Patriotpaula Skrevet 12. februar 2019 #721 Skrevet 12. februar 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Begynt på andre pakke med lutinus. Har egentlig en passe flat mage, men nå vet jeg ikke hvor dette skal ende, blir bare større og større. Ser jo gravid ut, og det er så leit og upraktisk. Får ikke igjen noen av buksene mine. Anonymkode: 2934a...a6a Oi, beklager, men det var voldsomt 🤭😟
Kone92 Skrevet 13. februar 2019 #722 Skrevet 13. februar 2019 Nå er jeg ruger på et, i følge legen, 5-dagers blasto av veldig god kvalitet😊 De har fryst ned 6 blastoer, og dyrker videre 3 til i morgen. Så av 11 befruktede egg har 10 klart seg. I følge legen var det «nesten Norgesrekord». Det var vist innmari bra. Så håper dette går vår vei!🤞🏻🤞🏻 10
prøverpåny Skrevet 13. februar 2019 #723 Skrevet 13. februar 2019 31 minutter siden, Kone92 skrev: Nå er jeg ruger på et, i følge legen, 5-dagers blasto av veldig god kvalitet😊 De har fryst ned 6 blastoer, og dyrker videre 3 til i morgen. Så av 11 befruktede egg har 10 klart seg. I følge legen var det «nesten Norgesrekord». Det var vist innmari bra. Så håper dette går vår vei!🤞🏻🤞🏻 Wow, kan nesten få et fotballag ut av ett uttak du da 😁 Håper blastoen vet å feste og utvikle seg videre i magen 😊
Fiiol Skrevet 13. februar 2019 #724 Skrevet 13. februar 2019 46 minutter siden, Kone92 skrev: Nå er jeg ruger på et, i følge legen, 5-dagers blasto av veldig god kvalitet😊 De har fryst ned 6 blastoer, og dyrker videre 3 til i morgen. Så av 11 befruktede egg har 10 klart seg. I følge legen var det «nesten Norgesrekord». Det var vist innmari bra. Så håper dette går vår vei!🤞🏻🤞🏻 Utrolig! Nyt følelsen av vellykket dyrking og innsett. Jeg minnes dagen min med innsett som utrolig fin 🥰
Kone92 Skrevet 13. februar 2019 #725 Skrevet 13. februar 2019 15 minutter siden, prøverpåny skrev: Wow, kan nesten få et fotballag ut av ett uttak du da 😁 Håper blastoen vet å feste og utvikle seg videre i magen 😊 Haha😂 satser på at det en eller flere søsken der.
Lolitah Angelique Skrevet 13. februar 2019 #726 Skrevet 13. februar 2019 På 10.2.2019 den 20.57, Nikketutta skrev: Hvor hører du til? På forsamtalen blir det foretatt en gynekologisk undersøkelse, det blir pratet litt om deg/dere hva dere driver med, lenge dere har prøvd osv. Videre vil du få god informasjon om hvilken protokoll du skal ha (lang eller kort) og hva veien er videre. Dere vil også få informasjon om hva dere må forvente å betale opp til egenandelsummen. Du må stille de spørsmålene du lurer på. Masse lykke til!! Takk. Nå forstår jeg litt mer, tusen takk for at du svarte. Jeg er helt ny i prøverørs verden og kjenner at egguttak er noe jeg gruer meg mest til i denne prosessen. Blir nok å spørre mye om egguttak og smertelindring i forhold til det.
Lolitah Angelique Skrevet 13. februar 2019 #727 Skrevet 13. februar 2019 @Nikketutta hører til UNN, men bosatt Trondheim.
Wiley Skrevet 13. februar 2019 #728 Skrevet 13. februar 2019 On 2/12/2019 at 8:31 AM, Fnugg said: Mulig jeg har gått glipp av noe vesentlig her, men er ikke det bra? Mulig jeg ble «feiltrøstet», men når jeg fikk ut 6 til dyrking, null frys og 1 greit egg til innsett - så sa de at det var det gjennomsnittlig normalt. Og at ganske få fikk frys (type 1 eller 2 av 10 eller hva de sa). Jeg barer lurer litt på om «vi» kanskje får litt feil inntrykk her inne om en leser om ørten egg på frys og voldsomme mengder egg ut? Jeg tenker mer sånn at det er poengløst for min del å være bekymret over ett godt nok innsettsegg når en jo tross alt kun skal ha inn ett egg uansett. Fint med frys selvsagt, men hva skal man med 7 fine egg når 6 avdeling uansett skal i søpla om de var innsetts- men ikke helt frysekvalitet. Asså, jeg føler jo sjøl at megakvalitet = større håp, men i hodet mitt så handler behov om IVF om mer enn bare de eggene liksom. Sikkert feil/teit innspill, men jeg bare prøver tenke litt på hva de sier om snitt og «bra nok» på klinikken versus det vi bekymrer oss for her inne muligens unødig/med feil begrunnelse? Selv innbiller jeg meg at eggene mine er greie, men de bare nekter feste seg. Sånn at jeg egentlig vil ha noens hjelp til å trø det litt inn og bli der Det jeg har lært the hard way det siste året er at tall betyr veldig lite. Jeg hadde uvanlig god befruktning og «en hel barnehage» på frys og absolutt alt var topp kvalitet og super positivt men hverken ett, to eller to blasto satt. Dette dreier seg dessverre veldig mye om tilfeldigheter og det er jo det siste man har lyst til å forholde seg til oppi dette her, men det er ingen grunn til å tenke at man har noe å bekymre seg over når tallene ikke er like flotte som «alle» andres. I alle fall ikke på første forsøk, som omtrent kan regnes som en test på hvordan man responderer på medisinene. Etterhvert som man får erfaring med flere forsøk så ser man jo mønstre som kanskje peker på et problem, men det kan man liksom ikke forskuttere. En veldig kjedelig og uglamorøs ivf klisjé er jo at du bare trenger ett egg for å lykkes, og det er vel den man må stole på mest dessverre. 1
Gjest Fnugg Skrevet 13. februar 2019 #729 Skrevet 13. februar 2019 19 timer siden, Patriotpaula skrev: Oi, beklager, men det var voldsomt 🤭😟 Tror bare du er vant til flat mage Jeg ser verre ut fårråsidetsånn, er så oppblåst pluss flesk
Nikketutta Skrevet 13. februar 2019 #730 Skrevet 13. februar 2019 4 timer siden, Lolitah Angelique skrev: Takk. Nå forstår jeg litt mer, tusen takk for at du svarte. Jeg er helt ny i prøverørs verden og kjenner at egguttak er noe jeg gruer meg mest til i denne prosessen. Blir nok å spørre mye om egguttak og smertelindring i forhold til det. Jeg har brukt forumet veldig mye i forhold til å få mer innsikt i hva ÌVF innebærer og hvordan prosessen foregår. Så det er bare å stille spørsmål, ingen spørsmål er dumme
Gulle2018 Skrevet 13. februar 2019 #731 Skrevet 13. februar 2019 På 15.1.2019 den 9.26, AnonymBruker skrev: Takk for all støtte ❤️ I går kveld kom paret på døra hos oss og leverte et brev. De fortalte at de hadde skrevet ned det de hadde prøvd å fortelle oss i går. Dumme meg hadde et håp om at de ønsket å komme med en unnskydning, men det hadde de absolutt ikke. Brevet inneholdt en lang avhandling om hvorfor prøverør var galt. Og at de derfor ikke kunne støtte oss. Og at de håpet at vi revurdere valget vårt. Jeg ble om mulig enda mer lei meg. Og mannen og jeg er enige om å kutte dette paret helt ut på ubevisst tid. Anonymkode: 1b2a2...a87 Har dere spurt om dems råd pg tillatelse??? hvorfor i allverden blande seg og komme med så mye unødvendig og ekle kommentarer og forklaringer. Dere er ikke barn og det er deres liv. Dere gjør også ikke dette for gøy dere blir nødt å gå gjennom den veien (aner egentlig ikke veldig mye sv det men allikevel) blås i alt og kjør på deres plan plz! Ikke fortell sndre heller!!! Så utrolig sårt!!!
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #732 Skrevet 13. februar 2019 Noen som har gått på letrozol og ovitrelle? venter såååå spent på resultatet 🙏🏻 Anonymkode: b5dca...6fb
Patriotpaula Skrevet 13. februar 2019 #733 Skrevet 13. februar 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som har gått på letrozol og ovitrelle? venter såååå spent på resultatet 🙏🏻 Anonymkode: b5dca...6fb Jeg har Noe spesifikt du lurte på?
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #734 Skrevet 13. februar 2019 7 minutter siden, Patriotpaula skrev: Jeg har Noe spesifikt du lurte på? Ble du gravid? Anonymkode: b5dca...6fb
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #735 Skrevet 13. februar 2019 8 minutter siden, Patriotpaula skrev: Jeg har Noe spesifikt du lurte på? Ble du gravid? når begynte du å teste? når gikk du på letrozol og når satt du ovitrelle? Å tid hadde dere samleie? var på UL og hørte at folikkelen var 17x17. Satt ovitrelle idag kl 17. Eggløsning imorra😍😍. Så kan jeg test neste uke? Anonymkode: b5dca...6fb
Patriotpaula Skrevet 13. februar 2019 #736 Skrevet 13. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ble du gravid? Anonymkode: b5dca...6fb Første runde: letrozol, Puregon, Ovitrelle. Eggløsning, ikke gravid. Andre runde: letrozol, dobbel dose. Folliklene var så små på ultralyd, så «runden» ble avsluttet og det skulle bare gå sin gang. Gynekolog konkluderte med at jeg mest sannsynlig er delvis resistent mot letrozol. Eggløsning på dag 33 (!!), ikke gravid.
Patriotpaula Skrevet 13. februar 2019 #737 Skrevet 13. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ble du gravid? når begynte du å teste? når gikk du på letrozol og når satt du ovitrelle? Å tid hadde dere samleie? var på UL og hørte at folikkelen var 17x17. Satt ovitrelle idag kl 17. Eggløsning imorra😍😍. Så kan jeg test neste uke? Anonymkode: b5dca...6fb Jeg testet aldri, jeg temper, så jeg så når tempen falt (=mensen på gang). Letrozol syklusdag 3-7. Ovitrelle ble satt syklusdag 19. Fulgt opp med ultralyd pga Puregon. Jeg fikk Puregon for å pushe på, fordi jeg hadde dårlig effekt av letrozol. Sex hadde vi den dagen Ovitrelle ble satt og daglig de tre neste dagene, vi forholdt oss til det gyn anbefalte. Er nok litt tidlig med eggløsning i morgen for din del, du må regne med oppimot 36 timer før egget slipper. Det vil si senest kl 05 natt til fredag. Du bør nok ikke teste før uken deretter igjen, evt sent neste helg Jeg satt Ovitrelle syklusdag 19 (mandag) og tempstigningen kom ikke før torsdagen, det tar litt tid før det «fullføres». Du vil ikke være mer enn 7-8 DPO tidlig neste helg!
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #738 Skrevet 13. februar 2019 7 minutter siden, Patriotpaula skrev: Jeg testet aldri, jeg temper, så jeg så når tempen falt (=mensen på gang). Letrozol syklusdag 3-7. Ovitrelle ble satt syklusdag 19. Fulgt opp med ultralyd pga Puregon. Jeg fikk Puregon for å pushe på, fordi jeg hadde dårlig effekt av letrozol. Sex hadde vi den dagen Ovitrelle ble satt og daglig de tre neste dagene, vi forholdt oss til det gyn anbefalte. Er nok litt tidlig med eggløsning i morgen for din del, du må regne med oppimot 36 timer før egget slipper. Det vil si senest kl 05 natt til fredag. Du bør nok ikke teste før uken deretter igjen, evt sent neste helg Jeg satt Ovitrelle syklusdag 19 (mandag) og tempstigningen kom ikke før torsdagen, det tar litt tid før det «fullføres». Du vil ikke være mer enn 7-8 DPO tidlig neste helg! Hva var diagnosen din? jeg hadde mangelende eggløsning. Anonymkode: b5dca...6fb
Patriotpaula Skrevet 13. februar 2019 #739 Skrevet 13. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva var diagnosen din? jeg hadde mangelende eggløsning. Anonymkode: b5dca...6fb Samme som deg - manglende eggløsning 👌🏼
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #740 Skrevet 13. februar 2019 Akkurat nå, Patriotpaula skrev: Samme som deg - manglende eggløsning 👌🏼 Åå skjønner. Men hvorfor gikk det ikke for deg ?? jeg var på ultralyd hun mente 17x17 er bra og e under modning. Satt derfor ovitrelle idag. Hun anbefalte samleie imorra og over imorra. Tol letrozol i 5 dager også. Dag 12 idag. Men hvis du hadde eggløsning på dag 33 hvorfor ble du ikke gravid? Anonymkode: b5dca...6fb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå