Gå til innhold

Mister familie og arv om jeg blir sammen med ham


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er forelsket i en gutt og vi har vært sammen en stund. Jeg har bevisst latt være å fortelle familie om dette, men nå fant de likevel ut av det. Denne mannen er utenlandsk, noe som ikke faller i smak hos mine foreldre. De sier nå at jeg kan kutte alle bånd med familien og at jeg ikke lenger er en del av familien om jeg er sammen med han. De sier at de ikke vil se sin egen datter vanne ut nordmenn til å bli som midtøsten. At jeg skal være med å utrydde blå øyne og blondt hår. Så da kan jeg glemme arv og familie, og de vil ikke ha noe kontakt med meg, og sier at jeg må underskrive en enighet om dette dersom jeg ikke ender forholdet med han. De ga meg ut helgen til å bestemme meg.

Hva er det i det hele tatt jeg kan gjøre? Jeg er kjempeforelsket i han og han har masse gode verdier, han er seriøst den eneste gutten jeg har vært borti som har så fine verdier som jeg samtidig har vært tiltrukket av. Men det er jo ikke verdt det å miste familien for noe som ikke potensielt varer

Anonymkode: 3e92d...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pliktarven kan de ikke nekte de

De rasistene der? De hadde jeg lett dumpet

Anonymkode: 83374...54c

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager 😶

Hvis dette er i Norge så kan de ikke gjøre deg arveløs. De kan heller ikke tvinge deg til å signere noe som helst. 

Anonymkode: 751e2...bf5

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke gjøre barna sine arveløse i Norge, så den trusselen er det ikke hold i. Å hvordan mener de at de skal få deg til å skrive under på en enighet? (hva nå enn det måtte være?) skal de tvinge deg da eller? 

Anonymkode: 9b513...905

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste at foreldrene mine er imot en del slike ting, men nå blir jeg bombardert med meldinger fra hele familien. Mamma sier at hvis jeg avslutter dette nå kan vi legge det bak oss og aldri fortelle noen at det har skjedd.

Anonymkode: 3e92d...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Du skal ikke skrive under på en eneste ting. 

Er det verdt pengene å gjøre det slutt med kjæresten din? Hvor mange millioner er det du mister ut over den pliktarven de etter norsk lov ikke kan frata deg?

Og den eneste grunnen til at de vil ha deg til å signere er at du skal frasi deg arv. Jeg hadde nok ikke greid å være høflig og bedt dem tørke seg bak med et slikt papir. Du kan jo finne en mindre direkte og høfligere måte  å si det samme på, for signere det skal du ikke. Signerer du, aksepterer du samtidig at de har denne makten over deg og det synes jeg ikke du skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg visste at foreldrene mine er imot en del slike ting, men nå blir jeg bombardert med meldinger fra hele familien. Mamma sier at hvis jeg avslutter dette nå kan vi legge det bak oss og aldri fortelle noen at det har skjedd.

Anonymkode: 3e92d...805

Be de slutte ellers blokkerer du dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
4 minutter siden, Blondie65 skrev:

Du skal ikke skrive under på en eneste ting. 

Er det verdt pengene å gjøre det slutt med kjæresten din? Hvor mange millioner er det du mister ut over den pliktarven de etter norsk lov ikke kan frata deg?

Og den eneste grunnen til at de vil ha deg til å signere er at du skal frasi deg arv. Jeg hadde nok ikke greid å være høflig og bedt dem tørke seg bak med et slikt papir. Du kan jo finne en mindre direkte og høfligere måte  å si det samme på, for signere det skal du ikke. Signerer du, aksepterer du samtidig at de har denne makten over deg og det synes jeg ikke du skal.

Dette!! 

Bra skrevet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pliktarven kan de ikke nekte de

De rasistene der? De hadde jeg lett dumpet

Anonymkode: 83374...54c

De kan jo sørge for å gi bort det de eier mens de lever, så det ikke er noe igjen å arve. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Thyra skrev:

De kan jo sørge for å gi bort det de eier mens de lever, så det ikke er noe igjen å arve. 

Det kan de gjøre uansett. Man er ikke garantert noen arv, men det er fortsatt ikke lov å nekte noen arv om det skulle være igjen noe når man dør. 

Anonymkode: 9b513...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Være med å utrydde blå øyne og blondt hår?!? Ikke alle nordmenn har blå øyne og blondt hår. Ville de ha reagert om du ble sammen med en etnisk norsk med mørkt hår og brune øyne også? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de kommer til å gi bort huset, egenkaptial og alt annet til søsteren min før de dør da.

Anonymkode: 3e92d...805

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Thyra skrev:

Være med å utrydde blå øyne og blondt hår?!? Ikke alle nordmenn har blå øyne og blondt hår. Ville de ha reagert om du ble sammen med en etnisk norsk med mørkt hår og brune øyne også? 

Det vet jeg ikke. Tror de ville foretrukket lyse trekk. Aldri datet noen eller noe før dette.

Anonymkode: 3e92d...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke ofret familien min for en kjæreste. Du vet jo ikke om dette kommer til å vare, og blir det slutt så sitter du der uten hverken familie eller kjæreste.

Anonymkode: 2b330...a0b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan de gjøre uansett. Man er ikke garantert noen arv, men det er fortsatt ikke lov å nekte noen arv om det skulle være igjen noe når man dør. 

Anonymkode: 9b513...905

Vet det. Men om de sørger for å gi bort rikelig til de andre barna sine mens de lever, og ta ikke arver noenting, føles det jo som å bli gjort arveløs. Det samme om de etterlater seg veldig mye, og ts "kun" får pliktdelsarv. Å arve en million hvis søsknene arver 20 millioner hver, føles som å bli gjort arveløs. Og kalles vel også det, i rike familier. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke ofret familien min for en kjæreste. Du vet jo ikke om dette kommer til å vare, og blir det slutt så sitter du der uten hverken familie eller kjæreste.

Anonymkode: 2b330...a0b

Det er jo en viss fare for det. Samtidig, hvilket forhold vil man få til familien sin i fremtiden om de har stilt slike krav? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke ofret familien min for en kjæreste. Du vet jo ikke om dette kommer til å vare, og blir det slutt så sitter du der uten hverken familie eller kjæreste.

Anonymkode: 2b330...a0b

Det er det jeg også tenker, men synes det er utrolig fælt. Men familien hans er skeptiske til meg også, så hva kan jeg gjøre.

1 minutt siden, Thyra skrev:

Vet det. Men om de sørger for å gi bort rikelig til de andre barna sine mens de lever, og ta ikke arver noenting, føles det jo som å bli gjort arveløs. Det samme om de etterlater seg veldig mye, og ts "kun" får pliktdelsarv. Å arve en million hvis søsknene arver 20 millioner hver, føles som å bli gjort arveløs. Og kalles vel også det, i rike familier. 

Nettopp..

Anonymkode: 3e92d...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er dere?

Anonymkode: fac3b...d42

Jeg er 20 og han er 23

Anonymkode: 3e92d...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...