Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, bondekone skrev:

Kan oppdaterere her og, men av 28 egg er det kun 7 som ble befruktet. Håper bare det blir noen som klarer seg til tirsdag❤

Det er hvertfall noen. Krysser fingrene for deg!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 hours ago, Hen02 said:

Testdag i dag etter 1. Ivf og vi er gravide😊 Nå må den bare klore seg fast!

27010E78-4739-4916-A69F-14E322FFED2F.jpeg

Gratulerer, så hyggelig!

Skrevet
56 minutter siden, bondekone said:

Kan oppdaterere her og, men av 28 egg er det kun 7 som ble befruktet. Håper bare det blir noen som klarer seg til tirsdag❤

7 er jo bra det, det er alltid dramatisk når tallet faller så mye men det er gjerne sånn når det er mye egg. Kroppen må jo fordele energien ut på alle eggene, så da blir det ikke topp kvalitet på alle. Men det kan fort bli bra uansett, om noe holder helt til tirsdag er de jo tipp topp kvalitet!

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Kone92 skrev:

Men da er du vel 14 dpo? Bare greit å vite hvor lenge jeg bør vente å teste 😄 Satte selv inn et 5-dagers på onsdag.

Uttak torsdag for to uker siden, så er 15 dpo i dag. Ihvertfall det klinikken sier😅

Skrevet
20 minutter siden, Wiley skrev:

Gratulerer, så hyggelig!

Tusen takk😊

Skrevet
3 timer siden, bondekone skrev:

Så bra, da er oddsen god ❤️ de klarer seg nok skal du se. 28 egg er mange egg gitt. 

Ble du overstimulert? 

Jeg er helt fersk i ivf verden, men har prøvd veldig lenge på den naturlige måten uten hell.. har første forsøk snart.

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, Lolitah Angelique skrev:

Så bra, da er oddsen god ❤️ de klarer seg nok skal du se. 28 egg er mange egg gitt. 

Ble du overstimulert? 

Jeg er helt fersk i ivf verden, men har prøvd veldig lenge på den naturlige måten uten hell.. har første forsøk snart.

Overstimulert ja, så fikk ikke sette inn. Så sykemeldt i en uke, og blodfortynnende frem til fryseforsøk☺ fikk vite det på UL før uttak, fant 50 eggposer.

Skrevet
1 minutt siden, bondekone skrev:

Overstimulert ja, så fikk ikke sette inn. Så sykemeldt i en uke, og blodfortynnende frem til fryseforsøk☺ fikk vite det på UL før uttak, fant 50 eggposer.

Okei, skjønner, Ønsker deg god bedring og lykke til med fryseforsøket. Shiit 50 eggposer er helt utrolig mange, må vært veldig smertefullt. 

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, Lolitah Angelique skrev:

Okei, skjønner, Ønsker deg god bedring og lykke til med fryseforsøket. Shiit 50 eggposer er helt utrolig mange, må vært veldig smertefullt. 

Ja uttaket var veldig vondt, men har man norma mengde egg går det nok bra. Lykke til når dere starter opp☺

Skrevet
På 13.2.2019 den 22.55, Patriotpaula skrev:

Ja, det er jo ikke noe poeng i å sette Ovitrelle hvis follikkelen ikke er moden 😄 Første runden hadde jeg en stor nok follikkel, Ovitrelle ble derfor satt. I forkant av dette hadde jeg brukt både letrozol og Puregon. Puregon ble jeg satt på fordi letrozol sin effekt var for «laber», så Puregon skulle pushe på. Og Puregon gjorde jobben sin 👌🏼 Minuset med det medikamentet er at det ofte drar med seg flere follikler, så det krever tett oppfølging med UL. Vi hadde ikke fått lov til å ha sex hvis det var mer enn to follikler som var modne/store nok, risiko for flerlinger. Jeg kunne nok kommet i mål med de tre samme medikamentene i runde to også, men det ble vurdert litt til «så som så»-effekt hos meg, og det ble derfor bestemt IVF. Alternativet hadde vært å bare kjøre på med Puregon, og ikke letrozol i det hele tatt, men gyn hadde litt varierende effekt med slik simulering. Og det krever tett oppfølging med UL, risiko for overstimulering ++. Det er ikke så veldig mye annet å prøve for meg i hormoner-lavstimulering, dessverre.  

Hei 😊 Kan jeg spørre om du får ovitrelle gjennom prøverørsbehandling eller om dette er noe du tester ut før du kommer så langt? Går selv på letrozol nå, første runde gav ikke eggløsning. Skal prøve dobbel dose nå. Nevnte eggløsningssprøyte til gynekologen, men han sa at det kun var for dem som allerede hadde eggløsning. Så neste steg for meg var å søke om prøverør (dersom ikke letrozol for effekt på dobbel dose i noen sykluser). Kan ikke så mye om dette så takker for svar 😊

Skrevet
11 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Hei 😊 Kan jeg spørre om du får ovitrelle gjennom prøverørsbehandling eller om dette er noe du tester ut før du kommer så langt? Går selv på letrozol nå, første runde gav ikke eggløsning. Skal prøve dobbel dose nå. Nevnte eggløsningssprøyte til gynekologen, men han sa at det kun var for dem som allerede hadde eggløsning. Så neste steg for meg var å søke om prøverør (dersom ikke letrozol for effekt på dobbel dose i noen sykluser). Kan ikke så mye om dette så takker for svar 😊

Min gynekolog er nok ikke helt enig med din da 🙊 Jeg testet ut letrozol, Puregon og   Ovitrelle i et forsøk på at jeg skulle klare meg med det :) Nå er vi gang med IVF, så det blir Ovitrelle igjen rett før uttak 👌🏼 

Skrevet

Drikker deres mannfolk noe alkohol de siste dagene før uttak og etter siste utløsning?🙈 Min er litt lei seg for at han ikke tenkte seg om og tok noen øl i går, vi har uttak mandag så blir litt sent med ny runde i dag.. Tar en hvit dag i dag da.. ☺️

Skrevet

Hei alle!

vi skal henvises til IVF om halvannen uke. Og jeg vet ikke hva jeg syns. Det eneste jeg vet er at vi ikke får det til på egen hånd, og at jeg høyst sannsynlig har endometriose. Ut over det.. tja, jeg vet ikke. Verken motivert eller nedbrutt. Egentlig ingen ting. Har aldri fått positiv graviditetstest, så jeg kjenner ikke følelsen av å leve i håpet. Jeg kjenner ikke skuffelsen over å miste. Jeg kjenner ikke følelsen av å føle at det er en framtid med barn. 

Så hvorfor skulle det liksom endre seg nå?

Anonymkode: a390f...8ae

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei alle!

vi skal henvises til IVF om halvannen uke. Og jeg vet ikke hva jeg syns. Det eneste jeg vet er at vi ikke får det til på egen hånd, og at jeg høyst sannsynlig har endometriose. Ut over det.. tja, jeg vet ikke. Verken motivert eller nedbrutt. Egentlig ingen ting. Har aldri fått positiv graviditetstest, så jeg kjenner ikke følelsen av å leve i håpet. Jeg kjenner ikke skuffelsen over å miste. Jeg kjenner ikke følelsen av å føle at det er en framtid med barn. 

Så hvorfor skulle det liksom endre seg nå?

Jeg hadde det også litt sånn helt i starten. Visste nesten ingenting om hva ivf innebar og hadde aldri trodd det var noe jeg skulle måtte gå gjennom. På forsamtalen spurte legen om vi hadde snakket om dette sammen, og vi bare ehm, nei. Etterhvert som karusellen var i gang, fikk jeg derimot føle på veldig, veldig mye. 

Anonymkode: 2934a...a6a

Skrevet
39 minutter siden, prøverpåny skrev:

Drikker deres mannfolk noe alkohol de siste dagene før uttak og etter siste utløsning?🙈 Min er litt lei seg for at han ikke tenkte seg om og tok noen øl i går, vi har uttak mandag så blir litt sent med ny runde i dag.. Tar en hvit dag i dag da.. ☺️

Det går nok helt fint. Han trenger ikke sitte med dårlig samvittighet. Det finnes nok av barn som har blitt unnfanget på flatfylla. Men jeg skjønner tanken. Man er jo så redd for å gjøre noe som kan ødelegge noe i denne prosessen. Krysser fingrene for at det sitter på dette forsøket for dere, men hvis ikke så får du minne han på det neste gang 😂 Så slipper han å sitte med dårlig samvittighet. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde det også litt sånn helt i starten. Visste nesten ingenting om hva ivf innebar og hadde aldri trodd det var noe jeg skulle måtte gå gjennom. På forsamtalen spurte legen om vi hadde snakket om dette sammen, og vi bare ehm, nei. Etterhvert som karusellen var i gang, fikk jeg derimot føle på veldig, veldig mye. 

Anonymkode: 2934a...a6a

Vi har jo snakket om ivf i et års tid, sånn på hjemmebane. Men det har av ulike årsaker blitt utsatt fram til nå. Jeg gråter en del, men det er nok mest fordi jeg ikke vet hva som skjer. Da griner jeg. Min måte å overleve på, liksom. Jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å grine noe mindre framover heller. 🙄

vi har vært innom temaer som hva vi gjør om det ikke går. Mannen virker klar på at vi skal prøve dette, men han er langt mindre opplyst enn meg når det gjelder prosessen, og jeg vet ikke så mye jeg heller. 

Det skal bli godt på et vis å få sendt henvisningen. Da er i alle fall karusellen startet. Nå står vi liksom bare i kø og ser på. 

Skrevet
49 minutter siden, prøverpåny said:

Har aldri fått beskjed om at mannen skal være avholds under et forsøk egentlig, de hadde jo sagt ifra hvis det hadde vært kritisk tenker jeg. 

Skrevet
15 minutter siden, Uvisst85 skrev:

Det går nok helt fint. Han trenger ikke sitte med dårlig samvittighet. Det finnes nok av barn som har blitt unnfanget på flatfylla. Men jeg skjønner tanken. Man er jo så redd for å gjøre noe som kan ødelegge noe i denne prosessen. Krysser fingrene for at det sitter på dette forsøket for dere, men hvis ikke så får du minne han på det neste gang 😂 Så slipper han å sitte med dårlig samvittighet. 

4 minutter siden, Wiley skrev:

Har aldri fått beskjed om at mannen skal være avholds under et forsøk egentlig, de hadde jo sagt ifra hvis det hadde vært kritisk tenker jeg. 

Ja, jeg tror vel heller ikke det har noe spesielt å si og bærer heller ikke nag. Men blir jo til at man prøver å snu alle steiner etterhvert som forsøkene ikke går, så tenker at alkohol er en relativt lett ting å redusere på. Kaffen min derimot, den er hellig 🙄🤔 Egentlig litt rart, men etter at jeg har begynt med nesespray har jeg fått helt avsmak på annnet enn caffe latte og drikker jo maks en kopp med det om dagen.. ☺️

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har jo snakket om ivf i et års tid, sånn på hjemmebane. Men det har av ulike årsaker blitt utsatt fram til nå. Jeg gråter en del, men det er nok mest fordi jeg ikke vet hva som skjer. Da griner jeg. Min måte å overleve på, liksom. Jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å grine noe mindre framover heller. 🙄

vi har vært innom temaer som hva vi gjør om det ikke går. Mannen virker klar på at vi skal prøve dette, men han er langt mindre opplyst enn meg når det gjelder prosessen, og jeg vet ikke så mye jeg heller. 

Det skal bli godt på et vis å få sendt henvisningen. Da er i alle fall karusellen startet. Nå står vi liksom bare i kø og ser på. 

Det er vel ingen som forestiller seg at de skal ende opp i en ivf prosess, jeg synes også i starten at det var liksom sånn som skjedde med andre og ikke meg. Det er jo ingen som kan si på forhånd hvordan prosessen blir for akkurat deg, men legene hadde jo ikke henvist deg hvis de ikke trodde det var en bra sjangse for at du kommer til å lykkes. Ting kan endre seg veldig fort i denne prosessen, plutselig skjer det masse på en gang og fort kan du sitte der med din aller første positive test i hånden. Det skjedde med meg, på første forsøk. En helt uvirkelig følelse, og jeg hadde heller ingen store forhåpninger på forhånd. Det gikk dessverre ikke veien og jeg sliter fortsatt med å få positiv test nr 2 et år senere, men veien er ulik for alle. Nå har du i alle fall en sjangse. Men for all del, forbred deg gjerne på å gråte mer, av de rareste ting. Dette er en skikkelig berg-og dalbane av følelser, så finn deg gode folk du kan dele oppturer og nedturer med. 

Skrevet
1 minutt siden, Wiley skrev:

Det er vel ingen som forestiller seg at de skal ende opp i en ivf prosess, jeg synes også i starten at det var liksom sånn som skjedde med andre og ikke meg. Det er jo ingen som kan si på forhånd hvordan prosessen blir for akkurat deg, men legene hadde jo ikke henvist deg hvis de ikke trodde det var en bra sjangse for at du kommer til å lykkes. Ting kan endre seg veldig fort i denne prosessen, plutselig skjer det masse på en gang og fort kan du sitte der med din aller første positive test i hånden. Det skjedde med meg, på første forsøk. En helt uvirkelig følelse, og jeg hadde heller ingen store forhåpninger på forhånd. Det gikk dessverre ikke veien og jeg sliter fortsatt med å få positiv test nr 2 et år senere, men veien er ulik for alle. Nå har du i alle fall en sjangse. Men for all del, forbred deg gjerne på å gråte mer, av de rareste ting. Dette er en skikkelig berg-og dalbane av følelser, så finn deg gode folk du kan dele oppturer og nedturer med. 

Jeg er en sånn som griner, jeg har innsett det. Men det er bare når det gjelder meg selv, da. 

Jeg snakker med en god kollega, og mannen min selvsagt. Også har jeg informert sjefen om hvor vi er på vei. Mannen og jeg jobber på samme arbeidsplass, så det er greit å måtte finne nye forklaringer på hvorfor vi begge to må bort midt på dagen på en torsdag. Kommer nok til å informere fler etterhvert, for å kontrollere litt hva som blir sagt, og hva av det som er sant. 

Men, nå snakker jeg fælt her. Vi har ikke engang sendt søknad. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...