Gå til innhold

Hvem flere skal være alene på julaften?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg aldri vært alene på jul, men flere ganger på nyttår, blir sikkert det i år og.

Jeg lager god mat, disker opp meg noe dessert. Gir kattene noe ekstra godt.

Og ser en koselig film eller ... ja noe. Får meg litt i stemning. Sitter oppe å prøver å roe ned kattene mens rakettene sprenger i lufta så går jeg å legger meg. 

Klarer alltid å lage en fin kveld for meg selv :) 

Men om du orker og vil så går det an å invitere hjem folk på middag og kos (mange som legger ut annonse på finn). Har jo blitt en kjent hyggelig ting å invitere dem som er alene på jul hjem til noe god mat og hygge :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Fortsetter under...

kvinne - 39.

Jeg skal ha min sønn på 9, 50% hos meg før han drar til pappaen på kvelden. Så da blir jeg alene. Jeg lager pinnekjøtt og spiser noe godt. gaven er ny bolig på nyåret og masse greier til den, så det blir nok ikke noe mer enn det.

Anonymkode: 29bfc...065

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle faktisk ØNSKE at jeg kunne være helt aleine i løpet av hele julehøytiden. 

men det blir bare forbanna mye stress og mas, dersom mange nok samles over flere dager på denne måten. 

Anonymkode: c2c2e...024

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kanskje være alene på julaften. Har meldt meg på noe opplegg på Kirkens Bymisjon, men det frister liksom ikke å dra dit. Føler at stemninga er veldig tung der og det er mange triste skjebner der. Har ingen familie i nærheten, er singel og alle mine venner og bekjente har mer enn nok med sine egne liv. Vurderer å være hjemme i morgen kveld, hvor jeg lager meg noe god middag og god dessert, og koser meg med litt julebakst, godteri, drikke, serier og filmer. Jeg gjorde det samme i fjor, og det var helt greit det, selv om det var litt merkelig og uvanlig. 

Noen her som har erfaring med julefeiring hos Kirkens Bymisjon eller andre organisasjoner? 

Anonymkode: 36c81...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene for første gang😭😷 Takk til Støre for idiotiske fritidskaranteneregler.

Anonymkode: 6029a...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg skal kanskje være alene på julaften. Har meldt meg på noe opplegg på Kirkens Bymisjon, men det frister liksom ikke å dra dit. Føler at stemninga er veldig tung der og det er mange triste skjebner der. Har ingen familie i nærheten, er singel og alle mine venner og bekjente har mer enn nok med sine egne liv. Vurderer å være hjemme i morgen kveld, hvor jeg lager meg noe god middag og god dessert, og koser meg med litt julebakst, godteri, drikke, serier og filmer. Jeg gjorde det samme i fjor, og det var helt greit det, selv om det var litt merkelig og uvanlig. 

Noen her som har erfaring med julefeiring hos Kirkens Bymisjon eller andre organisasjoner? 

Anonymkode: 36c81...577

Dessverre er alternativ jul avlyst i år men var der som frivillig og selv med mange triste skjebner er det et fint tiltak og du føler deg i allefall ikke alene :)

Anonymkode: 6029a...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene, og herregud så deilig det er! Heretter er min nye tradisjon å involvere meg minst mulig med alt som har med jul å gjøre.

Anonymkode: 6fb0e...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal jobbe til 22.30 med en ganske vanskelig bruker.....skulle heller tatt en kveld på sofaen alene med Netflix og godis for å si det sånn. 

Anonymkode: 26122...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hjemme alene i dag :)

Nyter julefreden, gjør akkurat det jeg har mest lyst til og lager fantastisk mat. Julen blir til det man gjør den til.

God jul folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av andre som er frivillig alene, forteller dere det til noen? Eller er det greiest å holde det for seg selv så man ikke risikerer å bli bedt steder man ikke ønsker?

Anonymkode: 524ae...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Av andre som er frivillig alene, forteller dere det til noen? Eller er det greiest å holde det for seg selv så man ikke risikerer å bli bedt steder man ikke ønsker?

Anonymkode: 524ae...222

Greiest å holde det for seg selv, andre blir stresset. Det er i alle fall min erfaring i år, min første jul alene pga covid, og det er nok verre for alle andre enn meg.

Anonymkode: 4fdc3...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nettopp at Erna Solberg feirer jul alene, så hvis du er her inne, god jul, Erna :) 

Anonymkode: 524ae...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...