Gå til innhold

Barna bor i huset, mens foreldrene flytter inn og ut, grei løsning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Liker at horden av 50/50 foreldre galant overså denne. De selv orker ikke å bytte hus hver uke. Hvorfor skal barna gidde? De som er ekstra sårbare?

Anonymkode: 0fda2...894

Nå har barn og voksne helt ulike ansvarsområder. Det er ting ved å bytte på å bo i samme hus som er slitsomt og vanskelig på en helt annen måte enn de tingene barn opplever som vanskelig. Som voksen har man hovedansvaret for innkjøp, rengjøring, oppussing etc. Som man da skal dele med en annen voksen som ikke bor der. Alle de praktiske tingene som barn ikke må tenke på når de bytter hjem. Videre så er det også de voksne som har ansvar for at barna har gode, trygge og stabile hjem når de bor 50/50. Med gode voksenpersoner bør det fungere ganske så bra at barna bor 50/50. Med tanke på ansvarsområder,kan det ikke sammenlignes at barn og voksne bor 50/50.

Anonymkode: abcc1...59e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 16.11.2018 den 23.43, AnonymBruker skrev:

En kollega har tre barn og er midt i en skilsmisseprosess. De har gått for en løsning hvor de skal gå til innkjøp av en hybel og foreldrene skal dele på å bo der med barna

tror dere at løsningen med å flytte inn og ut fungerer på sikt, eller blir det en stor belastning for foreldrene å holde på sånn? 

Har dere med delt omsorg, en slik løsning?

 

Anonymkode: bda94...753

Hybel?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Liker at horden av 50/50 foreldre galant overså denne. De selv orker ikke å bytte hus hver uke. Hvorfor skal barna gidde? De som er ekstra sårbare?

Anonymkode: 0fda2...894

De orker ikke å bytte hus hver uke fordi de må dele med en annen person de egentlig ikke skal/vil ha noe med å gjøre. De har ikke noe eget sted. De får ikke noe for seg selv.

Barna som bor 50/50 hos hver har derimot ikke bare ett eget sted, men to. De har to hjem. To egne rom de har for seg selv.

Derfor er det bedre for barna å bytte hver uke. De har noe permanent og stabilt, og på to steder på en gang. Når de voksne må flytte på seg har de aldri noe permanent og stabilt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, jabx skrev:

De orker ikke å bytte hus hver uke fordi de må dele med en annen person de egentlig ikke skal/vil ha noe med å gjøre. De har ikke noe eget sted. De får ikke noe for seg selv.

Barna som bor 50/50 hos hver har derimot ikke bare ett eget sted, men to. De har to hjem. To egne rom de har for seg selv.

Derfor er det bedre for barna å bytte hver uke. De har noe permanent og stabilt, og på to steder på en gang. Når de voksne må flytte på seg har de aldri noe permanent og stabilt.

Har du gjort dette selv? Det har jeg. Jeg hatet det. Mine tantebarn gjør det og har gjort det i mange år, de har bedt om å få slippe. 

Anonymkode: f0e11...105

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skilsmisse er ikke skadelig for barna om den går for seg i normale og ordnede former. Det er veldig få som får langvarige problemer av skilmisser med mindre det er høyt konfliktnivå både under og etter. Det er ikke sånn at man er forelder foran ALT annet bare fordi man har barn. Man kan sette barna høyt uten å måtte bo sammen med en man ikke er kompatibel med. Det er sunn fornuft, og barna trenger å ikke være i konfliktfylt delt hjem. 

Anonymkode: 6f8f1...98c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, jabx skrev:

De orker ikke å bytte hus hver uke fordi de må dele med en annen person de egentlig ikke skal/vil ha noe med å gjøre. De har ikke noe eget sted. De får ikke noe for seg selv.

Barna som bor 50/50 hos hver har derimot ikke bare ett eget sted, men to. De har to hjem. To egne rom de har for seg selv.

Derfor er det bedre for barna å bytte hver uke. De har noe permanent og stabilt, og på to steder på en gang. Når de voksne må flytte på seg har de aldri noe permanent og stabilt.

Nei de har ikke to hjem. De har ingen hjem. Du skal prøve å bo 50/50 i flere år selv som barn for å kunne uttale deg om dette kan regnes som "hjem". Du mister tilknytning til begge rom for de er aldri permanente.

Anonymkode: 0fda2...894

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går utifra at du mener at foreldrene bytter på å bo i hybelen og at barna hele tiden bor i huset, mens foreldrene bytter på å bo der?😂

Synes egentlig det høres ut som en god løsning. Men det er sikkert en løsning som vil fungere nå, men ikke gitt at løsningen fungerer når en finner seg en ny partner. Da kan jo den andre henge seg opp i om den nye partneren er i huset "vårt" ol. 

Å dele på et hus kan fungere fint om begge er like opptatt av rydding, vasking, har lik smak osv. Kjipt om en driter mer i det, mens den andre alltid på ta storrengjøringen og rydde etter den andre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dette fungert hadde vel mange av forholdene aldri havarert... en stor kilde til samlivsbrudd er konflikt rundt det å ta ansvar i felles hjem..... ville det bedret seg????

Anonymkode: 1c6f9...4d5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎16‎.‎11‎.‎2018 den 23.43, AnonymBruker skrev:

En kollega har tre barn og er midt i en skilsmisseprosess. De har gått for en løsning hvor de skal gå til innkjøp av en hybel og foreldrene skal dele på å bo der med barna

tror dere at løsningen med å flytte inn og ut fungerer på sikt, eller blir det en stor belastning for foreldrene å holde på sånn? 

Har dere med delt omsorg, en slik løsning?

 

Anonymkode: bda94...753

Det kommer ann på barna og. For noen kan dette være løsningen, for andre kan andre løsninger være til det beste for barna.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempedårlig løsning. Jeg hadde aldri vært interessert i å fortsatt bo med tingene til eksen eller å «dele» soverommet med han. Eller å ha felles regninger osv. 

Anonymkode: 0f191...596

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du gjort dette selv? Det har jeg. Jeg hatet det. Mine tantebarn gjør det og har gjort det i mange år, de har bedt om å få slippe. 

Anonymkode: f0e11...105

Mange gjør det, og mange er fornøyde med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei de har ikke to hjem. De har ingen hjem. Du skal prøve å bo 50/50 i flere år selv som barn for å kunne uttale deg om dette kan regnes som "hjem". Du mister tilknytning til begge rom for de er aldri permanente.

Anonymkode: 0fda2...894

Jo det er de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjempedårlig løsning. Jeg hadde aldri vært interessert i å fortsatt bo med tingene til eksen eller å «dele» soverommet med han. Eller å ha felles regninger osv. 

Anonymkode: 0f191...596

Huset er sikkert stort nok til at du kunne sovet på et annet rom eller på sofaen. 

Regningene er en annen greie. 

Anonymkode: bda94...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2018 den 23.54, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt med på at det er en god løsning for barna - absolutt.

 

Jeg ser likevel ikke hvordan det skal fungere når man møter nye partnere, får flere barn ect. Men det er vel kanskje ikke en løsning for unge foreldre som har det som et alternativ?

Anonymkode: 6f278...a77

Man må ikke flytte sammen med ny partner mer enn evt annenhver uke heller.

Nye barn er ikke fornuftig å få uansett. Jeg regner med at dersom velger denne løsningen har start standpunkt til slike ting.

Enig i at denne løsningen stort sett hil egne seg for den mer voksne gruppen av foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2018 den 0.41, Ella Ellefantella skrev:

Det er ikke nye partnere som hadde gjort det umulig for meg, siden mye av grunnen til bruddet er at vi har helt forskjellig ønsker om hvordan det skal være hjemme. Så noe av det jeg gleder meg til er å slippe å ta hensyn til nevrosene hans!

Men det er nok det beste for barna i de tilfellene det går. 

Uansett kan det være en mild overgang for barna?

Enig at det kan være en fin overgang. Jeg kunne ikke delt bolig med min eks heller. Hovedproblemet var jo nettopp at vinikke klarte å drifte hjemmet vårt i samarbeid.

Det sier seg selv at det ikke villevørt noen god løsning da. Det skal mye til for at dette er en god løsning. 

To hjem er fortsatt hjem. 

To glade foreldre er bedre enn to ulykkelige.

Ved skilsmisse skulle jeg dog ønske at færre flyttet inn og fkk flere barn med ny partner. Det synes ofte så unødvendig og kompliserende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ser for meg at dette fort blir vanskelig fordi man da må eie sammen med noen man ikke er i et forhold med lengre og jeg vil tro det fort blir problemer når man introduserer en ny partner som kanskje også har barn og samværsordninger. Eller man får nye barn som da må flytte sammen med mor/far annenhver uke. 

Jeg ville nok heller prioritert å kjøpe en bolig i samme nabolag som eksen. Så nær at det var gangavstand for barna og det ikke var noe problem å være sammen med skolevenner. Og passet på at det i størst mulig grad var vi voksne som tok oss av logistikken ved samværsskifte. 

Anonymkode: 72687...af8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette funker for voksne som "mistet føleser" som bare er venner og som er gode venner . Som samarbeider bra. Og hadde lite problemet med det å fordele arbeidsoppgaver. 

Dette funker ikke for voksene som går fra hverandre  pga konflikter.  At en har gjort alt hjemme mens andre kun jobbet. Utro . Økonomi og direkte uenighet . 

Mange har ikke bodd i et hus sitt hele liv. Gjett hva noen leier å . 

Hadde jeg måtte bo i samme hus som eks hadde jeg totalt utslettet  meg. Bruk masse energi å rydde og fikse det som ikke ble gjort . Ikke kunne gjøre ting mitt.  Jeg liker farger  han sort. Leiligheten var da veldig nøytral og ikke mye mitt. Å

I starten da jeg skilte meg flyttet  jeg 5 min x og hadde 50 50.  Han bodde i leiligheten vi hadde før brudd. Så ungene hadde samme rom der. Ungene fikk styre rom selv og hva de skulle ha hvor. Men han taklet ikke 50 50 og hushold.  Unger kom mere og mere til meg. Nå har jeg de 85 15.  Det jeg skal fram til er ikke alltid det faste hjemmet før skilsmisse er det ungene vil ha. 

Anonymkode: 17451...f81

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette funker for voksne som "mistet føleser" som bare er venner og som er gode venner . Som samarbeider bra. Og hadde lite problemet med det å fordele arbeidsoppgaver. 

Dette funker ikke for voksene som går fra hverandre  pga konflikter.  At en har gjort alt hjemme mens andre kun jobbet. Utro . Økonomi og direkte uenighet . 

Mange har ikke bodd i et hus sitt hele liv. Gjett hva noen leier å . 

Hadde jeg måtte bo i samme hus som eks hadde jeg totalt utslettet  meg. Bruk masse energi å rydde og fikse det som ikke ble gjort . Ikke kunne gjøre ting mitt.  Jeg liker farger  han sort. Leiligheten var da veldig nøytral og ikke mye mitt. Å

I starten da jeg skilte meg flyttet  jeg 5 min x og hadde 50 50.  Han bodde i leiligheten vi hadde før brudd. Så ungene hadde samme rom der. Ungene fikk styre rom selv og hva de skulle ha hvor. Men han taklet ikke 50 50 og hushold.  Unger kom mere og mere til meg. Nå har jeg de 85 15.  Det jeg skal fram til er ikke alltid det faste hjemmet før skilsmisse er det ungene vil ha. 

Anonymkode: 17451...f81

Denne kollegaen og mannen skilles ikke som venner. Her er det mye bitterhet, noe som får meg til å lure på om denne planen om å flytte ut og inn er en så god plan når alt kommer til alt

Anonymkode: bda94...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde dette fungert hadde vel mange av forholdene aldri havarert... en stor kilde til samlivsbrudd er konflikt rundt det å ta ansvar i felles hjem..... ville det bedret seg????

Anonymkode: 1c6f9...4d5

Du sier noe der. Er jo en grunn til at det ble slutt. Man klarer ikke samarbeide om hus og hjem. Så nå skal man klare det man ikke klarte i ekteskapet med ett hus, bare nå med 2 boliger? 

Anonymkode: 62a60...df2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...