Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
7 minutter siden, Wiley skrev:

Spennende at de prøver nye ting da, uansett hva som skjer nå så får dere jo en del svar ut av denne runden. 

Ja, det er det jeg gleder meg mest til...  Men vet ikke om det er best om det er mine egg sin skyld eller sperm sin...  

Videoannonse
Annonse
Skrevet
20 timer siden, Kone92 skrev:

Da er du 14 dpo ut i fra min regning 😅 Har du kjent på noen symptomer?

Egentlig ikke, siden jeg har hatt mye så gravidlignende symptomer etter ca. 5. dagen med progresteron. Trøtt, emosjonelle svingninger, som sikkert også har vært knyttet til belastningen i prosessen. En plutselig kvise her og der. Ømme bryst, hoven mage. Har egentlig lakenskrekk, men sovner som en stein med en gang jeg legger meg. Hadde vondt i magen og mensmurringer på torsdag, trodde mensen var på vei. Lørdagskveld og fremover har jeg kjent periodevis stikkende følelse i mage og bryst, men aner ikke om dette er symptom eller om progresteronet lurer meg. 

20 timer siden, Fnugg skrev:

Åhhhhh @Fiiol 🤩 Gratulerer med positiv test 😄

Min aller første positive test ble til en unge - så det er absolutt mulig at man kan få en stayer selv om man aldri har sett en positiv test før altså :) 

Tusen takk! 🤩 Godt å lese! Håper, håper, håper 🤞🏻🙏🏻

Skrevet
7 timer siden, Aaa08 skrev:

Ja, det er det jeg gleder meg mest til...  Men vet ikke om det er best om det er mine egg sin skyld eller sperm sin...  

Er du fortsatt fornøyd med oppfølgingen av klinikken? Håper det er noen viktige oppklaringer i vente! Ønsker dere lykke, lykke til. Blir spennende, og bra at de prøver ulike metoder. Hva er forskjellen på picsi og icsi? Leser improved icsi, høres veldig bra ut. Om det er kvalitet på sperm, kan de da velge ut enda mer selektivt? 

Skrevet
49 minutter siden, Fiiol skrev:

Er du fortsatt fornøyd med oppfølgingen av klinikken? Håper det er noen viktige oppklaringer i vente! Ønsker dere lykke, lykke til. Blir spennende, og bra at de prøver ulike metoder. Hva er forskjellen på picsi og icsi? Leser improved icsi, høres veldig bra ut. Om det er kvalitet på sperm, kan de da velge ut enda mer selektivt? 

Er fornøyd, men savner litt å snakke med  de face to face. 

Pisci metoden er for å velge de aller beste svømmere. Men prøvene til mannen er fine... Kanskje ikke super dna fragmentering og hba prøven, men ikke noe å bry seg om egentlig... 

Skrevet

Og der fikk broren min tilbakefall... Kreft er noe forbanna driiiiiit. Sorry... Bare litt for mye sykdom i familien for tida.

Har nå gått på nesespray i to uker og det har heldigvis gått veldig fint. Skal til sykehuset nå på onsdag for å få litt opplæring i sprøyter tror jeg. Hva kan jeg vente meg? Merker at jeg gleder meg til å komme i gang, men jeg sitter hele tiden og venter på at noe skal komme i veien. Uff... Prøver å være litt positiv, men klarer liksom ikke helt å tro at vi endelig skal i gang med dette. 

Skrevet

hei! ny i forumet og er/var gravid i 6 uke. Nå begynte jeg å blø. Det har jeg gjort før i 6. uke når jeg har vært gravid på vanlig måte og det har endt i spontanabort hver gang, dvs 5 ganger. Akkurat nå er jeg veldig trist og aner ikke hva jeg skal gjøre. Har noen her et godt råd mottas det med kjempetakk. Jeg er alene om dette og ikke villet si det til noen iom at det ikke har fungert før. Klem fra meg.

Skrevet
8 hours ago, eeqaz said:

hei! ny i forumet og er/var gravid i 6 uke. Nå begynte jeg å blø. Det har jeg gjort før i 6. uke når jeg har vært gravid på vanlig måte og det har endt i spontanabort hver gang, dvs 5 ganger. Akkurat nå er jeg veldig trist og aner ikke hva jeg skal gjøre. Har noen her et godt råd mottas det med kjempetakk. Jeg er alene om dette og ikke villet si det til noen iom at det ikke har fungert før. Klem fra meg.

Hei du! Så trist at du har opplevd å miste så mange ganger! Ville kontaktet lege, da kan de sjekke med blodprøve og evt ultralyd om det faktisk er en SA. Og så ville jeg si at om du har mistet tre eller flere ganger så bør det utredes av lege. En eller to spontanaborter er normalt og sannsynligvis uflaks, men historikk med tre eller flere begynner det å bli sannsynlig at noe er galt. Og om de finner ut hva det er så kan du få hjelp så du ikke mister neste gang. Så ta en tur til legen, er rådet mitt. Klem til deg ❤

Anonymkode: 2ec88...f65

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei du! Så trist at du har opplevd å miste så mange ganger! Ville kontaktet lege, da kan de sjekke med blodprøve og evt ultralyd om det faktisk er en SA. Og så ville jeg si at om du har mistet tre eller flere ganger så bør det utredes av lege. En eller to spontanaborter er normalt og sannsynligvis uflaks, men historikk med tre eller flere begynner det å bli sannsynlig at noe er galt. Og om de finner ut hva det er så kan du få hjelp så du ikke mister neste gang. Så ta en tur til legen, er rådet mitt. Klem til deg ❤

Anonymkode: 2ec88...f65

Hei ! Takk for svar ❤️ Har vært til flere utredninger tidligere, og de fant ikke noe svar. Pga. av at jeg nå er 43 foreslo legen min eggdonasjon i Russland, og denne gangen var alle tegn på graviditet sterkere så jeg trodde det skulle gå bra nå. Jeg har fått et ark med en "plan B" med masse medisiner om det skulle oppstå blødning før uke 12, og må knaske piller hver 3. time hele døgnet. Jeg har sluttet å blø, og håper det har gått bra, men egentlig så tror jeg ikke det... Uff, det er så tungt når håp og sorg kastes rundt hverandre hele tiden. 

Skrevet

Negativ test i dag. Er 11 dager siden uttak. Men det er vel kanskje litt tidlig fortsatt?

Skrevet
5 minutter siden, Kone92 said:

Negativ test i dag. Er 11 dager siden uttak. Men det er vel kanskje litt tidlig fortsatt?

Vil nok si det er tidlig ja, orker ikke teste før testdato lenger jeg, blir så mye mer stress med tyding og telling. 

Skrevet

Da har jeg fått oppstart dato! Det begynner å nerme seg😍 begynner med synsrela spray 8 mars! Aldri brukt spray før så det blir nytt for meg! Men jeg er klar!😍

• Liker 2
Skrevet
18 timer siden, Popkorn skrev:

Og der fikk broren min tilbakefall... Kreft er noe forbanna driiiiiit. Sorry... Bare litt for mye sykdom i familien for tida.

Har nå gått på nesespray i to uker og det har heldigvis gått veldig fint. Skal til sykehuset nå på onsdag for å få litt opplæring i sprøyter tror jeg. Hva kan jeg vente meg? Merker at jeg gleder meg til å komme i gang, men jeg sitter hele tiden og venter på at noe skal komme i veien. Uff... Prøver å være litt positiv, men klarer liksom ikke helt å tro at vi endelig skal i gang med dette. 

Så utrolig leit å høre om broren din, sender deg en stor klem ❤️ 

Håper virkelig det blir noe positivt fremover :) 

Skrevet
1 time siden, Betta123 skrev:

Da har jeg fått oppstart dato! Det begynner å nerme seg😍 begynner med synsrela spray 8 mars! Aldri brukt spray før så det blir nytt for meg! Men jeg er klar!😍

Så spennende!! 😄 

Skrevet
8 minutter siden, Nikketutta skrev:

Så spennende!! 😄 

Veldig😄 er du også under forsøk nå?

Skrevet
13 minutter siden, Betta123 skrev:

Veldig😄 er du også under forsøk nå?

Jeg venter på oppstart, var visst stor pågang når jeg ringte inn mens for 3 uker siden så måtte ringe tilbake ved neste mens.

Skrevet
5 timer siden, Kone92 skrev:

Hvis det var 2 dagers så er det for tidlig. 

Skrevet
19 minutter siden, Aaa08 skrev:

Hvis det var 2 dagers så er det for tidlig. 

Det var et 5-dagers. Men det har vel ikke noe å si? Er jo uansett 11 dager siden uttak. 6 dager siden innsett. 

Skrevet
39 minutter siden, Nikketutta skrev:

Jeg venter på oppstart, var visst stor pågang når jeg ringte inn mens for 3 uker siden så måtte ringe tilbake ved neste mens.

Aha. Da kan det være vi får oppstart på ca samme tid😄første forsøk?

Skrevet
7 timer siden, Kone92 skrev:

Fikk også negativ 11dpo. 🤞🏻Positiv 3 dager senere, og det kan jo også være relativt tidlig. Blodprøve min i dag viste hcg-nivå på 163. Er 4+0 sa de. 😱

Når er testdagen din? 

Skrevet
2 minutter siden, Fiiol skrev:

Fikk også negativ 11dpo. 🤞🏻Positiv 3 dager senere, og det kan jo også være relativt tidlig. Blodprøve min i dag viste hcg-nivå på 163. Er 4+0 sa de. 😱

Når er testdagen din? 

Testdag på fredag 🙂 Testet du mellom 11 dpo og testdagen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...