Naomi1988 Skrevet 9. mai 2019 #1881 Skrevet 9. mai 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil ikke tabletter tilsi styrt syklus? Trodde ikke man fikk tabletter i naturlig syklus. Anonymkode: d5af7...1ca Skal gå på letrozol
Naomi1988 Skrevet 9. mai 2019 #1882 Skrevet 9. mai 2019 32 minutter siden, Patriotpaula skrev: Hvorfor føler du sjansen er liten? Siden vi har prøvd sjøl i over 3 år og ikke fått det til. Så føler jeg at medisiner/hjelpemidler kan øke sjansen litt mer. Ivf er jo ett hjelpemiddel, men føler kroppen skulle hatt litt mere hjelp under fryseforsøket. Vanskelig å forklare, blir jo ganske lei av disse negative testene hver mnd. Så har kanskje mista trua på at vi får det til "naturlig"
Patriotpaula Skrevet 9. mai 2019 #1883 Skrevet 9. mai 2019 35 minutter siden, Naomi1988 skrev: Siden vi har prøvd sjøl i over 3 år og ikke fått det til. Så føler jeg at medisiner/hjelpemidler kan øke sjansen litt mer. Ivf er jo ett hjelpemiddel, men føler kroppen skulle hatt litt mere hjelp under fryseforsøket. Vanskelig å forklare, blir jo ganske lei av disse negative testene hver mnd. Så har kanskje mista trua på at vi får det til "naturlig" Kan skjønne hva du mener... Har du lest noe om at det er større sjanse for å lykkes i styrt enn naturlig syklus? Eller er det du som tenker at medisiner kunne vært til din fordel for at dere skal lykkes nå? Jeg er jo selv i en rugeperiode i styrt syklus, jeg tenker ikke nødvendigvis at det bare er et minus at jeg skal gå på disse to medisinene helt til juli hvis jeg blir gravid...
listefyll Skrevet 9. mai 2019 #1884 Skrevet 9. mai 2019 8 timer siden, Neutral90 skrev: I dag tidlig fikk jeg ut 7 egg 🥰 det var temmelig vondt på ene siden, men kjente ikke noe på andre siden. Krysser fingrene og håper på det beste før innsett på tirsdag 🤞🌞 Så bra! Jeg håper de utvikler seg fint. Selv fikk jeg ut rekordlave 3 på tross av 13 eggposer, så jeg føler ikke kroppen var helt på min side. I tillegg fikk jeg nivåer som tilsier at de ikke vil sette inn, men fryse ned hvis det er noen som når blastocyst. Så nå krysser jeg fingrene for for oss begge de neste dagene 🤞🏻
Naomi1988 Skrevet 9. mai 2019 #1885 Skrevet 9. mai 2019 4 minutter siden, Patriotpaula skrev: Kan skjønne hva du mener... Har du lest noe om at det er større sjanse for å lykkes i styrt enn naturlig syklus? Eller er det du som tenker at medisiner kunne vært til din fordel for at dere skal lykkes nå? Jeg er jo selv i en rugeperiode i styrt syklus, jeg tenker ikke nødvendigvis at det bare er et minus at jeg skal gå på disse to medisinene helt til juli hvis jeg blir gravid... Jeg tenker at det kanskje er den beste løsningen. Har ikke lest meg opp så veldig på det med fryseforsøk i naturlig syklus. Lurer på hva som utgjør om man får styr eller naturlig syklus.. Ja er jo lenge og ta medisiner, men verdt det om man lykkes da🙂 når skal du ta test?
Neutral90 Skrevet 9. mai 2019 #1886 Skrevet 9. mai 2019 1 minutt siden, listefyll skrev: Så bra! Jeg håper de utvikler seg fint. Selv fikk jeg ut rekordlave 3 på tross av 13 eggposer, så jeg føler ikke kroppen var helt på min side. I tillegg fikk jeg nivåer som tilsier at de ikke vil sette inn, men fryse ned hvis det er noen som når blastocyst. Så nå krysser jeg fingrene for for oss begge de neste dagene 🤞🏻 Tusen takk og lykke til du også hva mener du med fikk nivåer? De har aldri nevnt fare for overstimulering hos meg, jeg lurer bare på hvordan det fremkommer 🤔 Uansett, håper de som er blir flotte og gir en spire på neste mulighet forstår det må være kjipt å vente enda litt til 💕
prover87 Skrevet 9. mai 2019 #1887 Skrevet 9. mai 2019 2 timer siden, Naomi1988 skrev: Endelig er mensen kommet, og skal begynne på tabletter dag 3, men er det noen som har erfaring med fryseforsøk i naturlig syklus? Føler sjansen er liten🤔 Du skal ta letrozol? Noen annet? Jeg er i samme opplegg nå. I går var siste dag med letrozol (5dager) og har tatt menopur i går og i dag. I morgen er det sjekk hos gynekolog. Jeg holder også til i Porsgrunn. Vet egentlig ikke helt hvorfor jeg skal gå på disse medisinene, men de prøvde estradot-plaster for to måneder siden og det reagerte kroppen min visst nok ikke optimalt på og det forsøket ble avbrutt. jeg har ikke helt troen på denne syklusen for jeg har en anelse om innsette vil komme i langhelga 17.mai, og da blir det avbrutt....
listefyll Skrevet 9. mai 2019 #1888 Skrevet 9. mai 2019 Akkurat nå, Neutral90 skrev: Tusen takk og lykke til du også hva mener du med fikk nivåer? De har aldri nevnt fare for overstimulering hos meg, jeg lurer bare på hvordan det fremkommer 🤔 Uansett, håper de som er blir flotte og gir en spire på neste mulighet forstår det må være kjipt å vente enda litt til 💕 Fikk visst høyt østradiol (tror jeg). De målte det både før jeg satte eggløsningssprøyte og før uttak i dag fordi jeg hadde så mange eggposer. Så ringte de meg etterpå og sa de ikke ville sette inn siden sjansen for graviditet synker. På riksen målte de nivået gjennom simuleringen hos meg, så der du er har de nok kontroll på det ☺️ Jeg har kjøpt meg en 3-pakk og har innstilt hodet mitt på at første runde på ny klinikk er en tesrrunde, men håper jo at i hvertfall en av de tre i dag kan fryses på tirsdag 😊
Neutral90 Skrevet 9. mai 2019 #1889 Skrevet 9. mai 2019 1 minutt siden, listefyll skrev: Fikk visst høyt østradiol (tror jeg). De målte det både før jeg satte eggløsningssprøyte og før uttak i dag fordi jeg hadde så mange eggposer. Så ringte de meg etterpå og sa de ikke ville sette inn siden sjansen for graviditet synker. På riksen målte de nivået gjennom simuleringen hos meg, så der du er har de nok kontroll på det ☺️ Jeg har kjøpt meg en 3-pakk og har innstilt hodet mitt på at første runde på ny klinikk er en tesrrunde, men håper jo at i hvertfall en av de tre i dag kan fryses på tirsdag 😊 Takk for god forklaring lykke til!
Patriotpaula Skrevet 9. mai 2019 #1890 Skrevet 9. mai 2019 6 minutter siden, Naomi1988 skrev: Jeg tenker at det kanskje er den beste løsningen. Har ikke lest meg opp så veldig på det med fryseforsøk i naturlig syklus. Lurer på hva som utgjør om man får styr eller naturlig syklus.. Ja er jo lenge og ta medisiner, men verdt det om man lykkes da🙂 når skal du ta test? Tror det er hvis man har en nogenlunde regelmessig syklus (med eggløsning!), så er man mer aktuell for naturlig syklus. Det blir en vane dette medisinstyret, så skal absolutt holde ut uten problem hvis det ender med en graviditet 😊 Testdato er 17.mai 🤞🏻🇳🇴 1
Naomi1988 Skrevet 9. mai 2019 #1891 Skrevet 9. mai 2019 7 minutter siden, Patriotpaula skrev: Tror det er hvis man har en nogenlunde regelmessig syklus (med eggløsning!), så er man mer aktuell for naturlig syklus. Det blir en vane dette medisinstyret, så skal absolutt holde ut uten problem hvis det ender med en graviditet 😊 Testdato er 17.mai 🤞🏻🇳🇴 Har regelmessig mens og eggløsning, men kjente ikke noe til den eggløsningen som jeg pleier etter første forsøk. Pleier å måtte ta tabletter og kan nesten ikke gå rett.. Men syklusen blir vel litt på bærtur etter medisinstyr, men var bare 4 dager forsinket med mens.👍Kan bli en uforglemmelig 17 mai🤞🤞❤️
Patriotpaula Skrevet 9. mai 2019 #1892 Skrevet 9. mai 2019 Akkurat nå, Naomi1988 skrev: Har regelmessig mens og eggløsning, men kjente ikke noe til den eggløsningen som jeg pleier etter første forsøk. Pleier å måtte ta tabletter og kan nesten ikke gå rett.. Men syklusen blir vel litt på bærtur etter medisinstyr, men var bare 4 dager forsinket med mens.👍Kan bli en uforglemmelig 17 mai🤞🤞❤️ Du får ha masse lykke til i forsøket ditt 🤞🏻🙏 Hehe, one way or the other 😬 Kan bli en uforglemmelig 17.mai både i positiv og negativ retning, derfor er jeg meget usikker på om jeg vil teste akkurat den dagen 🤭🧐 Risikerer å få en dårlig dag med stor d hvis testen er negativ 😓
Naomi1988 Skrevet 9. mai 2019 #1893 Skrevet 9. mai 2019 12 minutter siden, Patriotpaula skrev: Du får ha masse lykke til i forsøket ditt 🤞🏻🙏 Hehe, one way or the other 😬 Kan bli en uforglemmelig 17.mai både i positiv og negativ retning, derfor er jeg meget usikker på om jeg vil teste akkurat den dagen 🤭🧐 Risikerer å få en dårlig dag med stor d hvis testen er negativ 😓 Ja ser den, kanskje ta det dagen etter. Takk🙂❤️ 1
Naomi1988 Skrevet 9. mai 2019 #1894 Skrevet 9. mai 2019 (endret) 12 minutter siden, Naomi1988 skrev: Ja ser den, kanskje ta det dagen etter. Takk🙂❤️ Lykke til, til deg og forresten🤞🤞@Patriotpaula Endret 9. mai 2019 av Naomi1988 1
Patriotpaula Skrevet 9. mai 2019 #1895 Skrevet 9. mai 2019 15 minutter siden, Naomi1988 skrev: Lykke til, til deg og forresten🤞🤞@Patriotpaula Takk ❤️ Håper vi begge sitter med positiv test om kort tid 🤞🏻 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #1896 Skrevet 10. mai 2019 17 timer siden, Naomi1988 skrev: Siden vi har prøvd sjøl i over 3 år og ikke fått det til. Så føler jeg at medisiner/hjelpemidler kan øke sjansen litt mer. Ivf er jo ett hjelpemiddel, men føler kroppen skulle hatt litt mere hjelp under fryseforsøket. Vanskelig å forklare, blir jo ganske lei av disse negative testene hver mnd. Så har kanskje mista trua på at vi får det til "naturlig" Vi fikk etter 5 negative ferskforsøk, hvor jeg føler vi har virkelig prøvd «alt», endelig en enslig blasto i frys for første gang. Og jeg var livredd for at den ikke skulle overleve opptining. Det gjorde den, og den ble satt inn i naturlig syklus (gikk på prednisolon, metformin og klexane i tillegg). Jeg er nå 8 uker på vei og vi har sett et bankende hjerte!❤️ Jeg syns det var helt fantastisk med fryseforsøk i naturlig syklus, i forhold til alt jeg har vært gjennom med de andre forsøkene. Syns det var helt nydelig å ikke være påvirket av så masse forskjellige hormoner, og la kroppen gjøre sitt. Så det trenger ikke å være negativt, jeg har tro på frys i naturlig syklus😉 Anonymkode: 8d32e...f55 3
Naomi1988 Skrevet 10. mai 2019 #1897 Skrevet 10. mai 2019 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi fikk etter 5 negative ferskforsøk, hvor jeg føler vi har virkelig prøvd «alt», endelig en enslig blasto i frys for første gang. Og jeg var livredd for at den ikke skulle overleve opptining. Det gjorde den, og den ble satt inn i naturlig syklus (gikk på prednisolon, metformin og klexane i tillegg). Jeg er nå 8 uker på vei og vi har sett et bankende hjerte!❤️ Jeg syns det var helt fantastisk med fryseforsøk i naturlig syklus, i forhold til alt jeg har vært gjennom med de andre forsøkene. Syns det var helt nydelig å ikke være påvirket av så masse forskjellige hormoner, og la kroppen gjøre sitt. Så det trenger ikke å være negativt, jeg har tro på frys i naturlig syklus😉 Anonymkode: 8d32e...f55 Så gøy å høre, gratulerer❤️❤️ Hva er de medisinene du gikk på? Endret 10. mai 2019 av Naomi1988
Kristina00 Skrevet 10. mai 2019 #1898 Skrevet 10. mai 2019 Har vært på UL idag og der fant de 5 egg på den ene siden og 7 egg på den andre. Skal fortsette med bemfola/fyrmadel fram til mandag, syklusdag 13 og sette ovitrrelle på mandag kveld. Så på onsdag blir det uttak. 😁 1
Myre Skrevet 10. mai 2019 #1899 Skrevet 10. mai 2019 21 timer siden, Naomi1988 skrev: Endelig er mensen kommet, og skal begynne på tabletter dag 3, men er det noen som har erfaring med fryseforsøk i naturlig syklus? Føler sjansen er liten🤔 Jeg ble gravid med fryseforsøk i naturlig syklus, absolutt ingen medisiner. Vi hadde prøvd i ni år og hadde noen ferskforsøk bak oss! 😊 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #1900 Skrevet 10. mai 2019 6 timer siden, Naomi1988 skrev: Så gøy å høre, gratulerer❤️❤️ Hva er de medisinene du gikk på? Takk! Metformin har jeg nå gått på siden forrige ferskforsøk, det er blodsukkerregulerende. De som har PCOS blir ofte satt på det, har egentlig ikke det selv, men ville prøve likevel. Prednisolon er kortison. Altså betennelsesdempende og nedsetter immunforsvaret. Det gikk jeg på fordi de mistenkte at kroppen min kanskje så på embryoet som fremmedlegeme og ville utstøte det. Sluttet med den rett etter positiv test. Klexane er blodfortynnende. For å forbedre blodgjennomstrømningen i livmoren så langt jeg har skjønt. Sluttet med den etter uke 7. Anonymkode: 8d32e...f55 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå