Gå til innhold

Hvem flere skal være alene på julaften?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal være alene på julaften/første juledag. Har vært det før, men i år er det sårere av ulike årsaker. Men jeg har ikke lyst til at det bare skal bli en kveld som alle andre. Trenger tips og ideer til hvordan gjøre det til en fin kveld likevel. Hvem flere skal være alene, og hva skal du gjøre som gjør det til noe annet enn en vanlig kveld? Spise? Drikke deg full? Se tv eller film? Skal du åpne pakker? Jeg lurer på å spare dem til morgenen etterpå - virker rart å ha gaveåpning alene på kvelden.

Anonymkode: 01c89...4fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er alene for første gang i år. Har ingen pakker å åpne og ser ikke så veldig frem til jula, så vet ikke hva jeg kommer til å gjøre. Men jeg har lest tips her inne om å lage seg noe god mat og se på julefilmer på TV. 

Anonymkode: d3110...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så opptatt av Jul lenger, godt å slippe presset og stresset. Vært alene på juleaften siden 2012, lager meg noe annet enn julemat. 1.juledag har jeg pleid å spise med slektninger.

Går fint å være alene  🙂 

Anonymkode: 92e83...440

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør planlegge litt. Lag en middag du virkelig har lyst på. Kjøp gjerne en tilhørende vin. Kaker, nøtter, konfekt, gotteri eller annet du ønsker. Jeg kjøper meg noen bøker, nytt strikkeprosjekt. Funnet noen filmer og/eller serier jeg kan kose meg med. Tenner mange stearinlys. Blomster. Jeg pynter meg ikke. De få pakkene jeg ev. har pakker jeg opp når jeg har lyst. 

Du lager deg noen gode rammer for deg selv og skjem deg bort.

Anonymkode: 9e2df...35d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt familie å feire jul med, men da jeg bodde langt unna og jobbet turnus var det på nippet at jeg ikke kunne reise hjem noen ganger. Fikk byttet vakt i siste liten.

Hvis jeg måtte være alene, ville jeg feiret. Litt pent antrekk (men ikke hæler), god julemiddag, dessert, pyntet, masse stearinlys, julemusikk. Kanskje julefilmer eller jule-TV, en konsert eller noe. Snacks. Kanskje et strikketøy, her jeg bor nå er det boblebadekar, så da ville jeg kanskje laget spastemning på badet og sunket ned i et julebad med et glass vin utpå kvelden. 

Anonymkode: 0c353...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var alene julaften i fjor. Laget deilig julemiddag, kledde meg i nyinnkjøpte, eksklusive, myke koseklær, tente peisen og et hav av stearinlys, leste julehefter, drakk nydelig vin, så juleprogram på tv og deretter en film på Netflix. Stressfritt og herlig! Og så tror jeg innstillingen din er viktig. Ikke tenk "stakkars meg som må være alene julaften", men "nå skal jeg virkelig nyte denne kvelden." 

Anonymkode: 5e0dd...030

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pandora77

Foretrekker å feire jul alene, event kun sammen med datteren på 20 :) Har alltid vært slik, og når jeg spør min datter i dag om en av hennes beste julekbeldsminner, forteller hun om julene hvor vi er alene. 

Det som er viktig er å finne ut av hva du liker når du er alene. Hos oss starter dagen med julegodis og julefilm, litt frokost etterhvert før en skogstur. I løpet av dagen er det småpakker innimellom når datteren er hjemme. Julegrøt til lunsj. Har enten julemusikk i bakgrunn mens jeg leser en bok eller julefilm på TV. Julemiddag spises ca kl. 17.00. Etter middag går jeg gjerne en tur før dessert og resten av gavene. Etter det er det mer film eller lesing om jeg er helt alene. Pleier ikke pynte meg når jeg feirer alene sånn. Går heller for koseklær. Hos meg blir det heller aldri noe stress, bare avslapping og kos. Gjør det jeg har lyst til.

Kan legge til at jeg har ganske stor familie, så det er ikke slik at jeg må feire alene. Jeg foretrekker det. Syns ofte det blir stress og litt kaos når man feirer med mange andre, og det passer ikke meg i julen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være alene denne jula etter eget valg. Kan være med storfamilien om jeg vil. Er ganske langt nede så orker ikke å fake en glad fasade så i år hopper jeg over jula. 

Anonymkode: 9e2df...35d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal antakeligvis ikke være alene, men ser frem til den dagen jeg kan være alene (med dårlig samvittighet for at jeg tenker slik). 

Anonymkode: c50b7...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være alene. Attpåtil har jeg bursdag den dagen.

Barna skal andre steder og foreldrene mine er bedt bort.

Jeg skal kose meg hjemme og slappe helt av med ikke noe spesiell mat eller drikke.

Anonymkode: ed01c...dfe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok alene jeg også :( Er ikke første gang. Er alene i hverdagene også, har vært det lenge. Så begynner å bli en vane. Blir alltid veldig lei meg, nedfor og innesluttet når desember nærmer seg. Gjør egentlig bare vondt med hele julen. 

Skal prøve å gjøre det beste ut av det, men det føles tungt :(

 

Anonymkode: a6cc6...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Blir nok alene jeg også :( Er ikke første gang. Er alene i hverdagene også, har vært det lenge. Så begynner å bli en vane. Blir alltid veldig lei meg, nedfor og innesluttet når desember nærmer seg. Gjør egentlig bare vondt med hele julen. 

Skal prøve å gjøre det beste ut av det, men det føles tungt :(

 

Anonymkode: a6cc6...1bd

Kanskje en type "felles-jul" kunne vært noe for deg? Enten melde deg frivillig til å arrangere, eller melde deg på som gjest. Jeg kjenner folk som har vært på det, og som har hatt veldig stor glede av det! Kan være en fin måte å treffe nye mennesker på, kanskje knytte noen bånd som kan vare også utover julen. 

Anonymkode: bf5fe...b9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal jobbe og mannen min skal utenlands så fra ca 22.15 blir jeg alene her.  Skal jobbe tidlig 1 juledag så jeg må legge meg ganske tidlig.  Men vi kan jo skrive litt her med hverandre så vi har litt å drive med utover kvelden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være alene, er tredje året på rad jeg er alene. Jeg skal kose meg med god mat, filmer og godteri. 

Anonymkode: 2d042...eac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Peonjenta skrev:

Jeg skal jobbe og mannen min skal utenlands så fra ca 22.15 blir jeg alene her.  Skal jobbe tidlig 1 juledag så jeg må legge meg ganske tidlig.  Men vi kan jo skrive litt her med hverandre så vi har litt å drive med utover kvelden. :)

Hva...du blir alene fra kl 22:15?! 🙂 Hørtes dramatisk ut..

Anonymkode: 92e83...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg flyr langt vekk for å slippe å sitte alene i julen og nyttårsaften. 

Anonymkode: f05b8...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva...du blir alene fra kl 22:15?! 🙂 Hørtes dramatisk ut..

Anonymkode: 92e83...440

Jobber til 22. Er hjemme ca 22.15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være alene i hele julen, fra 22. til 30. Har skilte foreldre, som begge bor langt unna, og har ingen søsken. Jeg har ikke råd til å reise hjem, og vil uansett ikke, da jeg har et så anstrengt forhold til mine foreldre at det blir ubehagelig hver gang jeg er hjemme. Har ikke mange venner, men de jeg har skal reise bort i hele julen, så da er det ingen igjen å være sammen med. Er ensom i hverdagen også, og har vært det i snart 20 år, så det er ikke akkurat en ny følelse. Men en god følelse er det absolutt ikke, og selv om julen ikke betyr veldig mye for meg så er jeg forberedt på at julen i år vil bli den verste så langt. 

Anonymkode: 3ef24...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid ! Hater Jul. Hvis ikke på jobb, ( -Masse ekstravakter, (133 % IRK), Nå ikke fysikk til telt-tur... (Før evt. kirurgi)). Privat er jul = død. Mistet Morfar, "Reservemamma", "Reservebestefar", og pappa innen 5 dager før jul.

Og-  b a r e  stress & mas... " N å  skal vi KOSE Oss"...

Men, "problemet" er fikset nå. Første jula etter att mamma døde, -og bikkja er skutt. God Nul.

Blæh... Gi meg ei hel ei, -og en Øks...

 

A.(CAVE:Fnatt)

Endret av Sliten&kjørt51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...