Gå til innhold

Julebord, har du lyst å delta?


Nyttig

Anbefalte innlegg

Jeg ville ikke fordi følte ingen personlig nærhet til de jeg jobbet med. Vi hadde fint arbeidsmiljø og gikk godt overens, men blir bare rart å dra på julebord med folk man egentlig ikke kjenner så godt. Holdt meg som regel hjemme.

Anonymkode: 6004e...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt ærlig, så synes jeg oppriktig synd på de som ser på julebordet som årets høydepunkt. De må ha et stusselig liv...

Isolert sett er jo en middag med kolleger trivelig og flott. Problemet er at dette har blitt en kveld der alkoholen er den viktigste gjesten. De som ikke drikker har rett og slett ikke noe å hente på julebordet. Drikkepresset er enormt, og det er ganske absurd å se godt voksne mennesker drikke seg dritings blant kolleger, og attpåtil se på dette som årets høydepunkt.

Jeg har prøvd å delta et par ganger, der jeg hadde et håp om at det KANSKJE var et håp om at det faktisk skulle bli en trivelig kveld. Man kan vel trygt si at det håpet forsvant etter en halv times tid begge gangene. Jaget etter alkohol, mest mulig høylydt snakk var ikke noe for meg, nei. Når mandagen kom var det kun ETT tema som ble diskutert etter julebordet; nemlig alkholen. HAHA! Du var rimelig dritings ja! Hvor mange glass tok du før du gikk i gølvet, egentlig? Herregud, husker du hva du sa til hu dama i første etasje, eller?

Jeg kommer aldri til å kaste bort ei helg på noe så rølpete og harry som julebord.

Anonymkode: 988ec...62b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i nåværende jobb i knapt ett år. Jeg har takket nei til julebord. I vår avdeling driver leder med ufine hersketeknikker og kolleger trakasserer hverandre. Er helt sjokkert over hvordan ledelsen tillater at folk oppfører seg - så nei takk. Jeg står over. Er også på utkikk etter ny jobb. Hadde aldri sosialisert meg 2/3 av de jeg jobber med nå på fritiden. 

Anonymkode: b2908...322

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker det. Nå er jeg og mine kolleger venner på fritiden så julebordet er bare koselig 😊

Anonymkode: 0cc7e...734

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig, så synes jeg oppriktig synd på de som ser på julebordet som årets høydepunkt. De må ha et stusselig liv...

Isolert sett er jo en middag med kolleger trivelig og flott. Problemet er at dette har blitt en kveld der alkoholen er den viktigste gjesten. De som ikke drikker har rett og slett ikke noe å hente på julebordet. Drikkepresset er enormt, og det er ganske absurd å se godt voksne mennesker drikke seg dritings blant kolleger, og attpåtil se på dette som årets høydepunkt.

Jeg har prøvd å delta et par ganger, der jeg hadde et håp om at det KANSKJE var et håp om at det faktisk skulle bli en trivelig kveld. Man kan vel trygt si at det håpet forsvant etter en halv times tid begge gangene. Jaget etter alkohol, mest mulig høylydt snakk var ikke noe for meg, nei. Når mandagen kom var det kun ETT tema som ble diskutert etter julebordet; nemlig alkholen. HAHA! Du var rimelig dritings ja! Hvor mange glass tok du før du gikk i gølvet, egentlig? Herregud, husker du hva du sa til hu dama i første etasje, eller?

Jeg kommer aldri til å kaste bort ei helg på noe så rølpete og harry som julebord.

Anonymkode: 988ec...62b

Det du beskriver er jo et gjennomsnittlig julebord i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 11/17/2018 at 1:09 PM, AnonymBruker said:

Jeg er aldri med på julebord. Er ikke spesielt sosial, og synes småprat er kjedelig. Omgås også kolleger hele dagen, og vil ikke være med dem på fritiden. 

Anonymkode: f3128...7d6

Samstemmer i dette! 

Anonymkode: 81aff...d4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, skal ikke på julebord. Skal jobbe der jeg er i praksis . 2 året jeg ikke er med. Buhu lissom.

 

Anonymkode: 43b71...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har ikke lyst til å gå fordi det er ting som ikke fungerer på jobb og ledelsen tar ikke tak. Derfor er det utviklet seg et miljø der noen  selvutnevnte ledere tar beslutninger til egen fordel som skaper trøbbel for oss andre. Ledelsen er konfliktsky og vil ikke se hva som foregår. Det er oppstått grupperinger på grunn av at ledelsen melder seg ut. Det er dårlig stemning og veldig mange mistrives. Jeg vil ikke late som alt er bra og hygge meg så lenge alt dette ligger som et mørkt bakteppe. Vi må uansett betale moroa selv så da sparte jeg de pengene. 

Anonymkode: 84bb5...784

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en liten bedrift. Alle ansatte, bortsett fra meg selv er nye pga eierskifte. Ingen av mine nye kolleger har brukt så mye som et utpust på å bli kjent med meg. Da gidder ikke jeg bruke en lørdag på dem. Bitter? Jepp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Julebordet blir arrangert langt ute i ingenmannsland et sted der man er nødt til å ha bil for å komme seg til og fra. Jeg har ikke bil, og er derfor avhengig av å sitte på med noen. Jeg skulle helst vært hjemme forholdsvis tidlig søndag pga et annet arrangement, men kan ikke gamble på at sjåføren er edru nok til å kjøre f.eks klokka 10.

2. De fleste ansatte snakker kun polsk og/eller russisk.

3. Jeg er «hun vanskelige» som verken spiser pinnekjøtt eller ribbe.

4. Jeg har ikke lyst.

Anonymkode: 89536...155

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2018 den 8.17, Nyttig skrev:

Nå er julebord rett rundt hjørnet, kanskje årets største gruppepress i arbeidslivet. Nordmenn har liten aksept for mennesker som sier nei til ting som skjer i flokk.

Nå er jeg mest interessert i svar fra de som ikke deltar, hvorfor ønsker du ikke å delta?

Personlig går jeg ikke på den slags lenger, men går gjerne på en julelunsj.

🙂 

Er julebord virkelig så ille som folk sier og deler sine erfaringer? 

Hilsen en som aldri har vært på julebord 

Anonymkode: 477f0...6d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er tre ansatte, jeg er den eneste under 60 😄 Fantastisk arbeidsmiljø men fryktelig kjedelig julebord 

Anonymkode: 7be4a...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å delta, men to ganger jeg takket nei. Ene gangen var jeg høygravid, men en annen gang hadde jeg rett og slett ikke lyst.

Hadde en kollega som aldri gikk på noe sånt, hun likte det ikke. Helt greit synest jeg.

Anonymkode: d71a9...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den evige nasen om sosialiseringen. Endelig er julebordet overstått på min jobb. ENDELIG!!

Anonymkode: 8672f...28b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deltok ikke i år. Fikk høre i ettertid at det går rykter om at jeg er gravid siden jeg ikke kom🙄 

Anonymkode: 5d9cd...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg deltok ikke i år. Fikk høre i ettertid at det går rykter om at jeg er gravid siden jeg ikke kom🙄 

Anonymkode: 5d9cd...810

Ja, det var jo såklart vanskelig å godta at noen ikke hadde lyst 🙂 

Trist å se hvor styrte vi Norske er av flokkmentaliteten....MÅ være en grunn til å stå utenfor...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den evige nasen om sosialiseringen. Endelig er julebordet overstått på min jobb. ENDELIG!!

Anonymkode: 8672f...28b

Høres ikke bra ut....deltok du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.12.2018 den 18.12, AnonymBruker skrev:

Har ikke lyst til å gå fordi det er ting som ikke fungerer på jobb og ledelsen tar ikke tak. Derfor er det utviklet seg et miljø der noen  selvutnevnte ledere tar beslutninger til egen fordel som skaper trøbbel for oss andre. Ledelsen er konfliktsky og vil ikke se hva som foregår. Det er oppstått grupperinger på grunn av at ledelsen melder seg ut. Det er dårlig stemning og veldig mange mistrives. Jeg vil ikke late som alt er bra og hygge meg så lenge alt dette ligger som et mørkt bakteppe. Vi må uansett betale moroa selv så da sparte jeg de pengene. 

Anonymkode: 84bb5...784

Her bør du hvertfall stå over. Betale selv er også ikke riktig, siden såpass mange tvinges til å delta dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AlbertEinstein

Det er den perfekte storm for meg personlig ettersom jeg har slitt med alkoholisme tidligere og tidvis ennå. 

Jeg er på ingen måte en person som ender opp med å kline med den gifte sjefen eller sloss med politiet eller noe slikt, men jeg drikker bare veldig mye og ender opp med å være helt ødelagt dagen derpå. 

Nei, det er bedre å heller avstå fra det hele i mitt tilfelle. Dessuten så har det hendt flere ganger tidligere at andre deltakere har flørtet på fylla og andre har fortalt historier om kollegaer som bare blir super kleint i ettertid.

Best å unngå hele greia :)

Endret av AlbertEinstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...