Gå til innhold

Julebord, har du lyst å delta?


Nyttig

Anbefalte innlegg

Nå er julebord rett rundt hjørnet, kanskje årets største gruppepress i arbeidslivet. Nordmenn har liten aksept for mennesker som sier nei til ting som skjer i flokk.

Nå er jeg mest interessert i svar fra de som ikke deltar, hvorfor ønsker du ikke å delta?

Personlig går jeg ikke på den slags lenger, men går gjerne på en julelunsj.

🙂 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gidder ikke de krampeaktige nå skal vi kose oss å ha det gøy. Ikke har jeg behov for å henge med kolleger på fritiden heller. 

Anonymkode: 790d2...487

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gidder ikke de krampeaktige nå skal vi kose oss å ha det gøy. Ikke har jeg behov for å henge med kolleger på fritiden heller. 

Anonymkode: 790d2...487

Samme her. Jeg liker å bruke tid på venner, kollegaer er en kunstig gruppe som ikke har  noe annet felles enn jobb og så skal vi late som om vi er sååå gode venner.

Anonymkode: 77c12...0ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Jeg liker å bruke tid på venner, kollegaer er en kunstig gruppe som ikke har  noe annet felles enn jobb og så skal vi late som om vi er sååå gode venner.

Anonymkode: 77c12...0ae

Kan fort bli kunstig i Norge ja, men guud så koselig og hyggelig det var.(uansett hvor lite man ville være med) 

🙂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er den personen som alltid deltar på sånne ting, men aldri synes det er særlig gøy. Jeg er ekstremt introvert og liker ikke å drikke alkohol (av personlige grunner). Jeg er også veldig var på høye lyder og mye bråk, men jeg synes at folkene på jobben er så greie og jeg er redd for å utebli fra det sosiale så jeg deltar litt motvillig. 

Hadde jeg vært tøffere så hadde jeg lett takket nei.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I år kan jeg ikke uansett, men skal innrømme at jeg ikke har så veldig lyst i disse dager. Stadig flere ting som ikke fungerer på jobben gjør at jeg ikke har lyst til å bruke det lille jeg har igjen av fritid på det også (Jobber gjerne 12 t dager, opptil 7 dager i uka). 

Anonymkode: b3b92...722

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unngår julebord fordi det er så utrolig kjedelig. Dyrt er det også. MEN hvis julebordet kunne vært med ute aktiviteter og julemat rundt et bål, da skal jeg vurdere å bli med. Har vært på slike julebord. Det var så mye bedre en sørpefulle kolleger i utoskapelige leker i pentøy, kjedelige taler og fargesanger..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Ladyrainicorn skrev:

Jeg er den personen som alltid deltar på sånne ting, men aldri synes det er særlig gøy. Jeg er ekstremt introvert og liker ikke å drikke alkohol (av personlige grunner). Jeg er også veldig var på høye lyder og mye bråk, men jeg synes at folkene på jobben er så greie og jeg er redd for å utebli fra det sosiale så jeg deltar litt motvillig. 

Hadde jeg vært tøffere så hadde jeg lett takket nei.

Da lurer jeg på hva du får ut av hele opplevelsen? Det er ikke riktig at du skal tvinge deg til å delta om du ikke får noe mentalt utbytte av det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ta en liten tur innom jobbens julebord, men jeg drar hjem eller videre før folk begynner å bli fulle. Jeg synes det er ubehagelig å se og omgås dem sånn og drikker nesten ingenting selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deltar ikke. Liker ikke "julemat", og det er alltid et spisepress på sånne arrangementer. Hadde styrt unna julelunsj-tøvet også hvis det var et alternativ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker julebord som bare er for min avdeling, men unngår julebord som er for hele enheten (alle avdelingene samlet). Syns julebord for hele enheten blir så mye. Alt for mye folk, mange ukjente, hoiing og hæla i taket. Julebord for bare min avdeling er mye kosligere, mer intimt og i en rolig og avslappet atmosfære. Vi pleier å ha korgfester med «kom som du er»-holdning. Enhetsjulebordet er mye stivere. 

Så jeg deltar ikke i år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke med på jobben sitt julebord. De bestiller alltid bord på en resturant og det er alltid dyrt. Jeg bruker heller de pengene og går ut på julemiddag med min mann i desember.

Anonymkode: 8ab13...cf8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er aldri med på julebord. Er ikke spesielt sosial, og synes småprat er kjedelig. Omgås også kolleger hele dagen, og vil ikke være med dem på fritiden. 

Anonymkode: f3128...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber for meg selv, så når det er bransjetreff-julebord så synes jeg det er kjempehyggelig! Det er aldri så mange og de samme folkene hver gang og dette er folk jeg sjeldent ser, så det er supert! Men det er sjelden noe hæla i taket, folk prater og ler og blir brisne og så går vi hjem. Ikke noen som er utro eller kliner i det hele tatt. 

:)

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så glad i store fester generelt (vi er nesten 200 ansatte), og selv om jeg stort sett har hyggelige kollegaer er de fortsatt bare kollegaer, som jeg uansett ser hver dag. Jeg brurke heller tid og penger på å gå ut med venner. Dessuten er det mye enklere å forholde seg profesjonelt til folk man ikke har sett i dritings festmodus. Jeg skulle gjerne sluppet å oppleve avdelingslederen som med relativt høy promille allerede under middagen brukte damenes tale til å fortelle voldtektsvitser...

Endret av Daria
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Nyttig skrev:

Da lurer jeg på hva du får ut av hele opplevelsen? Det er ikke riktig at du skal tvinge deg til å delta om du ikke får noe mentalt utbytte av det.

De på jobben som virkelig kjenner meg er veldig greie og jeg har veldig fine samtaler under måltidet. Men jeg forlater julebordet tidlig og blir generelt veldig sliten av alt det der. Men jeg er dessverre en veldig snill person som ikke sier ifra hvis det er noe. Så jeg finner meg i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke med på julebord fordi jeg ikke drikker. Synes det er pinlig å si at jeg er avholds etter som «alle» forbinder julebord med drikking. Dessuten er jeg tjukk, så jeg finner aldri noen klær jeg føler meg vel i.

Anonymkode: 2d150...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med jeg ikke orker å delta i år. Julebordet holdes i annen by, der vi har hovedkontoret. Må reise med fly og overnatte på hotell, synes rett og slett det går med for mye tid av helgen. Jobber mer enn 100% og ønsker å bruke tida, spesielt før jul med barna og ikke minst til forberedelser til jul. I tillegg er jeg særdeles lite glad i å fly.

Hadde håpet vi skulle ha et lokalt arrangement i år, men ble ikke slik.

Anonymkode: fa871...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat press om å delta på julebord i vår bedrift, iom at jeg er den eneste fra avdelingen min som skal dit:fnise:

Tror det blir hyggelig, jeg :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...