte jeg jo at dette var normalt siden ingen av de voksne rundt oss brydde seg om dette.

Anonymkode: e201c...591

❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2018 den 9.16, AnonymBruker skrev:

Hva betyr det egentlig å få juling eller å bli banket?

Anonymkode: 949a8...6b0

Ble tatt hardt i armen og ristet, tatt i skuldrene og dunket hardt mot veggen, slått over fingrene, slått på rumpa med kleshenger e.l, ørefiker, slått i ansiktet med flat hånd, slått på munnen hvis vi var frekke, fysisk slengt inn på rommet før døra ble smelt igjen, lugget osv osv.

Ble bl.a slått fordi jeg var sjenert og ikke ville leke med ukjente barn (gjett om det hjalp...).

Anonymkode: 14bd5...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Fikk du traumer?

Anonymkode: 1b9a8...81b

Eg vart prega av det som skjedde etterpå, men ikkje langvarige traumer nei. Mykje fordi det var meir positivt i oppveksten min enn negativt, samstundes som at eg hadde andre sterke vaksne rundt meg som tok vare på meg. Eg var sint i ungdomsperioden og tok "oppvask" med familien om det di hadde gjort. Det er veldig positivt fordi i dag er vi heilt ferdig med fortida og anna familie drama, vi ser framover.

Anonymkode: ec464...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...