Gå til innhold

Mister familie og arv om jeg blir sammen med ham


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde ikke ofret familien min for en kjæreste. Du vet jo ikke om dette kommer til å vare, og blir det slutt så sitter du der uten hverken familie eller kjæreste.

Anonymkode: 2b330...a0b

Men hvem vil vel ha sånne kontrollerende drittmennesker som familie. Står over, takk. Dette var jo en enkel måte å bli kvitt dem på også.

Anonymkode: d5997...3b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BearMama
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gadh...lyv ts. Si du gjør det slutt å fortsett som før. Du er voksen og de har ingenting med hvem du dater. Mine foreldre er homofober og rasister, og jeg dater begge kjønn og alle hudnyanser. Selv om de har disse fæle sidene så er de fremdeles familie, og en kamp med de kan du heller ta den dagen det er seriøst og dere bor sammen.

Anonymkode: 374f4...386

Så de hater det du står for?

Om de er homofober så hater de en del av den du er.

Er det greit for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er forelsket i en gutt og vi har vært sammen en stund. Jeg har bevisst latt være å fortelle familie om dette, men nå fant de likevel ut av det. Denne mannen er utenlandsk, noe som ikke faller i smak hos mine foreldre. De sier nå at jeg kan kutte alle bånd med familien og at jeg ikke lenger er en del av familien om jeg er sammen med han. De sier at de ikke vil se sin egen datter vanne ut nordmenn til å bli som midtøsten. At jeg skal være med å utrydde blå øyne og blondt hår. Så da kan jeg glemme arv og familie, og de vil ikke ha noe kontakt med meg, og sier at jeg må underskrive en enighet om dette dersom jeg ikke ender forholdet med han. De ga meg ut helgen til å bestemme meg.

Hva er det i det hele tatt jeg kan gjøre? Jeg er kjempeforelsket i han og han har masse gode verdier, han er seriøst den eneste gutten jeg har vært borti som har så fine verdier som jeg samtidig har vært tiltrukket av. Men det er jo ikke verdt det å miste familien for noe som ikke potensielt varer

Anonymkode: 3e92d...805

Stakkars fyr sier jeg! Gjør det slutt med ham, så han får mulighet til å finne seg en god jente fra en empatisk og snill familie. Familien din fortjener ham ikke. 

Også i 2018. Blir helt sjokkert. FOR noen folk!!!!

Anonymkode: 8a56d...4fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, BearMama skrev:

Så de hater det du står for?

Om de er homofober så hater de en del av den du er.

Er det greit for deg?

Selvfølgelig er det ikke greit. Men det er familien min og de behandler meg bra. Jeg hadde en fantastisk barndom. Deres holdninger er ett resultat av uvitenhet og jeg kommer ikke til å ta en kamp med de (Selv om de vet jeg ikke deler meningene deres) før det er en god grunn til det.

Anonymkode: 374f4...386

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars fyr sier jeg! Gjør det slutt med ham, så han får mulighet til å finne seg en god jente fra en empatisk og snill familie. Familien din fortjener ham ikke. 

Også i 2018. Blir helt sjokkert. FOR noen folk!!!!

Anonymkode: 8a56d...4fb

Men TS kan jo fortjene han, selv om resten av familien ikke gjør det!

Hvis de ikke liker muslimer f eks, så oppfører de seg på akkurat samme måten som noen muslimer gjør når barna får seg ikke-muslimske kjærester. For alt vi vet truer kanskje familien til kjæresten med det samme 🙄 Men tipper de er normale rause mennesker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ella Ellefantella skrev:

Men TS kan jo fortjene han, selv om resten av familien ikke gjør det!

Hvis de ikke liker muslimer f eks, så oppfører de seg på akkurat samme måten som noen muslimer gjør når barna får seg ikke-muslimske kjærester. For alt vi vet truer kanskje familien til kjæresten med det samme 🙄 Men tipper de er normale rause mennesker!

Rause mennesker? Det sier mye om dine holdninger.

Anonymkode: 8a56d...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er forelsket i en gutt og vi har vært sammen en stund. Jeg har bevisst latt være å fortelle familie om dette, men nå fant de likevel ut av det. Denne mannen er utenlandsk, noe som ikke faller i smak hos mine foreldre. De sier nå at jeg kan kutte alle bånd med familien og at jeg ikke lenger er en del av familien om jeg er sammen med han. De sier at de ikke vil se sin egen datter vanne ut nordmenn til å bli som midtøsten. At jeg skal være med å utrydde blå øyne og blondt hår. Så da kan jeg glemme arv og familie, og de vil ikke ha noe kontakt med meg, og sier at jeg må underskrive en enighet om dette dersom jeg ikke ender forholdet med han. De ga meg ut helgen til å bestemme meg.

Hva er det i det hele tatt jeg kan gjøre? Jeg er kjempeforelsket i han og han har masse gode verdier, han er seriøst den eneste gutten jeg har vært borti som har så fine verdier som jeg samtidig har vært tiltrukket av. Men det er jo ikke verdt det å miste familien for noe som ikke potensielt varer

Anonymkode: 3e92d...805

Gjør det som er rett for deg, ikke signer på noe og lev livet ditt som før. Overse dem.

Anonymkode: 5ece0...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Rause mennesker? Det sier mye om dine holdninger.

Anonymkode: 8a56d...4fb

Hva mener du med det? Jeg mener at normale rause mennesker lar voksne folk i familien får være sammen med hvem de vil. Det er jo det som er normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det noe om du ikke får arv da? Mange som ikke får det. Istedet tar de utdanning, får seg jobb og sparer selv. Det kan du og gjøre. 

Jeg hadde ikke klart å omgås dem etter slike utsagn, så jeg hadde kuttet dem ut. Hadde det blitt slutt med fyren senere hadde jeg ikke tatt kontakt igjen heller.

Jeg hadde ikke skrevet under på noe. Det får jo ingen konsekvenser for deg om du ikke skriver under. De har allerede spilt alle kortene sine og kan ikke straffe deg med noe. Så IKKE skriv under. Da får de heller gamble på når de skal dø, og håpe at de rekker å gi det bort i tide. Etter de har gitt det bort får de gamble på at søstra di er gavmild, og lar dem bo i huset og gir de ukelønn helt til de dør. Høres veldig usannsynlig ut..

Anonymkode: ae67a...a90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på om dette ikke bare er en form for hersketeknikk eller trussel? Uansett så er det ikke greit! 

Jeg hadde blitt flyforbanna om mine foreldre kom med slike uttalelser. De har ingenting med hvem du dater eller er sammen med! 

Anonymkode: c1409...7fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rause mennesker? Det sier mye om dine holdninger.

Anonymkode: 8a56d...4fb

Ah, nå skjønner jeg hvordan du tolker meg! Du tror jeg mener at de må være spesielt rause for å la henne være sammen med en fra midtøsten?? Det er det eneste jeg kan komme på at man kan tolke av kjipe holdninger, og det er altså IKKE det jeg mente. Jeg kunne droppet ordet "rause" hvis jeg visste at folk lette etter feil, og det burde jeg jo skjønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som har gjort noe som er utilgivelig i familiens øyne. De har gjort det klart at så lenge jeg ikke deler deres livssyn vil de ikke ha noe med meg å gjøre. Da situasjonen oppstod var det ganske dramatiske uttalelser som ble uttalt om alt jeg "bare kunne glemme" hvis jeg ikke skiftet kurs.

Det de forlangte var at jeg skulle leve på en løgn på tross av at både de og jeg visste at jeg måtte lyge hver dag resten av mitt liv. De trodde at truslene deres skulle få meg til å skifte mening. 

Jeg valgte å vende dem ryggen. Det er vondt og enkelte ganger fryktelig sårt. Dette er den nærmeste familien - søsken, foreldre! Jeg har imidlertid annen familie som har støttet meg og fortalt nærfamilien min hva de synes om denne adferden.

Jeg kommer aldri til å gå på kompromiss med den jeg er. Det kan jeg ikke fordi det ville drept meg. Jeg har levd med dette i snart 25 år og med kun sporadisk kontakt med mine såkalte nærmeste. Der står saken.

PS: Jeg har aldri avkrevd dem at de skal skifte mening. Det eneste jeg har avkrevd dem er respekt for meg. Det har jeg aldri fått.

TS: jeg ville bare nevne dette. Det er veldig tøft når bruddet med familien er et faktum. Men du vil ikke angre på at du står opp for deg selv.

Anonymkode: 07830...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...