Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Aaa08 skrev:

Har opplevd noe lignende, men bare begynte å spotte, ikke noe rødt, og var tom hos gyn får å skjekke om det var mens eller hva det er. Legen mente det var menstruasjon men det var det ikke! Fikk ekte mens 10 dager senere 

Takk for svar! Synes det er veldig rart. Har lest litt og ser at det kan være eggløsningsblødning, men har aldri hatt det før. Men nå har det vært småblødning i 4 dager... Ikke mye, men alltid litt på papiret når jeg går på do og litt i trusa. Uff.. Kanskje litt mye detaljer, men det er liksom ikke nok til at det er mens... Ikke vet jeg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er jeg offesielt ruger av en blastocyst😍

Vi fikk 7 stk som klarte seg til blastocyst, så nå har vi 6 stk på frys, jeg kan nesten ikke tro det😭❤️

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kristina00 skrev:
Da er jeg offesielt ruger av en blastocyst😍

Vi fikk 7 stk som klarte seg til blastocyst, så nå har vi 6 stk på frys, jeg kan nesten ikke tro det😭❤️

Så bra 😍 

Jeg får innsett av blasto på onsdag (fryseforsøk). Så da følger vi hverandre ganske tett 😊

Endret av Kone92
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Kone92 said:

Så bra 😍 

Jeg får innsett av blasto på onsdag (fryseforsøk). Så da følger vi hverandre ganske tett 😊

Spennende!😍 Håper den vil sitte i 9 mnd, til både meg og deg😀🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kristina00 skrev:
Da er jeg offesielt ruger av en blastocyst😍

Vi fikk 7 stk som klarte seg til blastocyst, så nå har vi 6 stk på frys, jeg kan nesten ikke tro det😭❤️

Wow! For et resultat! Gratulerer❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Aaa08 skrev:

 

Jeg ville droppe badstue... Fikk beskjed om å ikke få høy puls etter innsett, noe som kan vanskelig å styre i badstue 

Fikk du beskjed om å ikke få høy puls? Jeg fikk beskjed om å leve som vanlig... vi var blant annet på fjelltur med overnatting i telt og dertil tung sekk i helga. Dette var bare bra sa legen vår på st Olavs 🤔 (vi spurte selvsagt for å være sikker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Neutral90 said:

Fikk du beskjed om å ikke få høy puls? Jeg fikk beskjed om å leve som vanlig... vi var blant annet på fjelltur med overnatting i telt og dertil tung sekk i helga. Dette var bare bra sa legen vår på st Olavs 🤔 (vi spurte selvsagt for å være sikker)

Jeg har også fått beskjed om at man skal leve som normalt å det er helt ok å trene☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Betta123 said:

Wow! For et resultat! Gratulerer❤️

Tusen takk😍❤️ Håper jeg slipper mere sprøyter å styr nå😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnugg
På 15.5.2019 den 23.11, Tengel skrev:

Tusen takk for innspill! Det hjelper så utrolig mye å høre fra andre som har vært innom samme eller lignende problemstilling.

Synes det var litt merkelig råd fra legen.

Jeg hadde ikke hatt problemer med å studere i IVFløp, synes studietiden var langt mer fleksibel enn jobb - med mindre man er i praksis med obligatorisk oppmøte. 

Hadde ikke utsatt hverken studier eller forsøk :) 

Er mye enklere å føle seg uggen/emosjonell under forelesning og evt eksamenstid enn i en situasjon hvor man skal prestere selv og levere til frister på daglig/ukentlig basis. 

Hadde dog ikke lagt forsøk midt i eksamen, jeg blir distré og lettere ukonsentrert av medisinene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnugg
På 15.5.2019 den 20.44, Tengel skrev:

 

 

Så bra at det kommer noen med positive erfaringer. Gynekologen som følger oss sa bare at mange ble veldig dårlig av nesesprayen og at sjansen for innleggelse på sykehuset var stor pga. utmattelse osv. For meg hørtes det nesten ut som hun prøvde å "skremme" meg til å vente.

Forresten: HÆ?

Innleggelse av utmattelse? :P Noen få blir overstimulert, og enda færre trenger innleggelse dersom de blir overstimulert. De pøser ikke på med hormoner uten videre, nettopp for å unngå overstimulering. 

Jeg er gravid nå for andre gang, og graviditet gir langt mer «bivirkninger» enn IVF. Men, det psykiske er selvsagt mye kjipere med IVF (om man ser bort fra svangerskapsdepresjon). 

Når det gjelder Letrozol så ble jeg nokså nedstemt selv av det. 

Høres ikke ut som om den legen har særlig erfaring med IVF? Enten det - eller så er hun i den litt snåle kategorien.

Endret av Fnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fnugg skrev:

Forresten: HÆ?

Innleggelse av utmattelse? :P Noen få blir overstimulert, og enda færre trenger innleggelse dersom de blir overstimulert. De pøser ikke på med hormoner uten videre, nettopp for å unngå overstimulering. 

Jeg er gravid nå for andre gang, og graviditet gir langt mer «bivirkninger» enn IVF. Men, det psykiske er selvsagt mye kjipere med IVF (om man ser bort fra svangerskapsdepresjon). 

Når det gjelder Letrozol så ble jeg nokså nedstemt selv av det. 

Høres ikke ut som om den legen har særlig erfaring med IVF? Enten det - eller så er hun i den litt snåle kategorien.

Enig, men man kan nok oppleve forsøkene også forskjellig, akkurat som graviditeter. Jeg selv syns det er som en drøm å være gravid i forhold til hvor ille jeg syns det var å gå gjennom forsøk etter forsøk, selv om det er plager med graviditet også.

Men enig i at jeg ikke hadde utsatt studie, og heller ikke akkurat stor fare for å bli innlagt som legen mener...😊

Anonymkode: 8d32e...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går testet jeg svakt positivt og i dag testet jeg litt sterkere 💕💕 veldig glad og veldig takknemlig! En uke siden innsett av blasto i dag. 

 

Samtidig så får det meg til å tenke på hele prosessen med ivf. endelig er vi gravide liksom! Men jeg tenker bare på det «neste steget», som jo er å faktisk se om det er i eller utenfor livmor. Ikke misforstå, vi er jo glade og enda et steg videre på reisen, men ivf reisen er jo langt fra over med en blå strek 🤔

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Neutral90 skrev:

Fikk du beskjed om å ikke få høy puls? Jeg fikk beskjed om å leve som vanlig... vi var blant annet på fjelltur med overnatting i telt og dertil tung sekk i helga. Dette var bare bra sa legen vår på st Olavs 🤔 (vi spurte selvsagt for å være sikker)

 

Screenshot_20190521_073935_com.google.android.apps.photos.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, Neutral90 said:

I går testet jeg svakt positivt og i dag testet jeg litt sterkere 💕💕 veldig glad og veldig takknemlig! En uke siden innsett av blasto i dag. 

 

Samtidig så får det meg til å tenke på hele prosessen med ivf. endelig er vi gravide liksom! Men jeg tenker bare på det «neste steget», som jo er å faktisk se om det er i eller utenfor livmor. Ikke misforstå, vi er jo glade og enda et steg videre på reisen, men ivf reisen er jo langt fra over med en blå strek 🤔

Åh, gratulerer!❤️ Krysser fingrene for at den sitter i 9 mnd.🤞🏻 Dette IVF livet kan være en berg å dalbane, men nå er dere nådd første milepæl ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Aaa08 skrev:

 

Screenshot_20190521_073935_com.google.android.apps.photos.jpg

Se der ja, takk format du delte. Underlig hvor forskjellige råd som gis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kristina00 skrev:

Åh, gratulerer!❤️ Krysser fingrene for at den sitter i 9 mnd.🤞🏻 Dette IVF livet kan være en berg å dalbane, men nå er dere nådd første milepæl ihvertfall!

Tusen takk ❤️❤️ Vi er veldig glad og ufattelig letta selvsagt 🌞😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen med erfaringer med azoospermi? 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsett av frys i dag! Krysser alt jeg har for at de ikke ringer meg før innsett🤞🏻 men skal vel litt til at ingen av mine 8 blastoer overlever opptining, vel?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...