Neutral90 Skrevet 7. november 2019 #3581 Skrevet 7. november 2019 45 minutter siden, Naomi1988 skrev: @Neutral90❤❤Måtte gå på lutinus til testdato. Æsj, det jeg regna med 😕 1 time siden, Patriotpaula skrev: Vil bare gi deg en stor klem @Neutral90 ❤️ Takk gode du ❤️ 1
TiiBii Skrevet 7. november 2019 #3582 Skrevet 7. november 2019 Var på kontroll i dag, de forrige IVF rundene har jeg hatt 10-12 folikkposer på første kontrollen før uttak og idag fant hun kun 2 små folikkposer😭 Skal øke gonal-f fra 300 til 450ml i fire dager og ny kontroll på mandag.
Patriotpaula Skrevet 7. november 2019 #3583 Skrevet 7. november 2019 36 minutter siden, TiiBii skrev: Var på kontroll i dag, de forrige IVF rundene har jeg hatt 10-12 folikkposer på første kontrollen før uttak og idag fant hun kun 2 små folikkposer😭 Skal øke gonal-f fra 300 til 450ml i fire dager og ny kontroll på mandag. Ååh, håper på bedre nyheter på mandag 🤞🏻😊
Ysera Skrevet 7. november 2019 #3584 Skrevet 7. november 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Har nå fått beskjed om at vi snart starter med menopur, fyremadel og ovitrelle før uttak 👍🏻 Vi skal bruke 150 IU daglig, er det lite? Jeg er i stor fare for å bli hyperstimulert pga PCOS. Gruer meg veldig til egguttak. - K Anonymkode: 326a8...702 Hei! Mine 5 uttak har vore veldig greie. Eg har fått morfin og litt andre greier og kjente lite/litt av uttaket. Det eg kjente litt av var når dei sette lokalbedøvelsen og når dei stakk i kvar follikkel. Eg var så nervøs før det fyrste uttaket at eg byrja å grina på veg inn, men det gjekk heilt fint når eg så i frå om at eg kjente litt... då gav dei meg litt til tid slik at bedøvelsen fungerte betre. Etter det gjekk det veldig fint. 😊
TiiBii Skrevet 7. november 2019 #3585 Skrevet 7. november 2019 På 6.11.2019 den 11.35, Neutral90 skrev: Negativ tidligtest i dag dpo 13 rg8, tar en til i morgen eller fredag, men regner med at dette ble et negativt forsøk 😭😩 så jævlig kjipt alt vi må gjennom altså. Sender deg gode klemmer💜 Vi som lever i denne IVF-boblen vet hvor jævlig urettferdig livet kan være😕 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #3586 Skrevet 7. november 2019 23 timer siden, Patriotpaula skrev: Det er meget individuelt. Hos meg hadde det vært mye, men hos andre er det lite 🤷♀️ Jeg ble overstimulert på Menopur, har ikke pcos, bare veldig høy AMH, mye egg og litt store eggstokker fra naturen sin side. Hvis jeg husker rett så begynte jeg på 75 og endte på ca 170-180 de par siste dagene. Anbefaler deg å ikke søke så mye om andres opplevelse av egguttak. Man finner gjerne historier om de som har gjort ordentlig vondt eller lignende, og man hører kanskje ikke så mye om de som har gått helt fint uten for stort ubehag. Jeg har vært i gjennom uttak to ganger og synes det er «null stress» Tusen takk for svar! 😊 Jeg har også høy AMH og mange follikler (hun telte 45 på ul), derfor i fare for hyperstimulering. Håper selvfølgelig jeg slipper dette, da innsett kan måtte vente dersom jeg blir overstimulert. Takk for tips, jeg har vel egentlig bestemt jeg på forhånd at jeg ikke skal søke så mye på det. Er jo forberedt på at det kommer til å bli ubehagelig, håper jeg blir overrasket og at det gjør mindre vondt enn forventet. Trøster meg med at egguttak ikke tar så lang tid ☺️ Godt å høre andre har opplevelser med at det går fint. Vet du om offentlige ivf-klinikker har oppe i helgene? Er litt spent på hva som skjer dersom ideell uttaksdato skulle falle i en helg. - K Anonymkode: 326a8...702
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #3587 Skrevet 7. november 2019 22 timer siden, sekundærinfertil skrev: Jeg starter også på menopur nå om noen dager, og skal stå på 140 IU daglig. Og det var en helt normal dose ifølge sykepleieren vi hadde samtale med ☺️ lykke til! ❤️ Okei, var bare litt spent, men de doserer nok ut ifra flere kriterier 😊 Masse lykke til til deg også! ❤️ Er det første forsøk hos dere? Det blir det for meg ☺️ - K Anonymkode: 326a8...702
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #3588 Skrevet 7. november 2019 4 timer siden, Ysera skrev: Hei! Mine 5 uttak har vore veldig greie. Eg har fått morfin og litt andre greier og kjente lite/litt av uttaket. Det eg kjente litt av var når dei sette lokalbedøvelsen og når dei stakk i kvar follikkel. Eg var så nervøs før det fyrste uttaket at eg byrja å grina på veg inn, men det gjekk heilt fint når eg så i frå om at eg kjente litt... då gav dei meg litt til tid slik at bedøvelsen fungerte betre. Etter det gjekk det veldig fint. 😊 Ok, tusen takk for svar ❤️ Jeg kommer nok også til å få et nervesammenbrudd før uttaket, har skikkelig sykehusskrekk og tannlegeskrekk, får alltid beroligende før og rister i hele kroppen. Men jeg skal prøve å jobbe med psyken min, prøve å tenke på belønningen ved å gjennomføre dette. Dersom jeg blir gravid, ender det såklart i fødsel (noe jeg også gruer meg til, men det er en annen historie), så da skal jeg vel komme meg gjennom et egguttak. De sa at jeg også skulle få bedøvelse, beroligende og smertestillende intravenøst. Godt å høre at det gikk fint med deg, hjelper for meg å høre at flere opplevde det som greit! 😊 - K Anonymkode: 326a8...702 1
Patriotpaula Skrevet 7. november 2019 #3589 Skrevet 7. november 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar! 😊 Jeg har også høy AMH og mange follikler (hun telte 45 på ul), derfor i fare for hyperstimulering. Håper selvfølgelig jeg slipper dette, da innsett kan måtte vente dersom jeg blir overstimulert. Takk for tips, jeg har vel egentlig bestemt jeg på forhånd at jeg ikke skal søke så mye på det. Er jo forberedt på at det kommer til å bli ubehagelig, håper jeg blir overrasket og at det gjør mindre vondt enn forventet. Trøster meg med at egguttak ikke tar så lang tid ☺️ Godt å høre andre har opplevelser med at det går fint. Vet du om offentlige ivf-klinikker har oppe i helgene? Er litt spent på hva som skjer dersom ideell uttaksdato skulle falle i en helg. - K Anonymkode: 326a8...702 Kan jeg spørre hvor høy AMH du har? Innsettet her ble utsatt pga ohss, måtte få en blødning etter avbrutt forsøk (pga ohss) og kunne begynne med styrt syklus på blødningen som kom deretter, altså ble innsett seks uker senere. Den tiden gikk sååå sakte!! Tror det er litt individuelt på sykehusene om de har oppe på helg eller ikke. Er nå flere her inne som går offentlig, som kanskje vet? Hvilket sykehus hører du til?
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #3590 Skrevet 7. november 2019 46 minutter siden, Patriotpaula skrev: Kan jeg spørre hvor høy AMH du har? Innsettet her ble utsatt pga ohss, måtte få en blødning etter avbrutt forsøk (pga ohss) og kunne begynne med styrt syklus på blødningen som kom deretter, altså ble innsett seks uker senere. Den tiden gikk sååå sakte!! Tror det er litt individuelt på sykehusene om de har oppe på helg eller ikke. Er nå flere her inne som går offentlig, som kanskje vet? Hvilket sykehus hører du til? Husker ikke hva den var akkurat nå, men tror ikke den var over referanseområdet, men høyt likevel. Kan tenke meg den tiden går sent!! Håper jeg rekker innsett på neste syklus (når jeg starter opp ivf), men jeg forstår selvfølgelig dersom det er ufornuftig å sette inn embryo. Hører til Porsgrunn ☺️ - K Anonymkode: 326a8...702 1
sekundærinfertil Skrevet 8. november 2019 #3591 Skrevet 8. november 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Okei, var bare litt spent, men de doserer nok ut ifra flere kriterier 😊 Masse lykke til til deg også! ❤️ Er det første forsøk hos dere? Det blir det for meg ☺️ - K Anonymkode: 326a8...702 Ja de gjør nok det ☺️ ja første IVF-forsøk for oss. Vi har en gutt fra før, men han kom uten hjelp. spennende prosess og tid frem mot jul nå ☺️
Naomi1988 Skrevet 8. november 2019 #3592 Skrevet 8. november 2019 Rugedag 7.. får håpe det ikke er kjemisk! 7
Avianna Skrevet 8. november 2019 #3593 Skrevet 8. november 2019 @Naomi1988 håper den er positiv 🤞 spennende 🤗 1
Avianna Skrevet 8. november 2019 #3594 Skrevet 8. november 2019 Jeg har vært på kontroll før fryseforsøk i dag og fikk vite at slimhinnen er på 7,4. De sa det er greit men hvor bra er det egentlig? Innsetting på fredag beste uke 😊
Naomi1988 Skrevet 8. november 2019 #3595 Skrevet 8. november 2019 3 minutter siden, Avianna skrev: Jeg har vært på kontroll før fryseforsøk i dag og fikk vite at slimhinnen er på 7,4. De sa det er greit men hvor bra er det egentlig? Innsetting på fredag beste uke 😊 Den vil antagelig fortsette å vokse, så tror det er bra, min var 8.5 en uke før innsett. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #3596 Skrevet 8. november 2019 9 timer siden, sekundærinfertil skrev: Ja de gjør nok det ☺️ ja første IVF-forsøk for oss. Vi har en gutt fra før, men han kom uten hjelp. spennende prosess og tid frem mot jul nå ☺️ Første forsøk her også, ingen barn fra før. Veldig spent! ☺️ - K Anonymkode: 326a8...702
Avianna Skrevet 8. november 2019 #3597 Skrevet 8. november 2019 Hat et spørsmål til. Jeg skal begynne med Lutinus i morgen, 3 ganger daglig (om morgenen, ettermiddag og kveld). Er det viktig å ta de alltid på samme tidspunkt med jevnt tidsperioder? Eller hvis ikke, hvor lenge kan man vente mellom tablettene? Legen sa ikke noe om det og jeg glemte å spørre 😐
Fiiol Skrevet 8. november 2019 #3598 Skrevet 8. november 2019 30 minutter siden, Avianna skrev: Hat et spørsmål til. Jeg skal begynne med Lutinus i morgen, 3 ganger daglig (om morgenen, ettermiddag og kveld). Er det viktig å ta de alltid på samme tidspunkt med jevnt tidsperioder? Eller hvis ikke, hvor lenge kan man vente mellom tablettene? Legen sa ikke noe om det og jeg glemte å spørre 😐 Dette har jeg spurt spesifikt om, da jeg slurvet litt den ene gangen, og trodde det var ok. Legen var litt streng i blikket og sa at jeg skulle ta de mest mulig på samme tidspunkt. Vet ikke om han bare er veldig nøye, men jeg valgte uansett å gjøre det slik. ☺️ 1
Gjest Geirfuglen Skrevet 8. november 2019 #3599 Skrevet 8. november 2019 15 timer siden, Naomi1988 skrev: Rugedag 7.. får håpe det ikke er kjemisk! Åh, så spennende! Krysser fingrene 🥰
Humilus Skrevet 9. november 2019 #3600 Skrevet 9. november 2019 Nå merker jeg jeg at jeg er litt fortvilet og jeg håper jeg kan få litt hjelp av dere.. 1: hva er AMH? Er det flere forkortelser jeg bør vite før jeg har egguttak om noen dager? Føler meg som en amatør😟 2: hvilke spørsmål burde jeg stille når jeg drar til ultralyd for å sjekke om eggene mine er stimulert nok (gått på gonal-f i 9 dager foreløpig) 3: vet om flere som ikke føler seg godt ivaretatt av legene på riks.. har vært til 2 ultralyder under stimulering og jeg har gråtet på vei ut hver gang.. er det noen av dere som har god erfaring med lege der? Litt feil å komme med navn på de men jeg føler meg rett og slett helt forferdelig og jeg er som regel ganske robust når det gjelder slike ting. hilsen en fortvilet og oppriktig dritt-lei 1.gangs forsøker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå