Gå til innhold

Hva får barna dine i julestrømpen? :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her får de litt godteri og julehefter. De får også lov å åpne en gave på morgenen. Så er det å kose seg med det mens vi ser alle de obligatoriske tingene på tv, å gleder oss til maten som står å putrer på kjøkkenet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, twig skrev:

Julehefte, godteri, kanskje en julebrus eller juiceboks. Skulle likt å lagt oppi klementiner, men pappaen er så allergisk at vi kan ikke ha det i hus 😕 Ungene er fornøyde da!

Ikke klemtentiner til jul.. så trist. Men har man ikke hatt det, eller man reagerer med allergi er det ikke noe savn.

Det er bare det at for meg er klementiner noe av det ene jeg gleder meg over med jula. 

Anonymkode: 91169...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke klemtentiner til jul.. så trist. Men har man ikke hatt det, eller man reagerer med allergi er det ikke noe savn.

Det er bare det at for meg er klementiner noe av det ene jeg gleder meg over med jula. 

Anonymkode: 91169...2b7

Jeg savner det, men det hadde vært mer trist med en pappa som får pusteproblemer og kanskje må på sykehus. Så jeg og ungene koser oss heller med klementiner når vi er alene på tur eller lignende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ER det med enkelte foreldre?

Først og fremst skal barna ha gaver fra dyre gavekalendere hver dag i desember, så skal de ha en gave i julestrømpen på julaftens morgen for til slutt å få gaver til mange tusen under juletreet.

Det er ikke rart at dagens barn er bortskjemte

Hos oss får barna billige sjokoladekalendere. Gaver må de vente med til etter julemiddagen. Vi har heller aldri brukt julestrømper

Anonymkode: 14323...08a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva ER det med enkelte foreldre?

Først og fremst skal barna ha gaver fra dyre gavekalendere hver dag i desember, så skal de ha en gave i julestrømpen på julaftens morgen for til slutt å få gaver til mange tusen under juletreet.

Det er ikke rart at dagens barn er bortskjemte

Hos oss får barna billige sjokoladekalendere. Gaver må de vente med til etter julemiddagen. Vi har heller aldri brukt julestrømper

Anonymkode: 14323...08a

Dagens barn? Hverken pakkekalender eller julestrømpe er noe nytt, det var like vanlig sa jeg vokste opp på 80 tallet. Unger blir ikke bortskjemt av det, det spørs helt hvordan oppdragelsen er resten av året. 

Her skal poden på 4 få både pakkekalender og julestrømpe for første gang, det blir koselig :) I strømpa skal jeg legge et blad og litt godis, akkurat som mamma gjorde for meg da jeg var liten! 

 

Anonymkode: 74ea1...c5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som de alltid har fått; julehefte clementin og godteri. 

Og nei, julestrømpe er ikke noe nymotens greie, jeg fikk julestrømpe selv på 70-tallet. Med julehefte, clementin og marsipangris oppi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, skruf skrev:

Samme som de alltid har fått; julehefte clementin og godteri. 

Og nei, julestrømpe er ikke noe nymotens greie, jeg fikk julestrømpe selv på 70-tallet. Med julehefte, clementin og marsipangris oppi. 

Til og med min mor og hennes søsken fikk det, mamma er over 60 :) Det har nok vært tradisjon i flere norske hjem i mange år 

Anonymkode: 74ea1...c5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker å kjøpe en kjole hun kan gå i frem til vi skal pynte oss og godteri. Kanskje en julepyntgrei hun kan ha på rommet sitt. 3 år. Minste er 3 mnd da så han får ikke noe😊

Anonymkode: cffc3...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva ER det med enkelte foreldre?

Først og fremst skal barna ha gaver fra dyre gavekalendere hver dag i desember, så skal de ha en gave i julestrømpen på julaftens morgen for til slutt å få gaver til mange tusen under juletreet.

Det er ikke rart at dagens barn er bortskjemte

Hos oss får barna billige sjokoladekalendere. Gaver må de vente med til etter julemiddagen. Vi har heller aldri brukt julestrømper

Anonymkode: 14323...08a

For det første er ikke dette noe nytt. Alt dette har vært helt vanlig i flere tiår.

For det andre er denne typen feilaktig konklusjon om hva "alle andre" driver med dessverre ikke uvanlig nå hvor alle viser glimt av livene sine på SoMe. Du ser Lise og Anne vise bilder av sine barns forseggjorte pakkekalender, du ser Per og Heidi vise bilder av velfylte julestrømper, du hører Kari og Ola snakke om at barna deres får åpne en liten gave julaften morgen og du leser 2-3 anonyme innlegg på KG om folk som bruker tusenvis av kroner på barnas julegaver. I stedet for å se på realitetene, som er at noen får det ene og noen det andre, koker du dette i hop til en salig blanding og konkluderer med at alle barn får både pakkekalender, gaver i julestrømpene, gaver på morgenen og gaver til flere tusen kroner under juletreet. Nei, dagens barn får faktisk ikke alt. Det er dessuten ikke hva man får som avgjør om man er bortskjemt, det er hva man forventer og setter pris på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...