Anna91 Skrevet 16. desember 2019 #4121 Skrevet 16. desember 2019 Hei dere! Da sniker jeg meg inn her.... Tenkte at jeg ikke trengte noe "støttegruppe" eller noen å snakke med, men så gjør jeg plutselig det.... Vi fikk beskjed om infertilitet grunnet dårlig sædkvalitet. Holder på med vårt første ICSI-forsøk nå. Tok en graviditetstest i dag på rugedag 6 (5 dagers blasto satt inn), 11 dager etter uttak, og den er veldig veldig negativ. Har lest litt rundt og har skjønt at de fleste tester positivt nå. Så nå sitter jeg her og er helt knust. Ømme pupper, men det har jeg hatt siden oppstart cyklogest. Stikninger i livmora første dagene etter innsett, men nå kjenner jeg absolutt ingenting. Så... Dette er mest for å bare ha sagt det til noen tror jeg. at jeg er så lei meg at jeg tror jeg skal dø. Men er det noen som har testet positivt senere enn 6 RG? Tusen takk for svar. 1
Neutral90 Skrevet 16. desember 2019 #4122 Skrevet 16. desember 2019 20 minutter siden, Anna91 skrev: Hei dere! Da sniker jeg meg inn her.... Tenkte at jeg ikke trengte noe "støttegruppe" eller noen å snakke med, men så gjør jeg plutselig det.... Vi fikk beskjed om infertilitet grunnet dårlig sædkvalitet. Holder på med vårt første ICSI-forsøk nå. Tok en graviditetstest i dag på rugedag 6 (5 dagers blasto satt inn), 11 dager etter uttak, og den er veldig veldig negativ. Har lest litt rundt og har skjønt at de fleste tester positivt nå. Så nå sitter jeg her og er helt knust. Ømme pupper, men det har jeg hatt siden oppstart cyklogest. Stikninger i livmora første dagene etter innsett, men nå kjenner jeg absolutt ingenting. Så... Dette er mest for å bare ha sagt det til noen tror jeg. at jeg er så lei meg at jeg tror jeg skal dø. Men er det noen som har testet positivt senere enn 6 RG? Tusen takk for svar. Hei og velkommen 🌼 så utrolig leit. Første innsett testet jeg ikke positivt før rg7, men det var en exu så det er naturlig å tenke at Hcg utviklingen var tregere enn normalt. Men, hvis du Googler litt på engelsk så ser du at det finnes de som får positiv test senere enn rg6. Brukte du tidligtest eller vanlig test? Fikk selv mensen på lørdag etter mislykket ferskforsøk,fikk heller ingen på frys så jeg er temmelig langt ned i kjelleren kan du si.
Anna91 Skrevet 16. desember 2019 #4123 Skrevet 16. desember 2019 Jeg har brukt babyplan sin sensitive (10 mml), så den burde jo fange opp.. Det var trist å høre Neutral90.... Vi fikk heller ingen på frys etter dette forsøket. Vi var hos fertilitetssenteret i Oslo. Privat, noe vi absolutt ikke har rå til. Jeg ville vente på offentlig, men kjæresten har helt panikk for at hans kvalitet plutselig faller så mye at vi ikke kan gjøre forsøk i det hele tatt. Dette er jo irrasjonelt, men jeg angster for mine egne ting, så føler at jeg må ta han serriøst selvom jeg prøver å realitetsorientere. Uansett. Så det ble fertilitetssenteret. 60 000 brukt som vi ikke har i det hele tatt. og nå ser det negativt ut.... Og jeg kan ikke skjønne at jeg skal klare en runde til..... Har du hatt mange forsøk Neutral90? Og jeg syntes det virker som det er ulikt hvor stor sjans det er for å få egg på frys fra de ulike stedene. På fertilitetssentert sa de ca 20% oss...
Neutral90 Skrevet 16. desember 2019 #4124 Skrevet 16. desember 2019 Vi er nå ferdig med to forsøk offentlig @Anna91 fikk fryseegg på første forsøk med 7 egg ut. 12 egg ut på andre forsøk, så veldig skuffa over å ikke få egg på frys da. Hvor lang ventetid er det på lokalsykehus ditt? (Riksen?) hvis det er aktuelt så vet jeg det er kort ventetid i Trondheim. Mer reise, men du får noe igjen med pasientreiser.
Neutral90 Skrevet 16. desember 2019 #4125 Skrevet 16. desember 2019 Fått snakket med st Olavs. Jeg skal begynne på bemfola 225 og menopur 150 (tror jeg det var). Uttrykte at vi var redd for at vi igjen skulle få et dårlig forsøk og at de burde vurdere å ikke endre så mye. Vet jo ikke hvordan menopur funker for oss liksom... La også inn ønske om blodfortynnende, men det hørtes negativt ut. Ba også om hcg støtte etter innsett, men det sluttet de å gjøre "100 år siden." Har noen erfaring med blandingen bemfola/gonal f og menopur? Da er det bare å vente på mensen i januar ✌️
Anna91 Skrevet 16. desember 2019 #4126 Skrevet 16. desember 2019 Da krysser jeg fingrene for at neste forsøket deres sitter. Utrolig hvor kjipt det er å ikke få noe på frys Jeg bor ved oslo, så blir vel riksen ja. 1
Patriotpaula Skrevet 16. desember 2019 #4127 Skrevet 16. desember 2019 26 minutter siden, Anna91 skrev: Da krysser jeg fingrene for at neste forsøket deres sitter. Utrolig hvor kjipt det er å ikke få noe på frys Jeg bor ved oslo, så blir vel riksen ja. Vi satt igjen med én eneste på frys etter avbrutt ferskforsøk. Jeg var ganske fortvilet da. Jeg ble gravid på den, men mistet. Og når jeg da mistet, så var jeg på et tidspunkt mer fortvilet over å måtte gå i gjennom et nytt forsøk enn at vi faktisk hadde mistet... 😢
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #4128 Skrevet 16. desember 2019 13 timer siden, Anna91 skrev: Hei dere! Da sniker jeg meg inn her.... Tenkte at jeg ikke trengte noe "støttegruppe" eller noen å snakke med, men så gjør jeg plutselig det.... Vi fikk beskjed om infertilitet grunnet dårlig sædkvalitet. Holder på med vårt første ICSI-forsøk nå. Tok en graviditetstest i dag på rugedag 6 (5 dagers blasto satt inn), 11 dager etter uttak, og den er veldig veldig negativ. Har lest litt rundt og har skjønt at de fleste tester positivt nå. Så nå sitter jeg her og er helt knust. Ømme pupper, men det har jeg hatt siden oppstart cyklogest. Stikninger i livmora første dagene etter innsett, men nå kjenner jeg absolutt ingenting. Så... Dette er mest for å bare ha sagt det til noen tror jeg. at jeg er så lei meg at jeg tror jeg skal dø. Men er det noen som har testet positivt senere enn 6 RG? Tusen takk for svar. Krysser fingrene for at du bare testa litt for tidlig! Skulle det ikke gå veien denne gangen ville jeg bare gi deg noen oppmuntrende ord med våre erfaringer . Her var nemlig og sædkvaliteten ELENDIG ved de første par forsøkene. Bare så vidt det var liv i det hele tatt. Mannen tok en sjekk av D-vitaminnivå hos fastlegen, og det viste seg å være så lavt at han trengte tilskudd på resept. Tilfeldig eller ei, men på vår klinikk har de troen på at det kan være en sammenheng; På vårt 5. forsøk ble jeg plutselig gravid og nå da vi holder på med søskenforsøk over to år etter, er sædprøvene blitt så bra at vi ikke trenger ICSI lengre, men bare vanlig IVF. Jeg har også tatt div vitamintilskudd nå på siste forsøk (D, multivitaminer, tran og magnesium). Har også vært flink til å spise minst 5 om dagen siste månedene. Hadde egguttak forrige uke, og hadde bedre kvalitet og stod igjen med 3 gode egg på dag 3. To ble satt inn, et på frys. Dette er beste resultat vi noen gang har hatt, bortsett fra forrige gang jeg ble gravid. Og vi har ikke alderen på vår side ;-O Lykke til til oss begge med de neste dagenes ruging 🙂 Anonymkode: d9621...bb4 1
Brigid Skrevet 18. desember 2019 #4129 Skrevet 18. desember 2019 Dere som har hatt laparaskopi, hvordan var formen etterpå? Skal operere 23.12 og skal egentlig kjøre to timer hjem juleaften og fly en time 25.12., men er usikker nå på hva jeg kan forvente, om jeg orker 🤔
Neutral90 Skrevet 18. desember 2019 #4130 Skrevet 18. desember 2019 (endret) Har noen god husk på hvordan mensen var etter mislykket ferskforsøk? 🤷♀️ Mensen varte i 3 dager (vanligvis 5), vanlig mengde ferskt blod men ikke noe levret blod,som er vanlig for meg. Nesten ingen menssmerter heller. Sist mens etter progynova hadde meg liggende på sofaen med varmeflaske to kvelder på rad. Sitter igjen med følelsen at kroppen ikke har blitt kvitt alt på en måte. Noen med lik erfaring? Endret 18. desember 2019 av Neutral90
Gjest Geirfuglen Skrevet 18. desember 2019 #4131 Skrevet 18. desember 2019 2 timer siden, rekavillsvin skrev: Dere som har hatt laparaskopi, hvordan var formen etterpå? Skal operere 23.12 og skal egentlig kjøre to timer hjem juleaften og fly en time 25.12., men er usikker nå på hva jeg kan forvente, om jeg orker 🤔 Ville ikke anbefalt det.. Sikkert veldig variabelt, men jeg følte meg ganske dårlig etterpå.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #4132 Skrevet 19. desember 2019 8 timer siden, rekavillsvin skrev: Dere som har hatt laparaskopi, hvordan var formen etterpå? Skal operere 23.12 og skal egentlig kjøre to timer hjem juleaften og fly en time 25.12., men er usikker nå på hva jeg kan forvente, om jeg orker 🤔 Ble operert for en XU med lap, hadde gått fint for min del men hadde ikke greid så mye bagasje, fordi jeg var så utrolig trøtt. Anonymkode: 0fc2f...4f6 1
Påmfritt Skrevet 19. desember 2019 #4133 Skrevet 19. desember 2019 15 timer siden, rekavillsvin skrev: Dere som har hatt laparaskopi, hvordan var formen etterpå? Skal operere 23.12 og skal egentlig kjøre to timer hjem juleaften og fly en time 25.12., men er usikker nå på hva jeg kan forvente, om jeg orker 🤔 Jeg hadde ikke klart å kjøre dagen etter lap. Jeg var ødelagt dagen etter også og lå bare å sov, men det kom seg fort etter det. Fly tror jeg går fint så lenge du ikke må drasse på masse bagasje☺️ 1
Gjest Geirfuglen Skrevet 19. desember 2019 #4134 Skrevet 19. desember 2019 21 timer siden, Geirfuglen skrev: Ville ikke anbefalt det.. Sikkert veldig variabelt, men jeg følte meg ganske dårlig etterpå. Fikk litt dårlig samvittighet for å skrive det, for jeg tenker at det er veldig forskjellig! Og kanskje etter type inngrep? Jeg har hatt laparaskopi to ganger, den ene for å se etter endometriose, og den andre for å fjerne en liten kul. Jeg var ganske dårlig begge ganger, men det gikk mye på at jeg ikke tålte smertestillende (morfinpreparat som jeg ble veldig kvalm av, mens mange jo har det helt fint på morfin!). Men samme dag vil man være ganske dårlig. I tillegg fikk jeg kateter, og følte jeg ikke fikk tisset dagen etter, men dette er jo igjen noe som ikke du trenger å ha trøbbel med. Men jeg mener at samme dag og dagen etter var kjipe, for søsteren min kjørte meg dagen etter fordi jeg ikke orket selv. Masse lykke til, og håper du får en fin jul tross inngrep! ❤️
Gjest Geirfuglen Skrevet 19. desember 2019 #4135 Skrevet 19. desember 2019 Da skal jeg snart i gang med stimulering, begynner i romjulen. Jeg har vært lenge nedregulert. Er det fort gjort å bli overstimulert da?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #4136 Skrevet 19. desember 2019 På 18.12.2019 den 22.14, Neutral90 skrev: Har noen god husk på hvordan mensen var etter mislykket ferskforsøk? 🤷♀️ Mensen varte i 3 dager (vanligvis 5), vanlig mengde ferskt blod men ikke noe levret blod,som er vanlig for meg. Nesten ingen menssmerter heller. Sist mens etter progynova hadde meg liggende på sofaen med varmeflaske to kvelder på rad. Sitter igjen med følelsen at kroppen ikke har blitt kvitt alt på en måte. Noen med lik erfaring? Nei for min del har det vært motsatt. Blødde lenge og mye mer (hadde jeg følelsen av) enn jeg pleier. Syntes jeg gjorde det også etter fryseforsøk i naturlig syklus. Anonymkode: 8a891...436
Patriotpaula Skrevet 19. desember 2019 #4137 Skrevet 19. desember 2019 På 18.12.2019 den 22.14, Neutral90 skrev: Har noen god husk på hvordan mensen var etter mislykket ferskforsøk? 🤷♀️ Mensen varte i 3 dager (vanligvis 5), vanlig mengde ferskt blod men ikke noe levret blod,som er vanlig for meg. Nesten ingen menssmerter heller. Sist mens etter progynova hadde meg liggende på sofaen med varmeflaske to kvelder på rad. Sitter igjen med følelsen at kroppen ikke har blitt kvitt alt på en måte. Noen med lik erfaring? Vil si at det var ganske ulikt deg. Brukte en hel dag på å ta seg opp i mengde (var på RD9 bare, så kan være at det tok litt lengre tid fordi jeg fortsatt brukte hormoner, men sluttet selvsagt den dagen). Blødde så nesten i hjel de to dagene som fulgte. Voldsomme smerter, så jeg tok smertestillende som jeg tydeligvis ikke tålte, noe som førte til at jeg hadde opiodkløe hele natt til fredag, kastet opp hele fredagen og ble sykemeldt fra jobb den helgen 🤷♀️ Varte én dag lengre enn normalt (6 isf 5 dager). Oh yes, jeg husker akkurat hvordan den mensen var 😬
Neutral90 Skrevet 20. desember 2019 #4138 Skrevet 20. desember 2019 7 timer siden, Patriotpaula skrev: Vil si at det var ganske ulikt deg. Brukte en hel dag på å ta seg opp i mengde (var på RD9 bare, så kan være at det tok litt lengre tid fordi jeg fortsatt brukte hormoner, men sluttet selvsagt den dagen). Blødde så nesten i hjel de to dagene som fulgte. Voldsomme smerter, så jeg tok smertestillende som jeg tydeligvis ikke tålte, noe som førte til at jeg hadde opiodkløe hele natt til fredag, kastet opp hele fredagen og ble sykemeldt fra jobb den helgen 🤷♀️ Varte én dag lengre enn normalt (6 isf 5 dager). Oh yes, jeg husker akkurat hvordan den mensen var 😬 Æsj, ja, akkurat derfor jeg har bange aner om at dette ikke var helt rett 😣
ak89 Skrevet 20. desember 2019 #4139 Skrevet 20. desember 2019 Noen som vet hvor lenge ferteliteten i Haugesund har julestengt?
TiiBii Skrevet 20. desember 2019 #4140 Skrevet 20. desember 2019 På 18.12.2019 den 21.51, rekavillsvin skrev: Dere som har hatt laparaskopi, hvordan var formen etterpå? Skal operere 23.12 og skal egentlig kjøre to timer hjem juleaften og fly en time 25.12., men er usikker nå på hva jeg kan forvente, om jeg orker 🤔 Jeg vil anbefale å ikke løfte en finger dagene etter. Når gassen de bruker skal ut av kroppen, kan det være ganske så smertefult. Jeg gikk på morfin i flere dager etter. Har du fått beskjed om at du kan fly så kort tid etter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå