Gå til innhold

Hva får barna dine i julestrømpen? :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva pleier dere å gi i julestrømpen til barna deres? Trenger noe tips til hva jeg kan fylle den med :)

Anonymkode: 0f28d...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I fjor fikk de «poser» og ikke strømper for å få plass, men det de fikk var et kosesett (rutete kosebukser med tilhørende topp/genser) som de gikk i til vi pyntet oss og en pose med sjokolade (sjokoladenisser fra Freia). Blir nok veldig likt i år da kosesettene er vokst ut av evt slitt ut...

Anonymkode: b3c4b...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å hvertfall kjøpe 3 sånne små kinderjulenisse fra europris,de sjokoladene er jo kjempe gode! Jeg har også kjøpt en julefilm som han skal få men er litt usikker på hva mer jeg skal ha oppi.Noe usunt skal det hvertfall være :P

Anonymkode: 0f28d...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har jeg brukt å kjøpe litt småtteri som dem trenger til pennalhusa sine osv. Viskelær. Truser osv. Å spart på godteriet 🙈 mine reagerer negativt på sukker og det vil da bare bli mas fra voksene om at ikke skal herje,rope og mase å det blir bare negativt for dem. Jul skal handle om glede og samhold å derfor fokuserer vi på mindre sukker i julestrømpene 🙈😅 har tre barn to av dem med diagnoser 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julehefte, godteri, kanskje en julebrus eller juiceboks. Skulle likt å lagt oppi klementiner, men pappaen er så allergisk at vi kan ikke ha det i hus 😕 Ungene er fornøyde da!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

julebrus utgår for han drikker ikke brus,men kan jo kanskje legge ved en liten juice. Julefilm var en god ide ja! :)

Anonymkode: 0f28d...90a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godteri og litt leker/aktiviteter de kan holde på med mens de venter på julekvelden. Før fikk de juledvder, men nå streamer vi jo heller noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke noe tradisjon med julestrømpe. Ungene får en vanlig sjokolade-julekalender, men egentlig synes vi det er for mye godteri og gaver i jula. Vi ønsker egentlig å tone ned kjøpe/ gavehysteriet som jula nå er blitt enda mer, men så orker vi liksom ikke å gi ungene føelsen av å vokse opp i en "alternativ familie" heller....   (Vi synes egentlig det hadde holdt med noen få gaver kun til ungene, og mer til Fattighuset og Frelsesarmèen)

Før var desember forberedelser, laging av julepynt, laging av gaver, osv. Familiekos mens man gjorde mer og mer ferdig. Nå er det bare kjøp, kjøp, kjøp

Anonymkode: 66459...f22

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Morsom julegodteri sånn fra europris og nille feks. Blad, klementin, film, en liten pakke. Her er det ikke noe gavehysteri senere da barnet her får 2-3 gaver fra andre enn meg. Så synes det er helt greit å fylle opp strømpa.

Anonymkode: 968f0...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kommer til å få en klementin, nye fargeblyanter og fargebok, så har han noe å holde på med mens vi steller i stand til julemiddag. Har ikke lyst til å gi han godteri, syns det blir så mye av det i julen uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn får akkurat det samme som jeg fikk på 70-tallet, og dette har de fått fremdeles enda de er over 20 år: klementin, julehefte, marsipangris og litt gotteri. Eneste som har endret seg med alderen er type julehefte som er feks Nemi i år kontra Donalds jul når de var små. 

Anonymkode: 2e52e...b49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...