Gå til innhold

Julebord, har du lyst å delta?


Nyttig

Anbefalte innlegg

Prøver å gå ca 2.hvert år. Hvorfor skal jeg plutselig være så interresant å snakke med når vi i det daglige knapt har noe felles å snakke om?

Anonymkode: 8975f...f54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss er julebordet 100% egenfinansiert, og siden jeg har bedre ting å gjøre med fritiden min enn å betale masse for å spise middag og fnise med folk som ikke er personlige venner av meg så utgår min deltagelse med høye kneløft. 

Dersom arbeidsgiver hadde betalt gildet hadde jeg dukket opp, spist og drukket og gått hjem. 

Anonymkode: 88a3c...0d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Nyttig skrev:

Nå er det ikke lenge til julebord igjen! Hehe, noen snakker om dette allerede på jobben tenker jeg.

Dette er så utrolig morsomt, å se hvordan det går når noen ikke har lyst å være med. Da er det ramaskrik og utfrysning mange steder, barnehagementalitet. Man ser voksne bli til barn.

Hvorfor er nordmenn så rare? Alle må følge flokken, tørr ikke ta egne valg i livet.

Tenk så mange timer du bruker på jobb, sammen med dine kollegaer. Da vil jo tiden utenfor være veldig verdifull, som du kan bruke på det du vil selv. Livet er kort, lev det! Slik du vil selv.

Allerede? Vi er bare i september...

Jeg håper virkelig ikke voksne oppfører seg slik fordi noen ikke vil være med det. Jeg har aldri vært på julebord, gir f*an.

Og hvorfor er vi så rare... ja jeg vet ikke.

 

Anonymkode: c4a32...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nei, jeg gruer meg til julebord med jobben. Jeg drikker ikke alkohol fordi jeg ikke liker smaken, tåler da også svært lite, og vil ikke bli full foran kolleger. Blir dermed ansett som kjedelig av mine kolleger (vindrikkende kjerringer på 45+).

Helt ok å spise lunsj sammen og samarbeide på jobb, men vil helst ikke være sosial med dem alle på fritida.

Anonymkode: 6e511...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uff, nei, jeg gruer meg til julebord med jobben. Jeg drikker ikke alkohol fordi jeg ikke liker smaken, tåler da også svært lite, og vil ikke bli full foran kolleger. Blir dermed ansett som kjedelig av mine kolleger (vindrikkende kjerringer på 45+).

Helt ok å spise lunsj sammen og samarbeide på jobb, men vil helst ikke være sosial med dem alle på fritida.

Anonymkode: 6e511...4c9

Da sier du fra om det, og står på ditt! 🙂 

Etter litt tid så forstår de kanskje ditt valg, selv om de vil ha svært vanskelig for det. Husk, mennesker som ikke godtar ditt valg i livet er ikke noe du bør bruke tid/tanker på.

Endret av Nyttig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som et trivelig og avslappende julebord. Jeg har deltatt på julebord de tre siste årene, men i år står jeg over. Det var arrangerte kleine selskapsleker fra start til slutt. Alle fikk bla en lapp under tallerken med ulike oppgaver som å holde en tale til en mannlig kollega, plinge i glasset og synge en sang foran hele forsamlingen, si noe på dikt, takk for maten-tale, si et kleint kompliment til en kollega etc. Alle måtte reise seg opp og si noe om sidemannen. Å sitte å grue meg til neste oppgave/aktivitet orker jeg ikke å begi meg ut på igjen 

Anonymkode: 6b57a...8e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg deltar ikke. Jeg er ikke interessert. Sosialisere på en uteplass og med middag kan en gjøre ellers i året. "Julebord" er for mye fyll og grenseløshet for meg. 

Anonymkode: 08815...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ut som et trivelig og avslappende julebord. Jeg har deltatt på julebord de tre siste årene, men i år står jeg over. Det var arrangerte kleine selskapsleker fra start til slutt. Alle fikk bla en lapp under tallerken med ulike oppgaver som å holde en tale til en mannlig kollega, plinge i glasset og synge en sang foran hele forsamlingen, si noe på dikt, takk for maten-tale, si et kleint kompliment til en kollega etc. Alle måtte reise seg opp og si noe om sidemannen. Å sitte å grue meg til neste oppgave/aktivitet orker jeg ikke å begi meg ut på igjen 

Anonymkode: 6b57a...8e3

Herregud så pinlig... 😕

Anonymkode: c4a32...194

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid så mye som skjer før jul, så julebord med jobben er ikke det som står øverst på prioriteringslista. Jeg har vært på noen, men dropper det hvis det krasjer med noe annet.  (Jeg liker kollegaene mine altså, og vi finner på en del sosialt gjennom hele året :) )

Anonymkode: a4e6f...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser mine kollegaer mer enn enn nok på selve jobben. Så null behov for å "sosialisere" med dem på fritiden også. 

Slike julebord er jo uansett bare en patetisk unnskyldning for å drikke seg fullstendig dritings...    

Anonymkode: 86f4a...7b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser mine kollegaer mer enn enn nok på selve jobben. Så null behov for å "sosialisere" med dem på fritiden også. 

Slike julebord er jo uansett bare en patetisk unnskyldning for å drikke seg fullstendig dritings...    

Anonymkode: 86f4a...7b2

Dessverre så er det alkoholen som er hovedfokuset ja 😞 

Har man opplevd et norskt julebord etpar ganger så er det ikke mye å gå glipp av.

Anonymkode: b3c52...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Ellers takk. Ikke drikker jeg, og ikke liker jeg andre mennesker, så julebord er vel omtrent det siste jeg har lyst til å bruke tiden min på.

Anonymkode: 0f981...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebordene våre er alltid veldig hyggelige. God mat, ingen drikker for mye. Har aldri opplevd noe negativt eller dramatisk. Har hyggelige kolleger. Ingen snakk om dem som ikke deltar. I år får jeg nok ikke vært med, da jeg er 100 % sykmeldt. Veldig dumt, for sosialkomitéen har laget i stand noe som ser helt fantastisk ut.

Anonymkode: 92b8a...f08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er og sykemeldt og ser ikke ut som jeg egentlig blir å komme tilbake på jobb, så blir ikke å gå på julebord heller. Vært sykemeldt i over en mnd nå og mest sannsynlig 3mnd til i følge legen. Ikke var jeg med i fjor heller, får bli i neste jobb kanskje? Stort sett er jeg så sliten sosialt av alt jobb krever at har ikke overskudd til private sosiale ting, da heller ikke jobbrelatert på fritid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, jeg blir neppe å delta, men det er fordi jeg bor langt unna der de bruker å arrangere det, vil gjerne drikke litt alkohol (blir mer sosial da og trives bedre i settingen) og det går ikke buss hjem på kvelden. Synes ikke prisen for en hotellnatt er verdt en kveld på julebord. Så viktig er det ikke for meg. Bryr meg ikke noe om hva kollegaer skulle tro om det. 

I min forrige jobb deltok jeg alltid, bodde nært jobb. Det var skikkelig harry julebord og dro tidlig hjem, før det ble for utrivelig. Anleggsbransjen :P 

Anonymkode: f634b...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år kunne blitt mitt første julebord, men jeg blir nok å takke nei. Drikker ikke alkohol og spiser ikke kjøtt, i tillegg til at jeg føler jeg bruker såpass mye tid på jobb og med kollegaer fra før at jeg rett og slett ikke har lyst. 

Anonymkode: e61b2...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går, men føler egentlig ikke noe spesielt for det. Blir og spiser og tar et par glass vin så drar jeg hjem. Fleste av kollegaene er eldre enn meg. Trives bedre i sofaen i armkroken til mannen for å være ærlig... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...